Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
koupě 525 TDS
Chtěl bych koupit nějakou E34rku v TDSu, případně E39... nějakého toura, ať mám něco na delší trasy a dovádění s babama...
mám E36 323i kupé, otevřený sáním, klapkou, upraveny mapy řídící jednotky atd a když s tím jedu dálku, tak se nedostanu pod 9l, což je pro mě strašně moc... do práce s tim jezdim krátky vzdálenosti se studenym motorem a to si bere 11,5...
takže chci koupit ještě něco v naftě, s čím budu jezdit trasy 20km a více, abych ušetřil za palivo...
akorát přemýšlím, jestli koupit E34 nebo raději připlatit za E39... co by jste doporučili??
Nejde mi moc o výbavu ani o stav, hlavně aby to jelo, mělo platnou technickou a nějakej ten základ pro cestování...
za kolik se s tím dá vůbec jezdit?? tak kolem 6 litrů?
mám E36 323i kupé, otevřený sáním, klapkou, upraveny mapy řídící jednotky atd a když s tím jedu dálku, tak se nedostanu pod 9l, což je pro mě strašně moc... do práce s tim jezdim krátky vzdálenosti se studenym motorem a to si bere 11,5...
takže chci koupit ještě něco v naftě, s čím budu jezdit trasy 20km a více, abych ušetřil za palivo...
akorát přemýšlím, jestli koupit E34 nebo raději připlatit za E39... co by jste doporučili??
Nejde mi moc o výbavu ani o stav, hlavně aby to jelo, mělo platnou technickou a nějakej ten základ pro cestování...
za kolik se s tím dá vůbec jezdit?? tak kolem 6 litrů?
Ahoj mam E39 525tds,spotreba prumerna (kazdy den 140km z toho tak 60 mesto 40 dalnice a zbytek okresky) je 6,75l/100km na 205r15. na 235r17 jsem tak na 7,5l/100km.maximalni co jsem mel bylao kolo 10litru,ale to jsem stal v kolonach a pak jsem to honil abych stihal.minimum bylo 6l pianko do chorvatska
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 202
- Registrován: stř 13.01.2010 01:00
- Bydliště: 30km jihovychodne od brna
ja mam 325tds touring a klidnejsi jizdou se da za 6,5l. pokud jezdis po dalnici vicemene v levem pruhu, vezme si i o litr vic. ve meste se s tim jezdi docela "blbe" ale hodlas to mit na dalky, coz je uplne super motor
nemam vyzkousene, ale verim, ze dalka pri 100km/h na dalnici, tak se vejdu pod hranici 6l. osobne si myslim, ze kazda e34 tds bude mit uz hodne km za sebou, kdezto e39 tds by se mohla sehnat jeste v hodne solidnim stavu. pokud mel motor nejakou peci, najede a vydrzi hodne, takze proc v tvem pripade nejit do e34. 5ka bude mit urcite o par deci vetsi spotrebu nez 3ka. sam mam na svem 450t km a je to na aute mnohem min videt nez 300t km na predeslem vw
rekl bych, ze vetsinou e34 bude mit horsi vybavu nez e39. e34 rezne.


Taky mám e36 s M51. Teď momentálně jezdím město kolem 13/100 a zatim nevím proč
Ale minimum co jsem se dostal bylo 5,4/100 dálka a to jsem jel v průměru těch 150km/h.
Jinak základ je aby startovalo a nic nechrastilo v motoru.
horší starty za studena ko žhavičky
horší starty za tepla ko čerpadlo cca 10tis kč s prací
pokud něco chrastí z přední části motoru rozody ko můžou přeskočit cca 15tis za materiál
pokud něco chrastí cvaká po sešlápnutí spojky přestane ko dvouhmota cca 13tis + spojka
Jinak pokud to chceš mít jako auto na delší trasy a chceš srazit spotřebu a nebude ti vadit že v tom autě nebude takový pohodlí tak bych šel klidně do e36 v TDS, mnohem jednodušší nápravy pokud jsou vysypaný cena je ještě menší jak poloviční než na 5er.
Pak je ještě otázka jaký trasy s tim budeš jezdit, jestli 20km kolem komína nebo pojedeš dálnici. Pokud budeš jezdit kolem komína tak nepočítej ani náhodou s 7mi litrama, to město si to vezme víc vždycky jen ti to BC neukáže
A ty dálnice v 3er jezdím do 6ti a když jedu cihlu těch 180-200 tak do 7mi ale musíš jet konstantně.

