Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E39 530D NEBO 530I
Zdravim vsechny.Chtel bych se zeptat zdali je lepsi koupe 530d,nebo 530i.Nechci tu rejsit spotrebu ale spis naklady.Auto budu kupovat urcite takove,ktere ma pres 200 000 km.U 530d mam strach kvuli vstrikum,turbu,cerpadlu,nevim.U benzina je to ,in nakladnejsi ale zse spotreba bude vetsi.Urcite chci automat a anii tu nevim jak je to se spolehlivosti.Bmw jsem nikdy nemel ,mel jsem Volvo 850R 250 K TURBO BENZIN.Vim ze ani jedno se tomu asi motorove nevyrovna ale uz jsem v letech kdy nechci tak blbnout.Strasne moc se mi libi treba tahle :http://www.sportovnivozy.cz/32317-bmw-5-530d-e39-m-paket-135kw-nachod....poradte jestli jit do diesla,nebo benzinu.Slysel jsem ,ze 530i byl nejlepsi motor......
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 50
- Registrován: úte 11.01.2011 01:00
- Bydliště: Ostrava
Ahoj,
ten co je v inzerátu je sice moc pěkný, ale dost bych se bál těch velkých kol a tmavých skel. Podle fotek je to hodně zatmavené a to po tobě půjdou pomahači, taky 20" kola budou jednak docela hodně nepohodlné, druhak bude trpět podvozek a taky na e39 se můžou dát legálně max 18" kola a pokud se něco stane a tebe někdo smete na cestě, tak i když nebudeš viník tak to pojišťovna nebude chtít proplatit.
Další věc je kombinace automatu a dieselu. Tomuhle bych se vyhnul nebo si připravil 50t kč na repas převodovky. Pokud trváš na automatu tak asi jen benzín.
Jinak jestli 530i nebo 530d bude hodně záležet na tom, kolik s tím autem najedeš ročně. Pokud nějakých 10t km tak rozdíl ve spotřebě ti nezaplatí případné problémy kolem dieselu, které tě u takhle starých aut můžou potkat ale taky záleží na stavu toho konkrétního auta. Můžeš koupit vylítaného benzína stejně jako krásného zachovalého diesela.
Jinak za tuhle cenu a pokud by jsi se smířil s manuálem který je pro diesel z hlediska spolehlivosti lepší tak tady je krásná e39
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... hlight=e39
a tohle nění reklama, jen jsem kupoval zrovna taky e39 ale bohužel jsem potřeboval touring jinak bych neváhal a tenhle mazlík by už teď stál v mojí garáži.
ten co je v inzerátu je sice moc pěkný, ale dost bych se bál těch velkých kol a tmavých skel. Podle fotek je to hodně zatmavené a to po tobě půjdou pomahači, taky 20" kola budou jednak docela hodně nepohodlné, druhak bude trpět podvozek a taky na e39 se můžou dát legálně max 18" kola a pokud se něco stane a tebe někdo smete na cestě, tak i když nebudeš viník tak to pojišťovna nebude chtít proplatit.
Další věc je kombinace automatu a dieselu. Tomuhle bych se vyhnul nebo si připravil 50t kč na repas převodovky. Pokud trváš na automatu tak asi jen benzín.
Jinak jestli 530i nebo 530d bude hodně záležet na tom, kolik s tím autem najedeš ročně. Pokud nějakých 10t km tak rozdíl ve spotřebě ti nezaplatí případné problémy kolem dieselu, které tě u takhle starých aut můžou potkat ale taky záleží na stavu toho konkrétního auta. Můžeš koupit vylítaného benzína stejně jako krásného zachovalého diesela.
Jinak za tuhle cenu a pokud by jsi se smířil s manuálem který je pro diesel z hlediska spolehlivosti lepší tak tady je krásná e39
http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... hlight=e39
a tohle nění reklama, jen jsem kupoval zrovna taky e39 ale bohužel jsem potřeboval touring jinak bych neváhal a tenhle mazlík by už teď stál v mojí garáži.
já koupil nedávno za stejný peníze rv 2003, 530 DA tour, v lepší výbavě....najdeš lepší auto, budeš li hledat....
Jinak rozbít se může cokoli, i ten automat...záleží na tom jak s tím budeš zacházet ty a bohužel taky jak s tím zacházeli ti před tebou...
530i bude určitě servisně levnější než 530 D v nafťáku sou prostě díly navíc, to nevokecáš...já sem s dieslem spokojenej, před tím jsem měl několik TDI a tenhle motor proti nim doslova ševelí....a valit po dálnici 160-180 furt pryč a nepřesáhnout 8,5 l spotřeby se mi taky líbí...já sem s naftou spokojenej moc
já osobně hledal originál auto, na originál kolech, žádný úpravy atd....mělo to tmavý fólie i vepředu, ty sem nechal sundat a cajk....
jo a tady máš pěkný kombi ze zdejší inzerce...cena nižší...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=116618
Jinak rozbít se může cokoli, i ten automat...záleží na tom jak s tím budeš zacházet ty a bohužel taky jak s tím zacházeli ti před tebou...
530i bude určitě servisně levnější než 530 D v nafťáku sou prostě díly navíc, to nevokecáš...já sem s dieslem spokojenej, před tím jsem měl několik TDI a tenhle motor proti nim doslova ševelí....a valit po dálnici 160-180 furt pryč a nepřesáhnout 8,5 l spotřeby se mi taky líbí...já sem s naftou spokojenej moc
já osobně hledal originál auto, na originál kolech, žádný úpravy atd....mělo to tmavý fólie i vepředu, ty sem nechal sundat a cajk....
jo a tady máš pěkný kombi ze zdejší inzerce...cena nižší...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=116618
Já bych Ti poradil, ať se jdeš svézt jak v benzínu tak dieselu. To Ti taky hodně napoví, co je Ti bližší, zas ty auta jedou úplně jinak... Jinak zde kluci už všechno řekli. U 530d máš zpravidla vyšší náklady na servis, u automatu hodně velkou pravděpodobnost nutné repase... Ale BMW a nafta...
Třílitr v benzínu v E39, to už je slušný povození
Je to otázka osobních priorit 




