Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

e39 nebo e46

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#21 Příspěvek od Filozof »

neboj se připlatit a koupit krásnej top stav 525i nebo 530i ale i 520i po face 125kw roky 2001-2003 super volba.
Má to vychytaný muchy předface a bude celkově novější.
Ovšem cena bude od 80-150tis. dle majitele a výbavy.

Nekupuj z bazaru jsou z 99procent vychcaní šejdíři co si přihodí 30-50tis na autě.
Přímo od majitele a vem někoho kdo ti jej komplet zkontroluje.

E46 bych nebral jedině 330i 330ci nebo M3 pro zábavu a adrenalin.

E39 v benzínu je v pohodě a nese.re se jako naftové motory.
Pokud budeš jezdit hodně dáš lpg a jezdíš za polovinu jako král. :wink:

Osobně mám 525i a LPG a po 6ti letech super a další bude jistě zase 5er a benzin s lpg.
Andre2
Registrovaný
Příspěvky: 227
Registrován: sob 15.10.2011 00:00
Bydliště: Jablonec nad Nisou

#22 Příspěvek od Andre2 »

Tady je to pořád dokola jak se nafta sere a jak je to drahý na provoz a rady "kup si benzín a budeš vysmátej"
I benzínový auto umí řádně spolykat, i třeba víc než naftový, viz:

Mám cca rok E39 528i a nic slabšího bych do toho auta fakt nechtěl, teda pokud to nebudeš brát jenom jako přibližovadlo a jízdu si budeš chtít užít. Hlavně si nech to auto pořádně prohlídnout, ale stejně počítej s nemalou rezervou na opravy.
Např. já ji pořídil za 75 000, automechanik co to prohlížel mi tvrdil, že za 30 - 50 000 se to dá do kupy a za ten rok jsem do ní nasypal cca 150 000 (materiál za nákupku a práce cca 150/h) a ještě nejsem u konce.

A tenhle příspěvek tady není rozhodně výjimkou.

Ojetina 5kovýho BMW je vždy řádná pokladnička. Svezení sice slušný, ale zaplatíš to. Můžeš mít štěstí na kus, ale za 70-80t to nejspíš žádná výhra nebude. Přivezeš to domů, uděláš základní servis (olej, filtry, stěrače...) a jsi o 5t lehčí a tím to jenom začíná. Pokud není na pořádnej servis, tak bych se na to radši vykašlal.
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#23 Příspěvek od starynovy »

pokial niesu moc prijmy tak by som E39 zrejme nechal zatial tak, nieze kazda vyplata pojde do auta, a zisiel o level nizsie, tj. volil E34/E36, a tam uz moc co volit nemas :D E34 je jasna volba, luxus 5tky, za dobru cenu udrzby, klasicky spolahlivy motor ako 25i, a mozes byt spokojny.. Ja som tiez student, miesto felicie som si doprial E34 tds, a nejake pozdvihnutie nakladov som nepozoroval, ale nutno dodat ze si robim cely servis sam, a keby som mal platit za veci spojene s motorom/cerpadlom nejakemu fuserovi/BOSCH, tak mam do kapsy 2,5x tak hlboko, a E34 uz stoji na parkovisku, lebo nieje na naftu.. nastastie nie moj pripad, a jazda mi vzdy vykuzli usmev :wink:
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#24 Příspěvek od beny-maser »

přesně tak,pokud jsi zručný doporučuji diesel a budeš spokojenej,pokud vzládneš pouze vyměnit kola kup si benzín a když budeš mít problém neutrhne ti to kapsu.
Kane
Registrovaný
Příspěvky: 258
Registrován: pon 29.09.2008 00:00
Bydliště: Teplice

#25 Příspěvek od Kane »

