Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 530d webasto problém
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
Taky jsem musel rozhýbávat to webastový čerpadlo, přesně jak píše Honzek525, to čerpadlo se při delším používání zalepí, protože je membránový ale jde to rozhýbat když ho natvrdo napojíte na 12V a bude tlačit naftu, mělo by jakoby pukat.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
TAk zatím jsem přišel na to, že čerpadlo pod ridičem je OK, vythal jsem ho dal na 12V a plivlo naftu, ovšem na konektoru se neobjevuje žádné napětí... ani po odemčení auta a odpojeném teplotním čidlu pod nárazníkem kdy auto hlásí zimu jak v rusku -40st .
)) ted ještě nevím jestli to nepotřebuje diagnostikou nějak resnout, což zrovna moje diag nekomunikuje s E39
není někdo v Ostravě?


no koukám, že si na tom jako já.
Koupil jsem jiné webasto, protže moje mělo total sežranou jednotku. Asi měsíc fungovalo bezvadně.
Teď mi ale začalo stávkovat. Občas jde a občas ne.
Když nejde tak se jakoby rozběhne, ale hned (5sec.)vypne a jen se "dochladí"
Mám velký BC a dělá to i při manuálním zapnutí.
Taky musím na diag. tak dám kdyžtak vědět.
A jinak dělal jsem co ty- zkoušel vodní čerpadlo i palivové..
Koupil jsem jiné webasto, protže moje mělo total sežranou jednotku. Asi měsíc fungovalo bezvadně.
Teď mi ale začalo stávkovat. Občas jde a občas ne.
Když nejde tak se jakoby rozběhne, ale hned (5sec.)vypne a jen se "dochladí"
Mám velký BC a dělá to i při manuálním zapnutí.
Taky musím na diag. tak dám kdyžtak vědět.
A jinak dělal jsem co ty- zkoušel vodní čerpadlo i palivové..
Mě se taky objevil problém na webastu se kterým si nevím rady. Mám ho v autě přítelkyně. Je to typ Webasto BW50...benzín
Když jsem ho měl doma na stolu...vodorovně, vše fungovalo..několik jsem ho pouštěl jen tak pro radost. Nainstaloval jsem ho do auta svisle...manuál uvádí, že ho lze tak postavit a co se nestane. Topení nefunguje jak by mělo
Když ho pustím, vodní čerpadlo sepne, voda začne kolovat, po 5sec. chytne benzín...začne se ohřívat voda a ve chvíli kdy začne nabíhat na II rychlost...nebo začne nabírat vyšší rychlost. Benzín po chvilce přestane hořet...je slyšet cvaknutí a z výfuku se valí dím...během toho co se valí dím z výfuku, ještě webasto párkrát na chvilku blafne a poté hodí dochlazovací režim, který nejede na "plné kule" jak by měl a pak vypne, ale to dochlazování jede pomalu chvilkami na sekundu začne valit jak bych mělo...pak zas pomalinku, pak zas rychle....spíš když pán bůh uráčí tak se zrychlí, ale pokaždé jenom na chvilku....dochlazování mu trvá třeba 3-4min. a pak teprve vypne. V momentě toho zrychlení se z výfuku vyvalí opět dím.....dokud topení běží na první stupeň vše funguje jak má
když ho znovu pustím, nastane stejný příběh
Mam v plánu ho demontovat a postavit vodorovně. No obávám se, že je uvnitř něco "vyčvachtané". Když bylo vodorovně vše fungovalo jak má, ale jak jsem ho postavil, je slyšet jakoby nějaké připísknutí....jakoby se někde něco zadrhovalo.
Byl jsem s tím na diagnostice, tá nebyla schopna se s řj spojit. Servisák tvrdil, že je zavzdušněné, nebo že se netočí vodní pumpa, ale odvzdušněné je dobře a vodní pumpa se točí...tá je v pořádku, když jsem ji měl v ruce napojenou rovnou na 12V valila bez jediného problému ve všech polohách. a topení mám zapojené sériově na hadici od motoru do topení...topení při běhu motoru topí
Jestli tady tomu někdo alespoň trošku rozumíte prosím poraďte kudy dál. Já už si nevím rady. Než jsem topení dal do auta celé jsem ho měl rozebrané, prošlo generálkou...jediné co mě straší, že bude KO palivová pumpa. Podávací čerpadlo tenhle typ nemá
Když jsem ho měl doma na stolu...vodorovně, vše fungovalo..několik jsem ho pouštěl jen tak pro radost. Nainstaloval jsem ho do auta svisle...manuál uvádí, že ho lze tak postavit a co se nestane. Topení nefunguje jak by mělo
Když ho pustím, vodní čerpadlo sepne, voda začne kolovat, po 5sec. chytne benzín...začne se ohřívat voda a ve chvíli kdy začne nabíhat na II rychlost...nebo začne nabírat vyšší rychlost. Benzín po chvilce přestane hořet...je slyšet cvaknutí a z výfuku se valí dím...během toho co se valí dím z výfuku, ještě webasto párkrát na chvilku blafne a poté hodí dochlazovací režim, který nejede na "plné kule" jak by měl a pak vypne, ale to dochlazování jede pomalu chvilkami na sekundu začne valit jak bych mělo...pak zas pomalinku, pak zas rychle....spíš když pán bůh uráčí tak se zrychlí, ale pokaždé jenom na chvilku....dochlazování mu trvá třeba 3-4min. a pak teprve vypne. V momentě toho zrychlení se z výfuku vyvalí opět dím.....dokud topení běží na první stupeň vše funguje jak má
když ho znovu pustím, nastane stejný příběh
Mam v plánu ho demontovat a postavit vodorovně. No obávám se, že je uvnitř něco "vyčvachtané". Když bylo vodorovně vše fungovalo jak má, ale jak jsem ho postavil, je slyšet jakoby nějaké připísknutí....jakoby se někde něco zadrhovalo.
