Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

DPF - vymontování

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#1 Příspěvek od rooc »

kluci jelikož jsem to již probíral že mám vadnej termostat zjištěno dle videa z youtube, a bydlím na horách stále -6st, tím pádem mi motor jezdí zahřátej na desivých max 56st, tak se mi uplně ucpal filrt a nechce se vypálit, musím ho vymontovat a vyčistit, proto se chci sezptat jak na to, nač si dát pozor..., nebo prostě co a jak...díky
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#2 Příspěvek od Jendix »

rooc píše:kluci jelikož jsem to již probíral že mám vadnej termostat zjištěno dle videa z youtube, a bydlím na horách stále -6st, tím pádem mi motor jezdí zahřátej na desivých max 56st, tak se mi uplně ucpal filrt a nechce se vypálit, musím ho vymontovat a vyčistit, proto se chci sezptat jak na to, nač si dát pozor..., nebo prostě co a jak...díky


prvni modely e60 filtr nemeli vubec.. pak se daval hned za svody.. a vsechny ostatni e60 ho maji zespodu pod autem, kde je krasne pristupnej.. (u nich je za svodama je kat)

co se cisteni tyce, nejlepsi wapkou horkou vodou.. s adekvatni chemii.. koukni na netu, urcite najdes i nejaky reference, i tady se to docela prodiskutovalo..
pindour
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 25.03.2005 01:00
Bydliště: na samotě
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od pindour »

to není pravda, vyndaval jsem filtr i z e60 z roku 12/2003
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

pindour píše:to není pravda, vyndaval jsem filtr i z e60 z roku 12/2003


no tak každopádně ze začátku výroby byli e60 a snad i e61 bez filtru.. (je možný že vyráběli k tomu paralerně verze s filtrem) osobně znám min. 1 e60 která ho z výroby nemá.. pozná se to na koncovce výfuku, která je ke konci zahnutá k zemi.. (jako u e39)
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#5 Příspěvek od bibikuba »

a E39 530d 135kw 99rok ho taky má??Našel jsem nejakou banku za turbem a pak dole jsou dva válce-což bude asi kat??V etk se píše že ta banka je předkatalyzátor-to je ten filtr DPF?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jendix »

bibikuba píše:a E39 530d 135kw 99rok ho taky má??Našel jsem nejakou banku za turbem a pak dole jsou dva válce-což bude asi kat??V etk se píše že ta banka je předkatalyzátor-to je ten filtr DPF?


občas se nechá narazit na e39 kde je dpf dodělávanej např. v něměcku.. že by byl origo dost pochybuju.. jinak u e60 s dpf máš prakticky kovově čistej vejfuk.. těžko tam nahmatáš saze.. možná to u tebe je podobný..
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#7 Příspěvek od rooc »

jo to bude pravda.., já s říkal, proč některé ty e60 maj takové ty klasické ropícké koncovky na výfuku...každopádně já si furt nevybavuju jak to vypadá i když jsem pod autem byl...a jestli je to teda co do náročnosti práce, práce i pro mechanika co to nikdy nedělal, jelikož to chci jen vymontovat pročistit a dát to z5
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#8 Příspěvek od bibikuba »

jestli to teda dobře chápu tak já mám 530d 135kw rok 99 a DPF to nemá a nemám ani klapky v sání-plní to teda normu Euro2,což je rozdíl v novějším typu motoru kterej má DPF ,klapky v sání a plní Euro3-je to tak??To co já mám namontovaný za turbem-dvě bandičky tak je asi dle ETK nějaký předkatalyzátor..díl č.1 a jde pravděpodobně namontovat v náhradě DPF.. popř.něco podobného.. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=18&fg=10
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#9 Příspěvek od Jendix »

rooc píše:jo to bude pravda.., já s říkal, proč některé ty e60 maj takové ty klasické ropícké koncovky na výfuku...každopádně já si furt nevybavuju jak to vypadá i když jsem pod autem byl...a jestli je to teda co do náročnosti práce, práce i pro mechanika co to nikdy nedělal, jelikož to chci jen vymontovat pročistit a dát to z5


Jestli se nepletu, máš 2005 nebo 2006 ročník, pak máš filtr zespodku auta, výměna je pak o něco jednoduší.
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#10 Příspěvek od rooc »

tak to jsem sám zvědavej..chci to vymontovat a vyčistit, bohužel je ten problém spojen i s tím termostatem kterej řešíme v jiném vláknu(max 50st za provozu)....čili malá provozní teplota....-----totálně ucpané DPF a tím pádem nouzák a......nemožnost regenerace na voze...číli jak mi někdo poradil...vapka...technickej benzín a pokud toto nepomůže tak ho nechám nadobro odstranit a mám svatej klid
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#11 Příspěvek od rooc »

navíc jsem si teď přečetl tento článek a fakt nevím jestli ztrácet čas s čištěním....

