Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 problem s teplotou.
Ahoj,
mam pro me nove BMW E39 523i 1999 RHD.
A mam tento problem. Nastartuji a jedu a teplota vzroste k 133 stupnum dle BC. Chvilku se drzi a pak spadne na 110. Kdyz zapnu topeni na plno tak klesne k 105 a vzroste 128-129 a takhle se to porad opakuje. Po delsi ceste klesa teplota jen k 115-120.
Pumpa dle me fuguje ( neslo by topeni )
Termostat dle me funguje ( hadice z motoru do chladice je horka, spodni mene ale tez horka )
Hladina vody je OK a tez je odvzdusneno spravne.
El. fan nikdy nesepne.
Domnivam se spravne, ze je to cidlo teploty ? I kdyz pocitovove pri doteku na hadici z motoru do chladice mi prijde ropalenejsi nez obvykle.
Ano stimto stavem ujelo cca 500km ve dvou dnech na ceste domu.
Diky za kazde napady a rady
mam pro me nove BMW E39 523i 1999 RHD.
A mam tento problem. Nastartuji a jedu a teplota vzroste k 133 stupnum dle BC. Chvilku se drzi a pak spadne na 110. Kdyz zapnu topeni na plno tak klesne k 105 a vzroste 128-129 a takhle se to porad opakuje. Po delsi ceste klesa teplota jen k 115-120.
Pumpa dle me fuguje ( neslo by topeni )
Termostat dle me funguje ( hadice z motoru do chladice je horka, spodni mene ale tez horka )
Hladina vody je OK a tez je odvzdusneno spravne.
El. fan nikdy nesepne.
Domnivam se spravne, ze je to cidlo teploty ? I kdyz pocitovove pri doteku na hadici z motoru do chladice mi prijde ropalenejsi nez obvykle.
Ano stimto stavem ujelo cca 500km ve dvou dnech na ceste domu.
Diky za kazde napady a rady
Najeto cca 143tis mil ( 228tis km )
Do 110tis vedena origo serviska jeden servis jeden majitel.
Do 138tis druhy majitel ruzne servisy ke vsemu faktura.
Ja koupil pri 141tis a vymenil olej a filtr. (palubni pocitac svitil oranzove na vymenu oleje)
Jeste po vcerejsim zkoumaji zavady bych asi vyloucil senzor jelikoz uplnem vystydnuti chybela voda tak jsem opet dolil odvzusil pak cca 10 min drzelo teplotu okolo 95. Bez topeni. Pak rup nahoru k 130. Kdyz jsem zapnul topeni spadlo na 110 a drzelo.
Do 110tis vedena origo serviska jeden servis jeden majitel.
Do 138tis druhy majitel ruzne servisy ke vsemu faktura.
Ja koupil pri 141tis a vymenil olej a filtr. (palubni pocitac svitil oranzove na vymenu oleje)
Jeste po vcerejsim zkoumaji zavady bych asi vyloucil senzor jelikoz uplnem vystydnuti chybela voda tak jsem opet dolil odvzusil pak cca 10 min drzelo teplotu okolo 95. Bez topeni. Pak rup nahoru k 130. Kdyz jsem zapnul topeni spadlo na 110 a drzelo.
Já teda nevím,ale u R6 co máš je jízda s motorem, který se přehřívá docela riskantní. Když já koupil 528mu tak mi kamarád(mechanik a bavorák) říkal, že pokud tyto motory nedrží teplotu tak jak mají, tak se snadno uvaří. Asi bych s tím tu jízdu moc neriskoval a provedl bych generálku chladící soustavy. A začal bych právě u termostatu, šel přes čidlo a dál. Vždy to namontuj...jezdi s tím chvíli a poznáš,jestli to byl ten problém. Hlavně bych s tím něco udělal. Pak by ta oprava mohla být pěkně mastná!
- soukupadam
- Registrovaný
- Příspěvky: 2213
- Registrován: úte 26.10.2010 00:00
- Bydliště: Liberec
El. fan by měl spouštět už při 96°C a je to s nim celkem rozdíl, zkus zapnout klimu jestli se zapne sahara bude to chladit líp ale asi ne úplně dokonale jak by mělo.
já teď řeším podobnej problém vyměnil jsem chladič a teplota mě taky začla lítat nahoru, když zapnu topení na tu první čárku takže na minimum tak drží dokonale. Poradí někdo??
já teď řeším podobnej problém vyměnil jsem chladič a teplota mě taky začla lítat nahoru, když zapnu topení na tu první čárku takže na minimum tak drží dokonale. Poradí někdo??
