Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E39 540iA zhasíná motor

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#1 Příspěvek od Mishak »

Mám následující a dost nepřijemnej problém. Čas od času mi zhasne motor a je po tom dost velký problém auto nastartovat. Motor chytne, nechá i na neutrál vytočit, ale poměrně neochotně a pak zase zhasne. Zatím se mi to stalo dvakrát za jízdy, jednou jsem měl problém nastartovat hned po usednutí. Ve všech případech bylo dost velký vedro a teplota chladící kapaliny hodne vysoko. Problém se poprvé objevil před cca třemi týdny kdy jsme si vezl auto s čerstvě nainstalovaným LPG. Vliv jestli je auto přepnuté na LPG nebo bezin není. Odhaduju, že je to spíš náhoda, než souvislost. Tip, kde začít hledat?
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#2 Příspěvek od xor »

Diagnostikou, to usetri laborovani. Kabel je
za 10 euro (nebo 30 z bmwklub.sk s proletovanym pinem 7 a 8 a inverzi na spravnych vystupech FTDI a navoden instalace SW), soft je ke stazeni na netu.

Posli vyctene chyby, hotnoty teploty chladici kapaliny na vstupu a vystupu, hotnoty MAF pri volnobehu, ale kvuli instalaci LPG hlavne adaptacni hodnoty korekci paliva Co je to za jednotku?
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#3 Příspěvek od Mishak »

Jak jsem zmínil, dělá to i na benzin, to by do toho nemělo nijak kecat ta řj od LPG, ne? Je to Magic3. K té chladicí kapalině, velký BC v kolonce teplota chladící kapaliny (ta zkratka je něco jako TKFL) tak bez problémů vyleze ke 108...na druhou stranu, zkoušel jsem to před chvílí ohřát stáním, s klimou a s občasným prohrábnutím plynu a přes těch 108 jsem se nedostal a nechcíplo to. No nebudu předbíhat, zkusim tu diagnostiku a uvidim. Neměl bys ještě tip na tu konkrétní za 10€, předpokládám, že z íbeje...
Ď!
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#4 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Řeším to samé už rok,nejdřív jsem vyměnil čidlo vačky a přestalo to aspoň chcípat za jízdy.Ale občasný problém se startováním zůstal.Takže jsem preventivně ještě vyměnil čidlo kliky a pořád to bylo stejné.Teď se to zase zhoršilo,takže mám objednané opět čidlo vačky,ale už origo,tak jsem zvědavej.A diag nic nehlásila,protože to zrovna při diagnostikování fungovalo.
ACDC
Registrovaný
Příspěvky: 1661
Registrován: ned 15.07.2007 00:00
Bydliště: Litomyšlsko
Klubové ID: 2156

#5 Příspěvek od ACDC »

108 st je normální. Řízený termostat..
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#6 Příspěvek od Mishak »

čidlo vačky je myslim nový...mám to v papírech od předchozího majitele. Jinak teď stojim na Strakonický a vesele nemůžu nastartovat:/
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#7 Příspěvek od Mishak »

Díky za tip na ty čidla. To čidlo tam je bez dvou dnů 6 let..což by teoreticky mohlo bejt špatně. Bylo to origo. Jinak jsem otevřel kapotu, "vyvětral" motor a po dvou minutách nastartoval. Ale stejně to za jízdy párkrát zazlobilo, ale nestihlo to chcípnout.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#8 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já mám vypozorovaný že když to nechce nastartovat,tak nemá cenu to trápit.Počkám 2-3 minuty se zapnutým klíčkem a pak to chytne buď na "brnk" nebo opakovat čekání.Jsem zvědavej jestly to bude tím čidlem,protože vždycky když jsem se vtom povrtal,byl na pár týdnů pokoj.Teď jsem tam vrátil to původní a je to zase horší.
xor
Registrovaný
Příspěvky: 76
Registrován: ned 06.05.2012 00:00

#9 Příspěvek od xor »

Mishak píše:Jak jsem zmínil, dělá to i na benzin, to by do toho nemělo nijak kecat ta řj od LPG, ne? Je to Magic3. K té chladicí kapalině, velký BC v kolonce teplota chladící kapaliny (ta zkratka je něco jako TKFL) tak bez problémů vyleze ke 108...na druhou stranu, zkoušel jsem to před chvílí ohřát stáním, s klimou a s občasným prohrábnutím plynu a přes těch 108 jsem se nedostal a nechcíplo to. No nebudu předbíhat, zkusim tu diagnostiku a uvidim. Neměl bys ještě tip na tu konkrétní za 10€, předpokládám, že z íbeje...
Ď!
Pokud se to poprve projevilo pro montazi LPG, tak to zpusobila montaz LPG. Nejdriv res dodatecny bastl a teprve potom originalni dily. Senzor otacek na vacce odchazi, to ano, ale ne zas tak skokove.

Motor vzdy jede podle puvodni ridici jednotky. Ridici jednotka plynu prebira hodnoty z benzinovy jednotky, ale upravuje dylku vstriku pro LPG vstrikovace (plus dalsi v tomto pripade nepodstatne funkce). Problem muze byt v nedokonaly adaptaci ridici jednotky LPG, ktera vstrikuje prilis moc/malo paliva, coz vede k tomu, ze ridici jednotka benzinu na zaklade hodnot z lambda sond upravuje tzv. korekce paliva (tj. obohacuje/ochuzuje smes). Ona by je mela upravit i RJ LPG, ale pri nevhodnym pocatenim nastaveni se ji to nemusi povest. Nenasel jsem ted popis Magic3, pouze Magic2 (http://www.hlpropan.cz/_diagrams/dokume ... manual.pdf), ktera autokalibraci ma.