RAEDON píše:Dekuju vsemza odpoved.Pujdu do 530i.Sice vyssi spotreba ale mensi naklady, toho dieslu se bojim.Problem je 530i tu sehnat.Chtel bych urcite M-PACKET,budu muset zajet nejspis do Nemecka...
Pravda, je jich hodně málo, málokdo se toho zbavuje, což taky o něčem svědčí...
M4we píše:Nemyslím, že by BMW a nafta byla špatná kombinace.
Neříkám, že je to špatná kombinace, ale pro mě je BMW a benzín nejlepší kombinace... A jak jsem řekl, je to otázka osobních priorit a názoru..

A co rikate na dnes pridanou E39 530D na tech 19" BBS ....Nevypada spatne,nebo.....Prijde me za kazdy se 530d zbavuje prave pri 200 000 km,neni to zrovna doba kdy odchazi ty vstriky,nebo problemy s automatem?Tim samozrejme neutocim na majitele tohodle Bmw.....jen jsem se dival na par inzeratu a vsichni to prave prodavaji pri cca 200 000 km
Já tak nějak celkově nechápu význam tohodle motoru...
U novýho auta dejme tomu, co ale lidi vidí na ojetinách. Spotřeba 8,5 - 9,5 co vím (nemůžu mluvit z vlastní zkušenosti, ale známí kolem mě za tolik jezdí...) není žádný šlágr, za tolik se dá v poho jezdit i s 528i... Snad jen na tahání aut - vysoký krouťák, ale to zas né v automatu...

