Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
Jak se Vám zahřívá 525d E61 r.v.v 2004 ???
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
netvrdím že auto nebude vůbec topit.. nevím jak je to zapojený.. je možný že pro výhřev interieru třeba vůbec žádná překážka není.. a je to přímo součást okruhu pro motor..mari píše:Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.
Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.
jen řikám co jsem vypozoroval u pár aut.. většina si prostě nejdřív nahřeje motor (přitom to topí tak na 40%) a až zhruby po 30-50km auto začne pořádně topit..
to co popisuješ.. že když jedeš kliďnějc auto moc netopí.. mi přijde divný, určitě jsem to u sebe nevypozoroval.. nedávno jsem jel do rakouska hodně klidnou jízdou skoro 500km (dojížděl jsem se spotřebou 6,3), venku mrzlo a fakt jsem nepocítil za celou cestu že by to netopilo.. možná při opravdu dlouhých sjezdech pak v alpách je vzduch z výdechů malinko chladnější.. ale rafička ukzatele teploty drží jak přibitá..
strejc měl problémy s topením např. u sharana, poměrně slabej 4 válec s vysokou účiností prostě auto nevytopí, tam je to i o teplosměnej ploše s okolím.. ale 6válec s podstatně menším vnitřním objemem auto vytopit musí.. o teplotě motoru ani nemluvě..
jinak doplním, nejsem žádnej závodník.. takže prvních pár km se snažím držet kolem 1500-2000ot.. až pak točím nad 2000 a to hodně opatrně.. jak jsem ale psal, mám webasto.. to tomu ohřívání notně přidává..
To já když budu mít zahřátej motor a pak pojedu z kopce a budu jen brzdit motorem tak mi v zimě teplota o kousek sleze dolu. Když máš webasto tak si auto ohřeješ ráno a pak neni problém, pokud teda nemáš jen příhřev. Dneska jezdim Multivanem s Webastem C, tedy jen s příhřevem motoru a než se zahřeje na 90, tak mu to při dnešní teplotě kolem 0 taky trvalo pěkně dlouho.Jendix píše:netvrdím že auto nebude vůbec topit.. nevím jak je to zapojený.. je možný že pro výhřev interieru třeba vůbec žádná překážka není.. a je to přímo součást okruhu pro motor..mari píše:Jendix "priorita motoru je v první řadě zahřát motor.. pak teprve pouště teplo do chladiče a výměníku pro vytápění interieru.." Tim si myslel že ti jako auto topí až když je úplně ohřátý jo? Auto přece topí podle teploty motoru ne? Mě to topí po pár minutách, samozřejmě ne naplno když neni naplno ohřátej motor, ale slušně.
Když jedu v mrazu konstantně 90-100 tak se mi prostě motor na 2 čárky pod 4500 ot/min neohřeje ani za 50 km a vůbec to neznamená že je něco v nepořádku (bude to kolem hranice 4500 ale prostě ne úplně), nápor studenýho vzduchu motor uchladí a navíc logicky v zimě v autě topim takže se zbavuju dalšího tepla. Jinak se samozřejmě auto zahřívá normálně. Takže si myslim že tady měníte termostaty zbytečně.
jen řikám co jsem vypozoroval u pár aut.. většina si prostě nejdřív nahřeje motor (přitom to topí tak na 40%) a až zhruby po 30-50km auto začne pořádně topit..
to co popisuješ.. že když jedeš kliďnějc auto moc netopí.. mi přijde divný, určitě jsem to u sebe nevypozoroval.. nedávno jsem jel do rakouska hodně klidnou jízdou skoro 500km (dojížděl jsem se spotřebou 6,3), venku mrzlo a fakt jsem nepocítil za celou cestu že by to netopilo.. možná při opravdu dlouhých sjezdech pak v alpách je vzduch z výdechů malinko chladnější.. ale rafička ukzatele teploty drží jak přibitá..
strejc měl problémy s topením např. u sharana, poměrně slabej 4 válec s vysokou účiností prostě auto nevytopí, tam je to i o teplosměnej ploše s okolím.. ale 6válec s podstatně menším vnitřním objemem auto vytopit musí.. o teplotě motoru ani nemluvě..
jinak doplním, nejsem žádnej závodník.. takže prvních pár km se snažím držet kolem 1500-2000ot.. až pak točím nad 2000 a to hodně opatrně.. jak jsem ale psal, mám webasto.. to tomu ohřívání notně přidává..
