Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 540iA zhasíná motor
Daudgen píše:Třeba to tím není, ale. Než jsem koupil svojí bývalou 540i tak to prý taky dělala. Nevím tedy o nenastartovaní, ale při dobrždění do křižovatky to prý občas chcíplo i přes zařazené D. Po výměně lambd vše fungovalo, jak má. Za mého vlastnictví už to nikdy neudělala, jen jsem byl upozorněn, že když začne, tak je to lambda
Nebo váha vzduchu. Kategoricky tvrdit, že příčinou je lambda, by celkem šlo třeba u Mitsubishi. Tam se váhy téměř nekazí, jsou na principu vírů snímaných ultrazvukem. Bosch na principu horkýho filmu takovou výdrž nemá a chcípnutí při snižování otáček může způsobovat i váha vzduchu.
Trochu opráším tohle starší téma. mám totiž podobný problém. Mám 540iat rv 98. a objevil se problém. nekdy se stane, ze to nastartuju, motor se roztočí podle otáčkomělu někam skoro na 1500ot a pak pomalu klesá na volnoběh. no jenže on jen neklesne ale i chcipne. poprve mi to udelalo letos v zime kdyz bylo pod minus deset. rikal jsem si ok, kouknem na volnobezny ventil, treba jak tak mrzne, tak je nejaky zaneseny a nestihne zregulovat a motor zhasne. Volnobeznak jsem vycistil - opravdu byl zasrany. ted tedy beha pekne volne. nicmene, kdyz pak bylo jednou minus 17, udelalo to znova. jinak mi staci chvilku po startu zlehka podrzet plyn a motor nechcipne. no a nyni se jiz dosti oteplilo a dela me to zas. motor muze byt studeny, teply, je to jedno. nestartuje a po par vterinach zhasne. kdyz mi to udela tak ho natocim znova a podrzim par sekund na plynu a pak uz bezi v klidu.
samozrejme se chystam na diag. jednu doma mam, ale zpet u bmw jsem jeste kratce, tak jsem ji jeste neprekopal ze skodovacke a taky musim stahnout sw, ale to brzy poresim.
zajimal by me jen jestli se i takto mohou projevovat vadne cidla kliky, vacky nebo lambdy, nebo vaha. teoreticky jo, ale proc tedy kdyz to 5s podrzim po startu na plynu tak pak uz to nechcipne? pri dojezdech do krizovatky v pohode, volnobeh nehoupe je pekne klidny - pri zahratem motoru si to mota okolo 500ot.
moc díky vsem za rady
ps:jeste me napdalo jestli nebude trebas na odchodu palivova pumpa...podle toho jak se to chova mi ale prijde ze si motor spis vypali vsechen vzduch z airboxu a pak chcipne
samozrejme se chystam na diag. jednu doma mam, ale zpet u bmw jsem jeste kratce, tak jsem ji jeste neprekopal ze skodovacke a taky musim stahnout sw, ale to brzy poresim.
zajimal by me jen jestli se i takto mohou projevovat vadne cidla kliky, vacky nebo lambdy, nebo vaha. teoreticky jo, ale proc tedy kdyz to 5s podrzim po startu na plynu tak pak uz to nechcipne? pri dojezdech do krizovatky v pohode, volnobeh nehoupe je pekne klidny - pri zahratem motoru si to mota okolo 500ot.
moc díky vsem za rady
ps:jeste me napdalo jestli nebude trebas na odchodu palivova pumpa...podle toho jak se to chova mi ale prijde ze si motor spis vypali vsechen vzduch z airboxu a pak chcipne
nikdo nic?
problem se mezitim vystupnoval.
začala to tedy tím, že byl lehký problém se startem při teplotách pod -10°C. pak to začalo zlobit i ikdyž bylo teplo. poté to začalo zlobit už i za jízdy. při studeném motoru se to při sešlápnutí plynu jakoby hádalo a nejelo - v tomto stavu jsem najezdil do sto kiláků, spíš jen pár desítek. pak už to začalo zlobit i za jízdy, kdy jsem se potřeboval rozjet od semaforu a po přidání plynu to škublo a mohl jsem si s plynem dělat co chtěl - auto nereagovalo. čili uvolnit plyn a malinko přidat a pak jsem se pomalinku rozjel. dojel jsem domu a po vyřazeni na P začly klesat otáčky, motor se třepat a do pár vteřin chcipnul. nyní již nejde ani nastartovat. chytne špatně na pár vteřin a chcipne.
jinak při startování bylo vždy po startu cítit benzin z výfuku - nejsou tam ale katy. startovat jsem to musel tak, že jsem přidal po nastartování plyn a podržel motor pár vteřin okolo 2tis ot. někdy i přes to zhasnul a někdy to při tom jak zhasnul střelilo do vyfuku.
dosud jsem toho moc nestihl zkontrolovat, krom toho že jsem to zkoušel startovat bez vahy - přímo jen přes volnoběžný ventil, zbytek sání dole. vytahal jsem svíce a změřil tlaky. všude je mezi 11-12bar. takže si myslím že tlaky jsou dobre. Při měření tlaků jsem se jaksi neobtěžoval odpojit palivovou pumpu, takže mi tam šel i benal. benzin tam tedy jde, ale těžko říci zda do všech válců a tak jak má - ve správný okamžik.
moje otázka tedy zní: může se takto projevovat mrtvé nebo postupně odcházející čidlo na klice nebo na vačce?
neo napadá někoho něco? diagnostika je v řešení - už ji mám objednanou a snad dnes dorazí. auto už stejně nejde nastartovat, takže doprava do servisu jedině na špagátě.
díky všem za rady!
problem se mezitim vystupnoval.
začala to tedy tím, že byl lehký problém se startem při teplotách pod -10°C. pak to začalo zlobit i ikdyž bylo teplo. poté to začalo zlobit už i za jízdy. při studeném motoru se to při sešlápnutí plynu jakoby hádalo a nejelo - v tomto stavu jsem najezdil do sto kiláků, spíš jen pár desítek. pak už to začalo zlobit i za jízdy, kdy jsem se potřeboval rozjet od semaforu a po přidání plynu to škublo a mohl jsem si s plynem dělat co chtěl - auto nereagovalo. čili uvolnit plyn a malinko přidat a pak jsem se pomalinku rozjel. dojel jsem domu a po vyřazeni na P začly klesat otáčky, motor se třepat a do pár vteřin chcipnul. nyní již nejde ani nastartovat. chytne špatně na pár vteřin a chcipne.
jinak při startování bylo vždy po startu cítit benzin z výfuku - nejsou tam ale katy. startovat jsem to musel tak, že jsem přidal po nastartování plyn a podržel motor pár vteřin okolo 2tis ot. někdy i přes to zhasnul a někdy to při tom jak zhasnul střelilo do vyfuku.
dosud jsem toho moc nestihl zkontrolovat, krom toho že jsem to zkoušel startovat bez vahy - přímo jen přes volnoběžný ventil, zbytek sání dole. vytahal jsem svíce a změřil tlaky. všude je mezi 11-12bar. takže si myslím že tlaky jsou dobre. Při měření tlaků jsem se jaksi neobtěžoval odpojit palivovou pumpu, takže mi tam šel i benal. benzin tam tedy jde, ale těžko říci zda do všech válců a tak jak má - ve správný okamžik.
moje otázka tedy zní: může se takto projevovat mrtvé nebo postupně odcházející čidlo na klice nebo na vačce?
neo napadá někoho něco? diagnostika je v řešení - už ji mám objednanou a snad dnes dorazí. auto už stejně nejde nastartovat, takže doprava do servisu jedině na špagátě.
díky všem za rady!
pripada mi ze si tu pisu sam pro sebe...nu coz...treba se nekomu moje vysledky laborovani budou hodit.
