Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E39 530D dávka paliva

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
morbindi
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: čtv 02.06.2011 00:00

#1 Příspěvek od morbindi »

Zdar chlapi,
mám jeden dotaz, když měřím na diag. dávku paliva mám na 5 vstřicích hodnoty něco - až do 0,45 a poslední vstřik má hodnotu 2,5.

Vstřiky jsem měl na kontrole a udajně jsou dobré, přitom mi motor klepe, myslíte že by mohl být ten poslední špatnej, nebo je to chyba kanálu(jednotky).
Zkoušel jsem měřit ještě jiného a ten měl hodnoty vytrovnané!!!

Nemá někdo zkušenost? Díky :(
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2453
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od starML Člen Klubu »

Hodnoty korekce množství paliva jsou ukazatelem, o kolik musí ŘJ motoru korigovat dávku paliva do jednotlivých válců, aby motor šel rovnoměrně, aby podíl práce jednotlivých válců byl +/- stejný. Tedy pokud musí být některý vstřikovač otevřený déle, aby dopravil potřebné množství paliva, může mít ucpanou některou dírku, stříkat křivě a palivo není správně rozprášeno atd. Ale taky tento válec může mít netěsnost na ventilové nebo pístní skupině. To, že na jiném autě byla hodnoty korekcí vyrovnanější znamená, že má vstřikovače i kompesi válce v pořádku.

Postup řešení podle mne :
- diagnostikou smazat korekční hodnoty vstřikovačů - Abgleichwerte - Injektorwerte zurücksetzen, ŘJ motoru si vypočte korekce nové
- zkontrolovat hodnoty korekcí všech vstřikovačů, které jsou nastaveny v ŘJ motoru pro jednotlivé válce. Tj. musí být nastaveny stejné alfanumerické řetezce v ŘJ motoru jako jsou vygravírovány na jednotlivých vstřikovačích
- změřit kompresní tlaky u všech válců

Po provedení této kontroly by mělo být jasno, jestli je to vstřikovačem nebo netěsností válce. Vycházím z toho, že výsledek kontroly vstřikovačů je OK, jak píšeš. A nebo taky můžeš prohodit ten podezřelý vstřikovač s některým jiným z Tvého motoru a prohodit jejich korekční hodnoty v ŘJ motoru. Pokud se Ti závada posune na jiný válec, je to vstřikovačem, pokud zůstane na stejném válci, je to netěsností válce.
Odpovědět