Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Zvýšená? spotřeba u E61xd 2006
Ahoj,
mám dotaz.....mám cca půl roku BMW E61xdrive r.v. 2006, 170kw, m-paket bez jakýchkoliv dalších úprav a řeším teď aktuálně zvýšenou spotřebu auta.
Když jsem auto koupil a jezdil jak podělánek, tak jsem dle PC měl spotřebu někde kolem 7,6-8,0l/100km. Teď v zimě mě spotřeba stoupla dle PC na 9,5l/100km. Nicméně dle aplikace v tel. o mě vykazuje reálnou spotřebu 10,48l/100km. Takže sem navštívil Snejka v Praze s prosbou na vyčištění FAPu(najeto 170 000km-reálných).
Snejk záhy zjistil, že FAP je OK a tak se kouklo na termostaty a oba špatný. Takže výměna a vypadalo to, že buffík topil skoro pořád. Odjížděl jsem od Snejka s tím, že super a spotřeba klesne. První nádrž a vyrazil jsem na hory do německa....serpentiny, kopce....a spotřeba - stoupla na 11,25l/100km:-(.
Je fakt, že jezdím dost často krátkou trať...20km, jinak bych řekl, že rozložení je 20% dálnice/50% okresky/30% město. Nejsem žádnej pirát silnic, takže bych spíš řekl, že jedu v klidu.
Může mít takový vliv zimní období? Nebo zimáky?......Taky mě ještě napadl adaptivní tempomat....ten jsem nechal opravit pár měsíců zpátky.....a je fakt, že když mě na dálnici někdo zbrzdí v pravém pruhu a já ho pak předjíždím, tak to auto dá plnej aby dohnalo tu nastavenou rychlost..no a když vám tohle na trase Praha-Liberec někdo udělá třeba desetkrát, tak to už taky něco pápne.....
Chci se zeptat, kdo máte stejné auto, jak jste a tom se spotřebou? Nejsem šetřílek, ale moje představa o spotřebě u 4x4 by byla tak kolem 9l.
Jak jste na tom vy?
mám dotaz.....mám cca půl roku BMW E61xdrive r.v. 2006, 170kw, m-paket bez jakýchkoliv dalších úprav a řeším teď aktuálně zvýšenou spotřebu auta.
Když jsem auto koupil a jezdil jak podělánek, tak jsem dle PC měl spotřebu někde kolem 7,6-8,0l/100km. Teď v zimě mě spotřeba stoupla dle PC na 9,5l/100km. Nicméně dle aplikace v tel. o mě vykazuje reálnou spotřebu 10,48l/100km. Takže sem navštívil Snejka v Praze s prosbou na vyčištění FAPu(najeto 170 000km-reálných).
Snejk záhy zjistil, že FAP je OK a tak se kouklo na termostaty a oba špatný. Takže výměna a vypadalo to, že buffík topil skoro pořád. Odjížděl jsem od Snejka s tím, že super a spotřeba klesne. První nádrž a vyrazil jsem na hory do německa....serpentiny, kopce....a spotřeba - stoupla na 11,25l/100km:-(.
Je fakt, že jezdím dost často krátkou trať...20km, jinak bych řekl, že rozložení je 20% dálnice/50% okresky/30% město. Nejsem žádnej pirát silnic, takže bych spíš řekl, že jedu v klidu.
Může mít takový vliv zimní období? Nebo zimáky?......Taky mě ještě napadl adaptivní tempomat....ten jsem nechal opravit pár měsíců zpátky.....a je fakt, že když mě na dálnici někdo zbrzdí v pravém pruhu a já ho pak předjíždím, tak to auto dá plnej aby dohnalo tu nastavenou rychlost..no a když vám tohle na trase Praha-Liberec někdo udělá třeba desetkrát, tak to už taky něco pápne.....
Chci se zeptat, kdo máte stejné auto, jak jste a tom se spotřebou? Nejsem šetřílek, ale moje představa o spotřebě u 4x4 by byla tak kolem 9l.
Jak jste na tom vy?
