Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

Startér netočí, ale je O.K. e39 523i

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#1 Příspěvek od nuny »

Prosím o radu, mám dva měsíce e39 523i a už nejde nastartovat :roll:
Aku je O.K. klíč odemyká dálkou, domnívám se, že je problém s imobilizérem? Jen mi není jasný, proč dvakrát v týdnu, auto je v pohodě a pak zase ne, po dvou dnech zase funguje, včera jsem normálně odjel zaparkoval, po dvou hodinách odemkl, nastartoval a večer opět mrtvo,( aku je o.k.)Jde nastartovat("obejít") imomilizér, abych mohl zjistit jestli je příčina v EWS? Co s tím?
Prostě si už nevím rady 8O
Díky předem za rady 8)
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

No, a ten startér, alespoň cvakne? Nouzově se dá roztočit nějakým velkým starým šroubovákem u kterého je jedno, že se i poškodí. Na startéru je menší váleček (elektromagnet) který vyhazuje kotvu do oz. věnce a pustí proud do samotného motoru startéru. Na něm jsou dva šrouby. Ty šrouby spojíš tím šroubovákem. Tím se startér roztočí a zasune se do věnce a začne točit motorem. Takže bacha! Musí tam být neutrál jinak tě to přejede. Ale spíš by si tipnul, že bude KO startovací relé v pojistkovém bloku.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#3 Příspěvek od nuny »

To jsem "samozřejmně" vše skoušel, proto píšu, že starter je O.K.
Jenže i když zapnu zapalování a spustím startér šroubovákem tak motor nenaskočí :roll: proto ta úvaha o imobilizéru. Kde a které je startovací relé?
mám kombi 1999, díky za rady.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#4 Příspěvek od Kugelig »

nojo, tak to je pak samozřejmě úvaha o relátku startéru zbytečná. U takto komplikovaného motoru to může být cokoliv. Proto se v základu radí diagnostika. Vyměňovat jednotlivé komponenty a čekat co to udělá je zdlouhavé a drahé.
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#5 Příspěvek od Kugelig »

Herdek tak roztočí se ten startér nebo nee? Páč píšeš: Startér netočí, ale je O.K. Tak asi když netočí tak bude KO, ne?
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#6 Příspěvek od nuny »

Pánové, bez urážky, zkuste číst pořádně 8) neznamená, že když mám 39ku dva měsíce, že jsem viděl auto z ponorky, BMW mám už páté a první byla 12ka tak prosím nedělejte ze mě trotla 8O Díky za pochopení :wink:
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#7 Příspěvek od Kugelig »

nuny píše:Pánové, bez urážky, zkuste číst pořádně 8) neznamená, že když mám 39ku dva měsíce, že jsem viděl auto z ponorky, BMW mám už páté a první byla 12ka tak prosím nedělejte ze mě trotla 8O Díky za pochopení :wink:
trotla z tebe nikdo nedělá. Ale když napíšeš: Startér netočí, tak začnu s tím nouzově ho roztočit. Pak napíšeš, že se točí, žes to zkoušel, ale motor nenaskočí. Tak se nediv, že v tom mám hokej.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#8 Příspěvek od nuny »

Tak mi Scanner nahlásil, EWS signal, 8O
Nevíte prosím, kdo kolem Kladna umí tento problém řešit? A je pojízdný? A nebo jak to řešit? Díky.
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#9 Příspěvek od nuny »

Ví někdo jak se to stane, že se klíček "nedomluví" s imobilizérem, nejsem si vědom, že bych to spůsobil :roll:
Předem díky za odpovědi :wink:
Uživatelský avatar
Dan td
Registrovaný
Příspěvky: 3290
Registrován: sob 19.04.2003 00:00
Klubové ID: 590

#10 Příspěvek od Dan td »

Zřejmě máš KO kroužek EWS na spínací skříňce. Někde to tu popisuje Fx, tak pohledej, příznaky odpovídají. Náhradní kroužek stojí pár korun, Fx dával odkaz i na nějaký odolnější.
Obrázek Touring & Compact
Nic z toho, co píšu není pravda. Vymýšlím si, abych byl zajímavější ...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#11 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Odkud jsi? Pokud máš Scanner, tak který? Zkoušel jsi zkoumat live data EWS? Než bych se pouštěl do vyměňování čehokoliv, je třeba zjistit, kde je ten problém. U EWS3 je nejčastějším problémem čip ELM10030A v klíči typu "diamant", ale ten se dával až od 9/99. Máš poruce konec vinka, nebo aspoň víš, jaký měsíc a rok to je?

