Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kdo jezdíte RunFlaty???

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#1 Příspěvek od Sweden »

Ahoj,chtěl jsem se zeptat kdo jezdíte letní pneu runflat ať už s profilem 40 nebo 45???Potřebuji koupit letní papuče a mám zajímavou nabídku na goodyeary ale jsou to bohužel runflaty.Bohužel proto protože jsem si zapřísáhnul že už mi runlaty na auto nesmí,jezdím zimní 17" ale profil 45 a musím říct že nadšenej z toho moc nejsem,což mimo CZ je to pohodička ale u nás je to celkem za trest :?

Myslíte že pokud bych měl profil 40 tak to bude ještě horší nebo to nepůjde na komfortu ani poznat jestli mám 40 nebo 45??

Díky za postřehy :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#2 Příspěvek od rooc »

já taky nejsem zastáncem rf, nicméně bavil jsem se s frajerem co do gum dělá..a doporučil mi max na "naše" auta brát gumy xl, což prej znamená, že mají zesílené boky a guma se nebortí v zatáčkách pod tíhou auta.., ale rf mi taky nedoporučoval
magorcondoria
Registrovaný
Příspěvky: 226
Registrován: úte 19.05.2009 00:00
Bydliště: Aussig(Ústí/L)

#3 Příspěvek od magorcondoria »

K těm gumám doporučuji koupit nafukovací polštářek pod zadek.A monitorování tlaku v pneu.
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#4 Příspěvek od filini28 »

Mam profil 40,ten je na nase cesty na hrane,nestezuju si
Na Passatu jsem jezdil 35,to uz je extrem,pote taky 40
A po zkusenostech ze zimy se mi s tim nechce ani dolu
Přílohy
464232_1951187034822_1697011992_920435_1991962922_o.jpg
464232_1951187034822_1697011992_920435_1991962922_o.jpg (186.28 KiB) Zobrazeno 682 x
562946_1961584854761_1697011992_926026_1611490496_n.jpg
562946_1961584854761_1697011992_926026_1611490496_n.jpg (166.62 KiB) Zobrazeno 676 x
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#5 Příspěvek od jura55 »

Ja jsem ted koupil E60 v m-packetu, 275 35 R18 runflat, jako auto je pohodlnejsi nez na E46, ale je poznat, ze na nerovnostech to dostava dost na prdel, jen to auto to lip tlumi, takze jsem samozrejme rozjel akci runflaty pryc, dam tam asi 265 45 R18 NErunflat. Co myslite?
brazillian
Registrovaný
Příspěvky: 42
Registrován: ned 02.10.2011 00:00

#6 Příspěvek od brazillian »

Už nikdy RFT, mám 245/40/18, přední RFT, zadní normal, předek nakopaný kola, musel jsem je dát na rovnání a zadní v pohodě. Na naše silnice jsou prostě moc tvrdý. Jo a kola mám originál, takže žádný bláto.
filini28
Registrovaný
Příspěvky: 300
Registrován: čtv 26.01.2012 01:00

#7 Příspěvek od filini28 »

jura55 píše:Ja jsem ted koupil E60 v m-packetu, 275 35 R18 runflat, jako auto je pohodlnejsi nez na E46, ale je poznat, ze na nerovnostech to dostava dost na prdel, jen to auto to lip tlumi, takze jsem samozrejme rozjel akci runflaty pryc, dam tam asi 265 45 R18 NErunflat. Co myslite?

Jak pisu,mam obyc pneu profil 40 a v poho,45 bude jeste lepsi pohodli v aute
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#8 Příspěvek od Pavel525 »

Měl jsem taky RFT a taky už jsem je sundal. Opravdu je auto na tom daleko tvrdší a hlavně jsem zjistil, že ne každý servis je dokáže přezouvat. Dokonce mi v jednom sevise řekli RUNFLETY TO BUDE NAŠE SMRT. :lol:
Akorát teď řeším ještě hever a místo rezervy jsem už pořídil opravnou sadu.
milo
Registrovaný
Příspěvky: 1458
Registrován: pát 23.05.2003 00:00
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od milo »

jura55 píše:Ja jsem ted koupil E60 v m-packetu, 275 35 R18 runflat, jako auto je pohodlnejsi nez na E46, ale je poznat, ze na nerovnostech to dostava dost na prdel, jen to auto to lip tlumi, takze jsem samozrejme rozjel akci runflaty pryc, dam tam asi 265 45 R18 NErunflat. Co myslite?


sezen si rozmer co tam partri. mezi 275/35r18 a 265/45r18 je rozdil na prumeru pres 4 cm a to je fakt HODNE!

