Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
e39 540i volnoběh při studeném motoru - VYŘEŠENO
Ahoj,
řeším problém se špatným volnoběhem u 540i a nevím si moc rady, proto se obracím na zkušenější. K problému: Když nastartuji a motor není zahřátý, tak se motor "hádá" - nedrží stálý volnoběh za studena, otáčky lítají od cca 100ot/min do 1200ot/min. z počátku je to tak, že otáčky vylítnou nahoru pak se vrátí k cca 500ot/min a pak lítá od cca 200ot/min - 800/min. Někdy se staně, že motor vzdechne a musím opět natočit. Toto chování se děje do cca konce modrého pole teploty na budíkách. Když se rozjedu a teplota ještě není na konci modrého pole, tak to jsou takové spíš přískoky než rozjezdy. Při normálním sešlápnutí plynu se z počátku nic nestane až pak otáčky naběhnou nahoru a auto se přískokem rojede. Když se motor zahřeje na běžnou provozní teplotu, tak je vše bez problému - startuje na drc a rozjezd je sametový. čeho jsem si všiml, nepatrně víc kouřil i když byl motor už zahřátý. žádné velké oblaky, ale patrnější to bylo.
Nedalo mi to, a po konzultaci se známím mi poradil, že bude někde přisávat falešný vzduch a nebo je špatná membrána - sundal jsem odzvučnici motoru (plastový dekl nad sáním) a hledal jsem patrné známky poškození nějaké podtlakové hadice, ale na nic jsem nepřišel. Pak jsem se chtěl podívat na tu membránu, jestli není zanešená nebo protrhlá - při sundavání jsem nedopatřením odlomil kousek plastového kolečka, které drží membránu. ze zvědavosti jsem motor nastartoval a EJHLE - otáčky cca 1500ot/min, z výfuku šlo víc splodin, ale motor tolik nekolísal- občas ten volnoběh spadl trochu níž, ale motor už nezhasínal a otáčky nehaprovaly (do té doby než se zaheje nad modré políčko tak cca 3x spadly otáčky z 1500 na cca 800). Objednal jsem membránu sání, tak jí zkusím vyměnit.
Máte nějaký tip, co by mohlo být ještě špatně nebo co by bylo vhodné zkontrolovat?
stačí ta membrána vyměnit takhle jako je na tomto videu: http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM nebo je lepší vyměnit celý zadní víko sání? když by se muselo měnit celé víko, jde to udělat bez sundaného sání?
ještě jsem zkoušel podtlak na víčku oleje - při mírném nadzvednutí víčka oleje je cítit mírné přisávání.
řeším problém se špatným volnoběhem u 540i a nevím si moc rady, proto se obracím na zkušenější. K problému: Když nastartuji a motor není zahřátý, tak se motor "hádá" - nedrží stálý volnoběh za studena, otáčky lítají od cca 100ot/min do 1200ot/min. z počátku je to tak, že otáčky vylítnou nahoru pak se vrátí k cca 500ot/min a pak lítá od cca 200ot/min - 800/min. Někdy se staně, že motor vzdechne a musím opět natočit. Toto chování se děje do cca konce modrého pole teploty na budíkách. Když se rozjedu a teplota ještě není na konci modrého pole, tak to jsou takové spíš přískoky než rozjezdy. Při normálním sešlápnutí plynu se z počátku nic nestane až pak otáčky naběhnou nahoru a auto se přískokem rojede. Když se motor zahřeje na běžnou provozní teplotu, tak je vše bez problému - startuje na drc a rozjezd je sametový. čeho jsem si všiml, nepatrně víc kouřil i když byl motor už zahřátý. žádné velké oblaky, ale patrnější to bylo.
Nedalo mi to, a po konzultaci se známím mi poradil, že bude někde přisávat falešný vzduch a nebo je špatná membrána - sundal jsem odzvučnici motoru (plastový dekl nad sáním) a hledal jsem patrné známky poškození nějaké podtlakové hadice, ale na nic jsem nepřišel. Pak jsem se chtěl podívat na tu membránu, jestli není zanešená nebo protrhlá - při sundavání jsem nedopatřením odlomil kousek plastového kolečka, které drží membránu. ze zvědavosti jsem motor nastartoval a EJHLE - otáčky cca 1500ot/min, z výfuku šlo víc splodin, ale motor tolik nekolísal- občas ten volnoběh spadl trochu níž, ale motor už nezhasínal a otáčky nehaprovaly (do té doby než se zaheje nad modré políčko tak cca 3x spadly otáčky z 1500 na cca 800). Objednal jsem membránu sání, tak jí zkusím vyměnit.
Máte nějaký tip, co by mohlo být ještě špatně nebo co by bylo vhodné zkontrolovat?
stačí ta membrána vyměnit takhle jako je na tomto videu: http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM nebo je lepší vyměnit celý zadní víko sání? když by se muselo měnit celé víko, jde to udělat bez sundaného sání?
ještě jsem zkoušel podtlak na víčku oleje - při mírném nadzvednutí víčka oleje je cítit mírné přisávání.
já jsem právě objednal tu membránu jako celek s tím víkem (11617501563), ale na netu jsem našel na bimmerfest foru toto video: http://www.youtube.com/watch?v=kKNeN8tR3wM kde vyměňuje jen tu gumovou membránu, pružinku a ten kulatej deklík co drží tu membránu (viz video). při výměně celého víka bych musel vyměnit i těsnění pod tím víkem
a hlavně bych musel sundat celé sání, nebo se to dá i bez sundání sání ? S mojí prackou jsem měl docela boj tam strčit ruku natož tam šolíchat šrouby malou golou 