Pokud ti to nejde nastartovat, zkoušel jsi jiný klíč?
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#12 Příspěvek od nuny »

Bydlím kousek od Kladna, mám všechny klíče vyzkoušené, všechny startovali, ted jsem je taky zkoušel , mám Scanner 100,
jen jednoduchý, abych nemusel s každou "prkotinou" otravovat 8) Rok je 7/1999. Díky...
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tak zkus nastartovat jiným klíčem, než který u sebe běžně nosíš, když to nestartuje. U E39 může být závada v el. části spínačky, v klíči to spíš nebude (u gumáka, jako máš ty, je to míň obvyklé - PCF7930AS není choulostivý transpondér, spíš se stane že odejdou nadobro data při slabé baterce, ale pak už to prostě nenstartuje nikdy). E39 má proti E46 ochranu proti podpětí. Opravdu je baterka OK? Pokud má malé napětí, tak nepovolí startér (a chová se jako se zablokovaným imobilizérem).

Ten scanner je 1.0.0, nebo 1.4.0?
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#14 Příspěvek od nuny »

Já mám klíče Diamant, jak jsem psal, zkoušel jsem je všechny, s tím akumulátorem si nejsem jistý na 100%,(nemám zátěžový měřák, mám jen multimetr) ale zkoušel jsem přidat při startování ještě jeden, tak se mi to moc nezdá. Zítra dám nový aku a pak už nevím :roll:

Autoscanner B100 http://www.motordiag.cz/produkt/b100
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Jaké číslo chyby to bylo?
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#16 Příspěvek od nuny »

15. a 80. moje tabuka píše, sací elektromagnetický ventil, EWS signál 8O Je možný, když je odpojený aku, že by po výměně za jiný, klíče nekomunikovaly s EWS? To se mi nezdá:roll:
Tak akumulátorem to není, "vyhodil" jsem 2500,- :cry:
Kontakty spínací skříňky jsou nové, měl někdo tento problém? 8O Díky
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#17 Příspěvek od nuny »

Nikdo neměl tento problém 8O
Uživatelský avatar
Fx Člen Klubu
Člen Klubu
Příspěvky: 7216
Registrován: úte 23.12.2003 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 1705
Kontaktovat uživatele:

#18 Příspěvek od Fx Člen Klubu »

Tos měl radši vyhodit 1000 Kč za pořádnou diagnostiku... S tímhle problémem se setkávám často, ale to neznamená, že to má pokaždé stejné řešení. Zkus si zahýbat konektorem na jednotce EWS (za kastlíčkem u levé nohy řidiče pod volantem), už jsem se setkal i s tím, že byl jen špatný kontakt na ní.
Uživatelský avatar
Don
Registrovaný
Příspěvky: 2045
Registrován: stř 24.06.2009 00:00
Bydliště: Brandýs nad Starou Plechovkou
Klubové ID: 1990

#19 Příspěvek od Don »

to by mu preci netocil starter, kdyby spatne EWSo nebo krouzek pod volantem ne?
...Jeep Cherokee 3.0D | E39 523iAT | E66 745Li | E53 X5 4.4iA | E39 528iAT LPG | RR Vogue L322 4.2 Supercharged
Uživatelský avatar
nuny
Registrovaný
Příspěvky: 201
Registrován: ned 16.03.2008 01:00

#20 Příspěvek od nuny »

Teď se pokouším sehnat kdo mi udělá pořádnou diagnostiku, ale
u mě v dílně(vytápěné). Zatím co jsem sehnal mechaniky, tak to chtějí
přivézt na odtahovkou :roll: to já nechci, protože moc dobře vím co se děje za vraty "super servisů" 8O (bohužel)
Jak jsem psal, vše jsem kontroloval včetně jednotky EWS a co jsem zjisti, že ten velký konektor tam dával opravdu borec, protože jištění
spoje konektoru bylo skoro mimo 8O pořád se mi nechce věřit, že proto
by se mohla rozhodit komunikace klíčů s imobilizérem??:roll:
Díky za odpovědi.
Odpovědět