Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

z ničeho nic blbě po ránu startuje TDS

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#1 Příspěvek od k5ynd1 »

z pátku na sobotu si moje tds začalo blbě startovat. do té doby jsem ráno přišel k autu, nažhavil (i při letošních -15°C) a auto v pohodě hned chytlo. večer jsem zaparkoval, všechno v pohodě. ráno přijdu k autu, nažhavím a startuji. během prvních pár sekund auto téměř naskočí (zdá se, že tak 3 žhavičky naráz odešli, zvláštní, ale ne nemožné), avšak nenaskočí. ještě chvílí držím klíček ve startovací poloze, ale už se nechytá žádný válec. přemýšlím, co se to děje. venkovní teplota byla nad nulou, tak si mylím, že kdyby to přestalo žhavit, tak by se zvyšující dobou startování byl efekt naskočení motoru větší a větší až by po pár sekundách, co jsem startoval, chytil. asi po třetím nebo čtvrtém dlouhém pokusu o start auto chytlo, stylem, že se přidal po krátkých intervalech 1 válec po druhém, z výfuku se vyvalila koule kouře a motor běžel zcela normálně. přes den auto startovalo normálně. potom večer jsem auto zkusil nastartovat po asi 7h stání. stejný problém. zkusil jsem dotankovat (podávačka sice vrčí, ale preventivně, všichni víme, jak funguje, tak abych měl alespoň půl nádrže). v neděli ráno zase stejný problém se startem. přitom když auto chytí, zdechnu ho, tak další start je už v pohodě. zlobí, když stojí delší dobu, motor vychladne na okolní teplotu. mám mechaniku, takže čidla můžu vyloučit. dneska ráno zase stejný start. nechal jsem auto asi 2 min vrčet (aby se moc nezahřál, zároveň dobít trochu baterku, zdechl, nechal odstát několik minut). otočím klíčkem, nechám nažhavit, (teplotoměr je odlepen od spodní hranice) a motor chytne úplně v pohodě.
co může zlobit? kdyby to vůbec nežhavilo, tak s postupným točením starteru se budou postupně chytat válce až to chytí. ale tohle? první 2-3 sekundy to téměř chytí, otáčky se vyhoupnou tak na 500, v zápětí jako by všechny válce odpojily a jen to točí. bez žádné snahy. takovým způsobem to musím trápit cca 3x, než se to rozhodne chytnout. co vyzkoušet?
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3389

#2 Příspěvek od Honzek525 »

Jako první bych šel po palivovém filtru, pokud ho ovšem nemáš nový? Jak starý filtr tam máš?
miresekstary
Registrovaný
Příspěvky: 62
Registrován: stř 17.11.2010 01:00

#3 Příspěvek od miresekstary »

Pozor pozor !!! Bratrovo TDS také nestartovalo !!! Odešlo mu relé žhavení !!!
takže musím konstatovat že jsme při 0 stupněch auto startovali až do vybití baterie!!!!!!!!!!a stejně ani neškytlo ...
dali jsme druhou baterii,opět jsme točili a pořád nic a pak .... bratr má sportovní filtr kužel-ten jsme polili benzínem cca jeden panák ... a auto chytlo okamžitě !!!
takže žhaviče - zkontrolovat , popř.vyměnit všechny ... !
plus kontrola relé žhavení !!!
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#4 Příspěvek od k5ynd1 »

filtr si nemyslim. je tam nekdy od leta a hlavne zadna bublina pred ani po startu hadickou mezi filtrem a cerpadlem najde. navic s pricpanym filtrem auto tolik nejede, coz se nedeje. navic by to neudelalo tak z niceho nic, ze by do te doby v pohode a potom takovy problem. s pricpanym filtrem by to hur startovalo i pri dalsich startech, ne jen ten prvni....
normalne bych take rekl zhaveni, ale ze to behem prvnich par sekund temer chyti (cca tech 500ot, ale neudrzi se ani pod plnym plynem), porad dal startuju a naraz zadna snaha zadneho valce.
si myslim, ze kdyz by to vubec nezhavilo, tak to nebude chtit tech prvnich nekolik otocek vubec chytit a s postupem casu se valce chytnou az to pojede. tehdy by to mohlo tocit tak dlouho, ze to nevydrzi baterka. mam tam 100Ah a zkousim to max 10s. za chvilku znovu, znovu a potom to chyti. vubec se mi nechce sundavat to sani skrz zhavice, ale nic jineho nezbyva. potom mrknu na to rele. ->to je myslim, jak je ridici jendotka, ne?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#5 Příspěvek od Lucifer »