Byl jsem s tím na diagnostice, tá nebyla schopna se s řj spojit. Servisák tvrdil, že je zavzdušněné, nebo že se netočí vodní pumpa, ale odvzdušněné je dobře a vodní pumpa se točí...tá je v pořádku, když jsem ji měl v ruce napojenou rovnou na 12V valila bez jediného problému ve všech polohách. a topení mám zapojené sériově na hadici od motoru do topení...topení při běhu motoru topí
Jestli tady tomu někdo alespoň trošku rozumíte prosím poraďte kudy dál. Já už si nevím rady. Než jsem topení dal do auta celé jsem ho měl rozebrané, prošlo generálkou...jediné co mě straší, že bude KO palivová pumpa. Podávací čerpadlo tenhle typ nemá
..tož chlapáci..dnes jsem se na výzvu mého známého jal rozkuchati bufík co mám jako původní (dnes už náhradní) z mého auta. Je to klasika typ Z/C nafta...co si pamatuji tak v autě mě dělal taky jakési psí kusy...rozběh se ale jen v dochlazovacím modu..defakto jsem jej slyšel fungovat naplno jen jednou a to hned po koupi auta, které předtím než jsem jej koupil tak stálo s občasným nastartováním cca 1 rok. Naivně jsem tedy zakoupil jiný bufík a ten prozměnu dělá uplně to samé co ten starý...Po včerejším probrání s jedním technikem mi bylo řečeno že zrovna řídící jednotka se jen tak nepo..sere vždy je to jen díky nějaké fyzické chybě vně topení..A to že se spouští jen tak naslepo bez zahoření je zřejmě následek vady nebo zanesení součástí spalovací komory. Upozorňuju že jsem zatím celkově závadu s nefunkčním webastem nevyřešil ale zjištění při rozborce topení je zajímavá:..deska plošného spoje řídící jednotky naprosto čistá konektory neopálené...ventilátor funkční, čerpadlo vody taky funguje bez závad...po kompletním vyjmutí spalovacího "kotle", tak vněm cca 2 polévkové lžíce napečeného karbonu zrovna kolkem toho žhavícího kolíku a taky po vnitřním obvodu komory.Dá se říct že po vyčištění je vše bez zjevného opotřebení. No uvidíme co mi na to vše poví servisman...
Tak ok.Abys věděl o co jde.Jezdím s autem každý den 3km do práce a večer zpět.Webasto normálně funguje ale mám v autě elektrický předehřev a než dojedu tak se Webasto sotva rozběhne a to mě připadá zbytečné.Vypínám normálně ventilátor ale štve mě že když jedu tak nevidím přes zamlžené okno.Tak bych potřeboval aby mě ventilátor běžel ale Webasto nenaběhlo.Ale nevím aby pak neházelo nějakou chybu jak znovu nahodím pojistky
Také se přidám z dotazem..
Měl jsem ve Webastu Z/C v háji jednotku. Koupil jsem jiné, které fungovalo necelé 2 měsíce bez problémů. Jak na manuální zapnutí tak automaticky.
Pak se při manuálním jen na 3 vteřiny rozběhlo a zase vypnulo a jen se dofoukalo. Občas šlo zapnout manuálně ale řekl bych že jen při ohřátém motoru.
Pak občas hrozně kouřilo.
Vyndal jsem ho, rozebral a vyčistit ikdyž komora byla skoro bez nánosů.
Žhavička žhavila, ale po porovnání jsem dal celý ten válec (drátěnka,držák žhavičky) z toho co jsem kdysi vyndal, protože se mi zdálo že je lepší.
Ale problém přetrvává.
Diagnostika mi napsala oběhové čerpadlo. To je občas slyšet, že se "přidírá", ale to bych chápal, že bude chyba toho že se webasto nezapne, protože to zjistí problém při startu, nebo ne?... ale proč to kouří.... ??
Měl jsem ve Webastu Z/C v háji jednotku. Koupil jsem jiné, které fungovalo necelé 2 měsíce bez problémů. Jak na manuální zapnutí tak automaticky.
Pak se při manuálním jen na 3 vteřiny rozběhlo a zase vypnulo a jen se dofoukalo. Občas šlo zapnout manuálně ale řekl bych že jen při ohřátém motoru.
Pak občas hrozně kouřilo.
Vyndal jsem ho, rozebral a vyčistit ikdyž komora byla skoro bez nánosů.
Žhavička žhavila, ale po porovnání jsem dal celý ten válec (drátěnka,držák žhavičky) z toho co jsem kdysi vyndal, protože se mi zdálo že je lepší.
Ale problém přetrvává.
Diagnostika mi napsala oběhové čerpadlo. To je občas slyšet, že se "přidírá", ale to bych chápal, že bude chyba toho že se webasto nezapne, protože to zjistí problém při startu, nebo ne?... ale proč to kouří.... ??
Tak část tvého dotazu ti zodpovím.Tohle samé co popisuješ mě Webato dělalo taky akorát že nijak moc nekouřilo.Někdy se zaplo na chvilku pak se vypnulo,někdy nenaběhlo vůbec ale párkrát se stalo,že jelo i těch načasovaných 30min.Byl jsem na diagnostice a problém byl oběhové čerpadlo.Čerpadlo vyměnili a od té doby topení funguje bez problémů.