Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Prosím o pomoc.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
VencaKonopnik
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od VencaKonopnik »

Zdravím, mám nově BMW E39 525 tds , rok výroby 1996. Během jízdy se auto normálně zahřeje, ale teplota oleje se stále mění a nikdy nezůstane na 90°, jen když třeba jedu dlouho do kopce, pak zase padá. Kamarád mi řekl, že by to měl být vadný termostat, že ho stačí vyměnit a teplota se bude držet na těch 90°. Dnes jsem ale otevřel kapotu, abych dolil vodu do ostřikovačů a zjistil jsem, že je vypojená nějaká hadička od chladiče. Prosím o radu, zda stačí hadičku jen spojit nebo jestli mezi to ještě něco patří nebo jak to vlastně funguje, nerad bych to spojil a aby to zbytečně neudělalo nějakou neplechu.
Přílohy
Fotografie13355.JPG
Fotografie13355.JPG (72.88 KiB) Zobrazeno 420 x
chip
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 06.01.2006 01:00

#2 Příspěvek od chip »

To je myslím přepad z expanzky, tak to hlavně ničim neucpávej :lol:
VencaKonopnik
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#3 Příspěvek od VencaKonopnik »

A mám to teda spojit nebo to mám nechat takhle volně? :D Očividně to vypadá, že by se to spojit mělo, ale na tý hadičce nejde vidět žádnej náznak použití, že už by to k něčemu přidělaný bylo, tak nevím.
VencaKonopnik
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od VencaKonopnik »

Nikdo neví? Bohužel nikdo z mého okolí nemá stejné auto, jako já, takže se nemůžu podívat, jestli je ta hadička z chladiče spojená s tím filtrem a nebo to tam je volně.
E30STORM
Registrovaný
Příspěvky: 675
Registrován: čtv 05.08.2010 00:00
Bydliště: Ostrava CITY

#5 Příspěvek od E30STORM »

U 528 jsem to měl trochui jinak , ale zpatečka je ta vrchní v levo , tohle bych nechal tak , takhle to má být.
Vyměň termostat - stejně bych to raději udělal po koupi, osobě jsem ho měnil na každé E39 společně s vodní pumpou , to za to stojí!
kubito
Registrovaný
Příspěvky: 193
Registrován: čtv 13.12.2012 01:00
Bydliště: Vísky

#6 Příspěvek od kubito »

to ma byt volne a jit to zkr kastli ven je to prepad z expanzky
VencaKonopnik
Registrovaný
Příspěvky: 28
Registrován: úte 04.12.2012 01:00

#7 Příspěvek od VencaKonopnik »

Díky moc, termostat vyměním a snad to bude O.K. :)
DaweTDS
Registrovaný
Příspěvky: 705
Registrován: sob 10.11.2012 01:00
Bydliště: Šumperk

#8 Příspěvek od DaweTDS »

VencaKonopnik píše:Díky moc, termostat vyměním a snad to bude O.K. :)

Mě tohle dělalo u opela omegy 2,5td chladič.Zezačátku se to hřálo jen do kopce (né že bych vařil,ale o 5st se to vždycky zvedlo),ale asi za rok se s tím autem nedalo tet stabylně po dálnici 160km/h. Po výměně vrtule,termostatu,vodní pumpy a propláchnutí chladiče jsem si půjčil jinej chladič a vše bylo OK.Tak jsem musel koupit novej a na dalších 5 et to byo bez problému.Poslední dobou se to zase do kopců lehce zvedalo a tak počítám,že by se to třeba za cca 3 roky muselo měnit zase.
Odpovědět