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Já jezdím s 535d za 11 l/100 km, 60% město. Zkoušel jsem při mírným provozu Prostějov - Praha, vynulovanej počítač, tempomat nastavenej na 170, průměrná rychlost 154 a spotřeba 8,5 litru
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Já mám E61 530xD 170kw, 2006, automat, 225/50 R17 a vyresetoval sem BC a jezdím s lehkou nohou týden jenom město a mám 10,8. Dlouhodobou v zimě držím kolem 9.6 a přes léto to jde trošku dolů.
Také jsem v zimě hledal závadu, ale je to prostě nenažranec
Zima na to má opravdu při krátkých trasách velký vliv. BC může mírně šmelit, doporučuji změřit podle nádrže a pak udělat případnou korekci v BC.
Také jsem v zimě hledal závadu, ale je to prostě nenažranec

530xda e61 víkendové měření vynulováno dálnice 130-160km/h okresky 110km/h město 10procent zbytek pul na pul ... z kopců a podobně jsem nechal brzdit motorem pokud jsem dojíždel do dědin a podobně ...
reálná spočítaná spotřeba od tankování z plné do plné ... 7,2litru/100km
patřil jsem mezi rychlejší ale nešlapal jsem jak šílený 180+ jak jiní tady ...
to pak jezdí za 9-10 hned ...
co DPF ? máš ho čistej nebo pryč ? nám na autě klesla spotřeba po vyndání.
reálná spočítaná spotřeba od tankování z plné do plné ... 7,2litru/100km
patřil jsem mezi rychlejší ale nešlapal jsem jak šílený 180+ jak jiní tady ...

to pak jezdí za 9-10 hned ...
co DPF ? máš ho čistej nebo pryč ? nám na autě klesla spotřeba po vyndání.
Filozof: a můžeš prosím tě trochu rozvést jak tím motorem brzdíš když máš automat
. Fakt by mě to zajímalo. Osobně si myslím, že stačí sundání nohy z plynu při dojíždění. Jinak ti gratuluji k té spotřebě. Takové dosáhnu jen na dlouhých cestách 1000km při ustálené rychlosti 130-140km/h. Včera poslední lyžování po dálnici 160km/h a spotřeba 9,3l/100km. Bohužel já tvé spotřebě nevěřím, ale to je tady každou chvíli a k tomu jsi ještě ten z rychlejších. Je to škoda, protože když si to tady přečte někdo nový tak po koupi auta je zklamaný a nas*aný na BMW. Sám jsem si to zažil u mého prvního BMW. Auto má cca 1800kg k tomu připočti spolujezdce a nějaké to zavazadlo a jsi na 2 tunách. Šest válců každý o obsahu 500ccm a tři diferenciály mají taky nějaký odpor. Ani automat i když je skvělý tak neušetří palivo. Kamarád má Superba 2,0d(td?) manuál a spotřebu kolem 6,0l. Když porovnám 3l BMW a 2l Suerb tak mi vychází spotřeba pro Bmw rovných 9l/100km. 6:2x3=9 Takže tak nějak.

- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Eks píše:Filozof: a můžeš prosím tě trochu rozvést jak tím motorem brzdíš když máš automat.
Já teda nevím, ale mě automat brzdí z kopce motorem až dost (kolikrát více než chci). Stačí, když jedu z táhlého kopce bez plynu, brnknu o brzdu a automat začne podřazovat a brzdit motorem, někdy i dost razantně.
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
eks - velvetek: Ano brzdím samo automatem bud sundám nohu nebo dám k sobě a podřadím sám o 2 kvalty když potřebuji brzdit účiněji ... jsou tací co furt drží plyn a pak šlapou na brzdu před dědinou...to udělá klidně 1,5litru rozdíl....
asi někde seženu kameru ... chápu že za 8litru to jezdí běžně když jezdím ...ehm jako s BMW ... nevím ale nemám chut jezdit na hraně v provozu... kde jsou víkendové blondýny a dědoušci co to prostě nečekají a vjedou klidně ve 100km/h do levého aniž by se podívali do zpětného zrcátka.
