Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Nová autobaterie-jakou koupit?

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#61 Příspěvek od Rady523i »

koukam odborníci na slovo vzatí ,,, už mam školu dlouho za sebou ale AKUMULATOROVOU BATERII jsem ještě neviděl ,,, vy víte akorad prd možna jen to že je plus červený a mínus černý ale o zpusobu funkce dobíjení a nabíjení vůbec nic ,,,, tak kluci zalezte do knížek a až pochopíte že tam kde je napětí byť 1 Volt je i proud protože pokud není proud nejde nic ani žárovku nerozsvítíte , jinak řečeno zbytečná stráta času když neznáte základy elektrotechniky ,,,,,,, jinak akumulator=baterie a ty ¨jsou bud suché , alkalické, olověné s elektrolytem a nebo gelové
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#62 Příspěvek od Rady523i »

jinak jen pro vas aby jste si ověřily kolik pri vybyté baterii bere proud baterie v aute z alternatoru vezměte si kleštový ampermetr a změrte si to pak se chytnete za nos jakou blbost jste tu napsaly ,,,, regulator pouští napětí od 12,5-14,5 u nafty více možna o kousek a v zavislosti jaký ma momentalně odpor baterie tam teče i proud
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#63 Příspěvek od JaraX »

a představte se že u aut s IBS tam je třeba napětí i 17V, to je překvapení co?
jinak když tak dobře rozumíte autům, určitě víte že pokud má baterie třeba 10V a v palubní síti je 14v tak nebude proud to baterky určitě 10A.
asi si kvuli vám objednám kleštovej ampérmetr, už včera jsem nad tím přemýšlel.
Rady523i
Registrovaný
Příspěvky: 466
Registrován: stř 21.11.2012 01:00

#64 Příspěvek od Rady523i »

baterie má dlouhý kabel dozadu cca asi 5-6 m a ten kabel ma taky nějaký opor tak tam muže byt nějaká stráta ale když je vybita baterie tak ano klidně tam muže být i více než 14V to jsem taky psal už na začátku a je tomu i tak kdyz nabíjíte baterii doma na nabíječce ale kdyz budu mít baterii xxx Ah a bude tam takto vysoký napětí, bud je vybytá a nebo je regulator v haji a přebíjí
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#65 Příspěvek od JaraX »

ten kabel má takovej průměr že je větší odpor v samotnym připojení baterky než v tom kabelu, nebo si snad myslím že čtyřválce který maj baterku přímo u motoru maj vyšší nabíjecí proud než 6ti válce s baterkou vzadu?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#66 Příspěvek od Lucifer »

Já nestíhám zírat 8O asi se ozvu svýmu učiteli kterej mě učil elektro proč mě to všechno učil teda špatně 8O
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#67 Příspěvek od JaraX »

taky vidím že jsem 4 roky na elektroprumku chodil zbytečně, a těch 12 semestrů na vysoké a 2 tituly sou taky nahovno.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#68 Příspěvek od JaraX »

aby se nahodou nenechal zmanipulovat nějakym neználkem. proud do baterie není opravdu nijak řízen, altík řídi opravdu jen napětí, ale v žádném případně ne proud do baterky (auta bez IBS) který muže být klidně i 40 A při vybité baterce.
v praxi to funguje asi tak že baterka ma třeba 11V, altík dává 14V a třeba 20A, jenže to si všecko sebere baterka a začně padat napětí, tak altík okamžitě napětí zvyšuje, čím vlastně zvyšuje proud, takže vlastně altík drží furt 14V, jen se mění proud kterej z něj leze podle počtu a odběru spotřebičů, mezi které patři i baterka, která si prostě vezme kolik sama chce dle jejího vybití, třeba 1 A, 10A, 20A, 12A, ale určitě nebere konstantně 10tinu proud své kapacity nebo podobný bláboly co se mi tady někdo snaží namluvit.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#69 Příspěvek od JaraX »

btw jen pro neznále pisálky na forům,
laicky řečeno,čím větší rozdíl napětí tím větši schopnout překonat vnitřní odpor spotřebiče a tím větší proud.
to je i duvod proč člověka 12V nezabije, napětí nic nedělá, proud vykonává práci a při 12V neproteče člověkem dost proudu, při 220V už proudu proteče dost a stejně je to s baterii. čím víc bude vybitá, tím víc si veme proudu.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#70 Příspěvek od hurvajs77 »

Rady523i píše:baterie má dlouhý kabel dozadu cca asi 5-6 m a ten kabel ma taky nějaký opor tak tam muže byt nějaká stráta ale když je vybita baterie tak ano klidně tam muže být i více než 14V to jsem taky psal už na začátku a je tomu i tak kdyz nabíjíte baterii doma na nabíječce ale kdyz budu mít baterii xxx Ah a bude tam takto vysoký napětí, bud je vybytá a nebo je regulator v haji a přebíjí
Fakt se bavím - nestačím zírat... :D Asi jako Lucifer, dojdu za profesory na ZČU a vrátím 50tku... Vlastně je to všechno úplně jinak, než jsem se celé ty roky učil...

A propo Rady523i, sežeň si etalon a vytáhni Tvůj dlouhý kabel od baterie a schálně si změř jaký bude jeho odpor... :D. Asi se nebudeš stačit divit
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#71 Příspěvek od matiz »

:sad2: Obdivuju to usili to obhajovat a davat do poradku kdyz kazdemu kdo tomu alespon malinko rozumi je to jasne a tem ostatnim uplne u prdele :mrgreen:
Uživatelský avatar
Risa525
Registrovaný
Příspěvky: 1951
Registrován: ned 07.11.2004 01:00
Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem
Klubové ID: 2231

#72 Příspěvek od Risa525 »

hurvajs77 píše:Mel jsem Vartu od Snejka a co jsme se tak bavili, tak vsechny Varty musel cca po roce reklamovat (jestli se pamatuji, tak mluvil o 14 - nevim presne). Ted mam Bosch a naprosto v pohode. BTW, i BMW samo doporucuje Bosch.

Ale je pravda, ze jsem se ptal znameho a rikal mi, ze Varty i Bosch dela jedna fabrika jen se davaji jine stitky. Bohuzel pro Vartu, slysel jsem ze se hodne zkazila.
kamarád co se dost zbývá prodejem dílů mi řekl to samé a navíc mi to tvrdil globálně!!! vše se dělá dohromady jen si tam lepí své značky....bohužel
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#73 Příspěvek od JaraX »

to že se to děla v jedne fabrice ale nemusí nutně znamenat stejnou kvalitu.
Uživatelský avatar
Risa525
Registrovaný
Příspěvky: 1951
Registrován: ned 07.11.2004 01:00
Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem
Klubové ID: 2231

#74 Příspěvek od Risa525 »

JaraX píše:to že se to děla v jedne fabrice ale nemusí nutně znamenat stejnou kvalitu.
nutně ne ale když ti jejich obchodák u dobrého oběda potvrdí že ano tak je sice vůl ale je to na zamyšlenou...
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#75 Příspěvek od JaraX »

dneska je uplně normalni že jedna firma děla víc značek, třeba jako plzenskej pivovar děla asi 7 značek piv, ale žadny neni stejny.
a stejně si myslím že to bude u baterek, každa bude mit jinou recepturu.
stejně je to třeba s brzdama, na některy modely dodava BMW Ate, ale pokud si člověk koupí Ate v nahradě tak sou to mrdky, dle vyjádření zastoupení Ate je pro BMW jiná směs než pro trh s autodíly.
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#76 Příspěvek od hurvajs77 »

souhlasim s JaraXem. Dnes fabriky delaji veci pro vice firem a proste se mi nezda, ze by to bylo vše stejné. Hezky to přirovnal k plzeňskému pivoraru :-). Mluvil jsem s několika lidmi a potvrdili mi, že Varta je dnes jen jméno a výrobky mrdky. Já mám teď Bosch a ikdyž mám naftáka, jezdím dost krátkých tras, baterka stále drží. Vartu jsem musel dobíjet skoro každý týden... :-(
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#77 Příspěvek od matiz »

To ti neverim, pokud mely stejnou kapacitu ty baterie, tak ti proste neverim ze vartu jsi musel tyden co tyden dobijet a bozenu ne. Mimochodem naboj odebrany startem alternator do baterie vrati asi za 4 minuty, toz tak nejak. Takze pokud jsi po nastartovani jel alespon 4 minuty, nemel bys baterii nikdy vybit. Myslim tim dobrou baterii, ne vyzitou zasulfatovanou mrchu. Protoze u te stoupne napeti vellmi rychle a zvysi se jeji vnitrni odpor, takze se uz nenabiji. Ale to je na uplne jinou debatu :P
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#78 Příspěvek od JaraX »

matiz, ale on ma naftu, ten složitej start se žhavením a postupným nabíháním všech valcu při tom směšnym vykonu motoru dobije baterku tak za týden :D :D
ja davam skoro jen varty a zatím nebyla reklaamce.
Uživatelský avatar
Risa525
Registrovaný
Příspěvky: 1951
Registrován: ned 07.11.2004 01:00
Bydliště: D1 mezi Prahou a Humpolcem
Klubové ID: 2231

#79 Příspěvek od Risa525 »

JaraX píše:matiz, ale on ma naftu, ten složitej start se žhavením a postupným nabíháním všech valcu při tom směšnym vykonu motoru dobije baterku tak za týden :D :D
ja davam skoro jen varty a zatím nebyla reklaamce.
ty by ses měl nechat léčit tím tvým odporem k naftě a E39...není nějakej šikovnej ústav? :D
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR
Klubové ID: 2855

#80 Příspěvek od hurvajs77 »

ze me to neprekvapuje JaraXi - opet jsi nezklamal... :-D
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět