Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Nedlouho vlastním 530xd E61, 170 kW, manuál, výroba 11/2006. V ceně byla při nákupu i druhá sada litých kol (origo 17") se zimními pneu a o ty mi jde. Nejsou totiž všechny stejné - 2 ks jsou Dunlop SP Winter Sport M3 (vzorek 7-8 mm) a 2 ks jsou Dunlop SP Winter Sport 3D (vzorek 5-6 mm), takže na každou nápravu trochu jiný vzorek. Ty 3D jsou RFT, pokud jde o M3, nejsem si teď na 100% jistý, ale zřejmě taky. Vše je DOT z roku 2009. Nechápu, proč to tak předchozí vlastník kupoval a nakombinoval, ale je to prostě tak. A teď k dotazu - když na tom budu jezdit, uškodím tím nějak pohonu xDrive, nebo tomu je to jedno? Ptám se proto, že jsem předtím měl stejně staré Subaru Legacy, tzn. stálý pohon 4x4 (AWD), a tam se důrazně doporučovalo (nejen na diskusních fórech, ale přímo v manuálu k autu to bylo předepsáno) mít na všech kolech pneu stejného typu, se stejným dezénem a stejně ojeté (se stejným obvodem), jinak že se nadměrně opotřebovává, resp. ničí mezináprava/viskóza. Letmým projetím manuálu k BMW jsem ohledně tohoto nic nenašel. Mám na tom bez obav jezdit, nebo ty gumy zahodit nebo prodat a koupit všechny 4 nové?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
Asi bych to tak do detailu neřešil. Důležitý je aby nebyly gumy nějak extrémně různě ojetý, samozřejmě to chce i stejný rozměry pneu. Je to logický, musí se to pak přes mezinápravový diferenciál nějak dohánět.
Toho co píšeš bych se asi nebál, máš sice různý typy pneu, ale stejnýho výrobce, oboje jsou zimáky. Pokud chceš mít opravdu jistotu, zkus si zavolat do BMW. Nikdy nemáš ale ideální a stejný otáčky kol. např, v zatáčce, vícenaložený auto apod. U toho co píšeš o subaru tím je podle mě myšleno to samé, víceméně jde o to, aby dlouhodobě při jízdě po rovině nebyly otáčky jendolivých náprav různé.
Toho co píšeš bych se asi nebál, máš sice různý typy pneu, ale stejnýho výrobce, oboje jsou zimáky. Pokud chceš mít opravdu jistotu, zkus si zavolat do BMW. Nikdy nemáš ale ideální a stejný otáčky kol. např, v zatáčce, vícenaložený auto apod. U toho co píšeš o subaru tím je podle mě myšleno to samé, víceméně jde o to, aby dlouhodobě při jízdě po rovině nebyly otáčky jendolivých náprav různé.
Teddy:
Já jsem byl taky se Subaru podvozkově a ohledně systému pohonu naprosto spokojený (všechno naprosto symetricky přesně ve středové ose - motor, převodovka..., přední/zadní náprava 50:50-jen mechanická distribuce výkonu), ale zlákala mě finančně zajímavá nabídka na konkrétní 5er a hlavně svalnatější motor od BMW. Systém xDrive teprve poznávám, uvidím, až pořádně nasněží.
Jendix: OK, díky za názor, nejsem ještě definitivně rozhodnutý, jak to budu řešit, zkusím o tom ještě někde něco načíst a zkonzultuju to v BMW, jestli jsou různé dezény pneu na přední a zadní nápravě nějaký problém pro 4x4 od BMW. Možná bych mohl ještě vzít krejčovský metr a na všech 4 kolech změřit jejich obvod pro představu, jak moc se to liší v číslech.

Jendix: OK, díky za názor, nejsem ještě definitivně rozhodnutý, jak to budu řešit, zkusím o tom ještě někde něco načíst a zkonzultuju to v BMW, jestli jsou různé dezény pneu na přední a zadní nápravě nějaký problém pro 4x4 od BMW. Možná bych mohl ještě vzít krejčovský metr a na všech 4 kolech změřit jejich obvod pro představu, jak moc se to liší v číslech.
To: JH76
ten poměr přenosu u Subu není natvrdo 50:50, ale je podle podmínek přes viskozní spojku měněn automaticky podle potřeby.
Jinak k tvé otázce: mám xd a při kontrole v BMW mi sami přehodili přední za zadní z důvodu které uvádíš. Hloubka vzorku 7mm a 4,5mm (asi tak nějak). Ještě to byly Dunlopy a GY samozřejmě ve stejném rozměru. Nic si za to neúčtovali jen mě na to upozornili s tím, že vzadu musí být ten větší průměr
. Osobně se mi to nezdá, že by takový rozdíl mohl dělat problém.
To: Teddy
měl jsem Legasy 2.0 a moje osobní zkušenost je ta, že už mi nesmí do baráku. Víc se o tom nebudu rozepisovat.
Eks
ten poměr přenosu u Subu není natvrdo 50:50, ale je podle podmínek přes viskozní spojku měněn automaticky podle potřeby.
Jinak k tvé otázce: mám xd a při kontrole v BMW mi sami přehodili přední za zadní z důvodu které uvádíš. Hloubka vzorku 7mm a 4,5mm (asi tak nějak). Ještě to byly Dunlopy a GY samozřejmě ve stejném rozměru. Nic si za to neúčtovali jen mě na to upozornili s tím, že vzadu musí být ten větší průměr

To: Teddy
měl jsem Legasy 2.0 a moje osobní zkušenost je ta, že už mi nesmí do baráku. Víc se o tom nebudu rozepisovat.
Eks
Nejvíc záleží na stylu jízdy. Pokud jezdíš normálně, tak se ti u zadokolky i u xdrive budou sjíždět obě nápravy podobně. Pokud tomu hodně šlapeš (rozjezdy, drifty apod.) tak je jasný, že zadokolka bude brát víc gumy vzadu než xdrive.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Pokud si budu chtít koupit čtyřkolku, tak nebudu přemejšlet o BMW, tak to prostě je. Klukům od Subaru se zase zdá o spolehlivým naftovým motoruTeddy píše:no to asi bude tim, že Subaru má pooooodstatně sofistikovanější pohon 4x4. O tom co Subaru běžné dává i do Justy se klukům z BMW nezdá ani v nejmokřejších snech![]()
![]()
Jinak jsem taky fanda BMW, tak mě neukamenujte
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Asi tak. Pro Subaru je Evropa relativně okrajový trh, jsou zaměření hlavně na domácí trh a Ameriku. Nebýt tlaků z Evropy, hlavně Německa, diesel by ani nekonstruovali a vystačili by si s benzínovými motory. Ten jejich čtyřválcový dvoulitrový boxer diesel není úplně špatný motor, prý to ve skutečnosti jede pocitově i líp, než jak by se mohlo podle číselných parametrů zdát, je to točivý, nemá špatný zvuk a jezdí se s tím příjemně. Ale první série trpěly na mazání a nemálo motorů skončilo zadřených a na ten motor byla taky dost poddimenzovaná spojka, která odcházela. Ty dětské nemoci jsou snad už vyřešené, ale pokud jde o naftu, tak samozřejmě BMW je absolutně jinde, to jsou ty léta zkušeností. Omluva za OT.
Zpět k tématu - autu tolik nedávám při rozjezdech apod., takže budu předpokládat, že rychlost opotřebení pneu na obou nápravách by měla být plus minus podobná.
Zpět k tématu - autu tolik nedávám při rozjezdech apod., takže budu předpokládat, že rychlost opotřebení pneu na obou nápravách by měla být plus minus podobná.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Nevíte, prosím, co přesně vadí xdrivu na větším obvodu kol na přední ose, než na zadní? Jestli to třeba vadí, až když je načatá rozvodovka? Nebo i když je nová? Je mi totiž divný, že třeba E83 má v 18" psaný rozměry pneu 235/50 na předku a 255/45 na zadku, což je průměr předního kola 69,22 cm a zadního 68,67 cm. 