Běžnej pruměrnej člověk jezdí o 1-2litry více s automatem pokud stím neumí jezdít ...druhá varianta jste vy ostatní co tomu šlapete ...tak se neřidte mojí spotřebou ...jezděte si v klidu za 9litru ...
kdybych se osobně snažil stáhnu to na 6,5liru dálky ale to by mě nebavilo taková jízda ...
vše nad 140km/h znamená vysoká spotřeba ...a další je umět jezdit s automatem ...i já to neumím dokonale ... a věřím kdybych uměl tak už mi tady nevěří nikdo ...jinak DPF tam není ...další rozdíl.
vemu kameru a natočím styl jízdy a jak rychle s autem jedu ..klidně cestu praha - mohelnice nebo jinde ...až budu mít možnost a auto ... hlavně tu kameru nevim kam umístit.
asi někde seženu kameru ... chápu že za 8litru to jezdí běžně když jezdím ...ehm jako s BMW ... nevím ale nemám chut jezdit na hraně v provozu... kde jsou víkendové blondýny a dědoušci co to prostě nečekají a vjedou klidně ve 100km/h do levého aniž by se podívali do zpětného zrcátka.
Běžnej pruměrnej člověk jezdí o 1-2litry více s automatem pokud stím neumí jezdít ...druhá varianta jste vy ostatní co tomu šlapete ...tak se neřidte mojí spotřebou ...jezděte si v klidu za 9litru ...
kdybych se osobně snažil stáhnu to na 6,5liru dálky ale to by mě nebavilo taková jízda ...
vše nad 140km/h znamená vysoká spotřeba ...a další je umět jezdit s automatem ...i já to neumím dokonale ... a věřím kdybych uměl tak už mi tady nevěří nikdo ...jinak DPF tam není ...další rozdíl.
vemu kameru a natočím styl jízdy a jak rychle s autem jedu ..klidně cestu praha - mohelnice nebo jinde ...až budu mít možnost a auto ... hlavně tu kameru nevim kam umístit.
- Velvetek
- Registrovaný
- Příspěvky: 1005
- Registrován: stř 31.10.2007 01:00
- Bydliště: východní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Filozof: Nevím, jestli je dobré to ruční podřazování, někde se to tu už řešilo. Mě osobně vadí i to automatické podřazování, příjde mi, že to tomu automatu dává občas pěkně zabrat.
Ale tady to není téma o automatu, vím, sorry za OT...
Ale tady to není téma o automatu, vím, sorry za OT...
__________________________
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
...330dA-Msport...
...ex 530dA-Msport-bmwpower...
Díky za odpovědi......Hmmm, DPF tam je, u Snejka se to měřilo(tlaky) a je v pohodě(tedy asi 50%)....vyndavat to nemíním, až bude potřeba, tak to nechám vypláchnout. Jinak rozumím, že když vyndám DPF, tak se spotřeba sníží třeba i o litr...
S tou spotřebou jsem to právě nechtěl rozvádět, protože se tady pak lidi začnou osočovat, že ten jezdí tak a druhej jinak. Proto jsem tu psal, že dřív ta spotřeba byla nižšší než je teď. Je tu spousta faktorů které se podle mého potvrdí a nebo vyvrátí teď v létě.
To zda umím, nebo neumím jezdit s automatem je sice fajn a nerozporuji ani jedno ani druhé, ale taky bych pochyboval, že umět a neumět znamená rozdíl cca 4l nafty na 100km....to už mě přijde jako opravdu dost. Já bych byl spokojen, kdybych se dostal na 9,0l, mile překvapen kdyby na 8,5:-)
Proto jsem se ptal, zda někdo dosahuje také takových hodnot, jako já a to z důvodu, zda hledat problém a nebo ne.
Takže přezuju na letňáky, počkám pěkně na vedra a uvidíme.
Jinak budu rád, když třeba ještě někdo napíše.....jak je to u něj.....nicméně to chce dodržet tu specifikaci auta třílitr, 170kW, čtyřkola....
Ještě jsem si říkal, že bych zkusil vyjet jednu nádrž s klidem(o to se ale snažím už teď) a druhou, že bych to trochu prohnal...zda se to v tom nějak odrazí.....
díky všem
S tou spotřebou jsem to právě nechtěl rozvádět, protože se tady pak lidi začnou osočovat, že ten jezdí tak a druhej jinak. Proto jsem tu psal, že dřív ta spotřeba byla nižšší než je teď. Je tu spousta faktorů které se podle mého potvrdí a nebo vyvrátí teď v létě.