-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Jde to i bez sundani sani, tusim 7 sroubu. Zalezi jenom, jestli se ti podari vsechny povolit. Jsou tam torx srouby, takze vetsinou nejakej strhnes.. Nejdriv to zkus na motoru, kdyz nejaky strhnes, musis sundat sani.
Jinak samotnou membranu nekoupis, jenom cely dekl. Na videu je videt, ze koupil taky cely dekl, ale pouzil z nej jen novou membranu. Dekl stoji neco kolem 1200,- a tesneni pod nej 200,-.
Jinak samotnou membranu nekoupis, jenom cely dekl. Na videu je videt, ze koupil taky cely dekl, ale pouzil z nej jen novou membranu. Dekl stoji neco kolem 1200,- a tesneni pod nej 200,-.
http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DE61&mospid=47548&btnr=11_1537&hg=11&fg=40
Díl číslo 2
mají to tam popsané jako "víko" a součástí toho víka je i ta membrána
kod toho produktu je: 11617501563
vypadá to takhle:
prodává se to jako celek a ta membrána je nacvaklá společně s tím černým plastovým kolečkem
Díl číslo 2
mají to tam popsané jako "víko" a součástí toho víka je i ta membrána
kod toho produktu je: 11617501563
vypadá to takhle:

prodává se to jako celek a ta membrána je nacvaklá společně s tím černým plastovým kolečkem
čau, měl sem stejnej problém. Membránu sem vyměnil, všechny čidla taky ale pořád to nebylo ono. Nakonec sem přišel na to že volnoběžnej ventil jak otvírá klapku tak na ložisku ve kterým chodí, tak to ložisko bylo uplně zasekaný a šlo hodně těžko otočit. takže klapka na nějáký přesný pouštění vzduchu na volnoběh mohla zapomenout. naštěstí mám šikovnýho bráchu kterýmu se to povedlo rozdělat a vyčistit, namazat a teď je volnoběh jako novej. 

Děkuji za tip Tome,
Jde o to, že membránu jsem vyměnil a už to nechcípe, ale někde přisává vzduch, což musím někde odhalit. na klapku se také podívám, protože jsem už od hodně lidí slyšel, že tam bývá taky problém. Jinak co se týče demontáže klapky, jak moc je to složité? Nejsem žádnej učenej mechanik, ale orientuju se. Membránu jsem si vyměnil sám a spoustu drobných oprav si délám také sám, tak tu klapku bych zvádl taky si myslím.
Jediné čeho se bojím, tak přetěsnění sání - tam je spousta hadiček, serepetiček a blbůstek a do toho bych se asi sám nepustil. nehledě na to, že nemám malý momenťák, abych sání utáhl správným momentem a hlavně tam je spousta hadiček, který když odpojím, tak tutově je zapojím někam jinám.
Co se týče tý membrány, tak to co jsem měl na autě mě ŠOKOVALO! Něco mezi gumou a plastem, dalo se to lehce odlamovat a bylo to celkem špinavé. No jsem rád, že jsem tu membránu vyměnil. Teď jsem dostal do SZ od pár členů tip, že mám zkontrolovat přisávání falešného vzduchu, protože ta membrána pomohla tak o 20%, tak jsem pořídil takovej speciální sprej na čištění brzd, kterej se nastříká na podezřelá místa a podle toho, jestli motor změní otáčky, tak tam někde to bude přisávat. Takže tohle chci v nejbližších dnech zkusit, ale bojím se, že to bude přicucávat vzduch někde mezi hlavou a sáním
jako pořídit díly to je to nejmenší, ale sám to nevyměním a v servisu si řeknou paletu za výměnu.
Jak jsem psal: otáčky už kolísají od cca 400 - 1000 do té doby, než ručka teploty vody vyleze ke konci modrého pole.
: Jinak auto se už nerozjíždí přískokem, ale když se zmáčkne trochu plyn, tak chvíli trvá, než se motor roztočí. Když teplota vody přeleze modré pole, motor drží Naprosto rovnoměrné otáčky, auto se netřepe jako ratlík a jde za plynem tak, jak má. Otáčky na volnoběh při zahřátém motoru jsou cca 1mm nad tou první ryskou (která značí 500ot./min ?).
Jo a všiml jsem si, že jsou nějaký jedovatější brzdy když jsem vyměnil tu membránu. To mě mile překvapilo.

