Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Olej 15W40 v M51D25

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
starynovy
Registrovaný
Příspěvky: 561
Registrován: úte 12.06.2012 00:00
Bydliště: Sever

#1 Příspěvek od starynovy »

Zdravím chtěl bych se zeptat zda-li má někdo skusenosti s mot. olejem 15W40 v tomto motoru, vím že se tam převážne lije 10W40, ale motor ma 400 000, nevím co tam bylo předtím, ale bylo tam toho málo, takže na to kašlali, a trochu to asi i žralo -byl pod minimem. Castrol ma v ponuke: Castrol GTX High Mileage A3/B4 15W-40 -pro motory s kilometry přes 100k, otázka je zda to není příliš husté, v léte neřeším, ale co zima?

Ano, ano, téma o olejích které má 70 stran jsem našel, ale je to celé v duchu:´´ Majore, a co tahle značka? noo a tahle?´´´takže než se prokousat 70 stranami k nečemu užitečnému, risknu že mne neukamenujete za novou tému, jistě prospěje i jiným kterým to ´´žere´´.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od JaraX »

davat 15W40 do dieselu je kravina, turbo se potřebuje mazat hned za studena a 15W40 výrazně sníží životnost turba. pokud je motor v topstavu tka 5W40, pokud už je v horším stavu tak 10W40, nic jinyho.
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#3 Příspěvek od ljakubicka »

15w je vhodny tak maximalně do škody 120, u BMW by mě taková myšlenka ani ve snu nenapadla. tak jak piše jarax z 10w nic nezničíš, a s 5w už by se mohli začit uvolňovat nanosy karbonu a ucpat ti saci koš.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od JaraX »

15W40 se da klidně dat do benzína kterej nedostava moc pokouřit, ale turbo potřebuje mazat. jsem pro 10W40
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#5 Příspěvek od xor »

ljakubicka píše:15w je vhodny tak maximalně do škody 120, u BMW by mě taková myšlenka ani ve snu nenapadla. tak jak piše jarax z 10w nic nezničíš, a s 5w už by se mohli začit uvolňovat nanosy karbonu a ucpat ti saci koš.
Ahoj, proč myslíš, že 15W.... je vhodný jen do Škody 120? Totiž minimálně po prostudování http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... _komentare už mi to tvrzení v diskusích na internetu není tak jasné.

Dík
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#6 Příspěvek od ljakubicka »

nebaví mě číst stohy stránek o něčem co vypotil nějaky teoretik, prostě jednoduše porovnej hustotu oleje např. v -15 stupních. a je to fakt hodně velký rozdíl :D
Tompo
Registrovaný
Příspěvky: 1316
Registrován: sob 19.11.2005 01:00
Bydliště: Krkonoše
Klubové ID: 1762

#7 Příspěvek od Tompo »

Já teda v TDS jezdím na 5W40, je fakt byl komplet rozebraný a vyčištěný motor, takový sračky, co tam byli jsem snad ještě v motoru neviděl, olej jak mazut absolutně nesmytelný z rukou, no hnus. Po složení a sestavení jsem ujel na nový olej 3000km a znovu ho vyměnil pro sichr. Jinak Castrol GTX je pěknej odpad...
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#8 Příspěvek od xor »

ljakubicka píše:nebaví mě číst stohy stránek o něčem co vypotil nějaky teoretik, prostě jednoduše porovnej hustotu oleje např. v -15 stupních. a je to fakt hodně velký rozdíl :D
To implikuje pouze to, ze olej takove viskozity neni vhodne pouzit, pokud teplota klesne pod -15. Nic vic. BMW certifikovalo i oleje s viskozitou 15W40. Ze by vyrobce nevedel co dela? Ona ta zmena k vicerozsahovym olejum a longlife je hlavne kvuli pohodli uzivatelu a techniku, kteri se nechteji starat. 15W40 odpovidajici vykonove klasifikace a idealne BMW certifikovany je krom mrazu u nas v pohode pouzitelny.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#9 Příspěvek od rooc »

takže 0w40 best olej když maže za 1 s celou soustavu jo
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#10 Příspěvek od xor »

Viz ten odkaz na oleje.cz. The best bude pravidelne podle zatizeni meneny olej (i s filtrem) odsouhlaseny vyrobcem. Takze bude splnovat normu BMW LL-01, -04 nebo -98.

