Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

E60 M54B30

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#1 Příspěvek od M4we »

Zdravím všechny,
po delší době se vás chci zeptat na jeden názor.
Dřív jsem tu psal že chci koupit E60 konkrétně 530d, auto už vybírám asi tři čtvrtě roku, což je u mě normální :), než vyberu opravdu mi to trvá....jsem dospěl k názoru koupit benzínovou motorizaci. Nebo spíše než se tak 100%ně rozhodnu, chci se vás všech zeptat, co si o 530i E60 s M54B30 myslíte.
Především u mě zvítězila volba srdcem. Vždy jsem chtěl benzín. A tento se mi ze všech atmosférických agregátů zamlouvá nejvíc. Osobně neznám nikoho, kdo e39 resp. e60 s tímto motorem má.
Moje důvody, proč jsem si tento motor zvolil jsou:
Podle toho, co jsem zde na fóru četl je M54 spolehlivější než novější N52.
Druhý důvod je také samozřejmě omezený rozpočet a vozy s N52 jsou už o něco dražší. Osobně raději koupím dražší E60 s M54 než nejlevnější N52. Záleží mi na stavu vozu. Nejsem honič slev a nejnižších cen. Ale ani milionář 8)
Prostě mě zážehová 5ka stále více a více tahá na svou stranu od nafty :)
Tím nechci říci ani půl slova proti naftě. Ale jsem si jistý, že mě chápete:D
A další důležitý důvod pro mé rozhodnutí je ten, že ač je zde vyšší spotřeba, myslím že dlouhodobě je tento motor méně rizikový, co se týká vážných závad, které mohou potkat naftu. A navíc myslím, že se spotřebou to opravdu tak hrozné není. Jezdím z 80% po městě a je mi jasné že pod deset se asi nedostanu, abyste si nemysleli, že jsem naivní :)
Jen vás prosím o vyvrácení nebo potvrzení mých názoru a o rady ohledně koupi.
Našel jsem pár moc krásných kousků na prodej v Německu. A jelikož nejsem odborník obracím se na vás.
Díky všem
Marťas
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#2 Příspěvek od Marda »

Mám možnost porovnat oba motory. Dřív jsem jezdil E60 s M54, to jsem nedávno dal tátovi na ježdění a sám jezdím především E63 s N52.
S M54 jsem měl nižší spotřebu i když je to teoretický nesmysl (nemá valvetronic), obě auta stejný automat. M54 o řád kultivovanější (v 230tis. km přede jak kotě). Podle mě M54 bezproblémovej motor na milion km, N52 do r.2008 problematickej motor s výrobní vadou (zasekávající se zdvihátko - musí se měnit hlava).
Papírová výhoda N52 - výkonější, krouťák níž, lehčí, jednodušší řešení příslušenství motoru, teoreticky nižší spotřeba.
Jinak si myslím, že 530i je u E60 nejlepší volba, pokud do toho auta nechceš cpát peníze :)
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#3 Příspěvek od M4we »

Moc díky za rychlou, stručnou a jasnou odpověď. V podstatě jsi napsal, co jsem chtěl slyšet (číst). :) Přesně z těch důvodů, které jsi uvedl s N52 jsem se jí bál. Četl jsem to tu už ve starších fórech.
Rozhodně chci E60 jako auto pro každý den. Ročně najezdím max. 20000 a to musím ještě hodně hodně jezdit. Auto mám jako lásku. Ale v životě jsem neměl nic, co mělo objem víc než 2 litry :) Takže bych chtěl i něco s čím se svižně a pohodlně svezu a v pohodě a rychle předjedu. S koncernovým dvoulitrem to samo taky není žádný velký problém ale chci něco víc.
A E60 bude mimo jiné i splněný sen 8)
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Klubové ID: 3957

#4 Příspěvek od ada540i »

Když jsem vybíral auto já, tak u e60 připadal v úvahu jedině motor M54. Tenhle motor je prostě držák a je osvědčenej už z e39. Motory V8 v e60 mě moc spolehlivostí nepřesvědčily...
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#5 Příspěvek od M4we »

Taky chci jít cestou spolehlivosti. Předpokládám, že výkon ku hmotnosti je dostačující. Ještě jsem neměl možnost se s tímto motorem svézt.
Jezdili jste s tím po městě popř. za kolik litrů? Jen abych byl v obraze.
Ještě jednou díky 8)
robosek
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: sob 08.03.2008 01:00
Bydliště: Zlin/E60 N52B30

#6 Příspěvek od robosek »

Mel jsem oba motory, i kdyz v ruznych autech. M54 v E46 a N52 mam v E60. M54 bezi subjektivne vic hladce, jezdil jsem s ni s cca. o 1 litr vyssi spotrebou pri stejnem jizdnim stylu a taky jsem celkem casto dolival olej. Az na ponekud "hrubsi" projev studene N52 (proti dieselu je to porad neporovnatelny samet) jsem zatim nemel nejmensi problem. Co do spolehlivosti nemuzes podle me udelat lepsi rozhodnuti at vyberes ten ci onen.
Uživatelský avatar
ada540i
Registrovaný
Příspěvky: 550
Registrován: pon 16.04.2012 00:00
Klubové ID: 3957