- Pavel525
- Registrovaný
- Příspěvky: 271
- Registrován: sob 03.12.2011 01:00
- Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB
No vidíš to mě nenapadlo zkusím to projít a proměřit.Jendix píše:co jsem taky ještě někde slyšel.. nevím jestli to maji všechny e60.. pravděpodobně jenom ty co nemaji webasto.. motory bez webasta maji elektrický přihřívání motoru.. aby se rychleji ohřál.. možná že u vašich aut třeba zrovna zlobí to..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
Ne ne.. nemám jen příhřev.. mám plnohodnotný webasto, dokonce jsem si k němu sehnal i originál bmw ovládání.. jinak webasto nenahřívá motor, nahřívá pouze interier.. samozřejmě že trochu ohřáté vody se do motoru po (a asi i před) startu dostane..
jestli nemáte webasto.. třeba je opravdu problém s tim el. příhřevem.. podle mě by teplota motoru měla bejt naprosto stabilní a nemělo by bejt možný motor např. tepením při extrémním sjezdu podchladit.. když jsem byl před vánoci pracovně v rakousku, vyjel jsem si tam na jeden kopec, převýšení cca 1500m a při sjezdu dolu prakticky nepřidával.. nějak jsem to nehlídal.. ale nemám pocit že by motor začal chladnout..
jinak další věc je taky přesnost toho pseudo ukazatele teploty.. myslím že to tady někdo nedávno psal, že mu to ukazuje teplej motor už při teplotě 80°C.. je možný že to má značně individuelní hranice..
osobně jsem ještě tenhle návod nezkoušel, bojim se abych tam něco nezkopal (podle mě jde v tom menu i ruzně nastavovat)
http://www.youtube.com/watch?v=IB4vtoiFy7c
http://www.youtube.com/watch?v=R6k511PBmrU
kdyby jste to zkoušeli nebo o tom skrytým menu víte víc.. rád si to počtu..
jestli nemáte webasto.. třeba je opravdu problém s tim el. příhřevem.. podle mě by teplota motoru měla bejt naprosto stabilní a nemělo by bejt možný motor např. tepením při extrémním sjezdu podchladit.. když jsem byl před vánoci pracovně v rakousku, vyjel jsem si tam na jeden kopec, převýšení cca 1500m a při sjezdu dolu prakticky nepřidával.. nějak jsem to nehlídal.. ale nemám pocit že by motor začal chladnout..
jinak další věc je taky přesnost toho pseudo ukazatele teploty.. myslím že to tady někdo nedávno psal, že mu to ukazuje teplej motor už při teplotě 80°C.. je možný že to má značně individuelní hranice..
osobně jsem ještě tenhle návod nezkoušel, bojim se abych tam něco nezkopal (podle mě jde v tom menu i ruzně nastavovat)
http://www.youtube.com/watch?v=IB4vtoiFy7c
http://www.youtube.com/watch?v=R6k511PBmrU
kdyby jste to zkoušeli nebo o tom skrytým menu víte víc.. rád si to počtu..

Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
- Přílohy
-
- 20120122_151633.jpg (169.77 KiB) Zobrazeno 847 x
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
a prolejzal jsi nějak to menu, nechá se tam kouknout i na jiný věci? mám trochu strach aby se člověk někde neuklep a něco nepřenastavil..Afekt píše:Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
jinak když si to takhle nastavíš? tak to po celou dobu zůstane, nebo to po chvíli zmizí?
co by mě taky zajímalo, kolik to ukazuje lidem, kteří maji oba termostaty nové..
já se podívám (až to konečně vyjde jak to vypadá u mě), chodim do práce pěšky.. takže až jedině o víkendu..

Tak kuci, dnes jsem vyzkoušel dle návodu na youtube, aby se mi zobrazila teplota motoru, podařilo se, není to těžký. A ejhle zjistil jsem, že když jsou čárky úplně spadlý ( motor zcela zahřátý) tak teplota digitálně byla jen 72 stupnů ceslia..což není úplně zahřátý motor !!Takže musí být problém v termostatu.. teplota při vyšší rychlosti klesala..takže mám jasno...vyměním oba a snad to bude už dobrý...
