Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Chyba P1345 a P1347 u 530iA E39 na LPG

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#1 Příspěvek od PK_530iA »

Ahoj,

co může způsobovat tyto chyby? Jendá se o druhý a třetí válec. Dělají to svíčky, cívky? Po čem koukat a kde hledat? Auto chvilku jezdí na plyn, ale pořád to nejde pořádně doladit. Na benzín jde motor krásně. Neobjevují se žádné chyby. Váha, Lambdy, Svíčky, Vzduch. filt, Pal. čerpadlo jsou nové.

Příznaky na lpg:
1) Mám nastavený přepínání na plyn asi na 600 ot/min, nevím proč to tak nastavil, ale když se mi to přepne při volnoběhu (stojím třeba na křižovatce), tak se motor chvilku třepe. Po chvilce se uklidní a běží jakž takž normálně. Pokud se přepne v tahu, tak to ani nepoznám.
2) Po ujetí +- 400 km se vždy rozsvítil check engine a auto jelo na míň válců, stačilo přepnout zpět na benzím, chcípnout motor, znovu nastartovat a už vše běželo normálně jak na plyn, tak na benzín. Zajel sem za Snejkem, jestli se na něco nepřijde. Vše bylo OK, akorát na plyn běžel motor na chudší směs - hlavně při volnoběhu (nejspíš spojitost s bodem 1), v tahu si to dorovnal sám. Na benzín běžel krásně - váha, lambdy ok.
3) Plynař s plnou hubou keců nastavil bohatší směs. Ujel sem 20 km, znovu svítí check engine a po napíchnutí na mě vyskočili tyto chyby: P1345 a 47, jak už píšu v nadpise.
4) Pokud dám kick down, auto se přepíná na benzín, pokud si podřadím jen o jeden kvalt a zrychluji/přesahuji 4000ot/min, auto lechce pocukává, přidám víc, žačne víc cukat až pak přepne na benzín.

5) Taky si plynař stěžuje na to, že jeden beznínovej vstřik vstřikuje delší dobu než ostatní, po nějaký době se jakž takž srovná s ostatníma. Co může způsobovat to, že auto do tohoto konkrétního válce cpe víc paliva? (nejspíš jde právě o ten druhý nebo třetí válec). Může to být slabší cívkou?

Na benzín auto jezdí hladce, krásně řadí, táhne, necuká, prostě chová se úplně normálně.

Setkal jste se někdo s něčím podobným? Předem děkuji za rady a tipy po čem koukat, já už fakt nevím, kam auto odvést...
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od PK_530iA »

Ještě bych řekl, že chyby tam vyskáčí hlavně při bodu 4, tzn. plynová část nestíhá dodávat palivo a pak to může takhle blbě vyhodnocovat. Nevím jestli to může být špatnýma cívkama, protože vím, že dvě tam jsou ještě origo, tak už třeba nezvládají zapálit plynovou směs...Po vymazání chyb najeto kolem 70 km klidným způsobem jízdy a zatím bez chyby.
starML Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 2455
Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
Bydliště: Mariánské Lázně
Klubové ID: 659

#3 Příspěvek od starML Člen Klubu »

SAE Code P1345
DTC Code 17753
Description Ignition Coil Power Output Stage 3 Short to Ground

SAE Code P1347
DTC Code 17755
Description Bank2,Crankshaft-/Camshaft os.Sensor Signal Out of Sequence

Pokud cuká při zatížení (KD), tak buď nepálí kvůli svíčce nebo cívce. Ale pokud by byla hodně chudá směs, tak by třeba mohla být i nezapálitelná. A potom se zvyšuje přeskokové napětí na svíčce, až to probije i někde jinde.

Ale pokud Ti bohatost plynař zvýšil, podle mne začni cívkou na 3. válci, protože píšeš, že svíčky jsou nové. Třeba ji prohoď za jinou, jestli se závada přesune na jiný válec, ale nová cívka nestojí moc. Tomu i odpovídá, že hodnota na lambdě (=oxygen sensor) je mimo rozsah.
Odpovědět