...530D 142KW r.v. 2002 manuál
Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
adaptace plynového pedálu 530D e39
..nazdar..nedělal někdo náhodou adaptaci plynového pedálu
..někde ma bimerforu jsem vyčet že e39 s ele. plynovým pedálem potřebuje občas zaškolit/ sladit ..píšou tam zapnout klíček na 10 s pak vypnout počkat 10s a nastartovat..dokonce na sk. foru jsem obdržel jakési tři varianty zaškolování ale nějak jsem to buď to dělal špatně nebo já nevím....jde mě o to že mám jakousi nevýraznou odezvu na plynový pedál vůči zátahu..i občas se to chová divně viz: jedu do kopce a malinko začnu ubírat/pouštět plynový pedál..v tom okamžiku motor silně zatáhne.Ještě jeden postřeh, svezl jsem se s tím stejným autem a to prostě reagovalo/tahalo od spodu výborně..Díky za rady
...530D 142KW r.v. 2002 manuál
...530D 142KW r.v. 2002 manuál
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Pokud si myslíš, že je to v adaptaci mezi ŘJ a pedálem (PWG=PedalWertGeber), tak máš dvě možnosti :
- udělat adaptaci pomocí diagnostiky
- udělat adaptaci zadarmo a bez diagnostiky podle tohoto postupu
- zapnout klíček do druhé polohy, nestartovat, čekat 10 vteřin
- plynule, asi v průběhu jedné vteřiny, úplně sešlápnout pedál plynu a držet dole asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- naposledy sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- naposledy pustit pedál a čekat asi 5 vteřin a vypnout zapalování
- asi po minutě nastartovat a vyzkoušet odezvu
Jinými slovy zapnout zapalování, několikrát prošlápnout pedál plynu s výdrží asi 5 vteřin v každé poloze, vypnout klíček na minutu a potom vyzkoušet. Je to za minutu hotové. Pokud tohle nepomůže, podívej se na váhu vzduchu, je tady o tom popsáno dost.
- udělat adaptaci pomocí diagnostiky
- udělat adaptaci zadarmo a bez diagnostiky podle tohoto postupu
- zapnout klíček do druhé polohy, nestartovat, čekat 10 vteřin
- plynule, asi v průběhu jedné vteřiny, úplně sešlápnout pedál plynu a držet dole asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- pustit pedál a čekat asi 5 vteřin
- naposledy sešlápnout pedál a držet asi 5 vteřin
- naposledy pustit pedál a čekat asi 5 vteřin a vypnout zapalování
- asi po minutě nastartovat a vyzkoušet odezvu
Jinými slovy zapnout zapalování, několikrát prošlápnout pedál plynu s výdrží asi 5 vteřin v každé poloze, vypnout klíček na minutu a potom vyzkoušet. Je to za minutu hotové. Pokud tohle nepomůže, podívej se na váhu vzduchu, je tady o tom popsáno dost.
A tohle je záležitost výhradně 530d nebo to tak je u všech e39 s el.plynem? A případně, jak se může projevovat ta špatná adaptace?
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
..no to nevím jestli to bude platit pro všechny motorizace stejně...
..jinak no prostě moc se tomu nechce jakoby tahat v poměru jak šlapeš na pedál...vzpomínám si že jsem se právě projel v jiných autech (530D) a ty reagovali na plyn výrazně lépe..i to moje auto reagovalo líp když jsem jej koupil....nemusel jsem třeba na dálnici sešlápnout pedál až na doraz..dneska skoro furt aby to mělo patřičný zátah
..jinak no prostě moc se tomu nechce jakoby tahat v poměru jak šlapeš na pedál...vzpomínám si že jsem se právě projel v jiných autech (530D) a ty reagovali na plyn výrazně lépe..i to moje auto reagovalo líp když jsem jej koupil....nemusel jsem třeba na dálnici sešlápnout pedál až na doraz..dneska skoro furt aby to mělo patřičný zátah
...dnes potom co jsem dojel z práce jsem dle návodu provedl "zaškolení" a rozdíl je citelně znát..i když pak jsem to projel cca 1km přes ulice a no nevím ..reaguje to dobře ale no uvidíme zítra cestou do práce..každopádně díky za návod...a ještě jedna otázka:proč vlastně se musí to zaškolení provádět ?...myslel jsem že je to "sladěné" už z fabriky...
...právě podobný zaškolovací akt řadícího mechanismu je napsaný třeba v příručce od nákladního mercedesu ...a taky se to má "občas" zaškolit..to je jako že se to rozladí?
...právě podobný zaškolovací akt řadícího mechanismu je napsaný třeba v příručce od nákladního mercedesu ...a taky se to má "občas" zaškolit..to je jako že se to rozladí?
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
V obvodech pedálu jsou dva samostatné potenciometry, každý se svým zdrojem napajení a oba dávají svoje hodnoty ŘJ motoru. ŘJ tyto hodnoty porovnává a tím je schopna eliminovat chyby v případě poruchy. Tím "zaškolením" nebo adaptací si ŘJ jednotka osahá minimální a maximální hodnoty a potom už je schopna vyhodnotit, co znamená 1/3 nebo 1/2 zvihu pedálu a reaguje podle toho. Proč to někdy zapomene není důležité, hlavně že to funguje.
