Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 540i problém chlazení...
Ahoj tak opět mám problém s e39 540i r.v. 1996. Včera jsem to jel projet a po zahřátí na provozní teplotu (po ujetí cca 35km velmi klidnou jízdou) se mi stala nemilá věc - z pod kapoty začel stoupat dým, na BC se objevila hláška CHECK COOLANT LEVEL a ten dým smrděl jak zkažená voda. Po cca 15 min čekání jsem otevřel kapotu abych se podíval, co se stalo - pod řidičovým xenonem na takovém plíšku byla zelená louže, a na chladiči na straně řidiče kde je přivedena hadice od motoru do chladiče byla asi 12cm prasklina na tom postranním plastu chladiče. Odtud podle mě stříkala voda, protože kolem byly zaschlé bílé kapky. Tedy jedna z vecí o které vím je prasklý chladič, uniklá chladící kapalina.
Na co jsem se chtěl zeptat, co tento problém mohlo způsobit? Co si pamatuju, tak cca 4 dny zpět jsem doléval destilovanou vodu do expanzky - cca 1deci, protože na BC se mi ukázala hláška check coolant level. po doplnění cca 1dl hláška zmizela. Nevím co si o tom mám myslet, jestli se stal nějaký přetlak systému? - ale to jsem si řikal že je imho blbost protože když vznikne přetlak, tak nerupne bočnice chladiče, ale voda vystříká ven víčkem. Teplota venku byla nad nulou (6,5°C). motor jsem pečlivě zahřál a za celou jízdu jsem ho ani jednou nehonil do otáček.
Na co jsem se chtěl zeptat, co tento problém mohlo způsobit? Co si pamatuju, tak cca 4 dny zpět jsem doléval destilovanou vodu do expanzky - cca 1deci, protože na BC se mi ukázala hláška check coolant level. po doplnění cca 1dl hláška zmizela. Nevím co si o tom mám myslet, jestli se stal nějaký přetlak systému? - ale to jsem si řikal že je imho blbost protože když vznikne přetlak, tak nerupne bočnice chladiče, ale voda vystříká ven víčkem. Teplota venku byla nad nulou (6,5°C). motor jsem pečlivě zahřál a za celou jízdu jsem ho ani jednou nehonil do otáček.
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
měnil jsem to sám, udělal jsem rovnou i saharu. není to nic hroznýho chce to Bentley E39 manual a vyrobit si nástroj pro povolením VISCO vrtule - vypadá to asi takhle
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1278137683
jenom rozteč těch děr se musí změnit pro motor M62
http://www.bimmerfest.com/forums/attach ... 1278137683
jenom rozteč těch děr se musí změnit pro motor M62
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
Teď jsem se na to byl podívat a k demontáži chladiče není potřeba sundavat vrtulku - sundá se ten plast kolem vrtulky a potom samotnej chladič.
Jen mi vrtá hlavou, proč to prasklo...
Bojím se, že to byl třeba přetlak nebo zamrzlina nebo tak něco... ačkoli v chladiči je zelená kapalina, tak si myslím, že to zamrznout nemohlo, protože ani teplota nešla pod nulu 
Jen mi vrtá hlavou, proč to prasklo...
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
jestli myslíš vrtulku jako tu mezi motorem a chladičem tak tu sundat musíš.sonix píše:Teď jsem se na to byl podívat a k demontáži chladiče není potřeba sundavat vrtulku - sundá se ten plast kolem vrtulky a potom samotnej chladič.
Jen mi vrtá hlavou, proč to prasklo...Bojím se, že to byl třeba přetlak nebo zamrzlina nebo tak něco... ačkoli v chladiči je zelená kapalina, tak si myslím, že to zamrznout nemohlo, protože ani teplota nešla pod nulu
Když jsem koupil svojí e39 540i, měla nový chladič. Původní majitel mi řekl, že mu chladič dosloužil, tak koupil nový ale druhovýrobu, a ten mu praskl okamžitě znovu. Tak koupil originál a vše se zdálo OK. Nicméně po pár týdnech po koupi jsem si začal všímat loužiček pod autem. Chladič opět KO. Nechal jsem udělat test na spaliny ve vodě, ale nic tam nebylo. Tak jsem nechal u Votona vyměnit chladič za nějaký co mi doporučil a od té doby (cca 7 měsíců) je to v pohodě.
Vůbec netuším, čím to mohlo být, protože víčko na chladiči bylo taky měněné, tak proč všechny ty chladiče praskly? Asi bych se přiklonil k tomu, že chladič 540i neni zrovna šťastně navrženej, vzhledem k velkému tlaku v chladící soustavě, zvlášť místo kde je nalisovaná ta plastová nádobka. Tam to teklo mě.
Vůbec netuším, čím to mohlo být, protože víčko na chladiči bylo taky měněné, tak proč všechny ty chladiče praskly? Asi bych se přiklonil k tomu, že chladič 540i neni zrovna šťastně navrženej, vzhledem k velkému tlaku v chladící soustavě, zvlášť místo kde je nalisovaná ta plastová nádobka. Tam to teklo mě.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
-
tanner540i
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2215
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec


