Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
E39 525D zalomená žhavící svíčka
vím žes to byl ty-ten strůjce problémuMUF_IV píše:No to jsem byl já:)))samozřejmě Ti to nepřeju, ale čím později tím hůř. Aspon bych to něčím rozkapal přes noc do rána a zkusil, jemně, třeba to půjde a máš klid.
-
HansCZ
- Registrovaný
- Příspěvky: 329
- Registrován: stř 07.11.2007 01:00
- Bydliště: okolí Olomouce
- Kontaktovat uživatele:
NGK D-POWER 32 cena 260,-/1 ks (na M57)bibikuba píše:tak to je mám ještě asi v cajku-pokuřuju jenom já uvnitřa nějaký ověřený výrobce žhavičů-pokud se rozhodnu měnit chci aby to za něco stálo
???
http://www.haspa.cz
-
all
- Registrovaný
- Příspěvky: 1548
- Registrován: úte 02.01.2007 01:00
- Bydliště: Kutná Hora
- Klubové ID: 1018
ještě k tomu testování
u M57 motoru sem řešil špatný běh po studeném startu..... nešlo to na všech šest válců. žhavky byli dobré.... ale!
po vyndání a zkoušce ala jeskyní mechanik
sem přišel na to že žhavička měla odpor 3,5 Ohmu ale než se rozsvítila trvalo to 2x tak dlouho než jiným a hlavně se nerozžhavil konec, ale kousíček od závitu! Bylo mi to divné, tak sem jí zaměnil za jinou a motor po dalším nastartování běžel krásně
takže i dobrá svíčka nemusí být dobrá 
to starML:
Pravda, třeba u e60 sou žhavky pulzně spínány "jednotkou žhaviček" a jde do nich měřeno osciloskopem 8V RMS
takže 12V = smrt
po vyndání a zkoušce ala jeskyní mechanik
to starML:
Pravda, třeba u e60 sou žhavky pulzně spínány "jednotkou žhaviček" a jde do nich měřeno osciloskopem 8V RMS
takže 12V = smrt
-
starML
- Člen Klubu
- Příspěvky: 2456
- Registrován: čtv 11.05.2006 00:00
- Bydliště: Mariánské Lázně
- Klubové ID: 659
Tak jsem to našel ve WDS :"Die Schnellstart-Glühkerzen sind für eine Spannung von 5,3 bis 7,8 Volt ausgelegt. Während des Startglühens kann kurzzeitig auch Bordnetzspannung anliegen." Proto jsem v předchozím příspěvku opravil ty hodnoty 3-5 Voltů na správné. Ale hlavně jsem chtěl upozornit na ten velký rozdíl provozního napětí, nenosím v hlavě všechno.
To, co popisuje "all" je typický příklad, kdy se žhavič ohmicky jeví dobře, i moje žárovka svítit bude, jenže ta nejdůležitější část je KO. Bez demontáže není jistota nikdy. Ale řešení "radši nechat" je určitě lepší, než "urvat" - to respektuji. A protože jsem línej a chudej, nechal jsem si to udělat v Německu. Kdybych to ukroutil, palice dolů a zpět by mne přišla na mnohem víc.
To, co popisuje "all" je typický příklad, kdy se žhavič ohmicky jeví dobře, i moje žárovka svítit bude, jenže ta nejdůležitější část je KO. Bez demontáže není jistota nikdy. Ale řešení "radši nechat" je určitě lepší, než "urvat" - to respektuji. A protože jsem línej a chudej, nechal jsem si to udělat v Německu. Kdybych to ukroutil, palice dolů a zpět by mne přišla na mnohem víc.
vzhledem k tomu že mám dole sání a nechal jsem se vyprovokovat od MUFA
pokusil jsem se povolit a nejdou
takže než nahodim sání musím vymyslet co s tím-bud to nechám na jindy nebo vemu větší vercajk a budu vrtat
:?mám problém s delším startováním-jak teplý tak studený motor alo to zjevně se svíčkama nebude mít co dělat.
takže mi to nedalo a jal jsem se povolovat svíčky
za studena nešla ani jedna,ohřál jsem teda motor na provozku a ejhle,všechny žhavky jsem krásně povolit
teda dobrá rada-žhavky vyndavat na teplém motoru
myslím že už je někdo měnil,nicméně myslím jsou OK a jdou zpět..Kdybych to tu nečetl tak bych se v nich neštoural ale prostě mi to nedalo..Jinak jsem vyndal svíčky Beru,v celku vypadají zachovale takže jsem je očistil,namazal spešl bílou vazelínou na vysokou teplotu originál MB a namontoval zpět po vystydnutí motoru-doufám že ta vazelína od konkurence nebude problémová
Ted mám klid na duši a až žhavky odejdou půjdou zcela jistě-teda doufám
povolit...Takže svíčky vyndavat z plně ohřátého motoru 
-
Kail
- Registrovaný
- Příspěvky: 3205
- Registrován: stř 07.09.2005 00:00
- Bydliště: Soběslav
- Klubové ID: 1612
Samozřejmně že z vyhřátého motoru - jak tu někdo radil že se svíčka nemá kam roztahovat či co,tak to je sice hezká teorie ale realita je jiná.Všechno jde za tepla lépe.
