Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Ventilátor topení hučí,občas nejde, ježek to nebyl Vyřešeno!
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Kdyz jsem pred vice jak mesicem prijel z chorvatska kde jel ventilator vetsinou na plno tak po prijezdu do ceska mi zacal hucet a ted uz se mi obcas ani nerozjede, jen kdyz chvilku jedu tak si to rozmysli ale hodne huci a vibruje.
Myslim si ze uz je asi spatny lozisko a proste odchazi, kdyz je ale v haji jezek tak se to takhle nechova ne?
Delal nekdo vymenu ventilatoru?
Predem diky za postrehy.
Myslim si ze uz je asi spatny lozisko a proste odchazi, kdyz je ale v haji jezek tak se to takhle nechova ne?
Delal nekdo vymenu ventilatoru?
Predem diky za postrehy.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Kdyby to bylo ježkem tak by se to chovalo jinak ne? Určitě by v max. otáčkách nevibrovala půlka palubovky? 
Když bych chtěl eventuálně ventilátor vyměnit, dostanu se na něj z motorovýho prostoru nebo musí jít ven palubovka?
Má s tím někdo zkušenosti? Díky.
Když bych chtěl eventuálně ventilátor vyměnit, dostanu se na něj z motorovýho prostoru nebo musí jít ven palubovka?
Má s tím někdo zkušenosti? Díky.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
Brátn
- Moderátor
- Příspěvky: 3369
- Registrován: ned 23.03.2008 01:00
- Bydliště: Brno
- Klubové ID: 1860
- Kontaktovat uživatele:
ježek,
test: sundej nádechy v motoře a sáhni na ventilátor, otoč lopatkama a skontroluj jestli jsou všechny, taky jestli nedrhne atd, pokud je to v pořádku vyměň ježka, je to regulátor, který se ti pustí na vyšší než max výkon a proto vibruje ventilátor
pokud budeš muset vytáhnout ventilátor, tak dolů komlet palubka, tyč s airbagem, komplet naprosto vše až ti zbyde jen jednotka, při té příležitosti z jednotky vytáhni výměník klimy a vyčisti ho nebo vyměň
test: sundej nádechy v motoře a sáhni na ventilátor, otoč lopatkama a skontroluj jestli jsou všechny, taky jestli nedrhne atd, pokud je to v pořádku vyměň ježka, je to regulátor, který se ti pustí na vyšší než max výkon a proto vibruje ventilátor
pokud budeš muset vytáhnout ventilátor, tak dolů komlet palubka, tyč s airbagem, komplet naprosto vše až ti zbyde jen jednotka, při té příležitosti z jednotky vytáhni výměník klimy a vyčisti ho nebo vyměň
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Tak já děkuji Bratnovi za tip, šáhl jsem si na ten ventilátor od motoru a točil se podle mě normálně bez nějakého drhnutí, ani by mě nenapadlo že to hučení a vibrování může být tím ježkem. By mě asi vomyli kdybych vyměnil ventilátor (kterej už mám bohužel koupenej), seskládal palubku zpátky a vibrovalo by to zase 
Zkusím tady na fóru pohledat kde se ten ježek nachází a vyzkoušim. Díky.
Zkusím tady na fóru pohledat kde se ten ježek nachází a vyzkoušim. Díky.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Tak jsem včera s úspěchem vyměnil ježka z kamarádovýho auta abych se přesvědčil jestli to tím ježkem skutečne je nebo není. A nebylo!
Po výměně za dobrého ježka se to chovalo úplně stejně.
Pro zajímavost: zvláštní jak jsou ti ježci někdy odlišní
Můj byl celkem malej a oba orig. BMW.

Takže jsem nelitoval toho že už mám nějaký ten měsíc koupený ventilátor.
