Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

nouzovy rezim e39 automat

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
ARI
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: morava

#1 Příspěvek od ARI »

zdravim.dnes jsem resil vstriky na liste.diagnostika ukazala ze druhy a sesty necvaka.dal jsem jiny.po startu motor stejny chod.sem tam cuikne na volnobeh.prepnu plyn a motor jen prede.tzrochu jsem to drzel u garaze v tockach na volnobeh pri tom horku.pak jsem chtel odjed a skocil tam nouzovy rezim.mohlo to byt prehratim oleje v prevodovce ze bylo takovy horko.po odpojkeni a znovu napojeni baterky vse ok.
zvonek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#2 Příspěvek od zvonek »

530i aut., E39, r.v. 03 naj. 160 000 km.
Ahoj. Mam úplně stejný problém, při chodu na benzín auto nepravidelný chod na volnoběh, ve vyšších otáčkách vše OK. Po přepnutí na LPG vše OK. Začlo to dělat hned po montáži LPG. Technik tvrdí že je potřeeba vyčistit vstřikovače, což se mi nezdá aby se podělaly během dvou denní instalace. Vyzkoušel jsem jinou váhu, těsnost sání, výsledek žádný. Diagnostika nic nenašla.
Jediné pozitivum je že po výměně váhy se snížila spotřeba o cca 2l.
Nemáte někdo zkušenost čím by to mohlo být ?
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#3 Příspěvek od xor »

Muzou byt rozjety korekce paliva. Po delsim provozu na benzin by se to srovnalo. Zjisti nejdiv hodnoty adaptation additiv a multiplicativ.
kalashnikow
Registrovaný
Příspěvky: 149
Registrován: úte 14.06.2011 00:00

#4 Příspěvek od kalashnikow »

Já odpovím k tématu:

Automat se na volnoběh nesmí vytáčet, protože se ne všechny části převodovky mažou, když auto nejede !

Je na to přesně tabulka, kolik vteřin se v jakých otáčkách může držet.

Na max otáčky to je jen něco okolo sekundy !
zvonek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#5 Příspěvek od zvonek »

Můžeš mi tedy poradit co by se dalo dělat s tou rozjetou korekci paliva?
Dá se to vyřešit nebo se to vždy při provozu na LPG rozjede.
Měla by to spravit montážní firma která plyn instalovala? Děkuji za odpověď.
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#6 Příspěvek od xor »

zvonek píše:Můžeš mi tedy poradit co by se dalo dělat s tou rozjetou korekci paliva?
Dá se to vyřešit nebo se to vždy při provozu na LPG rozjede.
Měla by to spravit montážní firma která plyn instalovala? Děkuji za odpověď.

Nejdřív je potřeba potvrdit, že to tak opravdu je. Ověřoval jsi to? Jsou dvě možnosti - diagnostika, hodnoty adaptation additiv a multiplicativ. Bez diagnostiky prostě najeď cca 50km v režimu nízký zátěže jenom na benzin. Je volnoběh na benzín potom v pořádku?

Všechny moderní LPG řídící jednotky se "doučují", nesmí být poznat rozdíl v běhu na benzín a plyn.
zvonek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#7 Příspěvek od zvonek »

Tak teda vyzkouším to jízdou na benzín. U diagnostiky si nejsem jistý, jestli ty adaptivní hodnoty někdo bude umět vyhodnotit. Já nevím podle čeho bych poznal zdali jsou v pořádku, a těm klukům diagnostickým moc nevěřím!
Ještě jeden dotaz? Pokud se vše spraví jízdou na benzín, je to tak že při dalším použití plynu se adaptivní hodnoty v benzínové jednotce znovu přepíšou? Pokud ano, lze tomu předejít? Ještě jednou díky.
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od xor »

Jak to dopadlo?