mimochodem kdyz to tady ctu, par lidi asi nevi, ze "profil" pneu 35 nebo 40 je procentualni pomer k sirce pneumatiky. takze napr 245/40r18 ma vicemene stejnou vysku jako 275/35r18.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#10 Příspěvek od Sweden »

tak to s runflaty asi vzdávám,s autem dost soucítím a každá rána je pro mě hra na nervy.Jak sem už nahoře psal,i ty s profilem 45 na sedmnáctkách je celkem utrpení jak pro mě tak stokrát více pro podvozek.Při zachování stejný šířky 245 bude profil ještě nižší a to by byl asi mazec.S těma gumařema je to pravda,jak tě viděj že neseš runflaty tak obracej oči a předháněj se kde najdou jinou práci :D a to tam mám kluky co znám léta a prostě se jim do toho nechce,zvlášť když viděli že mám disky po renovaci tak řekli že do toho prostě nejdou,leda když si u toho sám budu a budu vidět na vlastní oči jak to jde na hovno :? Všichni mi taky říkali ať si koupím bez runflaty a mám klid,sere mě že nemám rezervu ale to bych runflatama stejně nevyřešil protože při mojí nátuře pochybuju že bych byl ochoten jet na prázdné pneu někam do pneuservisu.
Takže jsem rozhonutej že tam runflaty nepůjdou a dnes si dojedu do Práglu pro nějaký bezrunflaty a budu užívat komfortu orig.M paketu :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
jura55
Registrovaný
Příspěvky: 169
Registrován: pon 21.05.2007 00:00
Bydliště: Brno

#11 Příspěvek od jura55 »

milo píše:
jura55 píše:Ja jsem ted koupil E60 v m-packetu, 275 35 R18 runflat, jako auto je pohodlnejsi nez na E46, ale je poznat, ze na nerovnostech to dostava dost na prdel, jen to auto to lip tlumi, takze jsem samozrejme rozjel akci runflaty pryc, dam tam asi 265 45 R18 NErunflat. Co myslite?


sezen si rozmer co tam partri. mezi 275/35r18 a 265/45r18 je rozdil na prumeru pres 4 cm a to je fakt HODNE!

mimochodem kdyz to tady ctu, par lidi asi nevi, ze "profil" pneu 35 nebo 40 je procentualni pomer k sirce pneumatiky. takze napr 245/40r18 ma vicemene stejnou vysku jako 275/35r18.


Jo, samozrejme mas pravdu, napsal jsem to uplne blbe. Zeptam se jinak ma smysl a bude poznat kdyz vymenim 275/35 R18 Runflat za 245/40 R18 NErunflat? Bude to pohodlnejsi, lepsi pro podvozek? Nebo je to zanedbatelny a mam ty runflaty dojezdit?
Mahut
Registrovaný
Příspěvky: 47
Registrován: stř 02.06.2010 00:00

#12 Příspěvek od Mahut »

jura55 píše:
milo píše:
jura55 píše:Ja jsem ted koupil E60 v m-packetu, 275 35 R18 runflat, jako auto je pohodlnejsi nez na E46, ale je poznat, ze na nerovnostech to dostava dost na prdel, jen to auto to lip tlumi, takze jsem samozrejme rozjel akci runflaty pryc, dam tam asi 265 45 R18 NErunflat. Co myslite?


sezen si rozmer co tam partri. mezi 275/35r18 a 265/45r18 je rozdil na prumeru pres 4 cm a to je fakt HODNE!

mimochodem kdyz to tady ctu, par lidi asi nevi, ze "profil" pneu 35 nebo 40 je procentualni pomer k sirce pneumatiky. takze napr 245/40r18 ma vicemene stejnou vysku jako 275/35r18.


Jo, samozrejme mas pravdu, napsal jsem to uplne blbe. Zeptam se jinak ma smysl a bude poznat kdyz vymenim 275/35 R18 Runflat za 245/40 R18 NErunflat? Bude to pohodlnejsi, lepsi pro podvozek? Nebo je to zanedbatelny a mam ty runflaty dojezdit?


ja mam na 525d e61 (M sport. podvozek) R18 245/40 runflaty a zimni R18 245/40 nerunflaty a rozdil teda nepoznam. Mlati to stejne pri vetsi nerovnosti.
robosek
Registrovaný
Příspěvky: 58
Registrován: sob 08.03.2008 01:00
Bydliště: Zlin/E60 N52B30

#13 Příspěvek od robosek »

Jezdil jsem RFT Potenza 245/40/R18 a ted mam nove nonRFT pneu a jiz zadne tupe rano do podvozku + neuveritelny posun vpred v komfortu
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#14 Příspěvek od Filozof »

Luxusní kola na E61 co jsem zkusil jsou klasika 225/55 R17 prostě pohoda a luxusní svezení v 5er a pro ty co nezávodí je to značka ideál :-)
vzhledově celkem v pohodě prostě klasika.

