Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Otáčky vs rychlost

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
kareljuran
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 19.12.2012 01:00

#1 Příspěvek od kareljuran »

Ahoj,jsem na foru nový.Mám BMW e39 525tds r.v. 1997.Minulý týden jsem si všiml,že na třetí,čtvrtý a pátý rychlostní stupeň mi při plném plynu zhrzba ve dvou tisích otáčkách výlýtne otáčkoměr na 2500,rovněž se změní zvuk motoru,jako s otáčkama.Auto zrychluje pomaleji,následně otáčky spadnou na 2300 a auto zrychluje standartně.na jedničku ani dvojku se toto neděje.pouze na trojku,čtyřku a pětku a jen při plném plynu.Když zrychluji např. na čtvrt plynu nebo přes tempomat tak se nic neděje.Nevíte kde může být chyba.Přijde mi to jak klouzání spojky,ale udělá to i když na p2tku jedu třeba 10min a pak přidám.Spojka po zahřátí vrže,mám již objednanou sadu,ale bojím se aby chyba nebyla ještě někde jinde a když už se spojka bude měnit tak by se to mohlo udělat zároveň.Má někdo s tímto zkušenost?Děkuji mnohokrát za každou radu.
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#2 Příspěvek od darklord »

klze spojka, nic viac nic menej
kareljuran
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 19.12.2012 01:00

#3 Příspěvek od kareljuran »

Aha,dík.Měl jsem takové tušení,ale bylo mi divný,že to klouže na pětku a čtyřku a vždycky jen od těch 2000 otáček.Měl jsem za to,že nejvíc zabrat dostává spojka na jedničku.Ale nejsem mechanik,jsem veterinář.a těmhle věcem moc nerozumím.Ale děkuji za postřeh
venca750
Registrovaný
Příspěvky: 53
Registrován: ned 02.12.2012 01:00

#4 Příspěvek od venca750 »

Ahoj,mam podobny problem.Rekl bych taky ze to bude spojka.sice taky nejsem mechanik,ale podle me ma auto nevetsi odpor proti tocivymu momentu na petku.naopak na jednicku prenasi nejvetsi moment na kola.Takze proto to klouze na 5ku 4ku.a To ze je to od dvou a vic nevim.Tds je do dvou liny tak jestli na to nema vliv turbo jak zabere.motor jde rychleji do otacek tak jestli tohle na to nema vliv.Ale to bych kecal.jen dedukuju. :D
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#5 Příspěvek od beny-maser »

je to přesně tak,u dvou tisíc otáček zabere turbo a spojka už ten moment nepřenese.
Doporučuji vyměnit kompletní sadu s přítlačákem i když vypadá ještě ok,aby jsi to nemusel dělat 2x. Mohlo by se stát, že spojka s novu lamelou nebude naopak dobře vypínat.(vlastní zkušenost)
kareljuran
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 19.12.2012 01:00

#6 Příspěvek od kareljuran »

Tak děkuji za rady.Jen jsem opravdu netušil to co píše Venca.750 s tím,že největší odpor je na pětku.Celou dobu jsem si myslel,že právě toto je na jedničku,protože auto tak nejvíc zrychluje a čím je zařazen vyšší rychlostní stupeň tím je odpor menší..S tím turbem mě to vůbec nenapadlo.DÍKY!!Určitě to nechám vyměnit kompletní.A to vrzání tedy souvisí se špatnou spojkou taky?Občas při rozjezdu zaslechnu i takový zvonívý zvuk a někdy na neutrál něco cvaká zespodu a po sešlápnutí spojky to začne cvakat více.To může být také tím?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

cvakání bude vypínání spojky,ložisko na přítlačák,neuškodí namazat tu vypínací páku grafitovou vazelínou.
kareljuran
Registrovaný
Příspěvky: 4
Registrován: stř 19.12.2012 01:00

#8 Příspěvek od kareljuran »

Dobře,dík.A ještě poslední věc.V pondělí ráno jedu na hory a už se to teď asi nestihne udělat.Jedu cca 150km tam a to samé zpátky.Na horách najedu tak maximálně třicet.No do 400km se určitě vejdu.Vydrží to ještě ta spojka nebo to nemám riskovat.Řikal jsem si,že když pojedu klidně okolo stovky aby teda to turbo moc nezabíralo a nebudu prudce zrychlovat tak by ještě vydržet mohla?Vím,že se to nedá takhle říct kolik ještě najede,ale nějaká zkušenost,popř jestli tím nemůžu oddělat něco jinýho když s tím pojedu.Dík
Odpovědět