Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Diagnostika
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned 10.02.2013 01:00
Ahoj všichni,
koupil jsem si e39 530d 142kw 2002 vim že se do auta mužu připojit s OBDII kabelem, ale musíto bejt kabel přímo na BMW mam jeden na WV a vypadá uplně stejně a i svítí dioda když ho připojim k autu, ale spojit se mi nepodařilo. Takže jesli je ten kabel naprt a musim si koupit jinej tak prosim jakej. Díky moc všem.
koupil jsem si e39 530d 142kw 2002 vim že se do auta mužu připojit s OBDII kabelem, ale musíto bejt kabel přímo na BMW mam jeden na WV a vypadá uplně stejně a i svítí dioda když ho připojim k autu, ale spojit se mi nepodařilo. Takže jesli je ten kabel naprt a musim si koupit jinej tak prosim jakej. Díky moc všem.
Teď jsem to taky řešil.
Na klasický OBD II KKL pro VW jsem se spojil jen s INPOU.
Tam ale jen s motorem a převodovkou.
Musíš rozebrat na kabelu koncovku a spojit PIN 7 a 8. Pak ti půjdou i ostatní jednotky.
Na takhle upravený kabel, kterým jde i VW můžeš ještě použít BMW scanner 1.4 DEMO který si můžeš stáhnout na jejich stránkách http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-sc ... d&lang=eng
Tato verze ti ale pouze vyčte počet chyb.
Pro plnou verzi která mi byla doporučena si musíš pořídit kabel přímo pro BMW Scanner.
Vím že se to tu již několikrát nejspíš řešilo, ale taky jsem musel hledat jinde, tak doufám, že jsem to napsal správně. Pokud ne, budu rád, když mě někdo opraví.
Na klasický OBD II KKL pro VW jsem se spojil jen s INPOU.
Tam ale jen s motorem a převodovkou.
Musíš rozebrat na kabelu koncovku a spojit PIN 7 a 8. Pak ti půjdou i ostatní jednotky.
Na takhle upravený kabel, kterým jde i VW můžeš ještě použít BMW scanner 1.4 DEMO který si můžeš stáhnout na jejich stránkách http://www.bmw-scanner.com/?page=bmw-sc ... d&lang=eng
Tato verze ti ale pouze vyčte počet chyb.
Pro plnou verzi která mi byla doporučena si musíš pořídit kabel přímo pro BMW Scanner.
Vím že se to tu již několikrát nejspíš řešilo, ale taky jsem musel hledat jinde, tak doufám, že jsem to napsal správně. Pokud ne, budu rád, když mě někdo opraví.
ahoj, tedak to resim a jsem z toho jelen
mam K line kabel kde neni propojen pin 7 a 8. stahnul jsem demo BMW scanner 1.4 vypise to pocet chyb ale to je vse...
Kdyz jsem stahnul Inpu z uloz.to tak ji spustim ale jedina co tam funguje je jaka je verze a potom to zavrit jinak nic? nevim cim to je mate nekdo overenou verzi te Inpy ta moje byla myslim 5.02
Diky