otázka je jednoduchá:může čidlo na vačce nebo na klice odcházet postupně?
kamarad mechanik mi tvrdi že ne, že se s tím ještě nesetkal, že vždy lehne najednou a pak motor ani neskytne, pue rj nevi jak je motor, cili svice nepali jak maji nebo nepali vubec.
mezitim jsem rozbehal INPU na win7
pro ty, co se stím trápí doprucuju tento web:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99 ... t-t103023/
stahnout z linku co tam je a nainstalovat podle navodu co tam je...je to sice pracicka na par hodin ale me to vseko krasne beha uz.
k tomu je potreba obyc kkl kabel s propojenym pinem 7 a 8 a redukce na kulaty konektor
z RJ motoru jsem vycet tyto chyby - bylo jich tam dost:
otázka je jednoduchá:může čidlo na vačce nebo na klice odcházet postupně?
kamarad mechanik mi tvrdi že ne, že se s tím ještě nesetkal, že vždy lehne najednou a pak motor ani neskytne, pue rj nevi jak je motor, cili svice nepali jak maji nebo nepali vubec.
mezitim jsem rozbehal INPU na win7
pro ty, co se stím trápí doprucuju tento web:
http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f99 ... t-t103023/
stahnout z linku co tam je a nainstalovat podle navodu co tam je...je to sice pracicka na par hodin ale me to vseko krasne beha uz.
k tomu je potreba obyc kkl kabel s propojenym pinem 7 a 8 a redukce na kulaty konektor
z RJ motoru jsem vycet tyto chyby - bylo jich tam dost:
- Přílohy
-
- chyby4.jpg (145.5 KiB) Zobrazeno 1330 x
-
- chyby5.jpg (154.15 KiB) Zobrazeno 1330 x
-
- chyby2.jpg (148.72 KiB) Zobrazeno 1330 x
-
- chyby1.jpg (144.12 KiB) Zobrazeno 1330 x
-
- chyby.jpg (158.41 KiB) Zobrazeno 1330 x
-
- chyby3.jpg (150.5 KiB) Zobrazeno 1330 x
posléze jsem chyby z motorove jednotky smáznul a chtel zkusit nastartovat, ale tim vsim laborovanim jsem uz vybil baterku takze motor jen cvakne anic. tedy ted je auto na nabijecce a odpo zkusim start jestli se bude chovat stale stejne a jake chyby se zapisi do RJ.
byl bych moc vdecny, kdyby nekdo tady byl schopen z vyctenych chyb urcit kde je probelm. nezda se mi totitz ze by motor nestartoval kvuli lambdam
díkes
byl bych moc vdecny, kdyby nekdo tady byl schopen z vyctenych chyb urcit kde je probelm. nezda se mi totitz ze by motor nestartoval kvuli lambdam
díkes
tak je zde dalsi vyvoj:
po 4hodinách nabíjení jsem to byl znova zkusit ozivit a byl jsem zvedav jake chyby to nahaze do registru zavad. napsalo to vahu vzduchu. tak ted jsem z toho mirne zmaten. cekal jsem chybu zapalovani nebo chybu vacky. to je pro M62 vaha vzduchu tak dulezita, ze bez ni motor ani nenabehne??cekal bych ze si ji nahradi polohou plynu, teplotou vzduchu a doreguluje podle lambdy. cili ze pojede...spatne, sem tam si zakouri, ale pojede. vyzkousel jsem tedy start i bez vahy vzduchu, ale je to porad stejne. motor na par vterin bezi, hada se trepe se a pak chcipne. pokud sahnu po nastartovani na plyn tak chcipne okamzite jak s vahou tak bez ni.
tak nevim teda. asi vymenim vahu i cidlo vacky a uvidim.
