Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Alternátor dobíjí 15,4 V . Je to normální??525d E61 r.v.2004
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
mám tam teď natočeno 260tisbeny-maser píše:ne, není je to hodně bude ti odcházet baterka,taky záleží jak jste to měřili a při jakých otáčkách. Hrozí nadměrná spotřeba žárovek. Příčinou bude regulace dobíjení na altíku. Doporučuji repas altíku. Pokud to má najeto nad 200tis není co řešit.

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
ono se ti to jednou chytne a pak zase ne,jednou to dobíjí hodně potom zase málo,prostě to ihned vyřeš jinak si zaděláš naproblém,
co to je za altík za těch 5500?jakej je to výrobce?důležitý je aby ti seděly ampéry a nebyla to nějaká chaina.Pokud to je valeo či tak něco tak bych to neřešil a šel do něj,protože vyměnit jen regulátor nemá fakt smysl,chce to komplet ložiska, proměřit diody,vyčistit atd. Takhle dáš novej a je rovnou klid a ten starej třeba ještě nějaké vrtkoleno koupí.
co to je za altík za těch 5500?jakej je to výrobce?důležitý je aby ti seděly ampéry a nebyla to nějaká chaina.Pokud to je valeo či tak něco tak bych to neřešil a šel do něj,protože vyměnit jen regulátor nemá fakt smysl,chce to komplet ložiska, proměřit diody,vyčistit atd. Takhle dáš novej a je rovnou klid a ten starej třeba ještě nějaké vrtkoleno koupí.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 96
Misanek píše:tak to bych asi řešil tím celým novým altíkem. Koupíš za 3,5 regulátor, vyměníš ho a za měsíc ti můžou začít pískat ložiska na altíku - to by mě nasralo
kupoval jsem regulator original v BMW asi před rokem něco přes 2000kč ještě jsem jse u toho hodně nasmal protože v ALSTARU upně ten stejny od Valeo přes 5500kč

mně vyjde na 5500,- komplet novej alternátor , tak do toho asi půjdu bude klid:)gamers píše:Misanek píše:tak to bych asi řešil tím celým novým altíkem. Koupíš za 3,5 regulátor, vyměníš ho a za měsíc ti můžou začít pískat ložiska na altíku - to by mě nasralo
kupoval jsem regulator original v BMW asi před rokem něco přes 2000kč ještě jsem jse u toho hodně nasmal protože v ALSTARU upně ten stejny od Valeo přes 5500kč
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 488
- Registrován: čtv 05.08.2004 00:00
- Bydliště: Ostrava
- Klubové ID: 96
jaky vyrobce ? to je podezřele levná cena !
protože jen od blbého STARLINE je cena přes 11000kč
http://www.autokely.cz/#|Y33buV4cvEnkJx ... x4NqvpMw==
protože jen od blbého STARLINE je cena přes 11000kč
http://www.autokely.cz/#|Y33buV4cvEnkJx ... x4NqvpMw==
Chlapi, ptal jsem se přesně na tohle Snejka, protože můj altík dává po nastartování taky přes 15 a Snejk mi řekl, že je to naprosto v pořádku a že může dávat i víc..... E60 nebo 61 má svůj modul dobíjení a ten si to prý reguluje jak potřebuje....podotýkám, že já žádný problém s dobíjením ani z baterkou nemám i když dává tolik.....zatím 

-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Napětí 15,4 Voltu je moc, ale ne u E60 a novějších. Tady je totiž použita technologie BMW EfficientDynamics, která se snaží zoufale ušetřit palivo a díky tomu se baterie nedobíjí trvale, ale pouze pokud jí to ŘJ motoru povolí podle údajů z inteligentního sensoru B895. Takže např. při větším stlačení pedálu plynu alternátor nedobíjí - není buzen regulátorem, aby zbytečně neodebíral energii motoru, když potřebuje zrychlovat.
Ale pokud už je napětí baterie malé, tak to do té baterky cpe vší silou a to se dělá tím zvýšeným napětím, klidně až 16 Voltů. Pro šťouraly cituji z WDS :"Im Bordnetz sind die Steuergeräte so ausgelegt, dass sie kurze Spannungsspitzen über den maximalen Betriebspannung von 16 V ohne Funktionseinschränkungen überstehen sollen"
Ten inteligentní sensor vypadá takto :