Jinak se obávám, že pokud někdo kupuje starší auto, měl by mít svojí diagnostiku, jinak ho v servisech ožebračej. E39 už je dost pokročilá a i když bimmerfest.com a další obsahují tisíce návodů, bez jasných hodnot z diagnostiky nejde dávat relevantní rady.
ARI
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: morava

#9 Příspěvek od ARI »

zdravim.cukaní na vonobeh na benzin mi dalo zabrat.jel jsem do chorvat.z mikulova zpet.neslo cerpadlo na benzin.takze start na nouzovy lpg a odjel jsem domu.lista na motoru po sundani ventilku sucha.radeji zpet.dal jsem druhy cerpadlo,a jeste nasel jsem spalenou púojistku na cerpadlo v pojistk.skrince v zadu.tak jsem odjel do splitu.pojistka po zastavkach a kontrole byla horka.tak jsem s doktortem z klubu po sms vyhodil filtr co je pod ridicem nad podlahou.uplne total zacpany.ani profuk pusou nesel.udelal jsem propoj hadickou.ten filtr byl jak uhel uvnitr jak jsem ho rozrezal.zpet domu jsem to protahl na benzin,asi 200km ale i sem tam prepl lpg.v tahu a zatezi treba do kopce jsem prepl a necitil jsem rozdil.po odstaveni jsem videl jak padají otacky sem tam ale jen na benzin.dnes jsem meril tlak na liste 3,4 bar.myslim si ze jsem si trochu mozna zajebal tim filtrem vstriky a ceradlo dostalo zabrat jak tlacilo pres ten odpor.nebo jeste na liste je regulator,nevim jestli mu muze neco byt.to hlavni ale ze motor potom projeti na benzin uz tak moc necuka,jen uplne malinko cuikne.jeste vyhodim listu mrknu na ten regulator a necham udelat vstriky po montazi noveho filtru.jo jinak ten filtr mel datum zarí 99.
zvonek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#10 Příspěvek od zvonek »

Tak jsem byl u mechanika na LPG.
Auto je ve stavu, kdy na volnoběh zjevně nejde na všechny válce. Podotýkám jen na volnoběh, v otáčkách jede jak oheň. Po přepnutí na LPG vše OK. Mechanik skontroloval LPG a napíchl auto na diagnostiku. Diagnostika v pamětí závad ukázala. Vstřikovač válce 5 a 6. Medchanik uznal že to jsou jednoznačně ty vstřikovače protože při chodu na volnoběh byla chudá směs. Tak že, nechám vyčistit a ozvu se.
zvonek
Registrovaný
Příspěvky: 6
Registrován: úte 12.12.2006 01:00

#11 Příspěvek od zvonek »

Problém vyřešen. Nakonec jsem auto odstavil a rozebral s tím že vyndám vstřikovače.Vstřikovače jsem vyndal a odskoušel, zdály se být OK. Vzal jsem měřák a měřil. Výsledek ? Mechanik LPG při montáží přehodil impulsy na benzínových vstřikovačích 4 a 5. Impulsy s ŘJ jsou přerušeny a puštěny přes ŘJ od LPG. Po přepájení odskoušeno a vše OK. Po cca 5km zhasla i kontrolka od motoru. Konečně mi zas auto dělá radost. LPG mám nainstalováno 2 měsíce. Pojedu tam a s problémem je seznámím, uvidím jak se k tomu postaví.
ARI
Registrovaný
Příspěvky: 184
Registrován: čtv 06.09.2007 00:00
Bydliště: morava

#12 Příspěvek od ARI »

tak jsem tedy sundal celou listu se vstriky,dal jsem jiny vstriky asi 180tis najeto poskladal a auto na volnobeh se o 70% zlepsilo-ale motor pri prepnuti na plyn jde uplne jinak.plyn mam v aute 1,5 roku bez zadnych problemu od montaze az ted po seskladani motoru kdy jsem delal male go ale spodek motoru jsem dal z 2,5 a ja mam origo 2,8 ptal jsem se na to jestli nevadí a prej v poho.prej motor bezi porad jako sestivalec.mam druhy cerpadlo v nadrzi,novy benzin.filtr druhy vstriky tlak na liste 3,4 bar.obe cidla jak klika tak vacka,svicky.porad to nechapu proc na volnobeh motor nejdce jako na plyn.diagnostika nic neukazala,jo jen trvala zavada predehrev lamdy ale s tim uz jezdim 2 roky.snad nekdo poradí,diky
Odpovědět