Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

530d E60 vs 330D E90/91

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#1 Příspěvek od M4we »

Zdravím,
jsem tu nový a tímto bych vás všechny chtěl pozdravit a chtěl bych se vás zeptat na pár otázek. Je mi jasný, že tu pár podobných témat bude, tak doufám,že mě nikdo nebudete pranýřovat za nějakou nepozornost nebo lenost při hledání na fóru. Spíš jsem nenašel odpovědi přesně na to, co jsem hledal. Tak k věci:
Konečně se mi blíží splnění mého snu o koupi BMW. Konkrétně 530d e60. Chci naftu, protože ji mám rád a i přesto, že by někdo mohl namítnout, že BMW má nejlepší atmosferické motory tak podle mě BMW dělá všeobecně nejlepší motory vůbec. A další důvod je,abych si nelhal do kapsy spotřeba.
Jenže po rozsáhlém brouzdání na internetu a hledání po všech čertech jsem dostal trochu strach právě z BMW 5er, protože se tak nějak pročítám webem a spousta lidí straší s vysokými cenami náhradních dílu a celkově vysokými provozními náklady. Proto jsem se vás chtěl zeptat na váš názor. Jelikož opravdu chci ten skvělý R6 M57TUD30 ve svém BMW, začal jsem po očku vyhledávat BMW e90. Je to super auto, krásné, sportovní a celkově se mi moc líbí. Jenže z důvodu zakládání rodiny v nejbližších letech se bojím, aby mi velikostně postačilo. A touring verze, co se týká vzhledu,se mi moc nelíbí. Já bych prostě nejraději sedan. A pokud možno E60, protože je to pro mě ze všech BMW to nejkrásnější a zamiloval jsem se do něj hned jak přišlo na trh v roce 2003 myslím :). Takže bych byl nejšťastnější, kdyby jste mi tu všichni napsali, že se E60 nemusím bát a že provozní náklady nejsou oproti E90/91 krvavě vyšší :D. Ne vážně opravdu ocením vaše názory a zkušenosti. Zajímalo by mne i to, zda si myslíte, že je E60 dobrý sedan pro rodinu a kufr dostatečně velký. Abyste mě neměli za úplného blbce, je mi jasné, že některé náklady na E60 jsou o něco vyšší ať už z důvodu vyšší původní ceny,ale i proto,že se jedná o luxusní limuzínu, ale rád bych znal celkové hodnocení. možná se to někomu může zdát hloupé zakládat na toto nové téma, ale já vaše rady velice rád uvítám.
Moc vám všem děkuji
peco1111
Registrovaný
Příspěvky: 59
Registrován: úte 01.12.2009 01:00
Klubové ID: 2244

#2 Příspěvek od peco1111 »

Za mě můžu E60 530D jedině doporučit, mám jej od září 2010 a kupoval jsem jej v BMW Synot Zlín se 128tisíci na tachu...
V současné době mám najeto 177tisíc.
Za tuto dobu jsem vyměnil:
- spojku se setrvákem, ale toto bylo uděláno pouze z důvodu, že bylo potřeba odstranit kovový zvuk při vypnutí motoru a všude psali, že je to způsobeno setrvákem, takže jsem k tomu přistoupil a tím to stejně nebylo - no, co se dalo děla, aspoň bylo preventivně vyměněno toto důležité. Spojka + setrvák - cca 40tisíc.
- zvuk byl způsoben tlumičem torzních kmitů(jakási kladka), což stojí cca 14tisíc.
- dál jsem měnil všechny kladky s řemeny, jelikož některé pokvikávaly - cca 5tisíc.
- vyměněny přední i zadní kotouče s deskami - 20tisíc.
- výfukové svody - cca 5tisíc. (koupeno velmi povedeně)
- minulou zimu - všechny žhaviče + jednotka žhavení - už nevím přesně - cca 7tisíc
- filtry a olej - to je vždy tak 6tisíc (moc oleje ;) )
- no a potom k tomu i pojištění - povinné + allrisk - u mě 14tisíc / rok
Na něco jsem určitě zapoměl, ale nevím na co ;) nějak jsem to předtím počítal a vycházelo mi to na 100000 investici, ale něco mi chybí, možná ty ceny už nemám přesně v hlavě ;)

Je to na zvážení, provoz tohoto typu/řady, není úplně nejlevnější, ale zase každé auto něco stojí...

