Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Manuální převodovka E39

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#1 Příspěvek od dejv2005 »

Mam problémy s řazenim prvního rychlostního stupně. A nejvíc v zimě, to musim zařadit dvojku a pak přeřadit na jedničku, nebo trochou síly zařadit jedničku. Vim, že s tim maj E39 problém, tak sem si řikal, že když je ta zima, tak bude něco s olejem. Jedu do servisu a tam zjistili, že olej byl měněnej, je čistej a je ho tam dost.
Nechápu, proč je problém jen v zimě a když se oteplý, tak je řazení lepší. Myslel sem, že bude olej stuhlej a musí se rozehřát, nebo je ho málo, ale je ho tam dost a když sem viděl olej, tak je řídkej sám o sobě. Je o materiálem, v převodovce?
Může mi to někdo vysvětlit?
Díky všem, co tomu rozuměj :Pohar:
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#2 Příspěvek od libovka »

Taky záleží co tam je za olej.
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#3 Příspěvek od dejv2005 »

libovka píše:Taky záleží co tam je za olej.
Asi ten co tam ma bejt ... Menil ho ten chlapik u kteryho sem byl. Podle stitku na prevodovce. Myslim, ze byl takovej nazloutlej.
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od noname »

todle způsobují levné převoďaky, nejvíce to poznaš jak píšeš na 1 a není to jen u e39... zkoušel jsem to vyřešit ATF 3, problém zmizel, ale když je převodovka posmrti, začně škrtat při řazení, takže vyplach a zpět kvalitní převoďák (kurňanevímjkseděláplustady) plus aditivum do manualních převodovek od Bishopa.... :wink:
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#5 Příspěvek od dejv2005 »

noname píše:todle způsobují levné převoďaky, nejvíce to poznaš jak píšeš na 1 a není to jen u e39... zkoušel jsem to vyřešit ATF 3, problém zmizel, ale když je převodovka posmrti, začně škrtat při řazení, takže vyplach a zpět kvalitní převoďák (kurňanevímjkseděláplustady) plus aditivum do manualních převodovek od Bishopa.... :wink:
ATF3? neni to nahodou do automatickejch prevodovek?
Myslis, ze by pomohlo vymenit znovu ten olej?
A co je kvalitni olej (mam ho koupit v BMW?) a jaky mnozstvi mam koupit?
Dikes :cool2:
Raadii
Registrovaný
Příspěvky: 616
Registrován: úte 09.11.2010 01:00
Bydliště: Sokolov

#6 Příspěvek od Raadii »

Mě trošku škrtá z dvojky na trojku, to je po smrti převodovka? :o
beny-maser
Registrovaný
Příspěvky: 1978
Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
Bydliště: Duchcov

#7 Příspěvek od beny-maser »

mám e34 a taky tam mám ATF v manuálu,proto tam je ten štítek co tam patří, pokud naleješ převoďák a patří tam ATF tak nejde řadit.
Pokud jde kulisa lehce a není přimrzlá šel bych první po oleji.
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#8 Příspěvek od libovka »

ATF se dá uplně v poho nalejt do manuálu.
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#9 Příspěvek od dejv2005 »

Aha, ja myslel, ze ATF je automatik... a MTF je manual...
Co byste teda doporucovali pri tom horsim razeni?
Cistidlo? Jinej olej? Aditivum?
dejv2005
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: stř 20.04.2011 00:00

#10 Příspěvek od dejv2005 »

pomoooooc, nechci menit prevodovku :-(
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od noname »

pokud nemáš tu nejméně schopnou převodovku getrag S6S 420 :D ne sranda, tak tam dej to atf, to opravdu usnadní řazení v chladnějších teplotách, pokud tam máš žlutý štitek, tak by tam měl byt mtf-lt1 nebo lt2 čili 75W-8O, nebo 9O
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jendix »

noname píše:pokud nemáš tu nejméně schopnou převodovku getrag S6S 420 :D ne sranda, tak tam dej to atf, to opravdu usnadní řazení v chladnějších teplotách, pokud tam máš žlutý štitek, tak by tam měl byt mtf-lt1 nebo lt2 čili 75W-8O, nebo 9O
Když už jsi tady nakousnul ty oleje MFT-LT1 a LT2, předpokládám že nejsou nahraditelné olejem ATF? Dále mě zajímá nahraditelnost MFT-LT2 olejem MFT-LT3 ( MFT-LT1 je totiž zaměnitelný za MFT-LT2), potažmo MFT-LT4. Ptám se čistě jen ze zájmu, budu měnit olej - mám tam mít MFT-LT2.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Jendix »

noname píše:pokud nemáš tu nejméně schopnou převodovku getrag S6S 420 :D ne sranda, tak tam dej to atf, to opravdu usnadní řazení v chladnějších teplotách, pokud tam máš žlutý štitek, tak by tam měl byt mtf-lt1 nebo lt2 čili 75W-8O, nebo 9O
Když už jsi tady nakousnul ty oleje MFT-LT1 a LT2, předpokládám že nejsou nahraditelné olejem ATF? Dále mě zajímá nahraditelnost MFT-LT2 olejem MFT-LT3 ( MFT-LT1 je totiž zaměnitelný za MFT-LT2), potažmo MFT-LT4. Ptám se čistě jen ze zájmu, budu měnit olej - mám tam mít MFT-LT2.
noname
Registrovaný
Příspěvky: 534
Registrován: sob 12.05.2007 00:00
Bydliště: Ostrava
Klubové ID: 2290
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od noname »

nahraditelné/nenahraditelné ATF - do jisté míry ano, ale zase z nějakého důvodu tam má být převoďák, zřejmě výměnný interval a taky větší viskozita, to by mohlo vysvětlit, proč při nalití atf mají některé slabší synchrony problém a převodovka začne škrtat. Pokud je převodovka v pořádku, tak si myslím, že nalitím atf se nic nestane, použil bych alespoň 3, pak už je jen třeba myslet na častější výměny...
libovka
Registrovaný
Příspěvky: 2752
Registrován: pát 09.11.2007 01:00
Bydliště: praha-západ

#15 Příspěvek od libovka »

Olej MTF je olej určený pro "celoživotní nápln". Lze ho bez problémů nahradit ATF.Jen to ATFko se musí měnit cca po 50000km.
Odpovědět