- pavproch
- Registrovaný
- Příspěvky: 3944
- Registrován: úte 15.02.2011 01:00
- Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Taky mám xD..... v 3er... a kdesyk sem nastudoval že xD "zkousne" rozdíl obvodu/průměru kol přední x zadní pouze do 1%.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
To bych pochopil, ale ve vedlejším vlákně JaraX píše: "u těch gum když je na předku třeba jen 2mm víc vzorku, tak už je problém
". Koupil jsem E83 s kolama style 114 a kromě toho, že se mi nelíbí, tak i kvůli xdrivu jsem přezul na style 143, které nejsou dvourozměrové. Teď je můžu přehazovat a dozadu dávat vždy lepší vzorek, ale zajímalo by mě, proč to tak má být, když z výroby je to obráceně.
". Koupil jsem E83 s kolama style 114 a kromě toho, že se mi nelíbí, tak i kvůli xdrivu jsem přezul na style 143, které nejsou dvourozměrové. Teď je můžu přehazovat a dozadu dávat vždy lepší vzorek, ale zajímalo by mě, proč to tak má být, když z výroby je to obráceně.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
co je z výroby obráceně?
dvourozměry klidně mužeš mít.
dvourozměry klidně mužeš mít.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
No originál dvourozměry mají vepředu větší průměr než vzadu o zhruba 5,5 mm...
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
to se mi nezdá, ktery myslíš přesně?
http://felgenkatalog.auto-treff.com/
http://felgenkatalog.auto-treff.com/
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Style 114. Stejně se mi nelíbily...
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Disky budou stejný, musíš brát rozměr pneumatik. U mně to vychází 6,5 mmJaraX píše:to se mi nezdá, ktery myslíš přesně?
http://felgenkatalog.auto-treff.com/
Sbohem, Enýsku! Díky, že jsi tu byla... +23.9.2014
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
Sbohem, Růženko! Díky, že jsi tu byla... +19.3.2024
BMW E60 535d Carbonschwarz metallic, CIC + Combox media + DVB-T2 (by Snejk)
BMW E46 M3 Phoenixgelb metallic
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 24548
- Registrován: pát 10.06.2005 00:00
- Klubové ID: 482
- Kontaktovat uživatele:
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
235/50 = výška pneu 117,5mm
255/45 = výška pneu 114,75mm
rozdíl = 117,5-114,75 = 2,75mm x 2 (guma nahoře i dole) je rozdíl 5,5mm, ale myslím že s tím v BMW počitali.
255/45 = výška pneu 114,75mm
rozdíl = 117,5-114,75 = 2,75mm x 2 (guma nahoře i dole) je rozdíl 5,5mm, ale myslím že s tím v BMW počitali.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Taky předpokládám, že věděli, co dělaj. Jenom tedy asi obecně neplatí, že větší průměr na předku je pro všechny auta s xdrive smrt. Ale stejně jsem rád, že jsem to vyměnil. Můžu je přehazovat podle opotřebení a dvourozměry mi k X3 ani moc nesedí.
Re: E61: kombinace různých pneu vs. systém xDrive
Dulezity je obvod pneu, rozdil by mel byt do 1 cm. Pokud je jiny, je problem.
Napr u f10 je u xdrive ve 20tce rozmer pneu 245/35 a 275/30 coz je dle propoctu vzadu mensi obvod i vyska pneu. Kdyz si koupis ale pneu s hvezdickou, maji stejny obvod i vysku. Kdyz bez hvezdicky (napr. aby nebyly runflat), je obvod vzadu mensi a je problem.
Napr u f10 je u xdrive ve 20tce rozmer pneu 245/35 a 275/30 coz je dle propoctu vzadu mensi obvod i vyska pneu. Kdyz si koupis ale pneu s hvezdickou, maji stejny obvod i vysku. Kdyz bez hvezdicky (napr. aby nebyly runflat), je obvod vzadu mensi a je problem.