Scéma zapojení je ve WDS viz. http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , když si vyhledáš heslo Intelligenter Batteriesensor.
Já bych postupoval takto :
- vizuálně zkontrolovat ten IBS na baterce, potom ten IBS nechat proměřit, bohužel jen v servisu BMW
- zkontrolovat čistotu a dotažení svorek na baterce s důrazem na kontakt kostřícího kabelu na kostře vozu. Ono to tam mrška koroduje a když není kostra, tak to nedobíjí. Naopak špatná kostra se tím zvýšeným napětím projevuje. Ty máš baterku sice novou, ale trvale vybitou. Na to ten sensor reaguje a cpe do ní energii zvýšeným napětím, ale je to marné.
- potom bych zkontroloval alternátor, ale na stendu, protože všechny testy na vozidle nejsou směrodatné. Pokud bude jedna dioda špatná, tak se altík může snažit zvýšeným napětím pokrýt spotřebu, ale jedna půlvlna a tím proud přes tu diodu bude chybět. Ty nepotřebuješ nějaký alternátor se srovnatelným výkonem, ale alternátor s integrovaným regulátorem, který je schopen pracovat podle řídících signálů ŘJ motoru, viz. to schéma ve WDS. Podle mne oprava altíku v odborném servisu vyjde laciněji.
Měřením voltmetrem změříš efektivní hodnotu napětí, ale ne jeho průběh. Možností otestovat na vozidle by byl osciloskop :

Nakonec si přečti článek na http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10- ... 57678.html , kde airbone popisuje svoji zkušenost s IBS.
Ale pokud už je napětí baterie malé, tak to do té baterky cpe vší silou a to se dělá tím zvýšeným napětím, klidně až 16 Voltů. Pro šťouraly cituji z WDS :"Im Bordnetz sind die Steuergeräte so ausgelegt, dass sie kurze Spannungsspitzen über den maximalen Betriebspannung von 16 V ohne Funktionseinschränkungen überstehen sollen"
Ten inteligentní sensor vypadá takto :

Scéma zapojení je ve WDS viz. http://www.bmw-planet.com/diagrams/rele ... /index.htm , když si vyhledáš heslo Intelligenter Batteriesensor.
Já bych postupoval takto :
- vizuálně zkontrolovat ten IBS na baterce, potom ten IBS nechat proměřit, bohužel jen v servisu BMW
- zkontrolovat čistotu a dotažení svorek na baterce s důrazem na kontakt kostřícího kabelu na kostře vozu. Ono to tam mrška koroduje a když není kostra, tak to nedobíjí. Naopak špatná kostra se tím zvýšeným napětím projevuje. Ty máš baterku sice novou, ale trvale vybitou. Na to ten sensor reaguje a cpe do ní energii zvýšeným napětím, ale je to marné.
- potom bych zkontroloval alternátor, ale na stendu, protože všechny testy na vozidle nejsou směrodatné. Pokud bude jedna dioda špatná, tak se altík může snažit zvýšeným napětím pokrýt spotřebu, ale jedna půlvlna a tím proud přes tu diodu bude chybět. Ty nepotřebuješ nějaký alternátor se srovnatelným výkonem, ale alternátor s integrovaným regulátorem, který je schopen pracovat podle řídících signálů ŘJ motoru, viz. to schéma ve WDS. Podle mne oprava altíku v odborném servisu vyjde laciněji.
Měřením voltmetrem změříš efektivní hodnotu napětí, ale ne jeho průběh. Možností otestovat na vozidle by byl osciloskop :

Nakonec si přečti článek na http://www.bmwklub.sk/bmw5-e60-e61-f10- ... 57678.html , kde airbone popisuje svoji zkušenost s IBS.
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
-
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2455
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Nic zpět brát nemusíš, i nová auta by měla mít palubní napětí MAX 14,2-14,4 Voltu. Ale já se snažím postupovat od nejporuchovější a nejlacinější součástky k tomu dražšímu. Takže jsem začal na ekologické fičuře přes dotažení kontaktů a kostry a oba jsme skončili na altíku. Majitel chtěl názor a může si vybrat. 

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov