Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E 39 tds- občasné vibrace při volnoběhu a rozmezí 800-900ot.

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#1 Příspěvek od baworak1 »

Zdravím lidi,před cca 3 týdny na BMW 525 tds,r.v. 00,manuál s tempomatem se na autě začal vyskytovat tento nepříjemný problém. Po delší jízdě a pouze při zahřátem motoru se při dojezdu a stání v křižovatce atd. motor se při volnoběžných otáčkách rozvibruje a rozklepe celým autem,není to stálý jev,zatím občasně,jako by chvílemi jel na 5 válců.To samé dělá při volnoběhu,i při studeném motoru a mírném přidání v rozmezí 800-900 ot. min.Na autě byly dělány vstřikovače,ŘT je nová,filtr OK,diagnostika 2x - bez závad.Plný výkon a ostatní provoz bez problému,pouze to,co jsem popsal. Studený a teplý start okamžitý. Byl jsem s tím v 3 servisech a všude mi tvrdili něco jiného,tak opravdu nevím co s tím,a budu moc vděčný za každou radu.Díky moc.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

No, tak to by mě samotnýho zajímalo. Mám přesně ten model i rok jako ty a stejný jev při 800 ot. Ale je to opravdu velmi úzké rozpětí otáček. Taky je všechno OK, půl motoru novýho a nic. Nijak to zatím neřeším. Nezhoršuje se to, ani mě to neobtěžuje jen to vědomí, že by to mohlo být o ten pověstný chlup lepší. Jinak jezdí příkladně.
suchos
Registrovaný
Příspěvky: 57
Registrován: sob 23.05.2009 00:00

#3 Příspěvek od suchos »

dvouhmotový setrvák už to má za sebou.
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#4 Příspěvek od baworak1 »

V jednom servisu mi tvrdili,že elektrické čerpadlo v nádrži dává nízký tlak,ale podle mě pokud by to bylo tak,motor by haproval v oblasti vyšších výkonů,neboť ta elektrická pumpa přeci tlačí stále stejně,ne?Trysky dělány minulý týden,prý jsou OK.Tam mi bylo tvrzeno,že tento problém u TDS způsobuje vytahaný řetěz rozvodu,ale nevím,má automatický napínák (auto 280 tis.km),v dalším - že prý pomalu odchází elektronická hlava vstřikovacího čerpadla,a další mechanik mi tvrdil,že to dělá přidírající vstřikovací tryska - jiný tvrdí,že je to blbost,a že ty jednobodové čepové jsou téměř nesmrtelné.Auto mám 4 tý rok,dovoz z IT po 1 majiteli,starším chlapíkovi se všemi serviskami a intervaly servisu v BMW a mělo by to i časově odpovídat,jak jsem to bral,mělo cca 152 tis. zajímavé je,že závada se začala projevovat po vyjetí plné nádrže jízdy v kuse (po pravdě to jinak tu plnou vidí málokdy).Před tím to nikdy,ani při svítící rezervě nedělalo,při poslední plné ani náznak žádné závady.Fakt jsem z toho jelen :-(
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#5 Příspěvek od baworak1 »

suchos píše:dvouhmotový setrvák už to má za sebou.



Zdar,myslíš si,že ten bordel může dělat ten dvouhmoťák?
Jinak v autě nic nemlátí,neklepe,ani při startu,ani zdechnutí motoru :-(
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od Kugelig »

Dvouhmotu vylučuju, prohlédnuto a zacházím s tím jak vejcema. Taky mám podobný nájezd a začlo to po vyjetí nádrže VERVA Diesel. Něco se někde přicpalo, nebo naopak vyčistilo. Taky bych tipoval na počínající loučení el. hlavy vstř. čerpadla. Ale asi za hodně dlouho. Zatím to dělá nějakých 10t. km a je to stejný.
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#7 Příspěvek od baworak1 »

To fakt nevím,ono to někdy udělalo,ale opravdu neznatelně snad ani ne sekundu už při 170tis.,vždy po natankování nějaké sračky nafty.A to se mi zdá brzo na odcházející el. hlavu. Borec,co dělá čerpadla a díval se na to před 14 dny,stále tvrdí že el. hlava je v pořádku.Jako fakt je ten,že to zjevně a citelně začlo až po vyjetí té plné nádrže,tankoval jsem do plna až to teklo ven a po celou dobu ani náznak .Po vyjetí na druhej den to z ničeho nic začlo.Nafta brána u soukromé čerpačky,žádný Shell nebo tak něco.Ale v tomhle zlodějským pseudostátě může člověk koupit značkové neznačkové,kvalitu nikdo nezaručí.Ale na předražení všeho,na to nikdy nezapomenou. Opravdu z toho mám hlavu jak pytel od banánů,např. dnes jsem s tím najel asi 40km a neudělalo to ani jednou,a co je zajímavý,to klepání se spojené s tarokováním to dělá mezi 800-900 ot při mírném přidání plynu pouze,když auto stojí nebo dojíždí na světlech krokovou rychlostí....