http://www.fapoff.cz/_sites/default/fil ... motoru.pdf

kdyby vyčistit šel tak jedině dobře..., ale fakt ubažuju jestli to neudělat "pořádně" a nechat vykuchat
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#12 Příspěvek od Jendix »

http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... c&t=106292

Koukni sem. Jinak zatim po tom u nás nikdo nejde, ale je klidně možný, že v budoucnu s tim budou problémy. V podstatě tim obcházíš technickej stav auta, stejný jako HID sady xenonů, folie na sklech apod. Nehledě na to, že jakmile to budeš mít venku, tak to každej evidentně pozná, kocovka rovně a zahulenej zadek.

Zkusi bych se kouknout spíš po nějakej konkrétní chemii, nevim jestli tim technickym benzínem nenaděláš víc škody než užitku.

Já mám filtr vyčištěnej na jaře, od tý doby máme najeto něco přes 20tkm a zatim naprosto bez problému. Jezdim ale 90% dálnice a velký štreky.


koukni ještě sem, jsou to ale spíš aditiva, ty bys potřeboval něco na chemický čištění, něco co rozpustí karbon a saze:

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40 ... Categories

jinak pokud bys ho vyndal, rozhodně se od toho asi nechá očekávat mírný snížení spotřeby..
pindour
Registrovaný
Příspěvky: 393
Registrován: pát 25.03.2005 01:00
Bydliště: na samotě
Kontaktovat uživatele:

#13 Příspěvek od pindour »

dělal jsem to na 525d, r.v. 2007 a pán mi teď tvrdí, že mu spadla spotřeba o 1,5l, což mi připadá dost :)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#14 Příspěvek od Jendix »

pindour píše:dělal jsem to na 525d, r.v. 2007 a pán mi teď tvrdí, že mu spadla spotřeba o 1,5l, což mi připadá dost :)


no záleží z kolika na kolik.. jestli byl hodně zacpanej.. klidně je to možný.. ale u zdravýho filtru takový rozdíl bejt nemůže..

jen pro zajímavost tady se o tom diskutuje, sice v němčině, jeden člověk tam píše rozdíl s filtrem a bez filtru 0,3l, tomu bych tak věřil..

http://www.auto-treff.com/bmw/vb/archiv ... 20423.html

1. Limousine EZ 09/2003, Handschalter, ohne RPA, Schnitt über ~ 38.000 km: 7,8 l

2. Limousine EZ 09/2004, Handschalter, mit RPA, Schnitt über die ersten 27.000 km: 8,1 l


já mám aktuálně filtr vyčištěn a dlouhodobá podle palubáku za posledních 20tkm je 7,6 a prakticky to sedí i podle dotankování - jsou to ale z 70% dálnice kolem 130-170.. přičemž kdybych jezdil jen okresky, je to tak někde kolem 7l.. jezdim takovej střed, občas si dupnu na plyn.. jindy se spíš kochám..
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#15 Příspěvek od rooc »

když jsi montoval ten filtr ven dával jsi tam i nové těsnění?
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#16 Příspěvek od Jendix »

dělal mi to mechanik rovnou se vším při prvním servisu hned když jsem auto koupil, stejně tak termostat, řemeny, kladky.. atd atd..

ale těsnění dával nový.. i dokonce šrouby.. bylo tot totiž malinko přirezlý..
Killingman
Registrovaný
Příspěvky: 488
Registrován: sob 24.07.2010 00:00
Bydliště: Hradec Králové
Kontaktovat uživatele:

#17 Příspěvek od Killingman »

Viděl jste už někdo prosím E39 530D rv 2001 s DPF? Prej ho tam mám a mít ho tam nechci :-)
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#18 Příspěvek od rooc »

Kazdopadne ani po tom co jsem vcera s autem lital po dalnici kdyz uz mam nove termostaty tak se regenerace nespustila auto je rado ze udrzi 120km za hod coz je fakt o nervy musim to zkusit vycistit pokud to nepomuze musim to odstranit
Misanek
Registrovaný
Příspěvky: 1805
Registrován: pon 07.04.2008 00:00

#19 Příspěvek od Misanek »

A zkoušel jsi testovací jízdu bez tohoto euro nesmyslu? Je to určitě tím filtrem?
rooc
Registrovaný
Příspěvky: 963
Registrován: stř 23.11.2011 01:00
Bydliště: Rýmařov - Olomouc

#20 Příspěvek od rooc »

Jina chyba v tom neni
Odpovědět