18-19" bych dal jen na místech kde je pěkná silnice pokud bych bydlel v regionu s kvalitní silnicí a nejezdil často po tankodromu jako je Vyškov - Brno a podobně tady bych akorát furt nadával a ničil podvozek.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina

#15 Příspěvek od Sweden »

tak jsem byl včera v Práglu pro non runflat pneu 2x bridgestone potenza 90% a 2x dunlop sport maxx 99%,plný očekávání jsem letěl domu a honem za klukama přezout a pak honem domu a kola přeházet a konečně se dozvědět jak to tedy je.Musím jisto jistě napsat že posun z runflat pneu na ne runflat je hooodně velkej co se komfortu týče,řekl bych že rány co to dostávalo na runflatech jsou asi tak max.poloviční.Takže jsem max.spokojen,teď už jenom pořešit tu rezervu :? :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#16 Příspěvek od hurvajs77 »

Podle mne to vychází právě z toho, že RFT jsou dělaný tak aby se s nima dalo "jet" i když človek píchne. Za prvé mají jinou konstrukci (předpokládám, že běhounu) a také si myslím, že jsou tudíž i tvrdší. Takže na našem českém super tankodromu je to horší... :-(

Osobně mám na zimu 245/50 R18, na léto 245/45 R19 a 275/40 R19 na léto. Obojí bez RFT a rozdíl je znatelný... Především na klasických českých okreskách.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#17 Příspěvek od Filozof »

hurvajs77 píše:Podle mne to vychází právě z toho, že RFT jsou dělaný tak aby se s nima dalo "jet" i když človek píchne. Za prvé mají jinou konstrukci (předpokládám, že běhounu) a také si myslím, že jsou tudíž i tvrdší. Takže na našem českém super tankodromu je to horší... :-(

Osobně mám na zimu 245/50 R18, na léto 245/45 R19 a 275/40 R19 na léto. Obojí bez RFT a rozdíl je znatelný... Především na klasických českých okreskách.


Trochu OT. Co tam máš za motor a kolik si to veme když máš takové široké papuče ? Jde mi jen ze zvědavosti jakej tam je rozdíl když to jede na 275/40 R19 a na klasických standartních pneu ...

A ještě styl jízdy. Počítám že to máš na E65 viz podpis.
Doufám že nevadí OT ...
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#18 Příspěvek od hurvajs77 »

V pohode :-). Jj, mám 730d (E65). Dlouhodobou prům. spotřebu mám 8,5l. Styl jízdy jak kdy a jak kde... :-). Ale na dálnici vetšinou 170 (do 200), na okreskách kolem 100, ale jsou mista, kde i 150 :-D. Město pak 50 - nasadím tempomat a je vymalováno...

Papuče jsou OK (když jsem je kupoval, tak jsem myslel, že je to na traktor...), ale pokud člověk jezdí po horších okreskách, resp. i dálnicích, tak proste nerovnosti pozná. R18 se chovají lépe, už jen protože, to jsou větší balony. Koukal jsem, že je dost lidí, kteří se snaží narvat na 7er i 21" - osobně bych to neudělal. Myslím si, že ani Dynamic drive nedokáže vynulovat nerovnosti našich silnic. Mám v autě EDC a cítím je... RTF jsou rozhodně tvrdší, stejně jako XL, takže pneu tak netlumí nerovnost.
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Uživatelský avatar
Filozof
Registrovaný
Příspěvky: 7589
Registrován: sob 18.01.2003 01:00
Bydliště: Brno , Vyškov

#19 Příspěvek od Filozof »

hurvajs77 píše:V pohode :-). Jj, mám 730d (E65). Dlouhodobou prům. spotřebu mám 8,5l. Styl jízdy jak kdy a jak kde... :-). Ale na dálnici vetšinou 170 (do 200), na okreskách kolem 100, ale jsou mista, kde i 150 :-D. Město pak 50 - nasadím tempomat a je vymalováno...

Papuče jsou OK (když jsem je kupoval, tak jsem myslel, že je to na traktor...), ale pokud člověk jezdí po horších okreskách, resp. i dálnicích, tak proste nerovnosti pozná. R18 se chovají lépe, už jen protože, to jsou větší balony. Koukal jsem, že je dost lidí, kteří se snaží narvat na 7er i 21" - osobně bych to neudělal. Myslím si, že ani Dynamic drive nedokáže vynulovat nerovnosti našich silnic. Mám v autě EDC a cítím je... RTF jsou rozhodně tvrdší, stejně jako XL, takže pneu tak netlumí nerovnost.


Tak to jezdí tedy velice levně ta 730d pokud vezmu rychlost a pneu a spotřebu tak je to luxusní. Tedy pokud bych jezdil na pohodu jezdím kolem 7litru chceš říci. ...

V 7er. To je napováženou, ještě na takových balonech . :D
hurvajs77
Registrovaný
Příspěvky: 2913
Registrován: úte 27.09.2011 00:00
Bydliště: Praha/Tábor/ČR

#20 Příspěvek od hurvajs77 »

7l to nevim, nejvetsi pruser je mesto. Ale pokud bych vzal deklarovanou spotrebu, tak by to mozne asi bylo. Ale spise na dalnicich s tempomatem a predpisove. Jednou jsem to zkousel, vylozene predpisove. Spotreba Tabor -> Praha byla 6.5l. Ale real je proste 8-9l. Ono je hrich nechat cca 250koni bez pohybu ;-)
AKTUALIZACE VŠECH MAPOVÝCH PODKLADŮ (MKx/CCC/CIC/CIC-HIGH), FSC KÓDY VČETNĚ LIFETIME A ROZUZMNÉ CENY
Obrázek
E65 730d
E61 530xd - stolen :-(
E32 730i V8 - ex
E32 735i - ex
E32 730i - ex
Odpovědět