#7 Příspěvek od ada540i »

M4we píše:Taky chci jít cestou spolehlivosti. Předpokládám, že výkon ku hmotnosti je dostačující. Ještě jsem neměl možnost se s tímto motorem svézt.
Jezdili jste s tím po městě popř. za kolik litrů? Jen abych byl v obraze.
Ještě jednou díky 8)
Záleží v jakým městě a jakým stylem jízdy. Průměr město bude kolem 12 litrů. S touringem v automatu o litr dva víc. Já s 540i manuál jezdim za 12,5 po Budějovicích, ale zas je pravda, že tady nemáme moc velkej provoz. Na sprintmonitoru maj lidi s 530i kombinovanou spotřebu město+okresky+dálnice nejčastějc 10,5l/100km, což si myslim, že je reálný.
BMW M3 F80 - 2018, Mineral gray, manuál, competition paket
http://bmwklub.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=98295
Uživatelský avatar
Hanz Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 6219
Registrován: úte 16.07.2002 00:00
Bydliště: 335i
Klubové ID: 6

#8 Příspěvek od Hanz Člen Klubu »

530iA e39 limo 235/45R17 dlouhodobej prumer 9,5 leto, 10,5 zima... na delsi trasy 8,5 bez omezovani se, jezdim svizneji, ale ne brzda-plyn...
M54B30 ma jen problem se spotrebou oleje (nejcasteji zaneradene odvzdusneni kliky, tesneni vika ventilu, olej domek, pripadne gufera na klice)... hlucnejsi starty-volnobeh muze vyresit nova pruzina napinaku rozvodu (stoji par korun, po 150-200tis je kratsi nez nova-pak byva chod klidnejsi, vymena do 10min bez vypousteni oleje)
“Ability is what you're capable of doing.”
Matthes
Registrovaný
Příspěvky: 162
Registrován: čtv 12.02.2009 01:00
Bydliště: Havířov

#9 Příspěvek od Matthes »

Tak já mám E60 530i (170kW) 6q,jezdím svižně, né brzda plyn, samo sem tam to chce protáhnout :D, beru pouze Vervu 100. Jezdím do práce v Ostravě, takže u mě město a potom jedu Petřvald - Rudná - Místecká. Momentálně mám průměr 9,1 l/100 :wink:
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#10 Příspěvek od M4we »

Chlapi moc díky za vaše odpovědi a moc užitečný informace. Jak jsem řekl, co se týká praxe s BMW jsem absolutní začátečník.
S tou spotřebou počítám tak nějak přes 10, kdyby méně, byl bych mile překvapen. U mě to bude spíš víc, bydlím a jezdím převážně Prahu, i když téměř vůbec špičku..do večera sedím v práci :D ... Ale sem tam jezdím Praha - Šluknov popř. Praha - Vsetín na chaty, takže to bude tak nějak napůl.
Dík to Hanz za rozpis závad. :)
Čtu, že Matthes tankuje vervu 100, ale jen pro informaci klasika Natural 95 je zde taky možná ne? Určitě jsem to tu někde četl ve fóru snad zrovna o vadách N52 tuším 8)
Vím,že tu píšu spoustu asi pro vás obecných a jasných věcí, ale v životě jsem neměl BMW a ani žádný šestihrnek, takže se rád vzdělám.
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od Sonny »

Dalsi nazor do pranice - jako pomerne cerstvy majitel 530iA - N52 rikam ano. Spotreba s automatem a cca 80% pouze po Brne cca 11. Nutno rict, ze vykon ti to vynahradi - kasli na rozdily litr/dva - o tom BMW neni ;)

BTW: o jakych zavadach N52 jsi se docetl? At vim co jsem prehlidl. Osobne mam vetsi strach z automatu nez z motoru.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#12 Příspěvek od Marda »

U tohto motoru nemusíš mít strach o automat. Je tam ZF a malej krouťák, u těchto motorizací se nes.re, tak jako u nafty... :wink:

Co se týče výrobní vady motoru N52, tak jsem to popsal zhruba zde:

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=105912
Sonny
Registrovaný
Příspěvky: 194
Registrován: ned 17.07.2005 00:00
Bydliště: Brno

#13 Příspěvek od Sonny »

Diky, tak toto jsem nedavno nasel nekde v anglictine - original navod pro BMW servisy - v pripade cvakani - snad 10min. drzet auto na 3tis. otackach. To by melo tuto "zavadu" odstranit. Budu to sledovat a kdyztak dam motoru pokourit.
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#14 Příspěvek od Marda »

To je podle mě takové řešení-neřešení. BMW to řešilo výměnou nové hlavy, kde je již vyřešeno lepší mazání, viz buletin zde:

http://translate.google.com/translate?h ... unt%3D1310

Zatím jsem se teda nedočetl, že by došlo k nějaké destrukci motorových částí (poškození vačky,...), pokud se tato závada neřešila. Každopádně si myslím, že to nemůže ventilovým rozvodům dělat dobře, pokud se to nechá "cvakat". Ale třeba se vyjádří nějaký odborník na motory :wink:
Odpovědět