Kugelig píše:Dvouhmotu vylučuju, prohlédnuto a zacházím s tím jak vejcema. Taky mám podobný nájezd a začlo to po vyjetí nádrže VERVA Diesel. Něco se někde přicpalo, nebo naopak vyčistilo. Taky bych tipoval na počínající loučení el. hlavy vstř. čerpadla. Ale asi za hodně dlouho. Zatím to dělá nějakých 10t. km a je to stejný.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#8 Příspěvek od Kugelig »

Nech to plavat. Když to chci předvést tak musím najít to místo kousínek nad volnoběhem. A při dojíždění na křižovatku když to má náznak brblat tak ťuknu do plynového pedálu a je klid. Jede to? Nevrtat.
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#9 Příspěvek od baworak1 »

Asi tak nějak,jako to dělá tobě,ale to ťuknutí do plynu zpočátku pomohlo,ale zdá se mi ,že to pomalu pomáhat přestává ,...ze začátku to stačilo,ale teď když to začne dělat ten bordel,můžu tukat po plynu jak chci a je to stále stejné,po nějaké době to přestane a z ničeho nic znova začne.A to od té doby,co se to začlo projevovat jsem najel když moc tak 1500 km :-(

Kugelig píše:Nech to plavat. Když to chci předvést tak musím najít to místo kousínek nad volnoběhem. A při dojíždění na křižovatku když to má náznak brblat tak ťuknu do plynového pedálu a je klid. Jede to? Nevrtat.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Kugelig »

No, tak já už to mám přes rok pořád stejný. Spíš myslím, že poslední dobou co tankuju Agip dieselTech tak to skoro nedělá.
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#11 Příspěvek od baworak1 »

zkusím někde vzít kvalitní naftu,a uvidím,ale moc tomu nevěřím

Kugelig píše:No, tak já už to mám přes rok pořád stejný. Spíš myslím, že poslední dobou co tankuju Agip dieselTech tak to skoro nedělá.
Kantry
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Kantry »

Mam stejnej problem asi rok, zatim neodhaleno. Kvalitou nafty to podle me neni, tankuju jenom na benzine, nekdy to dela, nekdy ne.. budu ted menit hlavu cerpadla, tak snad..
Kantry
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Kantry »

Mam stejnej problem asi rok, zatim neodhaleno. Kvalitou nafty to podle me neni, tankuju jenom na benzine, nekdy to dela, nekdy ne.. budu ted menit hlavu cerpadla, tak snad..
Kantry
Registrovaný
Příspěvky: 171
Registrován: ned 09.05.2010 00:00
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Kantry »

Pardon
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#15 Příspěvek od Kugelig »

Tak nám prosím dej po opravě vědět.
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#16 Příspěvek od baworak1 »

OK

Kugelig píše:Tak nám prosím dej po opravě vědět.
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#17 Příspěvek od baworak1 »

Zdar lidi,tak po návštěvě 4 servisu 4 různé názory: 1. dávka směsi-nepotvrdilo se,2-vstřikovače,taky ne,3-prý vytahaný řetěz rozvodu a s tím rozhozený předvstřik,vadná elektronická hlava vstřikovacího čerpadla. 4- všechno je ohledně čerpadla a vstřikování atd. OK,prý ty vibrace způsobuje odcházející dvouhmotný setrvačník,to je závěr autorizovaného servisu Bosch,....fakt už nevím,čemu věřit :-(
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#18 Příspěvek od Kugelig »

Vadný setrvačník se pozná podle rachotu motoru na volnoběh a/nebo nezvyklými vibracemi za jízdy.

Pokud vibrace narůstají s rostoucími otáčkami, je pravděpodobně poškozený dvouhmotový setrvačník.

Jak jezdit aby setrvačník vydržel co nejvíc? Nepodtáčet motor, nebrzdit motorem, neškubat s autem, nerozjíždět se na plný výkon (neprotáčet kola) a hlavně nepřehřívat spojku. Jsou to rady k ničemu, ale lepší než drátem do oka…

http://www.valeo-luk.cz/clanek/2/Testov ... acniky.htm
baworak1
Registrovaný
Příspěvky: 13
Registrován: ned 18.11.2012 01:00

#19 Příspěvek od baworak1 »

Kugelig píše:Vadný setrvačník se pozná podle rachotu motoru na volnoběh a/nebo nezvyklými vibracemi za jízdy.

Pokud vibrace narůstají s rostoucími otáčkami, je pravděpodobně poškozený dvouhmotový setrvačník.

Jak jezdit aby setrvačník vydržel co nejvíc? Nepodtáčet motor, nebrzdit motorem, neškubat s autem, nerozjíždět se na plný výkon (neprotáčet kola) a hlavně nepřehřívat spojku. Jsou to rady k ničemu, ale lepší než drátem do oka…

http://www.valeo-luk.cz/clanek/2/Testov ... acniky.htm



Čau,díky za odkaz a rady, ony právě ty vibrace s rostoucími otáčkami zmizí,nejhorší je to na volnoběh při minimálním přidání plynu v rozmezí cca 800-900 otáček,to se motor celý rozklepe a rozvibruje,jako by jel na 5 válců,a potom to někdy dělá při vyřazení - dojezdu na křižovatce apod.,na volnoběh - to samé jak jsem výše popsal,když mírně přidám plyn,na chvíli to zmizí.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#20 Příspěvek od bibikuba »

měl jsem ten samej problém u 325 tds poslední ročník -poslední vstř.čerpadlo co se dávalo a myslím že problém je v čerpadle..Nechal jsem ho repasovat ale problém se neodstranil-repasují totiž jen mech.část a elektronika zůstává.Pak jsem dostal babu a auto šlo na totálku-problém teda nebyl vyřešenej :? :? Přesně jak píšeš-v rozmezí cca od volnoběhu do 950 otáček to šlo jako na 5 válců-pak klid :wink: :wink: Měl jsem horší kompresi na 1 válci ale ne zas tak tolik-jestli ti to pomůže...Po rozebrání jsem většinu dílů prodal a nic se nevrátilo-dvouhmotu jsem ale neštudoval,jestli byl KO :wink:
Odpovědět