Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E61 nestartuje...start zablokuje chyba převodovky
Čus bus..
Závada:
Když chci nastartovat 530D automat, naskočí mi na displeji na budíkách velký červený ozubený kolečko s vykřičníkem uprostřed. Na displeji na palubce skočí to samý a píšou u toho Transmission Fault. Naskočí to někdy hned po otočení klíčku, někdy až při startu. Start pak ale udělá asi půl otáčky motorem a hned se odstavý. K tomu se ještě rozsvití protiprokluz. Párkrát vytáhnu klíček a znova vrátim do kontrolek a všechno zmizí...potom auto normálně nastartuje a jede. Postupem času se ten efekt vytažení klíčku jaksi vytrácí a teď už to trvá klidně 15 min, než se probere k životu. Je to dost otravný.
Diagnostika:
Vyplivla chybový kod 5140 a 5149. Že prej napájení jednotky. Ale kde se to tam tak najednou vzalo? Řikal jsem si, jestli to náhodou nemam nějaký slušně vykuněný, ale žádný stopy na kabelech jsem nenašel.
Kostry jsem jakž takž projel taky,ale přijde mi,že sem jich našel dost málo. Ty hlavní žíly mi někde zůstaly skrytý. Kde jsou? A náhodou nevíte někdo, kde je řídící jednotka převodovky? Rozebral jsem celej kufr,ale tam jsou jen nějaký komforty atd.. Nebo má někdo jiný řešení? Krom investice cca kanystru benzínu a sirek..
Zapřemýšlejte...Díky za každou zajímavou odpověď.
Závada:
Když chci nastartovat 530D automat, naskočí mi na displeji na budíkách velký červený ozubený kolečko s vykřičníkem uprostřed. Na displeji na palubce skočí to samý a píšou u toho Transmission Fault. Naskočí to někdy hned po otočení klíčku, někdy až při startu. Start pak ale udělá asi půl otáčky motorem a hned se odstavý. K tomu se ještě rozsvití protiprokluz. Párkrát vytáhnu klíček a znova vrátim do kontrolek a všechno zmizí...potom auto normálně nastartuje a jede. Postupem času se ten efekt vytažení klíčku jaksi vytrácí a teď už to trvá klidně 15 min, než se probere k životu. Je to dost otravný.
Diagnostika:
Vyplivla chybový kod 5140 a 5149. Že prej napájení jednotky. Ale kde se to tam tak najednou vzalo? Řikal jsem si, jestli to náhodou nemam nějaký slušně vykuněný, ale žádný stopy na kabelech jsem nenašel.
Kostry jsem jakž takž projel taky,ale přijde mi,že sem jich našel dost málo. Ty hlavní žíly mi někde zůstaly skrytý. Kde jsou? A náhodou nevíte někdo, kde je řídící jednotka převodovky? Rozebral jsem celej kufr,ale tam jsou jen nějaký komforty atd.. Nebo má někdo jiný řešení? Krom investice cca kanystru benzínu a sirek..
Zapřemýšlejte...Díky za každou zajímavou odpověď.
taky bych zkusil pořešit baterii, řada E6x je docela mrcha v elektrice. Prostě když má auto malé napětí tak se rozhází skoro všechno.. u mě to pěkně rozkopalo aktivní řízení a dynamicdrive. Mj. jak je to s IBS, dá se nějak ověřit jeho funkčnost? jestli je v kytkách baterie, nebo je jen " měkká" nebo je v pytli IBS? když natočím auto, tak napětá letí přes 14V, ale pokud nechám zapnuté zapalování cca 3minuty tak hned auto řvě že je baterka v pytli a za chíli dokonce červeně.... pravidelně mi blbne regulace vnitřního ventilátoru jde jen do 4 polohy, ale paradoxně když jsem jel chorvatsko ( jinak mám kratší přejezdy) tak se rozběhlo vše normálně, přisuzuji to že se baterká v těch vedrech a po dlouhé cestě napráskla a začala " dobře" obsluhovat auto. Takže ted nevím jestli vymenit IBS a kde je a nebo baterii. Jinak DIS nevypisuje chybu kolem nabíjení, ale po otoční klíčku na kontrolky letí napětí na cca 10V...Takže zkus proměřit i jak píše STARML kolem nabíjení..