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 928
- Registrován: pon 15.11.2004 01:00
- Bydliště: Rakovník / Karviná
- Klubové ID: 1823
jak vypadá ručička na ukazateli teploty vody? Jde mi o to, že jestli máš 523i z roku 1999, tak by jsi už měl mít motor M52B25TU (s double vanosem), který má elektronicky řízený termostat. Podle dobových informací je právě tento motor během pomalejší jízdy ve městě udržován ve vyšší teplotě kvůli nižším emisím a spotřebě. Při vyšším zatížení a rychlostech pak teplota motoru díky elektronicky řízenému termostatu klesá. Jestli ti ručička nejde do červeného a funguje ti visko spojka (el. ventilátor je pro chlazení klimatizace, nikoliv pro primární chlazení motoru), tak by to neměl být problém.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1661
- Registrován: ned 15.07.2007 00:00
- Bydliště: Litomyšlsko
- Klubové ID: 2156
Není to kvůli emisím, ale kvůli spotřebě. Při částečném zatížení pracuje motor při teplotách nad 100 st C. Při vyšším klesá pod 100st.. Ze začátku jsem byl z toho taky nervózní. Pokud nejsou jiné problémy (ztráta vody, tlakování hadic) a ručička je v OK, klidně jezdi. Maximálně ještě pročistit chladiče. A pro klid duše napíchnout diagn. zda topné těleso v termostatu není vadné (nebo ho změřit ohmetrem). Pokud je vadné, termostat není "oblbován" a jede na vyšší teplotu..
Rucicka 80-115st drzi presne stred
120st zvysena na prvni carku
125st v cervenem poly
nad 126st sviti kontrolka
Dneska jsem zkusil co mi radil kamarad. At vyjedu nekam kde se muzu rozject rychle a vyradit nebo nechat jet servacnosti na 5tku ze pry ECU vi ze jedes a omezi palivo na minimum tedy ze se pak minimalne zahriva. A at sledujuji teplotu. Vysledek z dalnice akcelerace do 150km/h 127st. Se zarazenym kvaltem klesla na 123st kdyz jsem vyradil na 120st. Topeni v obou pripadech vyple. Pak jak budu stat mam pustit topeni na plno kdyz se to nechladi naporem jen vrtuly na motoru. Vysledek zastavil jsem s teplotou 124st. zapnul topeni a teplota klesla na 110 a drzela vypnul jsem topeni a behem chvilky 125 zapnu znova 110. Opravdu to na me pusobi ze je problem s chladicem.
120st zvysena na prvni carku
125st v cervenem poly
nad 126st sviti kontrolka
Dneska jsem zkusil co mi radil kamarad. At vyjedu nekam kde se muzu rozject rychle a vyradit nebo nechat jet servacnosti na 5tku ze pry ECU vi ze jedes a omezi palivo na minimum tedy ze se pak minimalne zahriva. A at sledujuji teplotu. Vysledek z dalnice akcelerace do 150km/h 127st. Se zarazenym kvaltem klesla na 123st kdyz jsem vyradil na 120st. Topeni v obou pripadech vyple. Pak jak budu stat mam pustit topeni na plno kdyz se to nechladi naporem jen vrtuly na motoru. Vysledek zastavil jsem s teplotou 124st. zapnul topeni a teplota klesla na 110 a drzela vypnul jsem topeni a behem chvilky 125 zapnu znova 110. Opravdu to na me pusobi ze je problem s chladicem.
Jak jsem psal nejezdim jen zkoumam kde je chyba, jestli jsem pri vcerejsim testu najel 15km tak je to moc. V dokladech jsem nasel ze pri 125tis byla vymenena pumpa, termostat, domecek, remen, kladka, a pak nejake dalsi veci ktere nejsou spojene s chlazenim. Dneska vyndavam chladic chci se ne nej poradne podivat zkontrolovat, jestli neni nekde bota. ( pricpany, zaprasene zebrovani, atd atd )
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1028
- Registrován: sob 12.11.2011 01:00
- Bydliště: Boskovice
- Klubové ID: 3041
Měl jsem podobný problém. příčina: vadný termostat. Rovnou jsem vyměnil i viskospojku, ta stará nespínala. Slyšíš někdy, že by se vrtule sepla? Mohl by to být dalśí probém, viskospojka je spojena i s vodní pumpou. Určitě bych udělal diagnostiku, tam uvidíš co ten termostat. A co se týče vrtule, každý schopný mechoš tohle musí vyřešit, rozhodně bych neexperimentoval na dálnici se zvyšováním teploty atd. Chlazení na E39 není zrovna spolehlivý systém, některé věci je lepší měnit po koupi i preventivné.
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Podívej se na vrtulku vodního čerpadla http://www.realoem.com/bmw/showphoto.do?id=11517527910 . Někdy tyhle plasty nevydrží a rozlámou se. Zbytek vrtule už nestačí pro správnou cirkulaci kapaliny.
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Mám taky problém s teplotou u e39 530d r.v.99, nejsem si jistej jestli má mít motor při normálním provozu i ve městě teplotu od 96-99 stupňů, dost často mi spíná viska, tu jsem spolu i s ternostatem vyměnil za nový a pořád stejný.
Myslel jsem nejdřív, že je špatná viska ale ta nová se mi sepne někdy i ve městě když je venku 16 stupňů a prší, mám podezření ještě na přicpanej chladič nebo na užraný lopatky vodní pumpy.
Myslel jsem nejdřív, že je špatná viska ale ta nová se mi sepne někdy i ve městě když je venku 16 stupňů a prší, mám podezření ještě na přicpanej chladič nebo na užraný lopatky vodní pumpy.
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD