Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Vyšší spotřeba oleje E60 525i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
alfonzik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: sob 20.10.2012 00:00

#1 Příspěvek od alfonzik »

Zdravím BMW klubáky,
mám na vás dotaz zdali z vás má někdo e60 525i 160kw. Pokud ano tak jakou máte spotřebuje oleje? Co je pak standardní spotřeba u tohoto motoru co je v normě?

Já mám e60 525i 160kw rok 2005 najeto 195.000 (poctivých) v automatu a začalo si to brát na D1 ve 160km cca jeden dílej oleje v iDrive na cca 180km. Takže tak tisíc km = litr oleje.
Jakmile to auto jde trošku do toček tak to jde ještě rychleji.

Na radu servisu jsem nechal přetěsnit víko ventilů, vyměnit nějaké těstění + nechal vyměnit svíčky + kompletní servis včetně všech filtrů. Motor je prý po přetěsnění suchý. Dále jsem nechal také udělat dekarbonizaci celého systému. Motoru se zlepšil chod, spadla spotřeba, ale olej stále mizí.

Myslím že to má také nějakou spojitost, že jakmile je auto cca ve 130km/hod v otáčkách (cca 6tisíc) tak to vyhodí ikonu motoru a auto spadne do nouzáku. Diagnostika v autorizovaném servisu nehlásí nic. Ikona motoru je prý spojený s tím, že v těch točkách jsou vysoké emise a proto ta ikona vyskočí. Mně osobně se to ale nezdá.

Netušíte někdo čím by to mohlo být?
Díky za rady.
matiz
Registrovaný
Příspěvky: 4416
Registrován: ned 23.04.2006 00:00
Bydliště: Opava
Klubové ID: 3204
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od matiz »

Neco se resilo ve trojkach. Hledej PCV ventil.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Jendix »

Ahoj, jednou jsem o tom čet na německym foru, co jsem na to ještě ted koukal, je to u těk 25i motorů občas k vidění (janko např. problémy s hydroštely).


Tady je pár linků kde se o tom píše, každopádně nikdo nepíše čim to je. Výměnou toho

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showth ... p?t=239753

http://www.motor-talk.de/forum/525i-zu- ... 19073.html



Jinak je taky otázka co tam leješ za olej a jak je na tom odlučovač oleje. Nějaký modrý obláčky za autem nepozoruješ?


Kouknul bych ještě do trojkovýho fora, možná tam těch motorů najdeš víc.


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=15
alfonzik
Registrovaný
Příspěvky: 38
Registrován: sob 20.10.2012 00:00

#4 Příspěvek od alfonzik »

Díky za rady. Myslím, že ten PCV ventil už se právě nějak přetěsňoval nebo dokonce měnil, ale ověřím to v pondělí v Renocaru. Stejně tak jak je na tom ten odlučovač.

Zkusím se tím prohrabat a uvidíme. Jinak olej tam je Castrol 5W-30.
Modrého obláčku sem si nevšimnul, ale nechám do toho posadit někoho jiného prohnat to po dálnici v točkách jestli to kouří.

PS. Když jsme to zkoušeli před tou dekarbonizací tak to kouřilo, jakmile to člověk prošlápnul a šel do otáček.
Kdyby to kouřilo i po dekarbonizaci, čím by to mohlo být?
Díky
Odpovědět