Já teď taky pozoruju ty horší starty u sebe to viním žhavičkama protože nejdřív chytá pár válců a zbytek se pomalu přidá až to běží. Jinak skrze sání to nejde moc dobře ty žhavičky. Radši bych to sání shodil dolů je to otázka 12ti šroubů k hlavě 2 šrouby na držáku a egr pokud ho tam máš
Uživatelský avatar
Honzek525
Registrovaný
Příspěvky: 148
Registrován: úte 11.10.2011 00:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 3389

#6 Příspěvek od Honzek525 »

To co popisuješ, že to chytne a hned chcípne a poté nejde nastartovat, přesně to mi udělal palivový filtr na e39 525TDS, po výměně filtru nikdy žádný problém až do prodeje.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#7 Příspěvek od k5ynd1 »

bez sundani sani bych ty zhavicky nedelal. to by byl hrozny porod..... stejne to zhaveni se mi nezda. napred to temer chytne a naraz to uplne umre a jen toci. zaroven skrz palivo se mi to taky zjevne moc nezda. nikde nic netece, vykon stejny a bublinky v hadicce take nejsou.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#8 Příspěvek od k5ynd1 »

zhavicky by ale snad neodesly vsechny naraz, to by se porad chytalo porad alespon par valcu a ostatni by se pridavaly.
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#9 Příspěvek od beny-maser »

podle mě ti padá nafta, nebo to nežhaví. Vadný žhavky píše i diagnostika a nemusíš nic rozebírat.
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#10 Příspěvek od k5ynd1 »

nemam moznost diagnostiky na bmw. navic kdyz tam mam mech. cerpadlo, buhvi co vsechno by to vypsalo za chyby. nemohlo by byt vadne cidlo teploty, podle ktereho si zhaveni urcuje, jak dlouho bude zhavit? jako by si myslelo, ze motor ma treba 70°C, proto temer nezazhavi. tomu odpovida prvni tendence pri starovani skoro chytit. je to ale malo, tak to proste musi dlouho tocit, nez se vytvori dostatecna teploty. naftu to tam dava, proto potom takovy oblak koure a pod vyfukem na zemi velky cerny flek...
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#11 Příspěvek od beny-maser »

oblak kouře neznačí nic,pokud tam půjde málo nafty tak to nechytne,to malé množství je vyházené z motru do svodů a pak to chytne a zahulí,žhavení signelizuje kontrolka,pokud svítí tak to žhaví,nebo můžeš zkontrolovat relé žhavení u řídící jednotky,nejlepší je ale vyndat žhavky ven a kouknout jestli "svítěj"
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#12 Příspěvek od k5ynd1 »

tak to byly 2 zhavice. ze to ale na 4 nechtelo vubec chytat je trochu zvlastni.
darklord
Registrovaný
Příspěvky: 481
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Brno
Klubové ID: 2970

#13 Příspěvek od darklord »

A ma to este tlaky?
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov
Klubové ID: 3086

#14 Příspěvek od Lucifer »

Já měl taky 2 žhaviče KO a teď startuju v pohodě předtím to startovalo taky ale trvalo mu to
k5ynd1
Registrovaný
Příspěvky: 202
Registrován: stř 13.01.2010 01:00
Bydliště: 30km jihovychodne od brna
Klubové ID: 2887

#15 Příspěvek od k5ynd1 »

tlaky jsem nemeril. ale kdyz to chyti pri zhruba 0°C s tim, ze to moc nezhavi, tak to nemuze byt tak spatne. dle taho ma najeto 1/2mega, dolevam cca 1/2l oleje mezi vymenama. -20 je zhruba strop, kdy to chytne (2x nazhavit) a normalne to jede. pri vetsi zime se mi vykratovala baterka, takze nemam odzkouseno.
Odpovědět