Nevím, jestli ho tady trochu moc nestrašíte... mám e39 523i 4 rokem, kupoval jsem si to ještě na škole jako student, takže příjmy dost omezený. V provozu mám auto denně, nikdy nestál déle než 14 dní (dovolená). Tehdy mi ho známej přivezl z Belgie za 110 sakum prásk, první dva roky jsem na to nešáhnul (mimo běžný servis) vůbec, pak jen stahovačka okýnka, pružiny na obou nápravách a termostat...
Opravdu víc než cokoli jinéh patí, že záleží na kusu...
Berserg
Registrovaný
Příspěvky: 182
Registrován: pát 23.07.2010 00:00
Bydliště: Prostějov

#26 Příspěvek od Berserg »

Je pravda, že jsem slyšel, že "2,3i" je mín náchylnej motor než 2,8i. Nevím co ej na tom pravdy...já mám 2,8...a super. Jde ale asi hlavně o štěstí a předchozí majitele.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2043
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou

#27 Příspěvek od Don »

za 4 roky co mam toho sveho, jsem do nej na opravach dal cca 20k pokud budu pocitat i komplet brzdy a tlumice. Zbytek jsem do nej nasypal pro radost a vubec nelituju :)
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#28 Příspěvek od zverbo »

Pekna tema na rozhodovanie ale vsetko ma svoje pre a proti.

Ja mam e39 a manzelka e46 takze obe verzie v rodine a skusenosti je dost.

Moje postrehy:
Moja 528i je super auto ktore mam rad a nikdy ma nesklamalo ale venujem sa mu pravidelne, je to moj mazel, spotrebu nerisim /ale je nikde pri 9L/ pretoze je to auto na vylety a dovolenky, ale do buducna jedine 540i ja osobne si myslim ze pokial e39 a si mlady tak jedine 528i a viac. E39 je tazke auto a motor s vykonom 142kw mu je akurat, sedi pekne taha pekne jazda preradost ale sportovec to neni!!!

Manzelkyna e46 je dobre auto pre zenu a mladeho cloveka ktory sa potrebuje vozit na spotrebu, manzelkyna 320i jazdi za 7L pri plnej osadke 5sliepok v aute

1/manzelka mala predtym 330i s lpg a natrela to na bigu 535ke a aj 530ke takze tam sa pozna vahovy rozdiel

2/ ked sa vozim v e46ke pripadam si menejcene pretoze som zvyknuty na konfort e39

3/ mali sme aj 325ci a 328ci boli to fakt pekelnici, jazda masaker ale zase len jazda masaker

4/Chodim pravidelne na dovolenky do Norska a do Talianska, bol som na 325ci v norsku ale nikdy vic 5er je 5er

5/E46 je lahka ale jedine motor R6, 316i a 318i maju taku istu spotrebu ako r6 ale hovno vykon viem to mali sme 318ci a slo hned zdomu!!!

6/zase servis e46 je o nieco drahsi ako na e39 a aj cena kupi e46ky je vedsia ako e39 - predavam ND na BMW takze viem co pisem, na druhej strane servis e46 je jednoduchsi ako e39


SUMAR SUMARUM
e39 auto na vylety a pre radost z jazdy a spotrebu neriesis
e46 auto do prace a na nakupi a tam je dolezita spotreba a na konfort series
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#29 Příspěvek od beny-maser »

a o tom to presne je,ze pokud mas benzin resis jenom spotrebni veci,u diesla casem budes resit cerpadlo nebo neco jinyho.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#30 Příspěvek od zverbo »

s autami na ropu nemam ziadne skusenosti takze tam sa to moze lisit pri vykone a pri spotrebe ale konfort a servis to nezmeni, jedine servis motoru je u auta na ropu vedsi ako u gasolinu.
BOOST
Registrovaný
Příspěvky: 210
Registrován: pon 01.03.2004 01:00
Bydliště: Někde kolem středu

#31 Příspěvek od BOOST »

