Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 525TDS PROBLÉM TOPENÍ!!!

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od mr_nick »

Zdravím všechny, mám pár dotazů ohledně topení

Mám dvou-zonovou dig. klimatizaci a zlobí mě topení.
Auto se zahřívá normálně, pěkně drží teplotu

1. Problém, občas z ničeho nic netopí polovina auta, někdy řidičova, někdy spolujezdcova. Vzduch fouká pořád, jen jedna polovina topí pěkně a druhá polovina fouká studeně. Na středovým panelu mám na tom kolečku nastavený foukání vzduchu na "červenou" - na teplej vzduch ......... mám podezření, že to sou ty elektroventily topení.

2. Mám tam tlačítko REST. Samozdřejmě sem si četl ja kto funguje, nicméně někam dojedu, auto je zahřátý, vypnu motor, zmačknu REST a pár vteřin fouká vzduch teplej a pak začne foukat studenej. Stačí nastartovat a hnedka zase topí......dotaz : četl sem že je tam nějaký čerpadlo nebo něco takovýho, nemuže to mít nějakou solo pojistku?


Díky za rady a tipy :D
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od mr_nick »

+ navíc na volnoběh to přestává topit, něco málo sem se tady dočetlo pomocným čerpadle topení... :?:
maly
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pon 24.09.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od maly »

cau mam uplne stejny problem a poradili mi ze to bude ty elektro ventyly
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od mr_nick »

u ty už si je vyměnil?

a na volnoběh Ti to topí?
maly
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pon 24.09.2012 00:00
Bydliště: Ostrava
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od maly »

no nevymenil pac nemam jeste cas to vymenit zase to budu delat na posledni chvili a co se tyce toho topeni tak je to vlazne porad jak volnobeh tak pod plynem na volnobech je to nepatrne chladnejsi no
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od mr_nick »

tak to zkus a pak napiš :))

A jeste nekdo nemá nějaký rady?
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od mr_nick »

hop
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#8 Příspěvek od Lucifer »

To že netopí na volnoběh může dělat spíš zavzdušněná soustava ;) Pokud topí za jízdy a jen na volnoběh je to vlažný tak je to zavzdušněný
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od mr_nick »

no a teď mi řeknite, jak se TDS odvzdušnujě :) NEMÁ TO ANI JEDEN ODVZDUŠŇOVÁK :!: :idea:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#10 Příspěvek od Lucifer »

Otevřeš víčko expanzky. Nastartuješ a necháš vybublat přes tu expanzku. Projedeš to otevřeš to zase doleješ vodu. Během toho projetí si nech topení puštěný na max co to půjde. Digiklima 32°C a foukání na max, u manual klimy kolečka do červenýho a větrák taky na 4 stupeň.
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od mr_nick »

oukej, dneska to vyzkouším :)
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#12 Příspěvek od Lucifer »

Ale vždycky když budeš tu expanzku otvírat tak ten motor chcípni jinak se ti bude valit voda ven. Necháš chvilku vychladnout doleješ vodu podle potřeby a zase.
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od mr_nick »

no a jeste mi řekni, kolik té vody v expanzce má být? Ryska tam nikde není...když kouknu dovnitř, tak tak je vidět něco jako "měrka" tak jestli má být ponořená? Nebo to nalít po hrdlo? :D
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#14 Příspěvek od Lucifer »

Z linky tam má bejt plovák kterej bude mít hranu stejně s hranou expanzky.

Pokud ho tam nemáš tak já to tam leju nad ten výstupek. Ono si to auto stejně časem odháže skrze to víčko pokud jí tam je víc :)
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od mr_nick »

naliju to teda skoro doplna :D

a jeste se zeptám, na volno běh mi něco začlo cinkat v motoru-olej tam je ;) jak přidám tak to přestane, za jízdy taky klid :?:
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#16 Příspěvek od Lucifer »

No toho může bejt dost že tam něco cinká
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše

#17 Příspěvek od Tompo »

Nechci namítat, ale TDS se prostě odvzdušní samo, s tímhle jsem jako snad jediným nikdy neměl problém na žádném TDSu, Že to netopí na volnoběh
(resp. topí hůře), může dělat pumpa nebo taky zasraný výměník v topení...
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#18 Příspěvek od starynovy »

no to by som netvrdil ze samo, nedavno sa mi uvarilo, otvorim nadobku, bola plna.. idem a zase vari.. na volnobeh studeny vzduch, otvorim nadobku, plna.. 3 dni potom stalo, myslel som ze odisla vodna pumpa, otvorim nadobku, prazdna, chybali tam 3L vody.. kam odisili neviem, ale voda po doliati nemizne, dolieval som ju tam este tyzden, zrejme bol uvazneny vzduch v hlave.
Lucifer
Registrovaný
Příspěvky: 3213
Registrován: stř 26.10.2011 00:00
Bydliště: Sokolov

#19 Příspěvek od Lucifer »

No hele já měl taky příhodu s tímhle, že se mi to neodvzdušnilo ačkoliv jsem myslel že odvzdušnilo.

Měnil jsem manuální klimu za diginu a dodělal jsem to všechno složil a nastartoval nastavil topení na 32°C a nechal foukat začlo topit tak jsem to chcípl zavřel garáž a odjel domů.

Jezdil jsem s tím asi dva týdny, po dvou týdnech jsem jel na letiště vyhnat pavouky z výfuku a už jsem zastavil že vylezu na cigáro, jenže pod autem louže jako kokot. Otevřel jsem kapotu a přes víčko lítala voda jak z fontány. Tyčí z dálky jsem to víčko povolil a jak se to pustilo závitu tak víčko vystřelilo do kapoty takovou rychlostí, že udělalo do tý dečky ze spodu kapoty dírů a 8L vroucí vody se začlo valit ven přímo na motor. Takhle jsem v tu chvíli vypadal 8O. Nechal jsem to vychladnout nalil jsem 6L destilky a jel to s otevřenou expanzkou projet a pak už jsem jen dolil 2l destilky a teď když jsem to trochu proháněl tak už se to nestalo takže jen tak samo se to neodvzdušní, ale jde to hodně dobře odvzdušnit :)

Pro rejpaly odpustil jsem 3l destilky a vyměnil dolil fridex ;)
mr_nick
Registrovaný
Příspěvky: 78
Registrován: stř 29.09.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#20 Příspěvek od mr_nick »

tak sem se snažil to odvzdušnit a podle to zavzdušnění není, ale pořád to nechce slušně topit :(

Nejsu mechanik, ale podle mě by v expanzce měl byt tlak, já když mám zhřátej motor, otevřu kapotu at s nastartovaným nebo ne tak mužu tu nadržku normálně otevřít, jako kdyby tam ten tlak nebyl :?:

a co je toto?
Přílohy
bmw1.jpg
bmw1.jpg (134.96 KiB) Zobrazeno 125 x
Odpovědět