Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 530d 142kW úbytek výkonu
-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Ahoj klubáci,
jsem v chorvatsku a sice je krásných 35°C, ale zdá se, že autu to moc nedělá dobře. Auto je E39 530d manuál, 2001, 142kW origo + chip na 163kW + 510Nm. Popíšu vám co se mi stává. Stávalo se to už i doma občas, hlavně v horkých dnech, ale tady je to v podstatě imrvere.
Takže:
(ad 1 už jsem hledal, ale kloudnýho nic nenašel, a hledal jsem poctivě)
Jedu na pohodu lechtám plyn a když chci brutálně zrychlit např. předjet apod. auto napřed nafoukne turbo, to trvá cca vteřinku a pak vystřelí jak kdyby chtělo vyrvat asfalt. Po chvilce cca 2 - 5 vteřin a po překonání cca 2500 - 3000 otáček se najednou dostaví brutální úbytek výkonu, ale asi tak jakože auto je rádo, že vůbec zvládne ještě zrychlovat, no i fiat uno by si mě v tu chvíli dal. Občas pomůže ubrat na moment plyn a pak znova přišlápnout, ale to není pravidlem. Dělá to na 3 až 5 převod, na dvojku nevim, to sem nesledoval.
Zjistil jsem, že úbytek není tak brutální při vypnutý klimě, ale stále je to jako bych najednou zapřáh dvoutunovej vozejk.
A teď co že by to mohlo bejt?
1) podezření na podávací čerpadlo, ale to se mi nezdá, protože pokud poslouchám hluk pod řidičem při stání na místě tak slyšim jen nádherný čistý ševelení šesti hrnků a žádnej podezřelej zvuk.
2) váha vzduchu - neumim diagnostikovat a nevím jak se to projevuje. Auto začíná tahat někde kolem cca 1800 toček a když se neprojeví ta závada tak táhne do plnejch 4500.
3) podtlakový ovládání turba, nemám tuchu jak to prověřit.
Zajímavý je to, že se při tom poklesu nerozsvítí žádná kontrolka jakože nouzovej režim apod. Auto prostě v klidu pokračuje dál jakoby nic. Než jsem odjel na dovču byl sem u Snejka na live diag a během závady sme měřili tlaky v turbu a na railu a dle PANA Snejka (díky barde) turbo nemá tlak na volnoběh, ale v tahu tlačí něco přes 2 a to je prej oukej, na railu je prej 1000 a to je taky oukej (sorry za ty veličiny, já vim píču co vůbec znamenaj).
Co si myslíte Vy?
Díkes za rady.
jsem v chorvatsku a sice je krásných 35°C, ale zdá se, že autu to moc nedělá dobře. Auto je E39 530d manuál, 2001, 142kW origo + chip na 163kW + 510Nm. Popíšu vám co se mi stává. Stávalo se to už i doma občas, hlavně v horkých dnech, ale tady je to v podstatě imrvere.
Takže:
(ad 1 už jsem hledal, ale kloudnýho nic nenašel, a hledal jsem poctivě)
Jedu na pohodu lechtám plyn a když chci brutálně zrychlit např. předjet apod. auto napřed nafoukne turbo, to trvá cca vteřinku a pak vystřelí jak kdyby chtělo vyrvat asfalt. Po chvilce cca 2 - 5 vteřin a po překonání cca 2500 - 3000 otáček se najednou dostaví brutální úbytek výkonu, ale asi tak jakože auto je rádo, že vůbec zvládne ještě zrychlovat, no i fiat uno by si mě v tu chvíli dal. Občas pomůže ubrat na moment plyn a pak znova přišlápnout, ale to není pravidlem. Dělá to na 3 až 5 převod, na dvojku nevim, to sem nesledoval.
Zjistil jsem, že úbytek není tak brutální při vypnutý klimě, ale stále je to jako bych najednou zapřáh dvoutunovej vozejk.
A teď co že by to mohlo bejt?
1) podezření na podávací čerpadlo, ale to se mi nezdá, protože pokud poslouchám hluk pod řidičem při stání na místě tak slyšim jen nádherný čistý ševelení šesti hrnků a žádnej podezřelej zvuk.
2) váha vzduchu - neumim diagnostikovat a nevím jak se to projevuje. Auto začíná tahat někde kolem cca 1800 toček a když se neprojeví ta závada tak táhne do plnejch 4500.
3) podtlakový ovládání turba, nemám tuchu jak to prověřit.
Zajímavý je to, že se při tom poklesu nerozsvítí žádná kontrolka jakože nouzovej režim apod. Auto prostě v klidu pokračuje dál jakoby nic. Než jsem odjel na dovču byl sem u Snejka na live diag a během závady sme měřili tlaky v turbu a na railu a dle PANA Snejka (díky barde) turbo nemá tlak na volnoběh, ale v tahu tlačí něco přes 2 a to je prej oukej, na railu je prej 1000 a to je taky oukej (sorry za ty veličiny, já vim píču co vůbec znamenaj).
Co si myslíte Vy?
Díkes za rady.
-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Nemám tucha už sem to tak koupil. Výkon, když to teda neblbne tak oukej a spotřeba? No klidnou nohou okresky 5,6 - 6 reálně dle tankování, ale dodržuješ předpisy. Já nejvíc jezdim město a dálnice a v tomhle kombi cyklu spotřeba 6,9 - 7,5 dle ucpanosti města. Jinak teď Chorvatsko s rakví na střeše + náklad + 2 dospělý + 2 děti, 7,7. Takže spotřeba u mě dobrý.
-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
Tak včera cesta zpět do Čr, jakmile padla teplota pod cca 20°C tak problém se neprojevoval tak markantně, dokonce se mi semtam stalo, že auto problém nemělo vůbec a jelo jak urvaný. No a proto bude nejlíp diag, ale hádám že kdyby to bylo čerpadlo, tak problém nebude souviset s teplotou vzduchu, ale obecně by to bylo pravidelný a napořád. Mám podezření na váhu apropo máte někdo zkušenost s výměnou váhy u Bosche nějakej ten exchange system?
ahoj
ak ti to na 3-3500 rpm reve ako scania, vrtulnik a tatrovka naraz, tak je to tym ze mas auto zohriate a ubera z vykonu viscospojka na ktorej je ta velka vrtulu na motore/klukovke
taktiez, v akom stave mas podtlakove hadicky? ja som si ich minule menil, vyzerali ako emental (dole http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 0-375.html)
samozrejme to mozu byt este dalsie veci
ak ti to na 3-3500 rpm reve ako scania, vrtulnik a tatrovka naraz, tak je to tym ze mas auto zohriate a ubera z vykonu viscospojka na ktorej je ta velka vrtulu na motore/klukovke
taktiez, v akom stave mas podtlakove hadicky? ja som si ich minule menil, vyzerali ako emental (dole http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 0-375.html)
samozrejme to mozu byt este dalsie veci
-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
malinko to oživím
chci se zeptat než se dostanu na diagnostiku jestli někdo neměl stejnej problém u 530d 135kw jako já..Ohledně chodu motoru nemám žádnej problém-žádný kolísání,vynechávání..Problém nastane když tomu naložím -ne vždycky ale čím dál víc se závada ukazuje..Nasypu tomu třeba při předjíždění a ejhle,bez varování motor zhasne-žádnej nouzovej režim,prostě zhasne!!!Musím bud zastavit,vypnout klíček a znova nastartovat nebo to samé udělat za jízdy-je to fakt mazec když předjíždím a zrovna to udělá
Mám pocit jako když se prostě zavře nafta??Jinak žádná kontrolka,žádná hláška,nic-bez varování do zátahu shasne..Až budu mít volno tak jedu na diagnostiku ale docela mě zajímá jestli někdo neměl stejnej problém a nač se mám připravit...Díky za užitečné info

-
Dettektorr
- Registrovaný
- Příspěvky: 461
- Registrován: pát 12.11.2010 01:00
- Bydliště: Kladno
no zatím teda cca 5 mi to udělalo a vždycky jsem odjel,když víš jak na to tak je vyhránoDettektorr píše:anebo taky palivový čerpadlo. Diagnostika ti řekně víc, a na nic nečekej a jeď tam hned. Jinak se ti taky může stát že to poslední zhasnutí bude fakt poslední a pak hurá na vodtahovku.