- Přílohy
-
- 20120122_151633.jpg (169.77 KiB) Zobrazeno 1017 x
-
- 20120122_151633.jpg (169.77 KiB) Zobrazeno 1017 x
-
- 20120122_151633.jpg (169.77 KiB) Zobrazeno 1017 x
Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
Sorry za ty přílohy, nějak mi to blbne.. Je to v pohodě..dělal jsem to podle toho videa a nedá se tam nějak nic poplést..Trvalo mi ale chvíli než se mi to povedlo...k tomu poslednímu kodu musíš sečíst posledních 5 čísel svýho vin..Já sčítal posledních 7 .pak jsem na to přišel:) Zůstane to na tý obrazovce po dobu, než nevypneš a nevytáhneš klíček na další nastartování to tam už není.. takže se do toho klidně pust..je to v poho. Ale nic dalšího jsem tam nevykoumal, snažil jsem se držet toho návodu a na další věci muíš podle mě vědět ty další kody aby si se někam dostal!!
Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..Afekt píše:Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
tak jsem kvůli tomu zapátral na netu a narazil jsem na následující pdf, kde jsou všechy ty menu popsaná.. kdyby to někoho taky zajímalo:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=683077
snad to funguje, případně můžu i zaslat mailem..
tady je k tomu něco anglicky:
http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/s ... 1592-Error
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=683077
snad to funguje, případně můžu i zaslat mailem..
tady je k tomu něco anglicky:
http://www.bmwclubmalaysia.com/forums/s ... 1592-Error
no uvidíme, třeba se to tím termostatem sníží, aspon o kousekJendix píše:no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..Afekt píše:Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??Jendix píše:jak jsi na tom vlastně se spotřebou.. čistě teoreticky by to mělo bejt znát i na spotřebě.. protože 72 je fakt málo..

-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
no co ti jinýho zbejvá.. normální to neni.. jště by stálo vzít za to nějakej měřák a ošahat si měřákem teplotu hadic kolem motoru (nejlepší by na to byl asi bezkontantní pistolovej).. jestli k něčemu takovýmu máš přistup, rozhodně to za zkoušku stojí..Afekt píše:no uvidíme, třeba se to tím termostatem sníží, aspon o kousekJendix píše:no na město je to asi normální.. já najel teda od posledního tankování asi jen 20 km.. a to na 4x, tzn. prakticky se studeným motorem.. a jestli se nepletu.. tak tam stojí teď 13l.. ale je fakt že se k tomu ještě asi přičítá webasto.. jinak se držím na českejch okreskách tak kolem 7,0-7,4.. smíšenej provoz, žádný velký dálky.. a rozumná jízda..Afekt píše: Spotřeba je taky mizerná ! Ted mi to začíná všechno zapadat...musí to být ten termostat.. Momentálně jezdím převážně po městě a celkem klidně a mám tam 11l spotřebu..To je dost co??a co ty si o tom myslíš?? podle ty teploty, vyměnil bys termostat ?
jinak když máš 250tkm , a pokud jsi ho neměnil při koupi, stejně už jenom z důvodu jistoty.. zase až taková suma to neni..
já termostat měnil s pumpu a kladkama ve předu, ale s termostatem u egr si nejsem uplně jistej.. ten je možná původní.. je taky otázka jakej na to má egr termostat vliv..
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1219
- Registrován: pon 15.10.2007 00:00
- Bydliště: Tábor (Mnichov)
- Klubové ID: 1838
- Kontaktovat uživatele:
http://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliA ... re=related
tady je jenom něco k té výměně egr termostatu.. (který já tam pravděpodobně vůbec nemám... (můj bmw specialista
mi ten chladič nahradil trubkou z e39, protože mi tekl) víc jsem to nezkoumal, až se k tomu dostanu.. kouknu na to podrobněji..
tady je jenom něco k té výměně egr termostatu.. (který já tam pravděpodobně vůbec nemám... (můj bmw specialista
