Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Funkce manuální klimatizace E34

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#1 Příspěvek od Misanek »

Ahoj lidi, můj dotaz je možná zbytečný, ale stejně mi to nedá a ze zvědavosti ho tady položím.

Pokaždé, kor teď v horkých letních dnech mi vrtá hlavou jedna věc. Mám v autě manuální (poloautomatickou) klimatizaci. prostě basic level klimu se třema sporákama, která sice umí držet teplotu ale to je všecko. nicméně k věci: Zajímá mě, na co jsou na klimatizaci, resp. na její zapnutí na panelu dvě tlačítka? První z vločkou - ano, to chápu, zapnutí klimatizace. nechápu ale, proč když zapnu vnitřní okruh, tak se mi sepne i kompresor klimošky a klima tím pádem jede. V tomto případě je tady to tlačítko z vločkou vcelku zbytečné, ne? Já osobně teda v tomto případě vždy zapínám jenom vnitřní okruh, aby klima chladila už ochlazený vnitřní vzduch a zbytečně netahala vzduch teplý z venku. Měl jsem vždy za to, že tlačítko na vnitří cirkulaci vzduchu jenom zavře klapky a na venkovní nasávání a cfouká vzduch vevnitř, u žádného jiného auta co jsem postřehl se ale spolus touto recirkulací nezapínala klima. Ta byla vždy ovládána tlačítkem se symbolem vločky zvlášť. Na co se teda používá tlačítko s vločkou?

Jak vůbec tuto klimatizaci používáte vy?

Jo a jinak zkoušel jsem hledat na googlu aspoň anglicky popsaný ten panel a jednotlivé funkce, bohužel se mi to nepovedlo, tak to zkouším z dlouhé chvíle tady :)



Jo a když už sem píšu tak zkusím jeden dotaz ohledně klimatizací u e34: automatická klimatizace u e34 tzn. verze bez sporáků jenom s těma třema proužkama zas asi tak automatická neni, když si automaticky nereguluje otáčky ventilátoru ne? Co to dokáže navíc oproti standartní klimě? Jenom automaticky a nejvhodněj měnit otevírání a zavírání průduchů, aby auto bylo co nejrychlej a nejlépe vychlazeno/vytopeno? Nebo i automaticky reguluje otáčky ventilátoru? Nikdy jsem nebyl majitelm E34 s tímto druhem klimy, nicméně i když jsem v takových autech seděl, tak mě vždy zarazilo to, že na kolečku s ventilátorem jsem nenašel polohu auto nebo tak něco


Díky moc za smyslupné opdovědi :wink:
jiriqq
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od jiriqq »

K te automaticke klimatizaci v E34: Otacky si reguluje sama. Koleckem se nastavi nejaka uroven, jak chces aby to ZHRUBA foukalo (v jakych mezich aby to regulovalo) a pak uz si otacky ridi automaticky. Rozsah regulace je pomerne veliky, tipnul bych faktor 3x az 4x.

k Tve otazce na tlacitko s vlockou: kdyz vlezes to rozpalenyho auta, tak je venku porad chladneji nez vevnitr = ma smysl klimovat vzduch zvenku. Proc se ale pri recirkulaci vzdy zapina klimatizace, to by me take zajimalo. Mozna aby se nerosilo predni sklo zevnit?. Taky by se mi libilo zapinat cirkulaci bez klimovani.
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#3 Příspěvek od ThatsMe »

Kompresor spíná kvůli sušení, ale podle mě by to taky bylo lepší zvlášť...
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5994
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

jiriqq píše:... Proc se ale pri recirkulaci vzdy zapina klimatizace? ... Aby se nerosilo predni sklo zevnit ...

Bingo!
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Hagen »

A já si zrovna dneska po zprovoznění klimatizace říkal, proč spína kompresor při zavřeném okruhu. Ještě mám dotaz, jaký je rozdíl mezi zavřeným okruhem s A a normalni? Počítam automatika na zavírání a otvírání okruhu, ale dle jakých údajů?
jiriqq
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#6 Příspěvek od jiriqq »

Recirkulace s A je spinani podle specialniho cidla "cuchometru", ktery meri uroven smradu a prachu. Do E32 se to delalo urcite (videl jsem), v E34 jsem to nazivo jeste nevidel, nicmene se to delalo i do E3 dle ETK:
http://bmwfans.info/parts/catalog/64116917001/
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Hagen »

No já to v autě mam a že bych poznal nějakej rozdíl opriti běžnýmu se mi nezdá. Nevíte někdo kde to čidlo na smrad najdu? :D
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#8 Příspěvek od Misanek »

Děkuji všem za objasnění a zodpovězení mých otázek :wink: Už jsem o něco chytřejší :)

nicméně nevim jestli je to jenom můj osobní dojem, nebo to tak nějak fungovat má (nepátral jsem nějak extra po pravdě), tak i při zapnutí klimatizace pomocí tlačítka se symbolem vločky slyším servomotorky přestavovat nějaké klapky. Ví někdo o co jde?

To že spíná klima při zapnutí vnitří cirkulace kvůli rosení mě taky napadlo, nicméně i tak mě to sere, že to takto je zapojené a rád bych to klidně oželel, jenom by se mohly zavírat klapky bez sepnutí klimy :wink:


Jinak to čidlo je tuším někde u chladičů. kdysi se to tu kdesi řešilo a právě toto jsem četl. Nicméně si teď nejsem jistý, jestli se to řešilo u e34 nebo e39. takže je možné že kecám :oops:
jiriqq
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#9 Příspěvek od jiriqq »

Melo by to byt u horni priruby chladice vody. Tady nejake foto: http://www.e34.nl/downloads/auc_einbau.pdf
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#10 Příspěvek od Hagen »

Jojo vim, sem si rikal co to je za cidlo, tak uz vim :) A rikate ze klima si reguluje automaticky rychlost vetraku, me se nezda, sak kdyz reguluu koleckem rychlost vetraku tak je porad stejna jakou nastavim, ikdyz mam tlacitka na auto a zapnutou vlocku. To me privadi k otazce, na co je aretovaci poloha hned vedle nuly? jako minimalni vykon vetraku?
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#11 Příspěvek od beny-maser »

když si pustíš vnitřní okruh a nezapla by se ti klima na autě s klimou, měl by jsi hned zamlžené přední sklo,proto ti auto nedává na výběr.
Já musím mít na nové Caddyně pokaždé při dešti zaplou klimu,protože jinak mám komplet zamlženo. Ve VW to jde ručně vypnout,ale nemá to cenu.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#12 Příspěvek od Misanek »

A neni to spíš tím, že už máš zanešený nebo dlouho neměněný kabinový filtr? Toto je totiž typický symptom této závady
jiriqq
Registrovaný
Příspěvky: 32
Registrován: úte 05.10.2010 00:00
Bydliště: Praha

#13 Příspěvek od jiriqq »

Hagen: jo, ta aretovana poloha jsou minimalni otacky vetraku bez automaticke regulace. Vsechny aretovane polohy na vsech koleckach (regulace ot. a levy ovladac topeni) maji svuj vyznam (max. otacky, max teplota, min. teplota).
Na to proc Ti to nereguluje odpovedet nedokazu, napada me jen ze ta regulace je videt jen kdyz dosahnes vyrovnani skutecne a nastavene teploty, coz ted v lete neni tak snadne. Jo a pokud mas teplotu nastavenou do krajni (aretovane) polohy, tak se otacky vetraky neregulujou (jedou furt na maximum toho, co se nastavi za otacky)
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#14 Příspěvek od beny-maser »

Misanek píše:A neni to spíš tím, že už máš zanešený nebo dlouho neměněný kabinový filtr? Toto je totiž typický symptom této závady

ne filtr měníme pravidelně,dělá to i po jeho výměně,dělá to i všem ostatním co maj němce či francouze s klimou,je to taková blbá vlastnost aut co maj klimu.
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#15 Příspěvek od Misanek »

A dokáže tady někdo rozumně vysvětlit, čím je tento neduh způsobený?
ThatsMe
Registrovaný
Příspěvky: 245
Registrován: úte 08.06.2010 00:00
Bydliště: Mikulov

#16 Příspěvek od ThatsMe »

Jaký neduh, rosení skla? Teplota skla je nižší než teplota rosného bodu vzduchu v autě a kondenzuje na něm "přebytečná" vlhkost. To není neduh, to je příroda. :)
Hagen
Registrovaný
Příspěvky: 129
Registrován: stř 26.01.2011 01:00
Bydliště: Praha

#17 Příspěvek od Hagen »

Ještě k automateicke regulaci otacek ventilatoru, ocividne mi nefunguje a fouka si to proste tak jak si hnu koleckem. Kde by mohla byt chyba? Nejaky senzor, relatko??
aDAm_2
Registrovaný
Příspěvky: 553
Registrován: pon 10.03.2008 01:00
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od aDAm_2 »

Jenom k tomu vnitřnímu okruhu a že se zapne sama klima...já to včera zkusil a když zapnu vnitřní okruh tak se klima sama nezapne. Mam automatickou klimu která klimuje bez problému.
Odpovědět