Nechápu, kde se pořád bere ten názor, že nafta se sere a benzín ne. Sám mám E39 530d a znám několik dalších lidí s 3.0d a nikdo nezažil takový scénář, jako se všude na netu píše a to je výměna turba, vstřiků, čerpadla atd. A to mají najeto dost km, jedná se jak o E39 tak o E53. Oproti tomu znám několik případů M52 motorů jak 2.3 tak 2.8, kde bylo nutné udělat těsnění pod hlavou. Je jasné, že když někdo koupí zhuntovanou 3.0d po praseti za pár klacků, tak se pak nemůže divit, že se na tom sere co může.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#32 Příspěvek od zverbo »

sak to nikdo netvrdi a ja osobne to nemozem hodnotit pretoze som nemal nikdy diesel, mal som mesiac 525tds ale to neratam najazdil som nanej 500km ale hroza - vykonovo!!!

Len VSEOBECNE ropny motor je na servis nakladnejsi ako gasoline engine :D

je jasne ze ked kupis po kokotovi auto moze to byt aj 760iL hydrogen a moze sa jebat ako vzdusny balon!!!
kapustnak
Registrovaný
Příspěvky: 15
Registrován: čtv 11.10.2012 00:00

#33 Příspěvek od kapustnak »

Dobrý večer pánové, když čtu tuto debatu, tak mi připadá že si myslíte že ropa patří jenom do kamen. Ale já jezdím s dieslovými vozy dvacet let a zatím bez problémů. Na mém BMW er 5 mám nájezd 300 tisíc a zatím bez problémů.
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#34 Příspěvek od zverbo »

Krasny novy rok na zaciatok.

Priklad:
Mlada rodina, on pracuje ona je na materskej, ziju v podnmajme /pocitam z momentalnou situaciou v ČR/ a babicka im da 80.000kč na auto. Kupi auto lacne ako tak dobre v tejto cene.

a/
528i kedže je auto po imbecilovi postupne mu engine zere vodu, nakonec motor vyvyari
--- urobit tesnenie, kupi hadice a chladic a je na 6000kč + naplne a sviecky
--- upece motor a da ho vymenit za druhy 10,000kč

b/530d kedže je auto po imbecilovi postupne mu engine zere vodu, nakonec motor vyvyari
--- urobit tesnenie, kupi hadice a chladic a je na 10,000kč + naplne a zhavice
--- upece motor a da ho vymenit za druhy 25,000kč
--- nasledkom spalovania vody to turbo nerozchodi
--- kedze je auto po imbecilovi tankoval podpultovu naftu lacnu kde zohnal za 20kč a novy majitel zisti ze cerpadlo je na vymenu
--- v zime mu prituhla nafta toci toci auto jazdi jednoho dna krasneho zimneho ide autobusom do prace prtoze mu odisiel starter

priklady ŽIVE tuna z fora, co ludia zazivaju!!!
vedsinou tie auta potom stoja pred domom a cakuju kto ich kupi v tomto stave lebo novy majitel nema už na servis!!!

NA ROPU NENADAVAM vobec nemam preco NIKD SOM DIESEL NETANKOVAL ale kedze som presiel 10a10 topicou o vade motora diesel/gasoline tak jednoznacne benzinove auta aj ked po magoroch su znovu na cestach a jazdia, co sa o dieseloch neda napisat, bohuzial to je real.
Ked kupis vonavku o ktoru sa majitel staral tak to je jasne ze nalita mrte km.
Ja som mal 325ci a ta mala 553289km a ani hovno jej nebolo, 528i motor 470000km si nevedel ze ide, moj mazel ma 278596km a motor je jak baburatko ale zase manzelkyna e46 320i po 310000km motor ochorel - tesnenie pod hlavou, GO motora a veci okolo toho ma stalo na 19.000kč auto som kupoval po najvedsiom kokotovi v ČR teraz jadi MNAM MNAM MNAM ako nove priamo z shopu. Mesiac necely som mal 525tds a ta mala 210000km ked som ju rano nastartoval tak som myslel ze motor vypadne alebo vybuchne ale jazdila pekne az na ten vykon ale pracant to je dobry!
e155
Registrovaný
Příspěvky: 1028
Registrován: sob 12.11.2011 01:00
Bydliště: Boskovice