Ale minimum co jsem se dostal bylo 5,4/100 dálka a to jsem jel v průměru těch 150km/h.
Jinak základ je aby startovalo a nic nechrastilo v motoru.
horší starty za studena ko žhavičky
horší starty za tepla ko čerpadlo cca 10tis kč s prací
pokud něco chrastí z přední části motoru rozody ko můžou přeskočit cca 15tis za materiál
pokud něco chrastí cvaká po sešlápnutí spojky přestane ko dvouhmota cca 13tis + spojka
Jinak pokud to chceš mít jako auto na delší trasy a chceš srazit spotřebu a nebude ti vadit že v tom autě nebude takový pohodlí tak bych šel klidně do e36 v TDS, mnohem jednodušší nápravy pokud jsou vysypaný cena je ještě menší jak poloviční než na 5er.
Pak je ještě otázka jaký trasy s tim budeš jezdit, jestli 20km kolem komína nebo pojedeš dálnici. Pokud budeš jezdit kolem komína tak nepočítej ani náhodou s 7mi litrama, to město si to vezme víc vždycky jen ti to BC neukáže

A ty dálnice v 3er jezdím do 6ti a když jedu cihlu těch 180-200 tak do 7mi ale musíš jet konstantně.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 202
- Registrován: stř 13.01.2010 01:00
- Bydliště: 30km jihovychodne od brna
s tema cenama bych to tolik neprehanel ;-) ja delal repas cerpadla (teply to uz nebylo schopny nastartovat), takze ne jen pretesneni a vyslo mi to na 5,5t. 13l spotreba je docela hafo, me kdyz tekla nafta z utrzene prepadove trubicky na vstriku (kufr porad mastny, pod autem kaluz a pred startem zavzdusneny), tak jsem se pod 10l vesel (kombinovana spotreba -> cca 40% mesto). na dalnici "tak rychle" nejezdim, takze nemuzu soudit
ale doufam, ze az se naskytne prilezitost, tak se pod tech 6l dostanu (predpokladam, ze pojedu 130 dle predpisu
). u techto aut s kilometrama co maji bude spis zazrak, aby mely dobrou dvouhmotu. a pokud nehodla kupovat nejakou "libovku" tak menena nebude.... predpokladam, ze 3er nebude dostatecna skrz vnitrni velikost, vzhledem k tomu co pise
do 5er pri sklopeni sedadel si i lehnes na delku.....
jinak 20km trasy na tds je tak minimum, aby to jezdilo za solidni spotrebu a presne tak, po dalnici bude mnohem nizsi nez po meste ci okrskach.




Za 5,5t se na čerpadle z TDSa opravdu nic zrepasovat nedá. Problém teplých startů je hlavně v rozdělovací hlavě čerpadla a ta stojí na toto čerpadlo v maloobchodě 16500,- s DPH nová origo Bosch, regulátor 14750,- atd.
Za podobné peníze se dají možná tak sehnat polské "repase", které spočívají v tom, že se čerpadlo omyje, posune se regulátor aby čerpadlo dávalo trvale víc nafty a namažou se šroubky barvičkou, ale o nějakém repasovaném dílu nemůže být vůbec řeč. Jeden takový kolenní "repas" jsem nedávno předělával, protože nechtěl motor padat z otáček a na volnoběh haproval. Po seřízení do základní polohy motor opět nechtěl startovat, takže vyhozených 5t do kanálu.
Zpět k základnímu tématu: Nevidím vůbec logiku v myšlence si koupit za 30-70t potenciální pokladničku, platit na ni pojistku, řešit parkování, obutí a další nezbytné náklady aby se ušetřilo 1,5litru paliva na 100km když jednou za týden pojedu trasu 20km.
Za podobné peníze se dají možná tak sehnat polské "repase", které spočívají v tom, že se čerpadlo omyje, posune se regulátor aby čerpadlo dávalo trvale víc nafty a namažou se šroubky barvičkou, ale o nějakém repasovaném dílu nemůže být vůbec řeč. Jeden takový kolenní "repas" jsem nedávno předělával, protože nechtěl motor padat z otáček a na volnoběh haproval. Po seřízení do základní polohy motor opět nechtěl startovat, takže vyhozených 5t do kanálu.
Zpět k základnímu tématu: Nevidím vůbec logiku v myšlence si koupit za 30-70t potenciální pokladničku, platit na ni pojistku, řešit parkování, obutí a další nezbytné náklady aby se ušetřilo 1,5litru paliva na 100km když jednou za týden pojedu trasu 20km.
5,4 l/100 km při průměrné rychlosti 150 km/h? Děláš si prdel, že?Lucifer píše:Ale minimum co jsem se dostal bylo 5,4/100 dálka a to jsem jel v průměru těch 150km/h.