To zda umím, nebo neumím jezdit s automatem je sice fajn a nerozporuji ani jedno ani druhé, ale taky bych pochyboval, že umět a neumět znamená rozdíl cca 4l nafty na 100km....to už mě přijde jako opravdu dost. Já bych byl spokojen, kdybych se dostal na 9,0l, mile překvapen kdyby na 8,5:-)
Proto jsem se ptal, zda někdo dosahuje také takových hodnot, jako já a to z důvodu, zda hledat problém a nebo ne.
Takže přezuju na letňáky, počkám pěkně na vedra a uvidíme.
Jinak budu rád, když třeba ještě někdo napíše.....jak je to u něj.....nicméně to chce dodržet tu specifikaci auta třílitr, 170kW, čtyřkola....
Ještě jsem si říkal, že bych zkusil vyjet jednu nádrž s klidem(o to se ale snažím už teď) a druhou, že bych to trochu prohnal...zda se to v tom nějak odrazí.....
díky všem
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Mám E61 530xd, 170 kW, manuál, výroba podzim 2006, necelých 240 tisíc km najeto, bez úprav, vše víceméně původní, jen DPF momentálně už na konci životnosti (nechci ho úplně zrušit, asi ho nechám renovovat). Auto jsem koupil loni na podzim, zatím jsem najel něco přes 11 tisíc km, spotřebu mám od té doby 8,18 l/100 km (měřeno vždy jen od plné do plné, takže poměrně přesně - podle počítače se tolik orientovat nedá, ten ukazuje tak o 0,2 - 0,3 l optimističtěji). Pokud jde o styl jízdy, je to denně do práce 2x17 km po okreskách, část v hodně kopcovitém terénu, tempo svižnější, ale s předvídavostí a snahou o minimální brzdění jinak, než motorem. Občas to víc přišlápnu, ale spíš jen krátkodoběji kvůli předjetí atd. Po městě se snažím moc nejezdit, jen občas není zbytí, jinak ale věci obstarám po centru pěšky nebo manželčiným benzíňákem. Dál jezdím cca 2x do měsíce cestu 2x140 km většinou po dálnici tempem 140 - 150 km/h tacho, k tomu nárazově trasy do 100 km "okolo komína". Jo a v průměrné spotřebě je i jedna delší trasa na lyže do Alp. Kdybych měl vyrabovaný DPF, jezdil bych asi ještě za míň, na druhou stranu když tomu budu víc šlapat na krk nebo budu častěji lítat po městě, spotřeba mi určitě půjde výš. Těch mých 8,2 l/100 km mi přijde tak nějak jako přiměřená spotřeba vůči stylu jízd.
no to by odpovídalo , když vyhodíš DPF. jsme na 7,2-7,3litru průměr a je to přibližně to samé co jezdím já bez DPF se stejným autem 530xda touring 2006 rok 260tis najeto.
Motor vrní jak novej a ten dpf se opravdu hodně projevil. skoro o litr méně ukazuje palubák jako předtím když tam byl.
takže s DPF kolem 8,2-8,3 pruměr je běžné na toto auto.
Motor vrní jak novej a ten dpf se opravdu hodně projevil. skoro o litr méně ukazuje palubák jako předtím když tam byl.
takže s DPF kolem 8,2-8,3 pruměr je běžné na toto auto.
Tak jsem se včera hecnul a dal jsem Praha-Liberec a zpět stylem staršího pána s kloboukem.......a PC mě do Liberce ukázal spotřebu 7,1l a zpátky dokonce 6,9l. Není to sice reálná spotřeba, ale dle PC......nicméně to jasně ukazuje na to, že ta spotřeba neuvěřitelně narůstá v městě a při krátkejch popojížďkách...což znamená, že chyba není v autě. Nicméně rychlostně jsem tu dálnici držel na 110km/h, což je sice pohodová jízda, ale psychicky bych to dlouhodobě nedal:-).
BMW E36/7 Z3 Hell Rot, 2.8l, 1997
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007
Škoda Yeti 2.0TDI/125kW, 2015
Peugeot 307CC, 1.6l, 2007