Kdyz jsem stahnul Inpu z uloz.to tak ji spustim ale jedina co tam funguje je jaka je verze a potom to zavrit jinak nic? nevim cim to je mate nekdo overenou verzi te Inpy ta moje byla myslim 5.02
Diky
http://www.zroadster.net/forum/viewtopic.php?t=23314
dle tohohle navodu musim upravit redukci 20 pin bmw a to tak ze propojim 17 a 20 na 7? aby mi s Inpou fungovalo vse?
dle tohohle navodu musim upravit redukci 20 pin bmw a to tak ze propojim 17 a 20 na 7? aby mi s Inpou fungovalo vse?
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Máš v tom zapojení diagnostického kabelu guláš. Správné zapojení 16-ti nebo 20-ti pólového konektoru najdeš tady http://www.minsk555.narod.ru/pinouts.jpg . Ale to je jen zapojení kabelu. Mezi 16 nebo 20-pinovým diagnostickým konektorem ještě musí být interface, který převede signály mezi počítačem a autem. V současné době se už tento interface vejde do konektoru toho 16-pólového konektoru, takže to vypadá, že máš jen kabel. A k tomu se dokoupí redukce ze 16 na 20-pinů. Jak to vypadá najdeš tady http://doitauto.de/de/Alle-Produkte.html , ale doporučuji koupit od IceBlade http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight= . Měl jsem několikrát tu čest s tímto interface pracovat a příjemně mne překvapil stabilitou přenosu.
Pokud chceš pomoci s instalací INPA, nainstaluj si TeamViewer http://www.teamviewer.com/cs/index.aspx a pošli mi ID a heslo, které to vygeneruje. V domluveném čase se k Tvému počítači na dálku připojím a provedu instalaci INPA z Tvojí stažené instalace. Nebo Ti nainstaluji nejnovější INPA 5.06, nejnovější NCSEXPER 4.01, WinKFP + Ediabas 7.03, které fungují na 32 i 64-bitových systémech WinXP nebo i Win8. Ale to už bude za peníze, více přes SZ.
Pokud chceš pomoci s instalací INPA, nainstaluj si TeamViewer http://www.teamviewer.com/cs/index.aspx a pošli mi ID a heslo, které to vygeneruje. V domluveném čase se k Tvému počítači na dálku připojím a provedu instalaci INPA z Tvojí stažené instalace. Nebo Ti nainstaluji nejnovější INPA 5.06, nejnovější NCSEXPER 4.01, WinKFP + Ediabas 7.03, které fungují na 32 i 64-bitových systémech WinXP nebo i Win8. Ale to už bude za peníze, více přes SZ.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Rozdíl je v INPALOAD.EXE a datech pro auta :bibikuba píše:Jakej je rozdíl v těch verzích???
- cca v roce 1999 vyšla verze 447 s Ediabas 6.43 a uměla E31,34, 36, 38, 39, 46, 52, 53, 60, 65, 83, 85, Mini R50, RR1
- cca v roce 2004 verze 5.00/5.02 s Ediabas 6.47 a 7.02 a byla přidána auta E63/64-5er/6er, E66/67-7er, E70,71,72-X5, E85,86-Z4, Mini R52,55, 56,57, E81,82,87,88 -1er, E90,91,92,93-3er, F10-5er, F01-7er a RR2. Tyto verze byly šířeny jako EA-80 a EA-90, přičemž jediný rozdíl byl v tom, že verze 80 byla s podporou němčiny a 90 s podporou angličtiny. Jazyk se sice dal přepnout v INPA.INI, ale výsledky byly v uvedeném jazyce, už se nešířily společně obě jazykové mutace.
- cca v roce 2010 verze 5.06 + Ediabas 7.03, auta skoro stejná, zásadní rozdíl je v aktualizaci dat pro řídící jednotky ve složkách :
C:\Ediabas\ECU,
C:\INPA\CFGDAT a SGDAT,
C:\NCSEXPER\DATEN a SGDAT, které je možno získat z tzv. SP-Daten ze současného systému ISIS (ISTA/D+ISTA/P), poslední verze aktualizací je v48. V podstatě na všechno stačí verze 5.02, jde o nejaktuálnější data pro nejnovější auta. Ale na starší auta je třeba používat starší programy a Ediabasy, protože starší auta nezvládají nové scripty atd. Verze software auta se dnes udává jako tzv. I-Stuffe. Prostě diagnostický program musí být přiměřený roku výroby vozu. Takže používám INPA 4.47, 5.02 i 5.06 a Ediabasy 6.47, 7.02 i 7.03 a několik interface.
Pokud Ti INPA 5.00 na Vista a Tvém autě funguje, tak buď rád. Pokud chceš dělat všechny BMW, které dnes jezdí po ulici, budeš potřebovat aktualizovat data viz. výše a mít interface, které podporují režimy ADS, K-Line, DCAN a oranžovou diagnostickou hlavu.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 18
- Registrován: ned 10.02.2013 01:00
Díky všem za užitečné rady, už jsem si objednal kabel i se softem od IceBlade tak doufám že se mi to povede příští víkend rozchodit a jinak co se týká impy z uloz.to tak sem na tom byl úplně stejně jak kubito
ale asi to bylo tim kabelem doufam.. a starML je fakt borec když se ve všech těch impách vyzná 


ja vim ze se da koupit BMW scanner za par korun ktery funguje bez problemu. ale Jelikoz mam doma stary kabel KK line a chtel bych se neco priucit jak ta diagnostika pojede pres nej v kombinaci s INPA proste me to zajima.
Jinak s diag nemam problemy mame v dilne KTS a TExu. Treba texa neumi skoro nic u bmw jen motor. a udivilo me jak krasne pres KK line kabel v kombinaci s BMW scannerem demo to krasne naslo vsechny jednotky.
Jinak s diag nemam problemy mame v dilne KTS a TExu. Treba texa neumi skoro nic u bmw jen motor. a udivilo me jak krasne pres KK line kabel v kombinaci s BMW scannerem demo to krasne naslo vsechny jednotky.
prve jsem to zkouseli s ELM a to se nepovedlo to nevim proc? Tak jsem koupil ten nejlevnejsi kabel na aukru asi za 160kc a bezi to bez problemu a hlavne to umi hodne veci za malo penez...
S KK line to bezi s jakymkoli to bud klidny... jediny co tak ze je to zdlouhavy proces instalace a ja jeste k tomu to mam na Win 7 64-bit
S KK line to bezi s jakymkoli to bud klidny... jediny co tak ze je to zdlouhavy proces instalace a ja jeste k tomu to mam na Win 7 64-bit
ja mam druhy noebook na VW protoze 304 vag umi jenom win 7 32 bit
tak jsem nasel ze INPA umi mazat adaptacni hodnoty prevodovky tak jsem to udelal.
Tady na foru jsem nekde cetl ze se to maze na kazdem stupni samostatne ale tam je moznost jen jako celku a trva to asi 2vteriny tak nevim jestli to ma nejaky efekt?
Delal to nekdo tady pres INPU?

tak jsem nasel ze INPA umi mazat adaptacni hodnoty prevodovky tak jsem to udelal.
Tady na foru jsem nekde cetl ze se to maze na kazdem stupni samostatne ale tam je moznost jen jako celku a trva to asi 2vteriny tak nevim jestli to ma nejaky efekt?
Delal to nekdo tady pres INPU?