Lucifer píše:Jinak základ je aby startovalo a nic nechrastilo v motoru.
Souhlas, nicméně toto by se dalo asi říct o koupi jakéhokoliv auta, že...

Lucifer píše:horší starty za studena ko žhavičky
Toto nemusí být pravidlem - ne všechno se točí jenom kolem svíček, i když ty jsou u jakéhokoliv bavoráckého TD(S) samozřejmě alfou a omegou
Lucifer píše:horší starty za tepla ko čerpadlo cca 10tis kč s prací
Jistě, když jenom el. hlavice stojí okolo 16 tisíc i s daní. Sám teď tento problém na jednom autě řeším, takže věř tomu že hodnota ceny je víc než aktuální


Jinak s tím ostatním by se vesměs dalo souhlasit... ...teda až na tohle
Co k tomu dodat? Snad jen:Lucifer píše:A ty dálnice v 3er jezdím do 6ti a když jedu cihlu těch 180-200 tak do 7mi ale musíš jet konstantně.

mam e39 tds, real je nekde kolem 7,5 L na sto.
jinak se da i za 6,5 ale to uz to hrotis a resis klobouka.
extrem byl kdyz sem jel do Chorvatska po dalnici na tempomat kiko kilo deset a najel 2,5tisice km za 4,9L a sto dle palubaku a pak sem si to i prepocitaval kolik sem natankoval a ujel km a sedelo to.
ted do prace v zime na 5km je tam 10L na sto.
mam tam ted chip od dieseltechnik na cca 127kw a na tds to jede dost dobre, i spotreba sla nepatrne dolu v radu desetin litru.
jinak sem jezdil kdycky 60 az 70procent mimo mesto a zbytek mesto.
jinak se da i za 6,5 ale to uz to hrotis a resis klobouka.
extrem byl kdyz sem jel do Chorvatska po dalnici na tempomat kiko kilo deset a najel 2,5tisice km za 4,9L a sto dle palubaku a pak sem si to i prepocitaval kolik sem natankoval a ujel km a sedelo to.
ted do prace v zime na 5km je tam 10L na sto.
mam tam ted chip od dieseltechnik na cca 127kw a na tds to jede dost dobre, i spotreba sla nepatrne dolu v radu desetin litru.
jinak sem jezdil kdycky 60 az 70procent mimo mesto a zbytek mesto.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 185
- Registrován: úte 26.07.2011 00:00
- Bydliště: bohumin
čaute, mám tdso už rok a pul žádné kaluže pod motorem mi nedělá přepadovky ok trubky z přívodem ok, chytá na drc jak za tepla tak i za studena, a pořád se pod 8-9 nedostanu jak město tak dálnice. před čipem jsem jezdil za 10 pořád. Nejsem prase abych ho hnal do extremu za studena jezdím tak jak by se mělo u tds. a ta spotřeba mi nejde do hlavy když tady pišete že jezdite za 6,5l... 

díky moc za rady
Já mám právě E36 kupé 323i ale otevřený + svor 3,15 takže to žere jak tank a když jedu někam třeba 60km, tak si to bere pořád okolo těch 10 litrů a to jedu normálně... kdybych na to pořádně šlapal, tak pojedu i za 11,5
takže na dálky sháním nějaké TDS, to má dobrý poměr výkonu i spotřebu...
a snad se nebude sráč čerpadlo, ani vstřiky nebo turbo, když budu jezdit opravdu jen dálky a žádné krátké trasy...
Co říkáte na E34 525 TDS?? Nabízí mi ho kámoš, je tam čerpadlo po repasi a motor šlape jak hodinky, najeto má kolem 250 tis. km
já měl kdysi dávno půjčené E36 325 TDS a spotřeba byla super, kolem těch 6 litrů se dalo jet, což je krása... on je rozdíl jet 2x týdně 120km za 6 nebo za 11 litrů

Já mám právě E36 kupé 323i ale otevřený + svor 3,15 takže to žere jak tank a když jedu někam třeba 60km, tak si to bere pořád okolo těch 10 litrů a to jedu normálně... kdybych na to pořádně šlapal, tak pojedu i za 11,5

takže na dálky sháním nějaké TDS, to má dobrý poměr výkonu i spotřebu...
a snad se nebude sráč čerpadlo, ani vstřiky nebo turbo, když budu jezdit opravdu jen dálky a žádné krátké trasy...
Co říkáte na E34 525 TDS?? Nabízí mi ho kámoš, je tam čerpadlo po repasi a motor šlape jak hodinky, najeto má kolem 250 tis. km
já měl kdysi dávno půjčené E36 325 TDS a spotřeba byla super, kolem těch 6 litrů se dalo jet, což je krása... on je rozdíl jet 2x týdně 120km za 6 nebo za 11 litrů

jinak kámoš měl BMW E38 725 TDS na kolech vepředu 255/40 R18 a vzadu 295/35 R18 a průměrná spotřeba kolem 6 litrů dle BC...
Když jsem jeli v 5 lidech z Olomouce do brna a zpět po dálnici, pořád cca těch 110, tak to žralo 5,8 a dle přepočtu to kolem těch 6 litrů fakt vycházelo... takže věřim tomu, že když je motor i čerpadlo cajk, tak se dá kolem těch 6 - 7 litrů jezdit bezproblému!
Jinak mám v plánu to auto vytahovat jen na delší trasy, nehledě na to, že do kupéčka nic nedám, ani jízdní kolo, natož tak nějakou krosnu s hadrama... a když v tom chci spát, tak jsem rozlámanej jak kdybych spal doma na podlaze, takže asi tak.
a jak tu kdosi psal, že je nesmysl kupovat druhý auto, tak jestli ti jde o gumy, tak 1 zimní pneu klasickej rozměr 195/65 R15 seženu za 150kč kus a to má 5-6 mm vzorek... přezutí mi dělá kámoš za 2 kila cely auto, olej měniš jednou ročně, to je tak tisícovka za olej a 3 kila za filtr když to vemu na známého.... no a brzdy sice platíš 2x, ale už ti nedochází, že kdybys měl jedno auto, tak je děláš 2x častěji
takže ono to vyjde ve finále stejně... akorát že máš 2 auta, a kdykoliv se ti jedno posere, můžeš jezdit druhým a naopak 
Když jsem jeli v 5 lidech z Olomouce do brna a zpět po dálnici, pořád cca těch 110, tak to žralo 5,8 a dle přepočtu to kolem těch 6 litrů fakt vycházelo... takže věřim tomu, že když je motor i čerpadlo cajk, tak se dá kolem těch 6 - 7 litrů jezdit bezproblému!
Jinak mám v plánu to auto vytahovat jen na delší trasy, nehledě na to, že do kupéčka nic nedám, ani jízdní kolo, natož tak nějakou krosnu s hadrama... a když v tom chci spát, tak jsem rozlámanej jak kdybych spal doma na podlaze, takže asi tak.
a jak tu kdosi psal, že je nesmysl kupovat druhý auto, tak jestli ti jde o gumy, tak 1 zimní pneu klasickej rozměr 195/65 R15 seženu za 150kč kus a to má 5-6 mm vzorek... přezutí mi dělá kámoš za 2 kila cely auto, olej měniš jednou ročně, to je tak tisícovka za olej a 3 kila za filtr když to vemu na známého.... no a brzdy sice platíš 2x, ale už ti nedochází, že kdybys měl jedno auto, tak je děláš 2x častěji


