Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Výměna turba e39 530D
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Chci se pustit do výměny turba na E39 530D 135kW, koupil jsem auto kde už to turbo v háji bylo a zatím jsem to ještě nestartoval.
Máte s výměnou někdo zkušenosti, postřehy, rady, typy na co si dát pozor?
Našel jsem na netu zajímavej návod http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/89
Máte s výměnou někdo zkušenosti, postřehy, rady, typy na co si dát pozor?
Našel jsem na netu zajímavej návod http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/04/94/89
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
..teda jestli můžu..osobně jsem si měnil turbo asi před dvěma měsícema...a samo že z vrchu...jen teda zespodu jsem povolil výfukové potrubí...a teda nechci rejpat...ale proč sundáváte ventilové víko
..,právě pod filtrem vzduchu přímo ve ventilovém víku jsou tři otvory zašpuntované gumovejma záslepkama..ty když vyloupneš tak jsi na šroubech od turba...toť vše....a pak jej šikovně krkolomě vytáhneš dopředu nahoru...a je to....no ne no..jinak se to ani nedělá..od toho tam právě ty díry jsou




- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Jeste jsem nasel na e46 klubu celkem zajimavy postrehy kdyby nekdo potreboval http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=7170
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 412
- Registrován: stř 08.10.2008 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 2395
Nekoupil jsi to auto nahodou ted před tydnem v Prostějově?cmelak píše:Jeste jsem nasel na e46 klubu celkem zajimavy postrehy kdyby nekdo potreboval http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8&t=7170
Jinak turbo mužeš vytahnout jak spodem tak vrchem, vrchem je to asi jednoduši. Zalivat sice nemusiš ale neni na škodu nabrat do střikačky trošku oleje(stejny co maš v motoru) a nalit ho tam. Hlavně jak nastartuješ nesmiš šlapat na plyn, nechat na volnoběhu tak 10minut. A hlavně s turbem vyměnit, motorovy olej, vzduchovy filtr, zkontrolovat hadice a po připadě vyfoukat nebo vyčistit.
- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Jj koupil jsem ho z Prostejova, no vcera jsem to turbo vyndal vrchem, musel jsem ale vypustit klimu a odmontovat hadice, i tak to byl jezek v kleci ale lepsi nez vyvesit motor, sundat drzak motoru atd..
Uz je tam turbo novy, vyndal jsem i intercooler a prolil ho redidlem, vsechny hadice vycistil. Ovsem nejvetsi vojeb bylo povolovat tu sponu mezi vyfukovym potrubim a turbem, pristup asi takovej ze jsem obyc patnactkou klicem ze spoda povoloval o ctvrt otacky asi 20 minut jednu maticku..
Dneska to chci uz dodelat a konecne slyset zvuk auta ktery jsem koupil:)
Uz je tam turbo novy, vyndal jsem i intercooler a prolil ho redidlem, vsechny hadice vycistil. Ovsem nejvetsi vojeb bylo povolovat tu sponu mezi vyfukovym potrubim a turbem, pristup asi takovej ze jsem obyc patnactkou klicem ze spoda povoloval o ctvrt otacky asi 20 minut jednu maticku..
Dneska to chci uz dodelat a konecne slyset zvuk auta ktery jsem koupil:)
Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD
mám ten samej motor co Cmelak
teda 135kw a písnu co jsem zjistil-před opravou nebylo turbo vůbec slyšet-ani za studena či za tepla..Pak jsem se v tom hrabal-vým.žhaviček,naft.potrubí,vyčištění sání včetně přetěsnění atd...Při té příležitosti jsem vyčistil EGR a odpojil podtlakové ovládání-hadičky jsem zaslepil.Od té doby je za studena turbo slyšet jako prase a po prohřátí teprve utichne..Nejsem si teda moc jistej jestli je vhodný ten Egr ventil zaslepovat -určitě tam do sání nejde bordel ale jak jsem psal turbo je ted hlučnější a myslím je to dáno tím že se přes Egr a sání ochlazuje a po odpojení Egr nemají ty plyny kam jít a turbo je víc slyšytelný...Každopádně nárust výkonu po vyčištění,přetěsnění sání a odpojení Egr je znatelnej
Můžu ted jen doufat že se mi též turbo neodporoučí..Omlouvám se že ne zcela k tématu ale jsou to poznatky i k turbu 



-
- Registrovaný
- Příspěvky: 412
- Registrován: stř 08.10.2008 00:00
- Bydliště: Olomouc
- Klubové ID: 2395
Tak to gratuluji, taky jsem o to měl zajem ale co už byl jsi rychlejšicmelak píše:Jj koupil jsem ho z Prostejova, no vcera jsem to turbo vyndal vrchem, musel jsem ale vypustit klimu a odmontovat hadice, i tak to byl jezek v kleci ale lepsi nez vyvesit motor, sundat drzak motoru atd..
Uz je tam turbo novy, vyndal jsem i intercooler a prolil ho redidlem, vsechny hadice vycistil. Ovsem nejvetsi vojeb bylo povolovat tu sponu mezi vyfukovym potrubim a turbem, pristup asi takovej ze jsem obyc patnactkou klicem ze spoda povoloval o ctvrt otacky asi 20 minut jednu maticku..
Dneska to chci uz dodelat a konecne slyset zvuk auta ktery jsem koupil:)

- cmelak
- Registrovaný
- Příspěvky: 1539
- Registrován: úte 29.07.2008 00:00
- Bydliště: Praha - Čeština do BMW
- Klubové ID: 2687
Tak turbo vyměněno, byl to teda vomrd nehoráznej, dělal jsem to celý sám a poprvý a jen venku na ulici, využil jsem aspoň hezkého počasí 
Turbo jsem vyndal vrchem a to po odpojení hadic klimy od kompresoru, stejně bych to nechal zas na léto naplnit, a než složitě vyvěšovat motor nebo jak to někde mnozí psali, tak jsem to udělal tímto způsobem
Vyměnil jsem vzduchový, olejový, palivový filtry a odlučovač oleje.
Po prvním nastartování vše ok, nechal jsem to běžet asi 30 min na volnoběh a pak to jel projet, najednou to udělalo menší ránu a začalo to hodně hulit, tak jsem si říkal, sakra vždyť jsem všechno vyčistil i intercooler jsem měl venku, to nemohlo do toho turba nic vlítnout. Tak jsem otevřel kapotu a já vůl zapomněl utáhnout sponu u jedný hadice co vede do sání tak jsem byl rád že to byla jen malá blbost.
Chvilku to projíždim a hulí to jak čert, ale prej je to normální po výměně turba, ten olej se ve výfuku musí prostě vypálit, a pak skutečně asi po 20 minutách jízdy to přestalo hulit a já si jen užíval pocit z dobře odvedené práce v bojových podmínkách
Motor má pravidelnej chod, žádný vstřiky nevynechávají ani za studena, táhne to hezky od spodu, spojka cajk a podvozek jak by smet.

Turbo jsem vyndal vrchem a to po odpojení hadic klimy od kompresoru, stejně bych to nechal zas na léto naplnit, a než složitě vyvěšovat motor nebo jak to někde mnozí psali, tak jsem to udělal tímto způsobem

Vyměnil jsem vzduchový, olejový, palivový filtry a odlučovač oleje.
Po prvním nastartování vše ok, nechal jsem to běžet asi 30 min na volnoběh a pak to jel projet, najednou to udělalo menší ránu a začalo to hodně hulit, tak jsem si říkal, sakra vždyť jsem všechno vyčistil i intercooler jsem měl venku, to nemohlo do toho turba nic vlítnout. Tak jsem otevřel kapotu a já vůl zapomněl utáhnout sponu u jedný hadice co vede do sání tak jsem byl rád že to byla jen malá blbost.
Chvilku to projíždim a hulí to jak čert, ale prej je to normální po výměně turba, ten olej se ve výfuku musí prostě vypálit, a pak skutečně asi po 20 minutách jízdy to přestalo hulit a já si jen užíval pocit z dobře odvedené práce v bojových podmínkách

Čeština do BMW, MK4, CCC, CIC, Aktualizace navigace 2019, Odblok TV/DVD