Ahoj všichni, potřeboval bych poradit mám E34 525TDS , a mám problem s naftovým vstřikovacím čerpadlem , myslim že jsem nekde četl ,ale nevim kde, že je problem v te elektronické vrchni části čerpadla.
Auto: na volnobežne otačky houpe popřipadě rovnou zdechne, v zimě delší starty, ....
Potřeboval bych poradit kdo by to byl schopen opravit a popřipadě kolik by to stalo
Mrknu na něj ,ale spiše to bude to vstrikovaci už mi to říkalo spousta lidi,kdyby to bylo to podavaci takk by to bylo samozřejmě lepší a levnejší.
Tak právě shanim někoho kdo opravuje čerpadla.
Archon píše:Mrknu na něj ,ale spiše to bude to vstrikovaci už mi to říkalo spousta lidi,kdyby to bylo to podavaci takk by to bylo samozřejmě lepší a levnejší.
Tak právě shanim někoho kdo opravuje čerpadla.
v zimě delší starty, ...
hmm, tak to by ale tomu podávacímu čerpadlu odpovídalo. Šel bych cestou nejmenšího odporu tzn nechat změřit tlak za podávacím čerpadlem. Až potom případně rozbíjet prasátko na vysokotlak.
Připojím se se svým dotazem sem jestli mohu. Když auto nastartuji a není ještě zahřátý nebo běží pár vteřin a rozjedu se na 1 vytočim na 2000ot a zašlápnu spojku tak auto slítne skoro na nulu s otáčkama oklepe se ale vrátí se zpátky na volnoběh. Po 5min jízdy ok.
Volnoběh drží jak kámen, v naftě pravidelně aditivum. Může to být ta podávačka na odchodu ? Dělá to ale jen chvíli po nastartování a bez ohledu na stav paliva v nádrži. Jedná se taky o TDSo. Nebo třeba jestli žhaviče, za mrazů mám trošku problém se startem ale tak na podruhý chytne za tepla jen brnknu o startér a už běží
Tohle vypadá na hlavu čerpadla. Podávací čerpadlo u e34 běží snad jen při žhavení. Když už motor běží, tak si naftu saje normálně už vstřikovací čerpadlo.
Já si přave take myslim že je to ta hlava, a právě proto shánim někoho kdo to opravuje. Nevite o někom? Někdo mi řikal že to děla nejaký opravař u Prahy ale bohužel si nevzpomínam na jméno.
PITAK píše:Tohle vypadá na hlavu čerpadla. Podávací čerpadlo u e34 běží snad jen při žhavení. Když už motor běží, tak si naftu saje normálně už vstřikovací čerpadlo.
fakt? Měl jsem za to, že čerpadlo jede i při běžícím motoru. Dyť pokud by nejelo, tak by fungovalo spíš jako docela účinný restriktor, ne?
podávací čerpadlo běží společně s motorem!
tlak měřit nemusíš pokud odpojíš hadici co vede ke vstřikovacímu čerpadlu a dáš si jí do flašky tak by ti měla po otočení klíčku chvilku téct nafta,pokud budeš chtít čerpadlo vyzkoušet pořádně tak spoj pojistku pro podávací čerpadlo s plus bodem vedle pojistkové skříně(asi číslo 23, ale raději se koukni na dvířka).
Jinak hlava opravit nejde jen celá vyměnit. To svěř někomu kdo to už dělal ať z toho nemáš lemru línou. Je nutné to správně seřídit,odborník nepotřebuje ani přístroje a vystačí s uchem. Delší starty může být taky špatně nastavený předvstřik, nebo vyběhaný vysokotlaký pístek, oboje není příliš finačně náročný. Chce to odborníka pokud bude podávačka ok. Ale tu podávačku si vzládneš okouknout sám.
Já jsem to asi spatne napsal samozřejmě jsem myslel opravu tim že by vyměnil tu elektronickou hlavu a seřidil a pravě jsem shaněl toho odbornika který to děla
vyměnit hlavu není takovej problém jako jí nastavit ano spíše jak popisuješ ty delší starty už bude na odchodu asi celé čerpadlo.... je to cca 2roky. čerpadlo sem měnil za repasované, stálo 8tis Ted už ale nevím kde ho sehnat..... moc už tds motory nevidím
SABI diesel - http://www.sabidiesel.cz/?x=o_fime_sabi_diesel
Byl jsem tam na seřízení, nepovedlo se, diag se nespojila s RJ, tak nic nechtěli. Ale je to u Brna. Zkus nažhavit dráty, jsou ochotní, tak třeba poradí i po telefonu.
Do SABI dieselu raději brnkni, protože naposledy jsem tam byl v roce 2010 s čerpadlem VP-44 (Marea 2.4TD), tak jestli se něco nezměnilo. Pak jsem totiž měl vstřikování Denso a už jsem tam nemohl.
Tak Bosch servisů asi najdeš dost, ale to se prohneš. O jednom vím ve Velkým Meziříčí. Potřeboval jsem řídící vstřik - 10.000Kč, což jsem nebyl ochoten dát. Jinak o schopnostech nebo fundovanosti nevím nic.