Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 528i - Kolísání teploty motoru
Čaute, mám E39 528i před FL, zničehonic mi začala vystřelovat teplota motoru (ukazatel na palubovce) do červených hodnot. Dělá to třeba hned pět minut po vyjetí, kdy ještě motor není ani pořádně zahřátý, ručička postupně vyjede co červeného pole a po minutě-dvou (jak kdy,někdy i po 30s) sjede zase do normy. Během toho kdy je v červeném poli je znát pokles výkonu, ne zas moc extrémní, jet to jede, předjet předjedu, ale není to prostě to na co jsem od 193k při podřazení zvyklý. Navíc ten motor v těhlech situacích cuká i při zastavení a vyřazení má jakokdyby nepravidelný chod. Ve chvíli kdy ručička sjede na normální teplotu zase šlape jako hodinky a drží stejné otáčky. Po cestě do práce (25km) se to stane 3-5x- někdy vyjede až do červeného pole, chvilku tam pobude a jede zpět- někdy dojede těsně před červené pole a jede zpět ihned. Jednou se stalo i to, že jsem vypnul motor zrovna při tom, když byla v červeném a potom nešlo cca 10minut vůbec nastartovat, po nastartování to jakokdyby cukalo/klepalo a až když jsem se rozjel a ručička sjela do normy,tak bylo vše ok. Prosím o rady čím by to mohlo být, doufám, že se jedná jen o čidlo teploty/termostat- nebo tak něco. Motor je sotva zajetý, má najeto 180tis a je to jeho první zima, předtím byl celoročně garážovaný a v zimě auto vůbec nejezdilo. Teďka stojí před barákem a v zimě jezdí. Chtěl bych to vyřešit co nejdříve, jezdím s tím tak už týden a bojím se, ať mi ŘJ nevypne motor- tak jak to při přehřátí dělá, nebo ať se nezdupe ještě něco dalšího. Dík za rady.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
vzhledm k dotazům jaký máš, ti můžu poradit jen jedno: objednej se do servisu.
nechci se te dotknout, ale pokud nemáš ani představu kde je vodní pumpa a termostat,tak jak by jsi se případně popasoval s tím až nastane nějaká drobná koplikace, nehledě na to že klackem to taky zrovna nejde opravit a v tomhle počasí něco dělat venku je taky pěknej vopruz.
nechci se te dotknout, ale pokud nemáš ani představu kde je vodní pumpa a termostat,tak jak by jsi se případně popasoval s tím až nastane nějaká drobná koplikace, nehledě na to že klackem to taky zrovna nejde opravit a v tomhle počasí něco dělat venku je taky pěknej vopruz.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 149
- Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Servis, vodní pumpu máš vpředu, je hnaná řemenem a má plastovou řemenici, ale předpokládám, že stejně nebudeš mít nářadí na výměnu, nicméně jestli nemá vůli, neteče nebo není hrzlá, bude to spíš tím termostatem, nebo mě ještě napadlo nedostatečně odvzdušněný okruh chlazení, ale tomu to moc nenasvědčuje.
Jinak doporučuju tím nejezdit, motory jsou náchlné na hlavy a těsnění pod nimi, jak už psal kolega.
Jinak doporučuju tím nejezdit, motory jsou náchlné na hlavy a těsnění pod nimi, jak už psal kolega.
Takže to mělo celkem blbý konec. V neděli sem jel na ledě a skončil v příkopě, autu nic není, akorát po tom co mě taťka vytáhl nešlo nastartovat. Myslel sem, že teda zas jen počkám než vychladne-ale pořád nic. Motor byl už úplně studený- při startování, když proběhne check-control a probliknou kontrolky-tak problikne i červené pole budíku teploty-čili určitě nějaký problém. Auto jsme odtáhli, zítra dopoledne ho vezem někam do servisu, tak jsem zvědav. Dnes ráno jsem zjistil, že mám na dně chladící kapalinu- je tam nějaké čidlo- že to motor nenechá nastartovat, když jí je málo? Dnes po práci jí doliju a ještě to zkusím. Diagnostika v servisu je asi nutností, že? Dávat to někde někomu, kdo jí nemá, asi nemá smysl,že?
Edit: Tak si tak pročítám fórum a uvědomil jsem si, že ta teplota začla kolísat po vyjetí nádrže do prázdna a poté nabrání plné u Makra. Mohlo tedy palivové čerpadlo nasát nějaký usazený bordel a celé to být tím?
Edit: Tak si tak pročítám fórum a uvědomil jsem si, že ta teplota začla kolísat po vyjetí nádrže do prázdna a poté nabrání plné u Makra. Mohlo tedy palivové čerpadlo nasát nějaký usazený bordel a celé to být tím?
Nemyslím si, že by palivo měšlo takový vliv na teplotu motoru, popřípadě kolísání té teploty. Jinak jestli bylo málo chladící kapaliny tak tam bych hledal problém-kam se ztratila-jestli vytekla z nějaké praskliny a nebo v horším případě jestli jí sežral motor-což by asi znamenalo fouknutou hlavu(asi nejhorší věc) Jinak servis zvol dobře...!
Hodně štěstí a kilometry bez nehod, poruch a pokut!
Hodně štěstí a kilometry bez nehod, poruch a pokut!
S nějakou prasklinou nebo něčím takovým nepočítám-tak mě nestraš, ten motor je fakt jako nový. Jsem převědčený, že to bude jen čidlo. Mám to auto teprv půl roku a já vůl nějak zapomněl zkontrolovat právě tu chladící kapalinu- ona neutekla-jí tam je prostě asi málo celou tu dobu
Po koupi jsem měnil jen ojel a filtry :/

-
Fx
- Člen Klubu
- Příspěvky: 7216
- Registrován: úte 23.12.2003 01:00
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Když ti to nejde nastartovat, tak co ukazuje budík teploty? Je v maximu?
Za předpokladu, že ano: Tohle u E39 způsobuje to, že nekomunikuje řídící jednotka - může být prasklá pojistka, špatné relé nebo odešla jednotka. Jako první mrkni na ty pojistky a relé. U E39 najdeš ty pojistky a relé na straně spolujezdce pod kapotou před čelním sklem. Sundáš filtrbox a pod ním je dekl na inbusech. Sundáš a pod ním je jednotka motoru, hafo kabeláže a až úplně vzadu u skla je relátko + pojistky ŘJ motoru. Ty jsou v takovém kastlíčku a vyndáš je s tím kastlíčkem všechny. Jde to hodně blbě rozdělat, takže doporučuju spíš multimetrem projít pojistky měřením průchodnosti.
Za předpokladu, že ano: Tohle u E39 způsobuje to, že nekomunikuje řídící jednotka - může být prasklá pojistka, špatné relé nebo odešla jednotka. Jako první mrkni na ty pojistky a relé. U E39 najdeš ty pojistky a relé na straně spolujezdce pod kapotou před čelním sklem. Sundáš filtrbox a pod ním je dekl na inbusech. Sundáš a pod ním je jednotka motoru, hafo kabeláže a až úplně vzadu u skla je relátko + pojistky ŘJ motoru. Ty jsou v takovém kastlíčku a vyndáš je s tím kastlíčkem všechny. Jde to hodně blbě rozdělat, takže doporučuju spíš multimetrem projít pojistky měřením průchodnosti.