po 4hodinách nabíjení jsem to byl znova zkusit ozivit a byl jsem zvedav jake chyby to nahaze do registru zavad. napsalo to vahu vzduchu. tak ted jsem z toho mirne zmaten. cekal jsem chybu zapalovani nebo chybu vacky. to je pro M62 vaha vzduchu tak dulezita, ze bez ni motor ani nenabehne??cekal bych ze si ji nahradi polohou plynu, teplotou vzduchu a doreguluje podle lambdy. cili ze pojede...spatne, sem tam si zakouri, ale pojede. vyzkousel jsem tedy start i bez vahy vzduchu, ale je to porad stejne. motor na par vterin bezi, hada se trepe se a pak chcipne. pokud sahnu po nastartovani na plyn tak chcipne okamzite jak s vahou tak bez ni.
tak nevim teda. asi vymenim vahu i cidlo vacky a uvidim.
- Přílohy
-
- chyba6.jpg (155.31 KiB) Zobrazeno 707 x
takze m 62 bez vahy nejede?to jsou veci...vahu jsem resil jen jednou na M3...a tam se to projevilo tak, ze to pri plnem plynu kourilo a mezi 2-3tis ot to melo diru ve vykonu...ale motor normalne vrcel a prisel jsem na to jen podle techto dvou veci...
no draty jsou tam hodne tvrdy...taky mam strach na ne sahat. nevite nekdo jak kde vahu promerit? jakoze bych ji nechal zapojenou a odpojil konektor z RJ a mezi kterýma pinama co promerit?pripadne bych i vahu odpojil a prozkratoval ten konektor a na konektoru RJ to promeril. at vim jestli je kabelaz ok.
no draty jsou tam hodne tvrdy...taky mam strach na ne sahat. nevite nekdo jak kde vahu promerit? jakoze bych ji nechal zapojenou a odpojil konektor z RJ a mezi kterýma pinama co promerit?pripadne bych i vahu odpojil a prozkratoval ten konektor a na konektoru RJ to promeril. at vim jestli je kabelaz ok.
takze dalsi vyvoj:
draty k vaze vzduchu promereny a jsou ok.
na radu zdejsich odborniku jsem vyjmul membranu. slo to dobre. slozeni bude horsi, protoze mi vypadla ta trubka co je uvnitr. ale to budem resit pozdeji. nyni se chci zeptat jak se pozna jestli je ta membrana dobra?nejde mi to rozebrat aniz bych ji nez?urvil. kdyz fouknu do vstupu nebo výstupu tak jde vzduch hladce skrz obema smery. cili pokud tam ma neco membranovat tak asi nemembranuje. je to tak?
díky moc
draty k vaze vzduchu promereny a jsou ok.
na radu zdejsich odborniku jsem vyjmul membranu. slo to dobre. slozeni bude horsi, protoze mi vypadla ta trubka co je uvnitr. ale to budem resit pozdeji. nyni se chci zeptat jak se pozna jestli je ta membrana dobra?nejde mi to rozebrat aniz bych ji nez?urvil. kdyz fouknu do vstupu nebo výstupu tak jde vzduch hladce skrz obema smery. cili pokud tam ma neco membranovat tak asi nemembranuje. je to tak?
díky moc
takže kolegové novinky:
vyměněná membrána, ale tím to není. už když jsem tu novou dostal do rukou, tak jsem prověřil jak funguje a funguje uplne stejne jako ta stará. tedy jde profouknout obema směry uplně volně. když ale jeden výstup ucpu prstem a zkusim podltal přetlak, tak jasně vevnitř ta membrana chodí - cvaka.
takže kdyby někdo potřeboval membranu na M62B44 mám jednu zdravou doma.
po vymazání chyb z jednotky to po pokusech nastartovat opět píše váhu vzduchu.
po tom, co mi tu napsal kolega Rejchy - moc ti díky kolego za ochotu pomoct!:wink: - jsem tedy neváhal a objednal váhu vzduchu. zítra by měla být - doufám že to bude ta správná. zítra ji tedy nahodím a pak dám vědět jestli to pomohlo.