+ u tohoto typu a motoru je, že jede krásně a za relativně hezkou spotřebu...
Marda
Registrovaný
Příspěvky: 322
Registrován: ned 17.01.2010 01:00
Bydliště: Olomouc

#3 Příspěvek od Marda »

E60 ti můžu doporučit. Sice jsem jezdil 530i, ale auto jako takové super. Od první chvíle co jsem do E60 sedl jsem se cítil tak jako v žádném předchozím autě a to už jsem jich vyzkoušel. Optimální prostor, výborné jízdní vlastnosti...Teď jezdím hlavně E63 a sem tam se svezu i v E60, kteoru jsem dal na ježdění tátovi, a je to nesrovnatelnej komfort i se sportovním podvozkem. Za sebe můžu říct, že E60 bylo moje nejlepší auto ve všech parametrech, kromě image...už je to přeci jen okoukané.
Z 530d jsem měl ztrach, na 530i máme nyní cca 240tis a dělal se jen spotřebák + těsnění pod ventilovým víkem + termostat + nějaké čidlo :wink: takže servisní náklady jsou asi jasný...
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Klubové ID: 1838
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

U ojeté e60 počítej s počáteční investicí ca. 50 - 100 tis.. to ti potvrdí skoro každej, že to do auta na začátku vrazil.

Nevim jak auto plánuješ servisovat, pokud někde u známýho nebo mimo BMW autorizáky, rozhodně tě nebude olej stát 6000. Filtr stojí 500, olej ca. 1200 + práce. Do 2000se vejdeš (je lepší ho měnit častěji než 30tkm.

Osobně bych šáhnul spíš po verzi motoru N57, hlíníkovej blok, slušná úspora na hmotnosti a piezo vstřikovače - díky čemuž i lepší spotřeba při o malinko vyšším výkonu. Navíc pak facelift má změněn i interier.

Upřímě si nedokážu představit, jak chceš do auta nacpat kočárek :-D.

Co se e90 týče, bude těžký jí sehnat s šestiválcem za rozumnou cenu. To asi bude e60 dosažitelnější.
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 578
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#5 Příspěvek od MUF_IV »

Nova zkusenost. E60 530D 160 KW rv 2004, mám cca 2mesice Predtim E39 a jednu E39 PF jeste mám. Výkon super, mesto cca 10l lehkou nohou v sedanu full vybava. Myslel jsem že kombi mi bude chybět, ani ne, sedan je sedan, kufr je dost velkej jedine co vadi je nabezna hrana nahore. Jinak na šírku vpoho. Svezení paráda, místa vzadu a vepředu více nez E39 i kdyz interier vepredu zkresluje velikosti, tvari se mensi nez je. Investice Olejovka ihned cca 2400,-, Zhavice byly 4 v tahu, tj. cca 1800,- za vsechny a tesneni pod sani cca 500,- zatim me cekaji svody snad do jara vydrzi ( CARTEC OVA cena za matros kolem 10k). v zadu to bude chtit brzdy, tj kolem 6000,-. Jinak jsem zatim na nic neprisel......ta spotreba diky filtru po meste je docela dost, ale u takovyho auta to proste k tomu patri, nekupujes tenhle kocar pro spotrebu ale pro pozitek a bezpecnost..CEtl jsem ze se da vyoperovat ven ale tohle ja asi podstupovat nebudu, zatim drzi. mam 195tkm poctive z Berlina...
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#6 Příspěvek od Sweden »

tak za mě jediná zkušenost bo E60 jsem neměl a asi ani mít nebudu, pokud chceš a plánuješ rodinu tak tě to bude po narození prcka celkem srát že jsis nekoupil touringa.Sedan ač se zdá velký,ano na normální převoz haraburdí do určitého rozměru paráda,sklápěcí sedačky,paráda ale pořád je to málo.Sice to srovnávám se svojí E39 ale myslím že v objemu zavazadlového prostoru oproti E60 nebude tak odlišný,takže pokud chceš naložit kočár problém,kolem mimina je spousta věcí a to je problémsám to znám :D Takže dobře rozmýšlej než koupíš,není to vůz na pár měsíců nebo týdnů,ale pro mnohé z nás spíše let. :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
PPetr
Registrovaný
Příspěvky: 285
Registrován: úte 01.05.2007 00:00
Bydliště: Praha 6
Kontaktovat uživatele:

#7 Příspěvek od PPetr »

jo jo já osobně mám 2letou princeznu která se nám narodila do e46 touring (330d 150kw) a musim říct že bych nespočítal kolikrát jsem děkoval že tam je ta síť a já skládal krámy až do stropu. Ted cca půl roku e61(530dtA 170kw) a zrovna dnes po návratu z hor jsem jel opět narvanej až po strop.... To víš to je krámů, boby, lyže, postýlku atd a kufr je plnej. Takže za mě i když se mi líbí sedan, kombi byla jasná volba :lol:
Mimochodem touring e61 je automaticky vzadu na vzduchu, takže už se malá tolik nevzteká jako u tý starý 3ky, to byl kostitřas a kor po Praze.
Představa že tam jsou run flety by mě uplně děsila. Já sehnal tu 5ku na normal pneu a jsem za to rád.

Jinak co se týká servisu tak nejsem blázen abych jezdil do autoriz servisu. Takže ceny nahr dílů se dají unest... ale pokud jsi byl zvyklej na nějaké tdi z koncernu tak se ze začatku budeš trochu divit...
M4we
Registrovaný
Příspěvky: 267
Registrován: čtv 09.12.2010 01:00
Bydliště: Praha
Klubové ID: 3303

#8 Příspěvek od M4we »

Chlapi moc moc díky za vaše názory. No každopádně musím říct, že celkově mě těší, co tu čtu. S tou praktičností, co se týká rodiny je mi jasný,že žádný sedan není úplně ideální. Ale i přesto jste mě jen utvrdili, že je to dobrá volba. Tohle auto, to je pro mě srdcová volba :). Co se týká motorizace tak N57 by se mi moc líbila, ale vzhledem k rozpočtu se budu muset uchýlit ke staršímu agregátu. Přiznám se, ani jsem nevěděl, že N57 se do E60 dávaly. Taky moc děkuju za rozpisy cen náhr dílu, oprav atd..moc díky.
Osobně budu volit variantu pro nákup od západních sousedů. Především mi jde o jasnou servisní historii a s tím spojený i stav vozu. Samozřejmě počítám s jinými cenami všeho, protože je mi jasné,že se jedná o kvalitní auto. Nesrovnávám E60 s žádným koncernovým vozem apod. Právě jsem chtěl srovnat s jiným BMW, protože jsem zatím pouze "začátečník" u této značky a nemám praktické zkušenosti. Na spotřebu hledím s vědomím, že se jedná o R6 třílitr s turbem a výborným zátahem,ale i tak je to pro mě důležitý faktor. Autorizovaný servis moc v plánu nemám, ale pro nějaké zásahy bych se nebál k němu přiklonit. Každopádně, když nastanou potíže spojené se servisem, nejdříve prohledám toto fórum 8) . Ještě bych se chtěl zeptat, jestli je možné nějakým způsbem zjistit nějaké informace před nákupem. Myslím tím ověření dle VIN apod. popř. po nákupu nechat auto připojit v BMW na diagnostiku, pokud ano, kolik to stojí.
Ještě jednou díky. Snad už brzy rozšířím vaše řady klubáci.
Uživatelský avatar
Sweden
Registrovaný
Příspěvky: 3752
Registrován: úte 02.02.2010 01:00
Bydliště: Vysočina
Klubové ID: 2669

#9 Příspěvek od Sweden »

tak předprodejní prohlídka vozu se pohybuje řádově kolem 1500Kč,nicméně ani po negativním výsledku prohlídky bych tyto peníze nepovažoval za vyhozené,spíš naopak.Šťastný výběr :wink:
E53 4.8is Individual + e70 4.8i M paket
Odpovědět