Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 2.5d netáhne a černě kouří

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
nebi007
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 01.02.2013 01:00

#1 Příspěvek od nebi007 »

Zdravím, dával jsem motor dohromady po nasátí výřivé klapky, klapka vlítla do turba a uplně ho rosekala. Motor začal sát olej a zastavil se o nasátý olej ve válcích. Motor byl kompletně rozebrán vyčištěn a s novým těsněním zkompletován. Hlava po repasy, turbo po repasy, nový olej včetně filtru a vzduchového filtru. Motor po zpětné montáži jezdil perfektně 330km a pak se ozvala dutá rána (nic kovového) z motorového prostoru a motor přestal mít tah a silně černě kouří. Zkontroloval jsem komplet celý sací trakt včetně IC - všechno v pořádku. Turbo demontováno a zkontrolováno odbornou firmou, rovněž se nic nezjistilo. Odpojil jsem EGR, to také nepomohlo, podtlakové ovládání turba funguje. Diagnostika je bez chyb. Motor na volnoběh krásně kultivovaně běží. Už nevím kde bych hledal chybu. Nenapadá Vás něco co dále zkontrolovat?
sklenus
Registrovaný
Příspěvky: 180
Registrován: ned 19.12.2010 01:00
Bydliště: Brno/SR

#2 Příspěvek od sklenus »

pri tých výmenách filtrov, vymenil si aj separátor oleja, mohlo tam niečo ostať, prípadne sa zaniesol, to ja zatiaľ jediné, čo ma napadá, ale ak dymí na čierno tak je tam málo vdzuchu v zmesi
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora
Klubové ID: 1018

#3 Příspěvek od all »

Tohle bych přisuzoval díře va výtlaku turba. zjisti jestli když ti někdo motor trošku podrží v otáčkách nikde nic nefučí kolem sání, nebo horní hadice do sání.
diagnostiku máš jakou? podívej se do live hodnot na tlak vzduchu a na zvážený vzduch od váhy vzduchu.

Jen pro rychlou zkoušku můžeš odpojit konektor váhy vzduchu , pokud byl problém tam, po odpojení to pojede lépe...
nebi007
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 01.02.2013 01:00

#4 Příspěvek od nebi007 »

Vahu vzduchu jsem zkusil take odpojit - jelo to stejne. V tuhle chvili to mam rozebrene, takze nemohu zkouknout tlak v live hodnotach. Jak odzkouset tlakovou tesnost demontovany hadic sani - staci kdyz to natlakuju pusou? Jak moc ma byt tvrda hadice hned za turbem? Zdalo se mi ze se dala celkem snadno stlacit. Separator oleje sem nemenil, jen jsem ho prohledl, mohl by byt na vine. Take se my zda ze je to nedostatkem dodavaneho vzduchu do motoru. Jeste me napadlo jestli nejsou v haji vstriky. Mohli se treba poskodit kdyz se dostal do valcu olej.
nebi007
Registrovaný
Příspěvky: 3
Registrován: pát 01.02.2013 01:00

#5 Příspěvek od nebi007 »

Tak jsem dneska na to prisel. Uz jsem nevedel co by, tak jsem vsechno dukladne prohlizel a pri kontrole sani jsem nasel prasklinu ve svaru hned za EGRem, na pohled to neni vubec videt. Takze ted shanim cele plastove sani, nemate nekdo na prodej?
Odpovědět