Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
REST u E39 525D/530D 2001 fouka studene - kde je cerpadlo ?
-
Patrik
- Registrovaný
- Příspěvky: 304
- Registrován: ned 08.01.2006 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Pánové neřešil jste někdo u podobného auta problém.....mam E39 525D rok 2001 a když zapnu rest jde chvilku teple a po pár fteřinách chladne a de zima
chybu vych viděl na oběhové čerpadlo, ale když sem koukal na ventily topení tak tam sem nic nenašel pod nima žádnej válec (čerpadlo) neni, pak je něco u webasta ale netušim jestli to je to ONO
moh bych napíchnout INPU ale co hledat?? v chybách webasta nic neni v topení/klima taky žádně chyby nejsou, webasto při nízkých teplotách šlape...
eště k tomu webastu podle mně když jde po studeném startu webasto něco by mělo honit vodu ne?? zkuste ě někdo tohle osvětlit jelikož fakt netušim jestli to čerpadýlko u webasta je tam pro webasto anebo pro REST anebo pro obojí......
díky za rady a tipy zima se blíží svina
chybu vych viděl na oběhové čerpadlo, ale když sem koukal na ventily topení tak tam sem nic nenašel pod nima žádnej válec (čerpadlo) neni, pak je něco u webasta ale netušim jestli to je to ONO
moh bych napíchnout INPU ale co hledat?? v chybách webasta nic neni v topení/klima taky žádně chyby nejsou, webasto při nízkých teplotách šlape...
eště k tomu webastu podle mně když jde po studeném startu webasto něco by mělo honit vodu ne?? zkuste ě někdo tohle osvětlit jelikož fakt netušim jestli to čerpadýlko u webasta je tam pro webasto anebo pro REST anebo pro obojí......
díky za rady a tipy zima se blíží svina
Už si to přesně nepamatuju, ale u E39 vybavené REST je na výfukovým potrubí zásobník tepla, motor musí bejt zahřátej a fouká to teplý tak 12-15 minut. Třeba když čekáte na železničním přejezdu, než projede vlak
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
Patrik
- Registrovaný
- Příspěvky: 304
- Registrován: ned 08.01.2006 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
tohle v ETK nikde nenajdeš bere to teplo z vody to co říkáš ty už sem párkrát slyšel pokud auto nemá webasto je ta pump na honeni vydy restu pod ventilama topeni u webasta jsou jinde a nevim jestli u toho webasta a nebo jak ale zásobník na vejfuku......to fakt nee nevim kde by tam byl s tim zásobníkem to bylo nějak pro jiný trhy a tam to vydrželo mam pocit dýl než u klasických verzi s oběhem vody při teplotách kolem bodu mrazu to u E38 mě vydřelo i 30 minut když bylo -10 max 10 až 15 min byl stropVlasta píše:Už si to přesně nepamatuju, ale u E39 vybavené REST je na výfukovým potrubí zásobník tepla, motor musí bejt zahřátej a fouká to teplý tak 12-15 minut. Třeba když čekáte na železničním přejezdu, než projede vlak
žádnej zásobník tepla tam nemam hadice od vody vedou jen do webasta a ta je nejaka pomocná potvora na honění vody
http://static.bmwfans.info/images/epc/Njk0ODNfcA==.png
díl číslo 11 V AUTĚ TAM TEN SPODNÍ VÁLEC NENI jen ty ventily!!!
http://static.bmwfans.info/images/epc/MTY4MjUzX3A=.png
a tohle sy mislim že to je ale nevim to určitě.....díl 14 je to na REST nebo ne
Nee, mělo by to bejt tohle:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
Patrik
- Registrovaný
- Příspěvky: 304
- Registrován: ned 08.01.2006 01:00
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
kde to najdu v autě??? já ty hadice projel všechny a nic krom těch vetliů sem tam nenašel....jaké číslo dílu by to mělo bejt 12 ka??Vlasta píše:Nee, mělo by to bejt tohle:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Zásobník je za pravým předním kolem, jakoby pod nohama spolujezdce. Já tam tedy čerpadlo mám, ale foukat teplé mi to vydrží taky jen chvilku a přitom je čerpadlo funkční. Spíš mi to přijde, jako by ta "kapalina" v zásobníku tepla ztratila své vlastnosti a už prostě neudrží teplo. Jinak to tlačítko rest může u auta bez akumulátoru tepla sloužit i na zapnutí ventilace bez potřeby klíčku.
Tohle je z návodu:
Použití zbytkového tepla (REST):
K vytápění vnitřního prostoru při vypnutém zapalování (např. při čekání před závorami) se používá teplo uložené v motoru. V poloze klíčku zapalování 1 můžete měnit nastavení automatické klimatizace. V poloze 0 se ohřátý vzduch přivádí automaticky na čelní sklo, boční okna a do prostoru nohou.
Tuto funkci lze aktivovat při vnější teplotě pod + 15 st. C, při motoru zahřátém na provozní teplotu a dostatečně nabitém akumulátoru.
Použití zbytkového tepla (REST):
K vytápění vnitřního prostoru při vypnutém zapalování (např. při čekání před závorami) se používá teplo uložené v motoru. V poloze klíčku zapalování 1 můžete měnit nastavení automatické klimatizace. V poloze 0 se ohřátý vzduch přivádí automaticky na čelní sklo, boční okna a do prostoru nohou.
Tuto funkci lze aktivovat při vnější teplotě pod + 15 st. C, při motoru zahřátém na provozní teplotu a dostatečně nabitém akumulátoru.
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Tak to jsem nečetl, protože já mám na autě ten akumulátor zbytkového tepla.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
spolu s ventily a čerpadlem:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Ale nemyslím si, že by nějakých 12l vody plus masa motoru vydržela dávat opravdu teplo dostatečně dlouho.
Je mi divné, že tam nemáš to čerpadlo. Jestli to někdo někdy neměnil a dal tam je "levnější" variantu.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
spolu s ventily a čerpadlem:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=64&fg=18
Ale nemyslím si, že by nějakých 12l vody plus masa motoru vydržela dávat opravdu teplo dostatečně dlouho.
..-to samé mám i já na 530d 2002......osazeno je pouze ventily bez čerpadla a jediný čerpadlo je na webastu.....navíc mě nejde ani dohřev motoru(webasto nezapálí jen běží asi 1min dmychadlo spalovací komory a pak sed vypne)...na panelu klima mám tedy tlačítko MAX* které má fungovat v létě jako max klimatizace a v zimě (pod 15 celsia) jako rest, to taktéž nefunguje..jako spustí se ale do minutky to schladne defakto na venkovní teplotu. Další zajímavostí je že na diagu je zapsaná trvalá chyba "přídavné čerpadlo chladící kapaliny- trvalý zkrat na kostru" ovšem tedy jediné čerpadlo je jen na webastu a to jsem funkčně skoušel přímo rozběhnout pomocí přivedení +12v a to běží normálně....odporově se tedy jeví tak že ani multimetrem nejde změřit jeho odpor protože dán se říct že žádný nemá....a to je možné že právě je ta chybka uložená v řj klimatizace....zajímavostí je že nic v tom autě není dodělávanýho ani měněnýho co se týká těchto komponentů topení....prostě fakt nevim jak to zamýšleli ve fabrice....a přiznám se že mě to už docela sere takovýdle abstraktní chujoviny
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Dovolím si sem zkopírovat příspěvek z bmwklub.sk od člena "starML"
Je to hezky popsaný a vysvětlený.
Cituji:
Tlačítko REST slouží k dopravě tepla do interiéru vozu. U starších typů vozů se dodával i tzv. latentní výměník tepla, který se tlačítkem REST aktivoval a ventilátorem dodal teplý vzduch do vozu. Funguje to na principu změny skupenství kapalné-pevné. Za působení tepla z motoru se z pevného stavu (krystaly) stává stav tekutý (gel). Při elektrické aktivaci dojde k přeměně z gelu na krystaly a uvolňování tepla - což se právě používá v době, kdy je potřeba "trocha tepla". Tento proces je opakovatelný dle čistoty materiálu až 10 tisíckrát, v praxi cca 500-1000x. Hlavním činidlem v tomhle roztoku je octan sodný + hydroxid sodný + další chemické látky, upravující vlastnosti. Podobné "chemické" ohřívače používají horolezci, vojáci a další, viz :
http://mujweb.cz/www/novematerialy/Chem ... armers.htm
http://www.webquest.cz/main.php?left=wq ... 447&wqvid=
Takže např. u bývalé 520i se za jízdy v zásobníku latentního tepla krystaly přeměnily na gel. Když jsem druhý den přišel, teplota chladící kapaliny nebyla "žádná", okna zamrzlá. Ale už při klíčku v 1 poloze a stlačení tlačítka REST (po chvilce) začal foukat teplý vzduch. Samozřejmě, že běžně jsem napřed nastartoval a potom mačkal REST, ale teplý vzduch už foukal, i když se teploměr chladící kapaliny ani nehnul. Takže, když se ten zásobník "nabil", uměl ještě po cca 8-10 hodinách nějaké teplo vydat. U vozidel (bez přídavného topení) ten zásobník býval u nohou spolujezdce.
Jenže tyto zásobníky měli několik nedostatků. Nebyly laciné, měli omezený počet cyklů, jak jsem již psal výše a z hlediska použitých agresivních látek (koroze+ekologie) se doporučovala výměna po 3-5 letech. Dopadlo to tak, že se místo výměny nahradil hadicí. Je totiž možno stejným způsobem využít tlačíto REST, pokud je dostatečně teplá chladící kapalina - to je to čekání s vypnutým motorem. Jen to prostě nejde u "studeného auta". Ale mezitím došlo k velkém zdokonalení přídavných a nezávislých topení, takže v současné době se (myslím) už latentní zásobník nemontuje.
Níže dávám ještě popisy podmínky pro funkce REST a fungování Latentwärmespeicheru (LWS), protože spolu souvisí, ale REST funguje i bez LWS. Důležité tam jsou teploty, čas, napětí a co musí a co nesmí být zapnuto.
Zbytkové teplo
Zbytkové teplo je funkce umožňující využití tepla motoru pro vytápění vnitřního prostoru i při neběžícím motoru. Aktivuje se tlačítkem REST na ovládacím panelu při vypnutém zapalování, při vnější teplotě 70 stupňů Celsia
a
klíč zapalování v poloze R nebo vypnuto
a
neuplynulo více jak 15 minut od vypnutí motoru (napětí na svorce 15)
a
napětí elektrické sítě vozidla > 11,4 V
Vypnutí funkce REST :
stisknout tlačítko REST
nebo
zapnout zapalování (=napětí na svorku 15)
nebo
napětí elektrické sítě vozidla 45 stupňů Celsia a synchronizace regulátoru topení > 0% *), vnitřní prostor bude vytápěn chladící kapalinou od motoru. Přepínací ventil je otevřen (bez proudu), odpojovací ventil zavřený (pod proudem).
Motor běží a teplota akumulátoru (LWS) je menší než teplota motoru a ta je menší než 70 stupňů Celsia, vnitřní prostor bude vytápěn chladící kapalinou od motoru. Přepínací ventil je otevřen (bez proudu), odpojovací ventil je zavřený (pod proudem).
*) regulátor teploty na panelu má nastavenu větší teplotu, než v právě v interiéru je (==> třeba topit)
Ohřev vnitřního prostoru od latentního akumulátoru :
Teplota akumulátoru (LWS) je > 30 stupňů Celsia, teplota motoru 0%, vnitřní prostor bude vytápěn od latentního akumulátoru. Přepínací ventil a odpojovací ventil jsou uzavřeny (oba pod proudem).
Ohřev motoru od latentního akumulátoru :
Teplota akumulátoru > 30 stupňů Celsia, teplota motoru je menší a synchronizace regulátoru topení = 0% **), motor (chladicí kapalina) bude ohřívána od latentního akumulátoru. Přepínací ventil a odpojovací ventil jsou otevřeny (oba bez proudu).
**) regulátor teploty na panelu má nastavenu menší nebo stejnou teplotu, než v právě v interiéru je (==> není třeba topit)
Ohřev latentního akumulátoru od motoru :
Teplota motoru > 70 stupňů Celsia, teplota akumulátoru je menší než teplota motoru a synchronizace regulátoru topení = 0%, latentní akumulátor bude ohříván chladící kapalinou motoru. Přepínací ventil a odpojovací ventil jsou otevřeny (oba bez proudu). Když je synchronizace regulátoru topení > 0%, je přepínací ventil otevřen (bez proudu) a odpojovací ventil zavřený (pod proudem).
Přídavné (nabíjecí) čerpadlo v akumulátoru latentního tepla bude zapnuto, když :
Spínací skříňka je poloze 0 (stav - větrání/REST-provoz), 1 nebo 2 a (synchronizace) regulátoru topení vlevo (řidič) nebo vpravo (spolujezdec) > 0% a
ohřev akumulátoru je zapnut (viz. výše spolupráce ventilů)
Přídavné (nabíjecí) čerpadlo v akumulátoru latentního tepla bude vypnuto, když :
Spínací skříňka je poloze 0
regulátor topení vlevo nebo vpravo = 0%
Teplota akumulátoru > 85 stupňů Celsia
Zpracováno dle současně přístupné WDS verze 12.0 http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/ po zadání hesla „REST“ nebo „latent“.
Je to hezky popsaný a vysvětlený.
Cituji:
Tlačítko REST slouží k dopravě tepla do interiéru vozu. U starších typů vozů se dodával i tzv. latentní výměník tepla, který se tlačítkem REST aktivoval a ventilátorem dodal teplý vzduch do vozu. Funguje to na principu změny skupenství kapalné-pevné. Za působení tepla z motoru se z pevného stavu (krystaly) stává stav tekutý (gel). Při elektrické aktivaci dojde k přeměně z gelu na krystaly a uvolňování tepla - což se právě používá v době, kdy je potřeba "trocha tepla". Tento proces je opakovatelný dle čistoty materiálu až 10 tisíckrát, v praxi cca 500-1000x. Hlavním činidlem v tomhle roztoku je octan sodný + hydroxid sodný + další chemické látky, upravující vlastnosti. Podobné "chemické" ohřívače používají horolezci, vojáci a další, viz :
http://mujweb.cz/www/novematerialy/Chem ... armers.htm
http://www.webquest.cz/main.php?left=wq ... 447&wqvid=
Takže např. u bývalé 520i se za jízdy v zásobníku latentního tepla krystaly přeměnily na gel. Když jsem druhý den přišel, teplota chladící kapaliny nebyla "žádná", okna zamrzlá. Ale už při klíčku v 1 poloze a stlačení tlačítka REST (po chvilce) začal foukat teplý vzduch. Samozřejmě, že běžně jsem napřed nastartoval a potom mačkal REST, ale teplý vzduch už foukal, i když se teploměr chladící kapaliny ani nehnul. Takže, když se ten zásobník "nabil", uměl ještě po cca 8-10 hodinách nějaké teplo vydat. U vozidel (bez přídavného topení) ten zásobník býval u nohou spolujezdce.
Jenže tyto zásobníky měli několik nedostatků. Nebyly laciné, měli omezený počet cyklů, jak jsem již psal výše a z hlediska použitých agresivních látek (koroze+ekologie) se doporučovala výměna po 3-5 letech. Dopadlo to tak, že se místo výměny nahradil hadicí. Je totiž možno stejným způsobem využít tlačíto REST, pokud je dostatečně teplá chladící kapalina - to je to čekání s vypnutým motorem. Jen to prostě nejde u "studeného auta". Ale mezitím došlo k velkém zdokonalení přídavných a nezávislých topení, takže v současné době se (myslím) už latentní zásobník nemontuje.
Níže dávám ještě popisy podmínky pro funkce REST a fungování Latentwärmespeicheru (LWS), protože spolu souvisí, ale REST funguje i bez LWS. Důležité tam jsou teploty, čas, napětí a co musí a co nesmí být zapnuto.
Zbytkové teplo
Zbytkové teplo je funkce umožňující využití tepla motoru pro vytápění vnitřního prostoru i při neběžícím motoru. Aktivuje se tlačítkem REST na ovládacím panelu při vypnutém zapalování, při vnější teplotě 70 stupňů Celsia
a
klíč zapalování v poloze R nebo vypnuto
a
neuplynulo více jak 15 minut od vypnutí motoru (napětí na svorce 15)
a
napětí elektrické sítě vozidla > 11,4 V
Vypnutí funkce REST :
stisknout tlačítko REST
nebo
zapnout zapalování (=napětí na svorku 15)
nebo
napětí elektrické sítě vozidla 45 stupňů Celsia a synchronizace regulátoru topení > 0% *), vnitřní prostor bude vytápěn chladící kapalinou od motoru. Přepínací ventil je otevřen (bez proudu), odpojovací ventil zavřený (pod proudem).
Motor běží a teplota akumulátoru (LWS) je menší než teplota motoru a ta je menší než 70 stupňů Celsia, vnitřní prostor bude vytápěn chladící kapalinou od motoru. Přepínací ventil je otevřen (bez proudu), odpojovací ventil je zavřený (pod proudem).
*) regulátor teploty na panelu má nastavenu větší teplotu, než v právě v interiéru je (==> třeba topit)
Ohřev vnitřního prostoru od latentního akumulátoru :
Teplota akumulátoru (LWS) je > 30 stupňů Celsia, teplota motoru 0%, vnitřní prostor bude vytápěn od latentního akumulátoru. Přepínací ventil a odpojovací ventil jsou uzavřeny (oba pod proudem).
Ohřev motoru od latentního akumulátoru :
Teplota akumulátoru > 30 stupňů Celsia, teplota motoru je menší a synchronizace regulátoru topení = 0% **), motor (chladicí kapalina) bude ohřívána od latentního akumulátoru. Přepínací ventil a odpojovací ventil jsou otevřeny (oba bez proudu).
**) regulátor teploty na panelu má nastavenu menší nebo stejnou teplotu, než v právě v interiéru je (==> není třeba topit)
Ohřev latentního akumulátoru od motoru :
Teplota motoru > 70 stupňů Celsia, teplota akumulátoru je menší než teplota motoru a synchronizace regulátoru topení = 0%, latentní akumulátor bude ohříván chladící kapalinou motoru. Přepínací ventil a odpojovací ventil jsou otevřeny (oba bez proudu). Když je synchronizace regulátoru topení > 0%, je přepínací ventil otevřen (bez proudu) a odpojovací ventil zavřený (pod proudem).
Přídavné (nabíjecí) čerpadlo v akumulátoru latentního tepla bude zapnuto, když :
Spínací skříňka je poloze 0 (stav - větrání/REST-provoz), 1 nebo 2 a (synchronizace) regulátoru topení vlevo (řidič) nebo vpravo (spolujezdec) > 0% a
ohřev akumulátoru je zapnut (viz. výše spolupráce ventilů)
Přídavné (nabíjecí) čerpadlo v akumulátoru latentního tepla bude vypnuto, když :
Spínací skříňka je poloze 0
regulátor topení vlevo nebo vpravo = 0%
Teplota akumulátoru > 85 stupňů Celsia
Zpracováno dle současně přístupné WDS verze 12.0 http://rubin.dyndns.info/Bimmer/WDS/ po zadání hesla „REST“ nebo „latent“.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
maly
- Registrovaný
- Příspěvky: 41
- Registrován: pon 24.09.2012 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
cek prosim vas resite tady tlacitko rest ja mam problem s topenim takovy ze ikdyz mam zahraty motor na prpvoznni teplotu a na displejich obou mam dane 32 stupnu tak mi fouka vlazny vzduch a mam ototcene kolecko na palubce u vydechu na ty 3 cervene tecky teplota mi nahoru leze celkem rychle a taky drzi na termostat nemam pozreni znamy mi rikal nejaky ventyl co otevira a zavira teply okruch nebo neco takoveho je to pravda popripade kde ho najdu 530d r.v. 1999 diky moc
..to maly:..ano s největší pravděpodobností jsou to vodní ventily co ovládají okruhy topení..rada: zkusit pročistit konektor k vodním ventilům (místo mají na vnitřním blatníku před řidičem, v motorovém prostoru)..pak jsem tu slyšel ještě jednu "prasárničku" při ohřátém motoru lehkým poklepem třeba topora kladiva na tělo ventilu a měl ba se rozejít ale to je jen poslední "štace"...prostě výměna...pokud to nebude ono tak to defakto může být další fůra věcí jako teplotních čidel a tak..ale nejčastěji jsou to tyto ventily..
.. jinak koukám že nikdo na první příspěvek nereagoval
.. jinak koukám že nikdo na první příspěvek nereagoval
-
maly
- Registrovaný
- Příspěvky: 41
- Registrován: pon 24.09.2012 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
cek diky no kontakty sou ciste a skousel sem potym taky poklepat mirne ale nic kamos rikal ze to pry je klasika ze to odchazi no proste doufam ze to bude ono jinak jeste k tomu tlacitku rest kdyz ho zmacknu jednou nebo dvakrat tak proste se mi nerozsviti nic jako kontrolka u tlacitka nbeo na tlacitku ted nevim kde je a ani teplo nejde pojistky jsou vechny dobre jiank mam jeste webasto a vuuuubec nevim kde se ovlada nebo kde je ovladani ale poklud nekdo nevi nemusi nato odpovidat zase nato nejak nehresimhadice píše:..to maly:..ano s největší pravděpodobností jsou to vodní ventily co ovládají okruhy topení..rada: zkusit pročistit konektor k vodním ventilům (místo mají na vnitřním blatníku před řidičem, v motorovém prostoru)..pak jsem tu slyšel ještě jednu "prasárničku" při ohřátém motoru lehkým poklepem třeba topora kladiva na tělo ventilu a měl ba se rozejít ale to je jen poslední "štace"...prostě výměna...pokud to nebude ono tak to defakto může být další fůra věcí jako teplotních čidel a tak..ale nejčastěji jsou to tyto ventily..
.. jinak koukám že nikdo na první příspěvek nereagoval
..ten "rest" nebo u poface modelech je označen "MAX*" funguje jen je-li chladící kapalina v provozní teplotě....další podmínkou je zastavený motor a taky stav napětí v síti (stav baterie)...pak se rozsvítí i kontrolka přímo na tlačítku a display na panelu topení s nastavenou teplotou..pak to topí cca max 15-16min....mě u e38 740i to fungovalo výborně a žádný zásobník latentního tepla jsem tam neměl...prostě se spustilo ještě malý čerpadlo elektrický a topilo to fakt 15 min a to byla venku pěkná zima kolem 20pod nulou...teď u e39 to za minutku fouká studený
..jinak webasto máš prostě z fabriky jen jako dohřívač studenýho motoru..pokud si to necháš přeprogramovat tak budeš mít v menu BC i možnost jej přímo zapnout a nebo i načasovat jeho zapnutí..nic víc to neumí...a zaposlední je toho tady o tom napsaná opravdu fůra ..stačí používat tlačítko vyhledávat
..jinak webasto máš prostě z fabriky jen jako dohřívač studenýho motoru..pokud si to necháš přeprogramovat tak budeš mít v menu BC i možnost jej přímo zapnout a nebo i načasovat jeho zapnutí..nic víc to neumí...a zaposlední je toho tady o tom napsaná opravdu fůra ..stačí používat tlačítko vyhledávat
-
maly
- Registrovaný
- Příspěvky: 41
- Registrován: pon 24.09.2012 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
ok diky mochadice píše:..ten "rest" nebo u poface modelech je označen "MAX*" funguje jen je-li chladící kapalina v provozní teplotě....další podmínkou je zastavený motor a taky stav napětí v síti (stav baterie)...pak se rozsvítí i kontrolka přímo na tlačítku a display na panelu topení s nastavenou teplotou..pak to topí cca max 15-16min....mě u e38 740i to fungovalo výborně a žádný zásobník latentního tepla jsem tam neměl...prostě se spustilo ještě malý čerpadlo elektrický a topilo to fakt 15 min a to byla venku pěkná zima kolem 20pod nulou...teď u e39 to za minutku fouká studený![]()
..jinak webasto máš prostě z fabriky jen jako dohřívač studenýho motoru..pokud si to necháš přeprogramovat tak budeš mít v menu BC i možnost jej přímo zapnout a nebo i načasovat jeho zapnutí..nic víc to neumí...a zaposlední je toho tady o tom napsaná opravdu fůra ..stačí používat tlačítko vyhledávat
A teď mi řekněte proč mi ten REST nefunguje na TDS ? dneska jsem čekal na pumpě tak jsem si řekl že si ještě přitopím a ono studená ledovka fouka...
Motor byl ohřátej dostatečně, ujel jsem nějakých 50km. Při nastartovaném motoru topí jak ďábel.
Spíš mi neleze do makovice proč to přestalo fungovat po výměně termostatu ?
Před výměnou termostatu ten rest normálně fungoval
a foukalo to teplé plus mínus 14 až 16 minut horké
---
Ještě mimo můj problém: Já si funkci rest vysvětluji tak že se zapíná vodní pumpu (nebo nějaké jiné čerpadélko) a jak voda cirguluje tak díky tomu auto pár minut topí jako když je nastartované.
Motor byl ohřátej dostatečně, ujel jsem nějakých 50km. Při nastartovaném motoru topí jak ďábel.
Spíš mi neleze do makovice proč to přestalo fungovat po výměně termostatu ?
Před výměnou termostatu ten rest normálně fungoval
---
Ještě mimo můj problém: Já si funkci rest vysvětluji tak že se zapíná vodní pumpu (nebo nějaké jiné čerpadélko) a jak voda cirguluje tak díky tomu auto pár minut topí jako když je nastartované.