Dnes jsem se vrhnul na sundání palubky a výměnu ventilátoru. Celkem fuška, ale teď když už vim kde co je by mi nedělal problém sundat palubku znovu. Možná je to ještě snažší než ji sundavat na E30
Když jsem vše odkrytoval a kouká na mě ventilátor samotnej tak jsem ho zapnul a nic, trošku jsem mu pomohl rukou a rozběhl se, ale i když jsem měl nastavenou rychlost na max. tak to pořád hučelo a nechtělo se mu.
Stačilo ho pořádně prostříkat Konkorem a bylo po celým problému. Sice mám zašvíhaný vnitřek čelního skla od oleje kterej z toho lítal když jsem to roztočil ale což
Hlavně že faká 
Tak doufám, že jsem zde přidal další zkušenost proč když blbne ventilátor, nemusi to být vždy ježkem.
Nějaký foto ze zásahu:


Po výměně za dobrého ježka se to chovalo úplně stejně.
Pro zajímavost: zvláštní jak jsou ti ježci někdy odlišní

Takže jsem nelitoval toho že už mám nějaký ten měsíc koupený ventilátor.
Dnes jsem se vrhnul na sundání palubky a výměnu ventilátoru. Celkem fuška, ale teď když už vim kde co je by mi nedělal problém sundat palubku znovu. Možná je to ještě snažší než ji sundavat na E30
Když jsem vše odkrytoval a kouká na mě ventilátor samotnej tak jsem ho zapnul a nic, trošku jsem mu pomohl rukou a rozběhl se, ale i když jsem měl nastavenou rychlost na max. tak to pořád hučelo a nechtělo se mu.
Stačilo ho pořádně prostříkat Konkorem a bylo po celým problému. Sice mám zašvíhaný vnitřek čelního skla od oleje kterej z toho lítal když jsem to roztočil ale což
Tak doufám, že jsem zde přidal další zkušenost proč když blbne ventilátor, nemusi to být vždy ježkem.
Nějaký foto ze zásahu:


Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Je pravda, že ventilátor jde nahmatat z motorového prostoru, když sundáš celej kabinový filtr s tou trubicí, ale jestli tam došáhne i hadička to ti nepovím, musel by si ji mít hodně dlouhou a fakt se trefit na prostředek ventilátoru.
Ale musíš každopádně z řidičovy strany, protože jedna strana ventilátoru (řidičova) má střed těch lopatek "průlezlý" a ta druhá strana ho má zacelenej takže se k tomu středu s hadičkou nedostaneš, jen od té z řidičovy strany.
Já, když už jsem to měl sundaný, jsem to promazal z obou stran a je pokoj, zas bůh ví na jak dlouho..
Ale musíš každopádně z řidičovy strany, protože jedna strana ventilátoru (řidičova) má střed těch lopatek "průlezlý" a ta druhá strana ho má zacelenej takže se k tomu středu s hadičkou nedostaneš, jen od té z řidičovy strany.
Já, když už jsem to měl sundaný, jsem to promazal z obou stran a je pokoj, zas bůh ví na jak dlouho..
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
beny-maser
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Mám menší dotaz ohledně palubky, radia a panelu topení....
Když přijdu ráno k autu odemknu a otevřu dveře tak slyším (nevím z čeho) něco bzučet jako by od rádia či panelu topení, dělá to většinou chvilku nevím jak dlouho nikdy jsem to nějak nestudoval. Ani nemusím strkat klíčky do zapalování a stejně se to samo pustí.
Je to relativně slabej zvuk ale je slyšet
Když přijdu ráno k autu odemknu a otevřu dveře tak slyším (nevím z čeho) něco bzučet jako by od rádia či panelu topení, dělá to většinou chvilku nevím jak dlouho nikdy jsem to nějak nestudoval. Ani nemusím strkat klíčky do zapalování a stejně se to samo pustí.
Je to relativně slabej zvuk ale je slyšet
-
Strosek
- Registrovaný
- Příspěvky: 840
- Registrován: čtv 15.09.2005 00:00
- Bydliště: nemám :o(
- Klubové ID: 2567
+1beny-maser píše:osobně si myslím, že máš pokoj jen na chvilku než ti ten konkor vyschne a vylítá potom bude zase vše při starém,za mladejch let jsem to několikrát zkoušel oživit na různejch autech přesně jak popisuješ a vždy jsem dopadl stejně špatně dávám tomu cca týden.
chce to jinej ventilátor - dobrej, nebo novej
Ale třeba se zadaří a dá pokoj.
-
Cert
- Registrovaný
- Příspěvky: 312
- Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
- Bydliště: Žďár n/Sáz
- Klubové ID: 2238
můj problém je následující: ventilátor se v žádným případě neroztočí, nereaguje na nastavení klimatroniku, šahal jsem na něj vzduchovodem v motoře a otáčí se bez drhnutí, ale na můj v kus jakoby ztuha. Ježka jsem měnil jako prvně za novýho Hella/Behr a ani neprdne, žádná změna. Ještě předtím jsem prolejzal pojistky pod kastlíkem spolujezce a jsou ok.
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Cert: To ti už neřeknu, protože už auto půl roku nemám
Ale co vim jistě je, že určitě musíš sundat horní část palubovky aby ses k tomu dostal, vždyť se podívej na ty fotky co jsou na první stránce.
Práce tak na 2-3 hodiny co jsem to dělal poprvé.
Postup demontáže mi popsal člen kupca takto:
Nejdřív kryty airbagů u okna, pak lišty a přístrojovku. Potom už šla palubovka, sice blbě, airbagy trošku vadí, ale šlo to. Pozor na prostřední výdech, má ovládání klapek a buď ho musíš odpojit u klapky, což jde blbě, nebo na topení, to jde ze strany od spolujezdce, když sundáš kastlík. A ten výdech je lepší vyndat nejdřív. Nad ventilátorem jsou tyčky od klapek, ty jdou rozpojit a posunout do stran. Pak už jen kryt na ventilátoru, jsou tam ty jejich kovové sponky, blbě se k nim může, rády vystřelí a zmizí.
Ale co vim jistě je, že určitě musíš sundat horní část palubovky aby ses k tomu dostal, vždyť se podívej na ty fotky co jsou na první stránce.
Práce tak na 2-3 hodiny co jsem to dělal poprvé.
Postup demontáže mi popsal člen kupca takto:
Nejdřív kryty airbagů u okna, pak lišty a přístrojovku. Potom už šla palubovka, sice blbě, airbagy trošku vadí, ale šlo to. Pozor na prostřední výdech, má ovládání klapek a buď ho musíš odpojit u klapky, což jde blbě, nebo na topení, to jde ze strany od spolujezdce, když sundáš kastlík. A ten výdech je lepší vyndat nejdřív. Nad ventilátorem jsou tyčky od klapek, ty jdou rozpojit a posunout do stran. Pak už jen kryt na ventilátoru, jsou tam ty jejich kovové sponky, blbě se k nim může, rády vystřelí a zmizí.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
Cert
- Registrovaný
- Příspěvky: 312
- Registrován: čtv 22.01.2009 01:00
- Bydliště: Žďár n/Sáz
- Klubové ID: 2238
díkys za ty rady, to jsem přesně potřeboval
Jinak samozřejmě že vím, že musí palubní deska dolů
, ale jak psal bratn ten postup, tak jsem pochopil, že musím sundat i středovej panel a všechno okolo, aby mi zbyla jen krabice topení. A to by byla šílená práce.
Jak jsi to odstrojil ty (viz.foto), tak jsi tedy dostal ventilátor ven, jo?
A ty airbagy můžu odpojit? Stačí nemít klíč ve spínačce nebo se odpojuje i baterka?
Jinak samozřejmě že vím, že musí palubní deska dolů
Jak jsi to odstrojil ty (viz.foto), tak jsi tedy dostal ventilátor ven, jo?
A ty airbagy můžu odpojit? Stačí nemít klíč ve spínačce nebo se odpojuje i baterka?