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
LukesE39 - já třeba význam tohohle motoru chápu, měl jsem dvě 530d, jednu automat, druhou manuál a na 9 litrů jsem se nikdy nedostal, to tak možná s tím podvalem.
Dálky jsem jezdil vždy do 7 litrů, když jsem jel klobouka, tak se dalo i pod 6. A to mluvím o reálné spotřebě, nikoliv o údaji na BC. Verze s automatem si vezme o půl až jeden litr na sto více.
142 kW za 7 litrů na sto ti jen tak někdo nenabídne a nutno podotknout, že se nemusíš bát tomu autu taky trochu šlápnout a stejně budeš pořád na sedmi.
Navíc není to tak dávno, co byla nafta přeci jen o dost levnější než benzín. A pokud se o to auto staráš, měníš olej, dochlazuješ turbo a nekvedláš s automatem za jízdy, tak se není čeho bát, 530d je velice spolehlivá.
Těžko ale říct, jaké prase to mělo před tebou.
Dálky jsem jezdil vždy do 7 litrů, když jsem jel klobouka, tak se dalo i pod 6. A to mluvím o reálné spotřebě, nikoliv o údaji na BC. Verze s automatem si vezme o půl až jeden litr na sto více.
142 kW za 7 litrů na sto ti jen tak někdo nenabídne a nutno podotknout, že se nemusíš bát tomu autu taky trochu šlápnout a stejně budeš pořád na sedmi.
Navíc není to tak dávno, co byla nafta přeci jen o dost levnější než benzín. A pokud se o to auto staráš, měníš olej, dochlazuješ turbo a nekvedláš s automatem za jízdy, tak se není čeho bát, 530d je velice spolehlivá.
Těžko ale říct, jaké prase to mělo před tebou.
StepanMatl: Jak mam jezdit s 530D za 7L, je nejaky navod?
Nejsem totiz schopnej se dostat pod 9L...Spis 9.5L kdyz jezdim normalne...plyn lochtam tak ze uz to snad ani vic lochtat nejde a jezdim celkem v plynulem provozu...
Jinak olej je vymenen pred 1000km 5W30 castrol EDGE, palivak, vzduhac vymeneny pri oleji. Turbo dochlazuju vzdy a s automatem radim jen kdyz stojim

Jinak olej je vymenen pred 1000km 5W30 castrol EDGE, palivak, vzduhac vymeneny pri oleji. Turbo dochlazuju vzdy a s automatem radim jen kdyz stojim

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 582
- Registrován: pát 05.03.2010 01:00
Vesa88 píše:Nee, mam automatJako cekal jsem spotrebu mensi nez 9L, ale podle technicaku je mesto za 11 neco...
Takze bych mel byt v norme...Ale kamarad s 525D manual dokaze jet za 6L a to docela svizne
Tak jestli jezdíš město za 9 s 530d, to je hodně dobrá spotřeba.
Já jezdím Prahu denně s firemním 2.0tdi koncernem za 7-8.
Pravda, tenhle motor není žádnej šlágr. Ale s 3.0d za 9.
To je krásná spotřeba, pokud se bavíme čistě o městským provozu.
to Vesa: ta spotřeba je normál...já mám průměr kolem devíti, jezdím dost v Praze..je město a Město...a automat to nechává hodně klouzat, to je 1,5 litru + oproti manuálu...ale zase to pohodlíčko..
to Radeon: taky bych ti vřele doporučil si projet obě motorizace a pak udělat finál rozhodnutí....
nech si přivýzt autí z říše od M3Maniaka, vybere ti pěkný...ale pěkný nejsou až tak levný, no uvidíš sám...

to Radeon: taky bych ti vřele doporučil si projet obě motorizace a pak udělat finál rozhodnutí....
nech si přivýzt autí z říše od M3Maniaka, vybere ti pěkný...ale pěkný nejsou až tak levný, no uvidíš sám...
No jezdim takove lynule mesto
Rano po pul 7 prez haje, magistrala az do centra a na Ipak, pak z5 po magistrale na spojku (ta uz je hustsi) a do dolnich mecholup...Kazde rano...Dostal jsem se i na 8.5L ale to uz jsem jezdil klobouka a nemel jsem moc radost z jizdy, ted uz tomu dam obcas napit a do 9.5L...A Automatu sem se branil zuby nehty, ted cekam rodinu, tak jsem vymenil 528i sedan manual za 530dA Tour...aby mohla jezdit pritelkyne a uz bych nic jineho na bezne jezdeni nez automat nechtel...desna pohoda 