Nicméně nové svíčky je lepší dávat zastudena.
A ještě jedno doporučení - když všechno funguje,radši na ně nehrabat.Každej si sice řekne že čím dýl to člověk nechá tím hůř to půjde,ale na tom až tolik nesejde,spíš jde o to kdo je tam předtím dával a jak je dorval (na momenty hold moc lidí nevěří
,a 90% lidí stejně s momenťákem moc nzvládá pracovat,co tak pozoruju tak každej pěčlivě nastavuje moment,ale stejně po lupnutí přetáhne alespoň ještě půl otáčky,aby to bylo jako ok
)...
Když chce člověk něco udělat preventivně,většinou se něco posere a pak si jen nadává.
Ale jak říká bibikuba - pokud nejdou tak určitě zahřát motor,dobře v 50% případů pak jdou dobře,vyzkoušeno mockrát
PS: Jo a k tý vazelíně,jak je něco od M-B tak s tím budou vždy problémy!Za poslední rok bych mohl vyprávět
Nicméně nové svíčky je lepší dávat zastudena.
A ještě jedno doporučení - když všechno funguje,radši na ně nehrabat.Každej si sice řekne že čím dýl to člověk nechá tím hůř to půjde,ale na tom až tolik nesejde,spíš jde o to kdo je tam předtím dával a jak je dorval (na momenty hold moc lidí nevěří
Když chce člověk něco udělat preventivně,většinou se něco posere a pak si jen nadává.
Ale jak říká bibikuba - pokud nejdou tak určitě zahřát motor,dobře v 50% případů pak jdou dobře,vyzkoušeno mockrát
PS: Jo a k tý vazelíně,jak je něco od M-B tak s tím budou vždy problémy!Za poslední rok bych mohl vyprávět
Hergot, no to kdybych tušil že to tak pujde tak jsem si asi ušetřil mnoho prolbémů které budu řešit na jařebibikuba píše:takže mi to nedalo a jal jsem se povolovat svíčky![]()
za studena nešla ani jedna,ohřál jsem teda motor na provozku a ejhle,všechny žhavky jsem krásně povolit
![]()
teda dobrá rada-žhavky vyndavat na teplém motoru
myslím že už je někdo měnil,nicméně myslím jsou OK a jdou zpět..Kdybych to tu nečetl tak bych se v nich neštoural ale prostě mi to nedalo..Jinak jsem vyndal svíčky Beru,v celku vypadají zachovale takže jsem je očistil,namazal spešl bílou vazelínou na vysokou teplotu originál MB a namontoval zpět po vystydnutí motoru-doufám že ta vazelína od konkurence nebude problémová
![]()
Ted mám klid na duši a až žhavky odejdou půjdou zcela jistě-teda doufám
povolit...Takže svíčky vyndavat z plně ohřátého motoru
jsem rád že to klaplo
v opačném případě bych ti asi nemohl přijít na méno za to hecování
i když ,máš bod-nechal jsem se od tebe vyhecovat
možná tady máš řešení,přijedou,odvrtaj-cena furt lepší než sundavat vršek
http://www.vytahovanivstriku.cz/index.html
Jo na to jsem koukal, díky. Asi to bude lepší varianta nechat vytáhnout, než sundávat hlavu dolu..No na mojí E60 to šlo kupodivu perfektně i za studena, ale tu jsem koupil s plnou serviskou taže se o to majitel docela staral a servis byl v BMW něměcko poctivě. Zpátky jsem dával bez vazelíny, ale s moment klíčem a pohoda. Akorát jsem si nezkontroloval jednotku žhavení která byla KO a nechtělo to ráno startovat i po výměně. Tak jsem to napíchl na diagnostiku a vyplivlo to chybu jednotky a 3ks žhavičů i když byly nové. Tak sání znovu dolu a ještě jednotku, cca 2700,- . Ale ted fakt paráda. Motor chytá i v -22st. na první šup jako v létě bez sebemnšího poklepávání na začátku...to předtím nebylo. Takže obecně se přikláním k tomu že když žhaviče tak i jednotku žhavení, není to tolika peněz a za ty starty to opravdu stojí.. 