vyměněná membrána, ale tím to není. už když jsem tu novou dostal do rukou, tak jsem prověřil jak funguje a funguje uplne stejne jako ta stará. tedy jde profouknout obema směry uplně volně. když ale jeden výstup ucpu prstem a zkusim podltal přetlak, tak jasně vevnitř ta membrana chodí - cvaka.
takže kdyby někdo potřeboval membranu na M62B44 mám jednu zdravou doma.
po vymazání chyb z jednotky to po pokusech nastartovat opět píše váhu vzduchu.
po tom, co mi tu napsal kolega Rejchy - moc ti díky kolego za ochotu pomoct!:wink: - jsem tedy neváhal a objednal váhu vzduchu. zítra by měla být - doufám že to bude ta správná. zítra ji tedy nahodím a pak dám vědět jestli to pomohlo.
co svíčky a jejich funkčnost ? ikdyž se zdají bejt ok mohou nepravidelně pálit a díky tomu i špatně spalují nespalují některé pak smrdí benzín/lpg a chcípá motor....taky jsem něco podobného před časem řešil a výměna svíček se rapidně projevila auto přestalo chcípat a spotřeba šla hodně dolu.
Mrkni zda nejsou svíčky některé uplně černé - nespaluje směs.
Chtělo by to vymazat chyby a nahodit diagnostiku a projet auto....at se chyba projeví ... za jízdy ...muže to bejt i kontakt ...
ten kontakt se hledá špatně ...
Pumpa tlačí rovnoměrně dávku jakou má ? Nemá výpadky?
Ta váha vzduchu z jiného auta pujčit a vyzkoušet třeba se ukáže že to bylo v ní.
Držím palce to laborování je někdy únavné ...
Mrkni zda nejsou svíčky některé uplně černé - nespaluje směs.
Chtělo by to vymazat chyby a nahodit diagnostiku a projet auto....at se chyba projeví ... za jízdy ...muže to bejt i kontakt ...
ten kontakt se hledá špatně ...
Pumpa tlačí rovnoměrně dávku jakou má ? Nemá výpadky?
Ta váha vzduchu z jiného auta pujčit a vyzkoušet třeba se ukáže že to bylo v ní.
Držím palce to laborování je někdy únavné ...
diky - svicky jsem kontroloval a zdaji se byt ok. vsecko jsem to kolem zapalovani vycistil, ale je to porad stejne.
rikas projet to....no ono je problem v tom ze to nenastartuju ani. ten motor bezi tak dve tri vteriny nez chcipne a to jeste spatne. kdyz smazu chyby a zkusim startnout, tak i po tak kratke dobe je vzdy v rj chyby vahy vzduchu. takze ji vymenim a uvidime co bude dal. pak uz me napada jen opravdu zapalovani - takze svicky a cidlo vacky a kliky...
odpoledne dam vedet jak to dopadlo s tou vahou. bohuzel neznam nikoho kdo ma tento motor a kdo by byl ochoten prijet a laborovat. protoze jak pisu - ja nedojedu nikam. mam docela kliku ze mi to kleklo doma a ne nekde v prdelovicich na druhe strane statu ci evropy a s rodinou na palube
rikas projet to....no ono je problem v tom ze to nenastartuju ani. ten motor bezi tak dve tri vteriny nez chcipne a to jeste spatne. kdyz smazu chyby a zkusim startnout, tak i po tak kratke dobe je vzdy v rj chyby vahy vzduchu. takze ji vymenim a uvidime co bude dal. pak uz me napada jen opravdu zapalovani - takze svicky a cidlo vacky a kliky...
odpoledne dam vedet jak to dopadlo s tou vahou. bohuzel neznam nikoho kdo ma tento motor a kdo by byl ochoten prijet a laborovat. protoze jak pisu - ja nedojedu nikam. mam docela kliku ze mi to kleklo doma a ne nekde v prdelovicich na druhe strane statu ci evropy a s rodinou na palube