Pokud prejizdis mezi Sibiri a jihem, tak 0W40 bude dobra volba, protoze bude mit cerpatelnost za strasnych mrazu i hicu v lete... Takze pro vetsinu uzivatelu zbytecne nakladna. Lepsi koupit menerozsahovy olej, levnejsi a menit. Viskozita navic nemluvi nic o vydrzi. Ale to je lip popsany na oleje.cz.
Uživatelský avatar
LukesE39
Registrovaný
Příspěvky: 536
Registrován: stř 30.05.2012 00:00

#11 Příspěvek od LukesE39 »

No, můj motor 528i na E39 má namotáno 322 tis. km, původní majitel do toho lil 5W-40 a co je zajímavý: auto si teď řeklo o výměnu oleje.. A když jsem vytáhl měrku oleje, olej nebyl černý, ale krásně žlutohnědý, jako nový 8O 8O A není to tím, že by byl měněný olej a nevynulovaný oilservis... Takže jsem z toho tak trochu jelen
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#12 Příspěvek od xor »

smazáno, duplikace z androida
ljakubicka
Registrovaný
Příspěvky: 185
Registrován: úte 26.07.2011 00:00
Bydliště: bohumin

#13 Příspěvek od ljakubicka »

:D :D co dodat :D
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#14 Příspěvek od xor »

smazáno, duplikace z androida
Uživatelský avatar
Francis Výkonná rada
Výkonná rada
Příspěvky: 5995
Registrován: ned 31.08.2003 00:00
Bydliště: střed Česka
Klubové ID: 80
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Francis Výkonná rada »

0W-xx do TDS nepatří ani omylem. Každý motor je vyroben s předpokladem použití určité viskozitní třídy oleje. Na tloušťku olejového filmu konstruktéři pamatovali a nechali pro ni "vůli" mezi součástkami.
Moderní 0W-xx oleje vytváří velmi tenký olejový film, daleko tenčí než bylo při konstrukci plánováno. Motor pak jede v podstatě s velkými vůlemi a např. ojnice na klice klepe a nárazy vytlučou nárazy i tenký olejový film a motor jde rychle do kytek.
Naopak při nalití 20W-xx do moderního motoru je též velmi nevhodné. Konstruktéři nechali mezi součástkami menší vůle, pro tenký olejový film olejů třídy 0W-xx. Olej 20W tak tenký film mezi součástkami neudrží, trhá se, součástky pak jdou "na sucho" a opět jde motor rychle "do kytek".

V době výroby TDS, před dvaceti a více lety, byly běžné oleje 15W-xx nebo 10W-xx a ty do tohoto motoru patří. (10W pro motor v dobré kondici, 15W pro "vyběhaný").
328ti 164kW @ 6490rpm / 251Nm @ 5990rpm 244 km/h real GPS auf deutsche autobahn
323ti stock condition
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#16 Příspěvek od xor »

Mas pravdu. Ale ted si predstav, co se stane, az se kolegove doctou, ze oleje 0W a 5W maji za nasledek mensi spotrebu paliva nez 15W (coz je realny a overitelny, akorat to neplati vzdy jak uz je u oleju videt)... To bude gulas v hlave.
JaraX
Registrovaný
Příspěvky: 24548
Registrován: pát 10.06.2005 00:00
Klubové ID: 482
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od JaraX »

menší spotřeba paliva ale zase větší spotřeba oleje. :)
ale celkově je to o návrhu motoru, třeba 2.0tdi mrdko motor běžně bere litr oleje za 900Kč (normalně stojí 350, ta cena je ve škodovce) ale hlavně že to malo žere. spotřeba oleje konkrétně u tohoto motoru je způsobená velkýma vůlema mezi pístem a válcem, címž je sníženo tření.
Odpovědět