od zacatku co jsem vuz koupil cca rok, mam pochybnost zda olej menit ci ne.
Aproto se obracim na Vas o radu, zkusenost. Sam za sebe mam laicky pocit, ze bych asi menit mel, pokusim se popsat me laicke duvody proc.
Mozna to neni nic vazneho. Pri prerazeni z D na R a obracene v ni mirne hrkne. Pri kickdownu ihned podradi a akcelerujeme. Kdyz stojim z kopce (cumakem nahoru) na D drzi pozici a necouvam. Pri normalni jizde radi bez povsimnuti, kdyz dobrzduji treba cervenou na semaforu, tak nekdy jakoby cuklo to dobrzdeni, nedokazu odhadnout jestli to je z 3 na 2, nebo 2 na 1.
Timto konci mojich "problemu", mozna je to standartni chovani, ale to nemohu posoudit jelikoz je to me prvni bmw.
Za Vase rady a zkusenosti Vam budu velmi zauzlovan
Ahoj,sice mám 530d ale taky automat.Koupil jsem jí minulý týden a ve čtvrtek dal do servisu na výměnu všech náplní(krom fridexu) a filtru+nějaký drobnosti,no nechal jsem tam hned dvacku jen to fiklo Měl jsem z automatem podobný problémy jako ty,s tím že mi to hlavně ráno déle řadilo,jak se ohřál olej bylo to lepší,ale i tak řadila na horu dýl,při podřazování jsem nic nezaznamenal....Nicméně dnes jsem si auto vyzved a řadí tak o 80% lépe než předtím mnohem rychleji a lépe....Můj mechoš říkal že olej co vypustil byl černej jak bota a dost smradlavej,jakoby spálenej. Takže jsme se schodli že olej v převodovce byl měněn poprvé,v difu taky.Dnes jsem najel jen pár kilometrů a mám z toho dobrej pocit,uvidíme jak to bude vypadat časem.Jinak já zastavám názor olej v automatu měnit!!! i ten olej má svou životnost a časem ztrácí svoje schopnosti,stejně jako olej v motoru,ten taky musíš měnit né???
To spalene nebyl olej, ale lamely . Menit olej v automatu je samozrejmost, to ze u vetsiny je uz pozde je vec druha.
Pokud by nahodou nekdo menil olej v automatu pravidelne po 60tis km, jak to doporucuje vyrobce prevodovky (nikoli bmw), je prevodovka prakticky nesmrtelna.
tanner540i píše:To spalene nebyl olej, ale lamely . Menit olej v automatu je samozrejmost, to ze u vetsiny je uz pozde je vec druha.
Pokud by nahodou nekdo menil olej v automatu pravidelne po 60tis km, jak to doporucuje vyrobce prevodovky (nikoli bmw), je prevodovka prakticky nesmrtelna.
jojo máš recht,taky mi říkal něco o lamelách,ale řadí bezvadně takže pohoda,zatím to neřeším,i když vím že to jednou přijde jinak souhlas,olej měnit pravidelně
Jednoznačně vyměnit!!!!! Sám jsem to u bývalé 540iA udělal okamžitě. Jen si dej pozor co máš za převodovku zda 24 nebo 30. Obě mají různý olej, náplň i filtr. S ničím neotálej, nebo se ti to vymstí...
Tak a je to vymena probehla, vse zucastnenym dekuji, uplna balada.
Je pro info olej v mem aute nebyl nikdy menen, tzn. puvodni filtr z roku 98 auto ma zhruba 330 000 najeto (presne bohuzel nevim vycteno z resetu edc tlumicu), tyhle automaty jsou pekelny drzaky jen co je pravda
ja tedka taky menil poprve na 540iAT od uvedeni vozidla na silnici tj. 3/99.. najeto 233tis..... udelal jsem vyplach 20litry a pak novy filtr a napln... a mam najeto asi 300km a musim rict, ze automat radi lepe a rychleji, jak za tepla tak za studena =)
Za mě olej měnit. Měním každej 40 000, automat má najeto čtvrt milionu a všechno ok.
Jen za studena to po rozjetí vcelku neoochotně zařadí dvojku a při tom dobržďování někdy malinko pocknu na tu jedničku, ale je to opravdu málo znatelné.
Velkou hlavu bych si s tim nedělal, vyměň olej a pravděpodobně to bude řadit líp než před tim. Hlavně za správnej volej nebo ještě líp to nech udělat někoho kdo E39 a a automatům rozumí.
olej v automatu rozhodně měnit. Mám kamaráda, dělá v BMW a jako jeden z mála byl na školení v německu ohledně automatů a němci říkali měnit a měnit. Doporučuju servis BMW šlapanice u Brna-fakt frajeři. Jen nemaj punc BMW,ale mechoši dělali 20 let v BMW olomouc