Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 528i - Startování - problém - váha vzduchu, imobilizér?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od WITT »

Zdravím
Mám takový problém
Auto mám chvilku, takže spíš testuju a zjišťuju, ale k věci..

Občas mi na volnoběh kolísají otáčky, někdy se stane, že to chcípne. Přisuzoval jsem to k LPG, že bude potřeba to seřídit nebo tak něco..

To ale není hlavní problém. Asi před týdnem se mi stalo, že jsem proste nemohl nastartovat, resp. nastartoval jsem, ale okamžitě to chcíplo. Chytlo, a okamžitě otáčky dolu a chcíp. Přidání plynu na to nemělo vliv.
Mohl jsem to dělat třeba 20x, pokaždé chcíplo. Jeden člověk mi řekl, že to asi bude imobilizér, nejspíš v klíčku. K autu mám 4 klíče, a ani na jeden to nešlo.
Může to být ten imobilizér, co je v autě?

Stalo se mi to opět včera večer, prostě jsem to nenatočil. Ráno jsem to zkusil a šlo to , dneska jsem startoval xkrát, a pokaždé to šlo bez problému.

Nechal jsem to dnes projet diagnostikou, a ta hlásila že váha vzduchu je v háji.

Chtěl jsem se teda zeptat, může to být tou váhou?
Nebo je to souhra věcí a problém by mohl být v tom imobilizéru?

Jde o to, že váha je prý kaput, ale auto jezdí úplně normálně, až na ty otáčky.

Jde o 528i LPG

Díky za každou radu či poznatek ..
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#2 Příspěvek od Berserg »

Mám 528i a problém s váhou vzduchu jsme měl taky...nedělalo mi to teda po nastartování,ale hlavně v případech kdy jsem jel, motor měl dejme tomu nad 2000ot/min a pak jsem vyřadil,tak to se motor prostě přiškrtil a chvipl,výměna za jinou váhu z 525i a pohoda jak cip! ale jinak váha vzduchu na 5kách nic moc...! s Plynem nemám zkušenosti,ale ted když jsme testoval míchání benzínu a ethanolu,tak mi kolísaly otáčky,tak na to kašlu...!Imob. ti taky neporadím,ale tam si myslím, že by ti to nenechalo ani točit motor...
Hodně zdaru a ze začátku pevný nervy-hlavně na ní nezanevři-kára je to dobrá, když se vychytaj mouchy...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7217
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Imobilizér = buď ani netočí startér, nebo točí, ale nejde tam benzin a jiskra. Tohle imobilizérem není.
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice
Klubové ID: 3041

#4 Příspěvek od e155 »

Není problém se startováním pouze u zahřátého auta? Podobně se mi projevovalo čidlo vačky. Ale na tohle by diagnostika měla přijít.
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od WITT »

Takze dnes se rozsvitila kontrolka EML a oranzovy trojuhelnik. Po nastartovani to zrejme jelo na 5 valcu, spatnej zvuk, dusilo se to pri pridani plynu. Po odpojeni vahy vzduchu jsem znovu nastartoval, kazda kontrolka zhasla a bezelo to v pohode.

Co se tyka tech kontrolek, muze to byt tou vahou vzduchu? Ze to proste neco kvuli tomu spatne vyhodnotilo?

Vahu vzduchu mam objednanou novou, prijde asi v utery, tak ji tam dam a uvidim.

Jen by me zajimalo, jestli by to tim mohlo byt, nebo me bude cekat jeste neco jineho.

Jinak jak si se ptal na startovani za tepla - tento problem nemam. Klidne to udela po ranu.

Je mi divny, ze vaha vzduchu je totalne pryc, ale kdyz nemam problem jak pisu nahore, tak auto jede jinak suprove, tahne jak ma. Kdyby byla uplne odepsana, tak by to asi moc dobre nejelo ne ?

Mimochodem , k cemu je ta kontrolka EML? Co vse signalizuje?
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od WITT »

Tak update ..

Ted se mi to stalo pri jizde. Vyskocila EML kontrolka a trojuhelnik, a nejspis to jelo na 5 valcu. Spatna reakce na plyn, dusilo se to..
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#7 Příspěvek od Berserg »

Jo a na váhy vzduchu pozor-nekupoval bych levný šmejdy (starline)...
Hele a odkud seš? Jestli jsi někde z moravy, tak bych ti doporučil super mechanika...na BMW je machr!!!
WITT
Registrovaný
Příspěvky: 340
Registrován: stř 09.05.2007 00:00
Bydliště: Karlovy Vary
Klubové ID: 3315
Kontaktovat uživatele:

#8 Příspěvek od WITT »

Jojo, neco uz jsem nacetl, a starline bych do auta nedal nic.
Mam objednanou VDO od Siemensu za 9 200,-
Ta tam byla, rok na ni je 99, takze asi od vyroby (jestli se tam tahle davala), tak ji tam zas dam. Byl bych rad, kdyby to ten problem vyresilo. Kdyby ne, tak pujdou na radu asi ty snimace vacek, nebo lambdy.. no kdyby mi k tomu nekdo napsal vic, bylo by to lepsi..

Diagnostika hlasila jen dve zavady - nejake teplotni cidlo - nezavazna chyba, a tu vahu vzduchu, ktera nevykazovala zadnou cinnost. Po vyndani a vycisteni sme si vsimli , ze jak jsou tam ty dve vlakna uvnitr, tak jedno tam uz neni, coz asi bude ta chyba ..
Odpovědět