kdyz bude auto v pohode a nebudes se k nemu chovat jak prase (tocit ho kdyz je studeny tzn prvnich 15km a nechas ho vydechnout po dojeti,kdyz dostava zahul turbo)a chtit po nem nemozny (drzet se vedle Mka od semaforu v centru prahy na semafory v centru brna) tak slouzi.Neni to holt zavodnik,ale pohodlne te odveze a priveze za slusnej peniz.Ja mel E30 s motorem 2.5vanos.Pak se narodili deti tak jsem presedlal na omegu mv6.No a jak deti rostou je potreba davat penize jinam,takze kombinovana spotreba 11l pro me zacala bejt neunosna.Tak jsem koupil touringa E39tds a jsem spokojenej.Je fakt,ze by to v nizsich otackach mohlo bejt zivejsi,ale nejak sem si na to zvyknul a opravdu mam ted spotrebu kombinovanou 6,75l.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 202
- Registrován: stř 13.01.2010 01:00
- Bydliště: 30km jihovychodne od brna
na takovou trasu je vyuziti tds uplne v pohode
e34 proc ne. pokud je cerpadlo delany, tak by snad nemel byt problem. respektive existuje X druhu repase cerpadel a ty levny zrovna repas moc nejsou, jen nejake pretesneni, serizeni davky..... jestli tece ridici vstrik poznas pouhym okem a turbo znalejsi poznaji pri projizdce. jinak muzes zkusit oddelat hadici od sani a zkusit vuli na hridelce. zaroven uvidis, jestli turbo haze olej.

Misanek píše:5,4 l/100 km při průměrné rychlosti 150 km/h? Děláš si prdel, že?když pominu to, že člověku se průmerná rychlost 150 km/h většinou nepovede ani když jede jako ultraprase (s tdsem mám na mysli) Tak jsem asi doposud měl všechny tři TDSa po smrti, poněvadž na takovouto spotřebu jsem se nikdy nedostal ani slušnou jízdou, ne tak dálničním sprintem v rychlostech 150 km/h a výše. Nevim proč mají někteří jedinci pořád nějakou tendenci přehánět
![]()
Takže mi chceš říct, že když jedu dálnici vynuluju si BC kterej mám zkalibrovanej na + - 0,1L/100km např před vjezdem na dálnici a po sjezdu z dálnice v průměru nemůžu mít 150km/h ? To se trochu zamysli ty. A asi si neměl takový štěstí na auta no a o tom že bych přeháněl nevim, píšu tu svoje zkušenosti

Misanek píše:horší starty za tepla ko čerpadlo cca 10tis kč s pracíJistě, když jenom el. hlavice stojí okolo 16 tisíc i s daní. Sám teď tento problém na jednom autě řeším, takže věř tomu že hodnota ceny je víc než aktuálníA to už se nebavíme o ceně rozdělovací hlavice origo Bosch, jak jsem tu kdysi s Oldafem diskutoval a nechtěl mu věřit, že origo hlava je tak drahá. Takže tebou definovaná oprava se buďto za opravu brát vůbec nedá a spíš bych to klasifikoval slovy prasárna a podvod, anebo máš štěstí na čerpadláře, který rád sponzoruje své zákazníky
![]()
Kdo tady mluvil o elektrický hlavě na čerpadlo ? Přetěsnění čerpadla pokud teče stojí kolem 10tis. Pokud je KO hlava čerpadla tak to s tebou souhlasím.
Misank píše:Co k tomu dodat? Snad jen:
Nevidim na tom nic divnýho, ber v potaz rozdíl váhy u e36 a e34 to ovlivňuje dost spotřebu a pokud mi to nevěříš tak nevěř to je tvůj problém přesvědčovat tě o tom nehodlám

Přetěsnění čer1padla za 10 je sice možné, nicméně málokdy za horší starty u TDS může právě netěsnící čerpadlo. Mnohem pravděpodobnější je buďto rozdělovací hlava po smrti nebo el. hlavice. Mně osobně startovalo jedno tds i když čerpadlo trochu slzeloLucifer píše:
Kdo tady mluvil o elektrický hlavě na čerpadlo ? Přetěsnění čerpadla pokud teče stojí kolem 10tis. Pokud je KO hlava čerpadla tak to s tebou souhlasím.