Díky všem za rady..ať už dobrý,nebo ne,člověk se zas dozvěděl o něco víc.
Po výměně čidla otáček na klice i na vačce..výměně IBS..diagnostice po 1005..jsem vyměnil modrý relátko (relé motoru) u řídící jednotky..sice cvakalo,ale po rozborce mělo opálený kontakty a byli jak roznejtovanej nýtek. Oprava za 40 kč.. takže pecka..kdyby někdo potřeboval ty čidla nebo IBS,válí se to u mě..
Jo a mimochodem, jednotka převodovky je přímo v převodovce..
Díky a čus
Po výměně čidla otáček na klice i na vačce..výměně IBS..diagnostice po 1005..jsem vyměnil modrý relátko (relé motoru) u řídící jednotky..sice cvakalo,ale po rozborce mělo opálený kontakty a byli jak roznejtovanej nýtek. Oprava za 40 kč.. takže pecka..kdyby někdo potřeboval ty čidla nebo IBS,válí se to u mě..
Jo a mimochodem, jednotka převodovky je přímo v převodovce..
Díky a čus

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2453
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Kontaktovat uživatele:
Tak teda super, zase jsme o něco chytřejší. Ale relé DDE je u těchto typů poměrně vzácná závada. Proto já, i další přispivatelé, ododnotily závadu jako problém v "napájení jednotky" a šli jsme k baterce. Nicméně daleko jsme nebyli, => problém v napájení byl, v Tvém případě to bylo relé DDE.
Na schématech WDS jsem skutečně umístění ŘJ "Getriebe" pod filtry klima (jak jsem dříve napsal) nenašel. Jenže ŘJ motoru DDE v Tvém případě tuto fci plní a přímo ovládá "akční členy" v převodovce přes 16-pól X8532. Takže problém v napájení pod filtrem klima skutečně byl, je tam DDE i relé DDE. Přijmi prosím moji omluvu.
Ahoj, Milan
Na schématech WDS jsem skutečně umístění ŘJ "Getriebe" pod filtry klima (jak jsem dříve napsal) nenašel. Jenže ŘJ motoru DDE v Tvém případě tuto fci plní a přímo ovládá "akční členy" v převodovce přes 16-pól X8532. Takže problém v napájení pod filtrem klima skutečně byl, je tam DDE i relé DDE. Přijmi prosím moji omluvu.
Ahoj, Milan
starML píše:Tak teda super, zase jsme o něco chytřejší. Ale relé DDE je u těchto typů poměrně vzácná závada. Proto já, i další přispivatelé, ododnotily závadu jako problém v "napájení jednotky" a šli jsme k baterce. Nicméně daleko jsme nebyli, => problém v napájení byl, v Tvém případě to bylo relé DDE.
Na schématech WDS jsem skutečně umístění ŘJ "Getriebe" pod filtry klima (jak jsem dříve napsal) nenašel. Jenže ŘJ motoru DDE v Tvém případě tuto fci plní a přímo ovládá "akční členy" v převodovce přes 16-pól X8532. Takže problém v napájení pod filtrem klima skutečně byl, je tam DDE i relé DDE. Přijmi prosím moji omluvu.
Ahoj, Milan
V poho..vždyť se nic neděje..evidentně se v tom hodně dobře vyznáš..tak teď máš zas něco navíc.. to relátko bylo klasický malý modrý..kontakty mělo rozmlácený jako nejtek...tak už to prostě neseplo..taková kravina..sám sem čučel..hlavně ta oprava..relé za pajsku..mi padá čelist ještě teď..
Měj se a ať se Ti daří.
Tomáš