Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
Rezonance výfuku E61 2007
Zdravím, mám E61 2007 po faceliftu a v poslední době se mi objevila poměrně silná rezonance na volnoběh, která je slyšet a cítit (vibrace) v interieru. Pokud nepatrně zvýším otáčky, nebo chytnu koncovku výfuku, přestane to.
Nechal jsem auto zvednout, ale nic jsme tam nenašli, výfuk se nikde nedotýká nějakého plechu, jedině snad silentbloky u tlumiče se zdají být poměrně tvrdé, ale nevím jak tvrdé jsou, když jsou nové.
Máte nějaké zkušenosti s tímto problémem?
Nechal jsem auto zvednout, ale nic jsme tam nenašli, výfuk se nikde nedotýká nějakého plechu, jedině snad silentbloky u tlumiče se zdají být poměrně tvrdé, ale nevím jak tvrdé jsou, když jsou nové.
Máte nějaké zkušenosti s tímto problémem?
mám bohužel poslední dobou zkušenost s tímto problémem,ale bez vibrací v interiéru,ikdyž je to na E39 ale problém je stejný,vibrace nebo spíš drnčení registruji v miniaturním spektru otáček,přibližně tak 700-750ot./min.Jakmile horní hranici překročím vše je v normálu.Jsem celkem puňta na svý BMW ale s touhle věcí si nevím rady,měl jsem to zvedlý a nic se nenašlo,nic uvolněného ani chybějícího se nenašlo,prostě vše na svém místě jak má být.Popravdě řečeno mi tato banální závada způsobuje celkem často nervové výpadky




E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Kontaktovat uživatele:
Ahoj, moc ti neporadím, ale pokud chceš radu od ostatních, asi bude lepší když ještě připíšeš co máš za motor, kolik máš najeto, jakou převodovku, odkud vycházejí ty vybrace, či rezonance. apod... případně zda je to např. markantnější za studena nebo za tepla.. ani to nemusí dělat výfuk, ale třeba dvouhmotovej setrvačník (kterej se na volnoběh může projevovat)
hoši mě tam taky něco drnčí...i když už jsme to utlumil..věřte nebo ne ale u mě stačilo dorvat na maximum kryt motoru.., sice tam ještě nějaké mini pazvuky slyším..méžná taky výfuk....(taky jsem asi lovec zvuků jako sveden) a zatím jsem nepřišel na to.., co to může být...ono se takovejto pazvuk opravdu těžko hledá na moderních autech
Pakar píše:U mně to kryt motoru nebude.Venku to není vůbec slyšet jenom uvnitř auta.Mechanik mi teď volal a říkal,že je to cítit na motoru, chladičích, převodovce i výfuku a všech okolních plastech, když na ně položíš ruku.
silentblok???---- doufám, že to píšu dobře, doteď si nejsem jistej, jak se to píše

zkontroloval bych i silentbloky motoru a prevodovky, to ze drnci plech na vyfuku muze byt jen dusledek vibraci vzniklych jinde (i treba ta 2hmota-zmeni se to vyslapnutim spojky?)...
dalsi zdroj pazvuku v interieru byvaji u e60 rozperne tyce mezi klobouky mcpersnu a stredem auta (musi se sundat vsechny plasty nad motorem-pod oknem a dotahnout 4 torx srouby+zalepit)
dalsi zdroj pazvuku v interieru byvaji u e60 rozperne tyce mezi klobouky mcpersnu a stredem auta (musi se sundat vsechny plasty nad motorem-pod oknem a dotahnout 4 torx srouby+zalepit)
“Ability is what you're capable of doing.”
Hanz píše:zkontroloval bych i silentbloky motoru a prevodovky, to ze drnci plech na vyfuku muze byt jen dusledek vibraci vzniklych jinde (i treba ta 2hmota-zmeni se to vyslapnutim spojky?)...
dalsi zdroj pazvuku v interieru byvaji u e60 rozperne tyce mezi klobouky mcpersnu a stredem auta (musi se sundat vsechny plasty nad motorem-pod oknem a dotahnout 4 torx srouby+zalepit)
Já to mám na E39 a s tou vyšlápnutou spojkou si teď nejsem jistej,ale zkusím to a dám vědět. Stalo se mi to hned po tý rance co jsem trefil tu paní na zadek.
Hanz píše:zkontroloval bych i silentbloky motoru a prevodovky, to ze drnci plech na vyfuku muze byt jen dusledek vibraci vzniklych jinde (i treba ta 2hmota-zmeni se to vyslapnutim spojky?)...
dalsi zdroj pazvuku v interieru byvaji u e60 rozperne tyce mezi klobouky mcpersnu a stredem auta (musi se sundat vsechny plasty nad motorem-pod oknem a dotahnout 4 torx srouby+zalepit)
To je jedna z veci nad kterou dumam jelikoz jsem zjistil pri vymene vzduchace, ze ty 2 srouby uprostred nejdou dotahnou protoze se protoci tak tam budu muset nechat udelat jinej zavit. Nejaky prase to predtim asi servalo
Tak i,když vyšlápnu spojku je to pořád stejný.Koukal sem o víkendu na motor a sedí tam nějak na šikmo,když se podíváš zepředu tak jedna strana je výš než druhá.Tak jsme usoudili,že to bude silentblok,ale ted mi volal mechanik,že vyndal oba přední a není rozdíl mezi novým a starým.Ještě se teda podívá na ty na převodovce,ale říkal,že pochybuje,že to bude ono.
Pakar píše:čauky,
chci se zeptat jestli to někdo vyřešil.Já včera trefil paní u přechodu na tažný(bylo to max. ve 40 km/h) a začalo mi auto ve volnoběhu taky divně rezonovat.Když je to studený tak je rezonování nejintenzivnější pak se to trošku uklidní,ale pořád je to špatně.Mám E39 525D rok 2001.
Tak nakonec vyřešeno.Byl to držák výfuku který nebyl hned vidět.No jsem rád,že to tak dopadlo a nebylo to zas tak drahý.
Ženský tohle dělal teda u E46 vejfuk... nevím jak to má vaše konkrétní E60/39 ale uprostřed auta jak vede v tunelu,byl ten výfuk zploštělej,kvuli tomu plechu co je našroubovanej v podlaze,tam jak je č.2 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... 10&lang=cs
a přesně v tom místě ta trubka výfuku praskala!!! a to způsobovalo ten zvuk (drnčení atd..) nemusí to bejt ani moc vidět,může to bejt zezhora... když jsem v tom místě na ten vejfuk zatlačil,přestalo to... tak na to mrkněte
a nějaký zavaření nepomohlo,prasklo mi to za chvíly o kus vedle... musel jsem to nahradit jinou trubkou...
a přesně v tom místě ta trubka výfuku praskala!!! a to způsobovalo ten zvuk (drnčení atd..) nemusí to bejt ani moc vidět,může to bejt zezhora... když jsem v tom místě na ten vejfuk zatlačil,přestalo to... tak na to mrkněte