Zjistit, jestli je to kvuli LPG jde snadno - vymazat adaptacni hodnoty benzinovy ridici jednotky a jezdit chvilku pouze na benzin. Pokud to nebude delat, je problem ve spatny adaptaci jednotky LPG, pokud bude, tak hledat problem v cidle otacek, vaze vzduchu...

Teplota 108 na vystupu z motoru je naprosto v poradku jak pise ACDC.

Ten kabel je obycejny USB KKL s FTDI prevodnikem, treba http://aukro.cz/auto-diagnostika-kkl-va ... 50994.html asi pujde. Ale kdyz mas na 540, tak si kup ten hotovy od kluku ze slovenska, davaji k tomu navod na instalaci toho software.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#10 Příspěvek od Mishak »

No tak to jsem vypozoroval taky...určitě mě tady prosím informuj. Už nějakou dobu se chystám za snejkem, tak snad na něco přijdeme.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#11 Příspěvek od Mishak »

Na LPG to fakt nevidim. Na druhou stranu Rejchy má téměř totéž auto taky s LPG. A ono to není "odejitý" skokově. V podsatě to dělá totéž, co jsem našel už na několika forech. Motor má tendenci chcípnou a hlavně při dojezdu ke křižovatce. A pak je problém nastartovat. Ale je to tak jednou za 100km. Ono je taky možný, že jak se v tom hrabali, tak jebli do toho čidla a to zařvalo.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#12 Příspěvek od Mishak »

Ted jsem se byl projet...auto jelo jako kráva, žádný prodlevy při prudkym sešlápnutí plynu. Pohoda...až po cca 10km, v cca 5krpm se tomu najednou dost nechtělo...od tý doby zase takový nemastný neslaný.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#13 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Já mám sice taky LPG,ale mě to dělalo už před montáží,takže alespoň u mě to nebude tím plynem.Když jsem myslel že už to je vyřešené (byl měsíc klid),tak jsem se objednal na montáž LPG a problém se hned po montáži vrátil? Když kluci co mě to LPG montovali zkoušeli proč to nestartuje,tak zjistili že nejde proud do cívek ke svíčkám,ale jak jsem už psal,přišel jsem ,nechal dvě minuty zaplý klíček a chytlo to.Taky se to zhoršuje-prodlužuje se tadoba po kterou musí být zaplý klíček,s niší teplotou.V -20 jsem musel čekat třeba i deset minut.
Ono čidlo vačky neodejde naráz,to by to auto nejelo,ale pomalu dělá tyhle neplechy a zjistit to diagnostikou se dá asi jen přes live data.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#14 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Mishak píše:Ted jsem se byl projet...auto jelo jako kráva, žádný prodlevy při prudkym sešlápnutí plynu. Pohoda...až po cca 10km, v cca 5krpm se tomu najednou dost nechtělo...od tý doby zase takový nemastný neslaný.
Mě se teda nikdy nestalo že by to auto jelo nějak jinak než normálně.Prostě buď to startuje a jede,nebo to nechce nastartovat a pak to někdy za jízdy chcípne.
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#15 Příspěvek od Mishak »

Mě se do toho ještě motá jiná věc, ale to řešim v jiným tématu. Někdy při prudkým přidání plynu na volnoběh to má tendenci zhasnout. Podobně jako při bohatý směsi. A když se to chová takhle, tak to k tomu jede o něco hůř, od cca 4k5 už to nemá takovou chuť jít do otáček. a něco zpod prazvláštně syčí:)
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Klubové ID: 2271
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Daudgen »

Třeba to tím není, ale. Než jsem koupil svojí bývalou 540i tak to prý taky dělala. Nevím tedy o nenastartovaní, ale při dobrždění do křižovatky to prý občas chcíplo i přes zařazené D. Po výměně lambd vše fungovalo, jak má. Za mého vlastnictví už to nikdy neudělala, jen jsem byl upozorněn, že když začne, tak je to lambda :D
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Snejk »

o cem tady sakra porad mudrujete nechapu. vymen cidlo vacky a nejspis i kliky a mas od toho nadobro pokoj.. uff.. takhle budes cekat az nekde zustanes stat uplne. to jsou nejdulezitejsi soucastky pro chod toho motoru...
Daudgen
Registrovaný
Příspěvky: 511
Registrován: stř 13.08.2008 00:00
Bydliště: Vodňany
Klubové ID: 2271
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Daudgen »

A snejk to rozlouskl :D
Mishak
Registrovaný
Příspěvky: 260
Registrován: úte 19.10.2010 00:00
Klubové ID: 2854

#19 Příspěvek od Mishak »

lambdy už jsou na poště a čidla tam budou co nevidět...Snejku, my máme ještě nedořešený ty denní světla a diagnostiku:) Jak funguješ následujících 9 dní? Pls do SZ, ať to tu nezasíráme.
Rejchy Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 1746
Registrován: úte 27.09.2005 00:00
Bydliště: Červený Kostelec
Klubové ID: 510

#20 Příspěvek od Rejchy Moderátor »

Tak čidlem vačky to nebylo :(
Odpovědět