Jsem elektrikář a startéry jsem na učňáku repasoval známejm i altíky, nebudu to někomu dávat za 500 když si udělám repas sám doma uhlíky mě budou stát ani né 100kč počítám jen jestli nevíš rozměry ? Nebo někdo kdo to dělá jestli na něj máš číslo abych se ho zeptal jaký uhlíky tam pásnou
Tak mám baterku plně nabitou, a i tak se ten motor točí hodně pomalinku, jen tak pocukává, to musí bejt startér když tady říkají že novej točí jak pominutej
A ještě když na tom startéru je něco špatně tak žere tak o 50% víc než při normálním startování proto taky rychleji vybije baterku a taky má menší sílu na roztočení 6ti hrnku. Je to přeci jen 2.2kW a když dá třeba 1.2kW tak to není moc na roztočení promrzlýho motoru
Lucifer píše:Tak mám baterku plně nabitou, a i tak se ten motor točí hodně pomalinku, jen tak pocukává, to musí bejt startér když tady říkají že novej točí jak pominutej
Točí, jako pominutej, hlavně tehdy, když motor nemá tlaky. Ono se jinak točí u komprese 9:1 nebo 20:1 při stejné teplotě.
Lucifer píše:Tak mám baterku plně nabitou, a i tak se ten motor točí hodně pomalinku, jen tak pocukává, to musí bejt startér když tady říkají že novej točí jak pominutej
Točí, jako pominutej, hlavně tehdy, když motor nemá tlaky.
Tompo píše:Rozměr nevím, já osobně to nedělám, ale tento týten ho snad vycuknu a dám Ti vědět, co je tam za uhle...
Jinak když startér netočí to co má, je to jako když je slabá baterie (jen srovnání), "Carpadian" nechej ho udělat a uvidíš sám.
Já problém se starty nemám. V této chvíli mám 2x benzín - 1.6 16v a 3.0 V6 24v (s převodovkou v tahu). Příští rok si na to ale vzpomenu, jako na možnost.
Ale chci říci. L200 jsem měl funglovku, olej 5W30 a taky to točilo ráno v mrazu na prd.
pokud budeš repasovat startér tak počítej s tím, že na tom startéru bude asi i rotor naprd moc nepočítej s opravou do 500kč, jinak já měl špatnou i jednu cívku, při startování se z ní normálně hulilo, bylo to vidět až když byl rozebranej. Jinak já dal za repas se zárukou 2roky 2,5tis, měl najeto 350tis a byla špatná cívka,uhlíky,ložiska,rotor v prostoru uhlíků ty uhlíky do něj vyjeli dráhu jak hovado, která již nešla srovnat, protože by tam již nic nezbylo. Po těch kilometrech a letech provozu se není čemu divit, že už se mu moc nechce točit.
No nechce naskočit, ale dneska jsem točil už se mi začoudilo z výfuku a pak došla zase šťáva z baterky, takže ten startér to musí bejt když se zvyšuje spotřeba proudu tak to rychleji vymlátí baterku a míň toček hodí do motoru
To je normál, tos měl vidět, jaká dýmovnice byl Magnum, když nechtěl chytnout - a startér byl v pohodě. Prostě to točilo, hulilo a nechytlo a byl to čtyřválec.
Nejde tam dost nafty, aby to chytlo na všechny (nebo alespoň většinu) válců a uvedlo to motor do pohybu. Sem tam něco do motoru kapne, tak to hulí. Když jsi to zahřál, tak to chytlo OK, protože nafta nebyla ztuhlá. Baterka neživí jen startér, ale i čerpadlo, co místo tekutiny tahá rosol, tak se víc nadře a spotřebuje víc elektriky nehledě na dožhavování a milion jiných věcí, co se žíví z baterie.
To je pravda že to živí mnohem víc věcí ta baterka, ale přecejen když ten startér žere o něco víc a točí o něco míň tak to rychleji tu baterku vybije a pak netočí vůbec. Jinak než jsem to zahřál fénem tak ta nafta nešla vůbec do válců a dneska už ta nafta do válců šla jen potom nebyla zase baterka a 2 hodinky na nabíječce fakt nestačily
Určitě se repasí startéru nic nezkazí, to jistě ne, ale odepisovat startér, když startuju při -20C nebo -25C si myslím je předčasný. Jak jsem psal dříve. Diesel má kompresní tlaky, jako kráva, takže v mrazu startér bude žrát moc normálně. Kdyby bylo 0C, tak bych to asi řešil.
tak přeci se tomu musí nějak dát předejít když jede člověk na hory tak taky přece nestojí v garáži.
Takže já koupím nový filtr plus baterii a pak už děj se vůle boží
a co startovací sprej do sání? pokud je to naftou tak bych ho prubnul, to ti opradu ani sebelepší startér nepomůže.A za ty peníze se to vyplatí vyzkoušet,jak to čepne tak to bude mít větší otáčky a s tou zmrzlou naftou si to líp poradí, teda pokud to není totál zmzlé.
Blahis píše:tak přeci se tomu musí nějak dát předejít když jede člověk na hory tak taky přece nestojí v garáži.
Takže já koupím nový filtr plus baterii a pak už děj se vůle boží
Proto Tatra má v Rusku vozy s benzínovým motorem. Dieselu mráz nevadí, ale to by na pumpách musel tankovat opravdu kvalitní palivo určené do mrazu ne do +5C, že.
beny-maser píše:a co startovací sprej do sání? pokud je to naftou tak bych ho prubnul, to ti opradu ani sebelepší startér nepomůže.A za ty peníze se to vyplatí vyzkoušet,jak to čepne tak to bude mít větší otáčky a s tou zmrzlou naftou si to líp poradí, teda pokud to není totál zmzlé.