#35 Příspěvek od e155 »

Jestli E39 nebo E46. Mám doma obě. E39 525i, jel jsem i 520i před faceliftem a néjak zásadné mi to nevadilo. Nebylo to extra svižné, ale docela porovnatelné třeba s Mondeem 2,0i - moje předchozí auto.
E46 mám pro ženu 316i a na to, že to má jen 77 kw to jede docela dobře. Podvozek je neskutečný, jednou si asi pořídím jedno silnějśí pro sebe na vyřádéní. Problém s E46 je interiér - je to velikostné docela podobné Fabii, hlavné vzadu, ale pro studenta docela ideální.
Když to tak shrnu, tvůj problém podle mé není ani tak moc rozhodování mezi E39 a E46, jako spíše jejich servisování. Je to celkem na tobě, jak moc jsi na auto nároćný, já mám tu nemoc, že všechno musí být perfektní... Takže já jsem se do obou aut celkem slušné vysypal. Do E39 zahučelo cca 100 tisíc - a to byl stav při koupi hodné dobrý, do E46 cca 20, ale je na ní jeśté hodně práce. Není pak nic horšího, než vidět tyhle auta, které mají mladí kluci a jsou ve stavu vraku, protože na servis nezbývá. To už raději za dané peníze vymazlit E36.
pankac
Registrovaný
Příspěvky: 220
Registrován: čtv 19.04.2012 00:00
Bydliště: Landshut

#36 Příspěvek od pankac »

mam 523i rv 11.1997. Dovoz z nemecka, nalet 250tkm. Serviska u bmw, auto v top stavu a za 1900e....najel jsem jen 6tkm... Vypada ze zvladne jeste jednou 250tkm... Do 8l/100km
zverbo
Registrovaný
Příspěvky: 1496
Registrován: pát 11.02.2011 01:00

#37 Příspěvek od zverbo »

Rozhodnutie je fak natom co chces od auta.
Ja mam 528i trosku upravenu na 153kw ale už jedine 540i z dovodu ze mam rad konfort, pohodlie a radost z jazdy s kombinaciou podvozku co mam dokazem divi neuveritelne jak to je dolezite.
Manzelka ma momentalne e46 320i taktiez trosku upravenu na 119kw a stazuje sa na vykon, predtym mala 330i a super az pokial ju nerozsekala, spotreba ta ista jak 320i alebo 330i.
Ma to taktiez na M podvozku ale ked to riadim citim sa menejcene proste 5er je 5er.
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#38 Příspěvek od Filozof »

Pokud se dívám že je to mladej kluk a nováček a chce pěkné pohodlné auto benzín 528i bude ideální varianta .... minimálně 523i níže jistě nechodit.

Ono 170koní 523i
případně 192koní 528i je tak akorát ...dá se stím jet na pohodu kolem 10litru benzínu v průměru dálky klidně 7-8litru...
Je to dneska levné relativně podle kusu a stavu auta a motory jsou držáky když jsou v dobrém stavu.

pod 45tisic bych auto nekupovat budou to asi hujdy do kterých se musí dost investovat ...

slušné kousky začínají od cca 60-110tis - 528i

Dle stavu výbavy a roku výroby a taky na kolik si cení úpravy majitel ...

nekupuj hlavně z bazaru jsou tam šejdíři ... většinou z 99 procent.
Důkladně proklepnutí auta je základ.

Nekupuj 520i před face je to slabé a budeš za rok prodávat a brečet že jsi nekoupil rovnou 528i alespon.
3er je zase uskákaná a stejně skončíš během pár let v 5er a zase budeš nadávat že jsi za stejné prachy nekoupil pěknou 528i ve výbavě a pěkném stavu.

E46ky jsou drahé a nenabízí to co 5er sport/komfort ...

540i a (M5) je pouze pro vyježděné fajnšmejkry a fandy co mají zkušenosti s BMW a ví co auto dokáže a mají nějakej rok odježděnej .
Nejsou to auta pro všechny.
Zachs
Registrovaný
Příspěvky: 34
Registrován: sob 21.05.2011 00:00
Bydliště: Praha

#39 Příspěvek od Zachs »

Já nevim... já bych ještě něco přiškudlil... nevim nevim jestli v CR koupis za 80 pěknej kousek. A ať koupíš cokoliv je dobrý mít nachystanejch minimálně 20k na následnej servis. Výměna olej není za 1000 jako u jinejch aut. Vejde se tam cca 7-8 litrů oleje a pokud ho nekoupíš někde na netu za 180/litr tak tě bude stát 400/litr *7,5 a seš na 3k jen s olejem + ol. filtr, vzduchovej filtr, práce - 5k v hajzlu.. Jestli to koupíš na zimákách (ted v zimě :D ) tak budeš muset koupit gumy na léto -> rup 14k v hajzlu.. A to jsou jen ty uplně nejzákladnější věci v podstatě spotřebák.. Když se něco vysere a nejsi zrovna týpek co má doma garáž a v klídku se v tom pohrabe a udělá si sám, tak lítaj desetitisíce...

No v podstatě pokud studuješ a máš omezený příjmy a měsíčně ti zbejvá míň než 7 - 10k pro vlastní potřebu a máš na to zatim 85k, tak bych se na to asi vysral :/ Hrozně lehce se pak stane že neni na opravy a problémy se kupěj, za rok dva je z toho totální bezcenej vrak... Nebo je na opravy a neni na PHM :D

Každopádně pokud budeš kupovat, tak přeju šťastnou ruku při výběru a třeba se ti problémy vyhnou a budeš pár let jezdit bez investic ;)
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#40 Příspěvek od Filozof »

ZACHS:

olej si umí vyměnit i moje mladá svíčky taky ...a nejaké drobnosti pořeší se známím v servisu ... E39ka není E60/61 kde bych to pochopil.

Záleží opravdu na co to auto bude.
Pokud najede kolem 10000km do roka tak bude uplně v klidu.

Olej vyměníš lehce do 100-130kč/1litr koupíš 5w40 nebo 10w40 přesně co tam patří ono to jsou už staré auta a motory takže se stímto autem do renocaru nejezdí ... 99procent věcí koupíš za pakatel pokud nejsi nešika naučíš se plno věcí opravovat i podle knížky jednoduše ...

servis vyjde levně pokud má bokem 15-20tisic na servis na další rok dva nemá problém.

Pneu letní nemusí kupovat nové ale zánovní 6-7mm 16ky koupí v pohodě za 4tisice 4kusy....ale i 17ky nejsou porod a prodávají se kolem 1200kč zánovní 225ky.

Nové pneu tady borec prodává za cca 1900kč jednu 17" 225/45
takže do 8mi má funglovky na 4-5let vystaráno v pohodě ...

olej se vleze do 1000kč a 3kila filtr a má na 15tis vystaráno ...

čepy a tlumiče případně se spojkou, nebo brzdy mu udělá kdejakej šikovnej mechanik s dílnou je jich všude mraky ...stačí kontakty...

zase bych to neviděl tragicky ...a s jeho nájezdem pokud vybere dobrej kus vysype 5-15tisic a jezdí ....

nedělejte ze servisu staré E39 zase vraždu...a neporovnávejte s auty co máte za 500k a servisujete v předraženém renocaru to jsme fakt jinde.

kdo chce dokáže servisovat kvalitně auto za 3tinové náklady než uvádíš...
Odpovědět