Jde o to, že membránu jsem vyměnil a už to nechcípe, ale někde přisává vzduch, což musím někde odhalit. na klapku se také podívám, protože jsem už od hodně lidí slyšel, že tam bývá taky problém. Jinak co se týče demontáže klapky, jak moc je to složité? Nejsem žádnej učenej mechanik, ale orientuju se. Membránu jsem si vyměnil sám a spoustu drobných oprav si délám také sám, tak tu klapku bych zvádl taky si myslím.
Jediné čeho se bojím, tak přetěsnění sání - tam je spousta hadiček, serepetiček a blbůstek a do toho bych se asi sám nepustil. nehledě na to, že nemám malý momenťák, abych sání utáhl správným momentem a hlavně tam je spousta hadiček, který když odpojím, tak tutově je zapojím někam jinám.

Co se týče tý membrány, tak to co jsem měl na autě mě ŠOKOVALO! Něco mezi gumou a plastem, dalo se to lehce odlamovat a bylo to celkem špinavé. No jsem rád, že jsem tu membránu vyměnil. Teď jsem dostal do SZ od pár členů tip, že mám zkontrolovat přisávání falešného vzduchu, protože ta membrána pomohla tak o 20%, tak jsem pořídil takovej speciální sprej na čištění brzd, kterej se nastříká na podezřelá místa a podle toho, jestli motor změní otáčky, tak tam někde to bude přisávat. Takže tohle chci v nejbližších dnech zkusit, ale bojím se, že to bude přicucávat vzduch někde mezi hlavou a sáním

Jak jsem psal: otáčky už kolísají od cca 400 - 1000 do té doby, než ručka teploty vody vyleze ke konci modrého pole.

Jo a všiml jsem si, že jsou nějaký jedovatější brzdy když jsem vyměnil tu membránu. To mě mile překvapilo.

Petersson:
hele to netuším. já jsem to našel podle ETK. zkus pohledat tady někde: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/
podle mě to bude ta jednička, ale ber to s velkou rezervou, protože m54 jsem v životě neměl.
nebo pohledej tady:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/
mělo by to být někde v těchto sekcích: Intake manifold, Vacuum control, Cylinder head
hele to netuším. já jsem to našel podle ETK. zkus pohledat tady někde: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/
podle mě to bude ta jednička, ale ber to s velkou rezervou, protože m54 jsem v životě neměl.
nebo pohledej tady:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/
mělo by to být někde v těchto sekcích: Intake manifold, Vacuum control, Cylinder head
sonix píše:Petersson:
hele to netuším. já jsem to našel podle ETK. zkus pohledat tady někde: http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/
podle mě to bude ta jednička, ale ber to s velkou rezervou, protože m54 jsem v životě neměl.
nebo pohledej tady:
http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Touring/Europe/525i-M54/LHD/M/2000/browse/engine/
mělo by to být někde v těchto sekcích: Intake manifold, Vacuum control, Cylinder head
Pokud se tomu jinak říka olejový separátor tak to vím kde to je.
Je to olej. separátor??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 325
- Registrován: čtv 15.12.2011 01:00
Děkuji za Vaše postřehy. dnes se na to vrhnu s tím sprejem. před chvílí jsem se vrátil z rieggeru a místo brzdového čističe jsem nakoupil quickstart: http://www.nako.cz/3026-motip-rychly-start-sprej-400ml.html a pujdu to otestovat. doufám, že mi nechytne motor
A ještě dotaz: lepší testovat na studeném motoru, teplejším motoru( teplota vody na konci modrého pole) nebo na teplém motoru (zahřátém motoru třeba po 50km)

A ještě dotaz: lepší testovat na studeném motoru, teplejším motoru( teplota vody na konci modrého pole) nebo na teplém motoru (zahřátém motoru třeba po 50km)
