Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Neklidný chod motoru při studeném startu.E61 2004 525d

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Afekt
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Pardubice

#1 Příspěvek od Afekt »

Nedělá Vám to někomu taky, když ráno po studené noci nastartuji auto, tak po dobu cca 5 vteřin jde motor dost neklidně a nepravidelně. Nevíte čím by to mohlo být??Žhaváky mám cca 2 měsíce nové- to nic nevyřešilo :(
Kugelig
Registrovaný
Příspěvky: 155
Registrován: pon 12.12.2011 01:00
Bydliště: Praha

#2 Příspěvek od Kugelig »

Afekt píše:Nedělá Vám to někomu taky, když ráno po studené noci nastartuji auto, tak po dobu cca 5 vteřin jde motor dost neklidně a nepravidelně. Nevíte čím by to mohlo být??Žhaváky mám cca 2 měsíce nové- to nic nevyřešilo :(


Na to si stěžuje čím dále více lidí. Problém je, že opravdová nafta není skoro k dostání. :?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#3 Příspěvek od all »

ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ ;-)
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#4 Příspěvek od Jendix »

když už je tu řeč o jednotce hžavení.. v mém případě byla vadná jednotka díky vířívým klapkám v sání.. pouštěly olej z načatého turba a jednotka odešla..
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#5 Příspěvek od all »

už sem několik jednotek opravil a nevěřím že by tomu vadil olej ;-) protože elektronika je krásně zalitá v čirém gelu který nepustí nic k součástkám :-) věřím že i ve vodě by fungovala..... ale prostě odchází díky špatné konstrukci a použití materiálů v ní.
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#6 Příspěvek od Jendix »

all píše:už sem několik jednotek opravil a nevěřím že by tomu vadil olej ;-) protože elektronika je krásně zalitá v čirém gelu který nepustí nic k součástkám :-) věřím že i ve vodě by fungovala..... ale prostě odchází díky špatné konstrukci a použití materiálů v ní.


a to jde opravit? případně na kolik oprava vyjde? případně mě zajímá zda ocházejí i novější jednotky, když jsem jí loni měnil

jinak tenkrát v mým případě jsme přikládali vinu oleji, protože to bylo kompletně zablitý..

jen tak pro info, nová jednotka stála kolem 2,5kkč
Afekt
Registrovaný
Příspěvky: 114
Registrován: pát 08.08.2008 00:00
Bydliště: Pardubice

#7 Příspěvek od Afekt »

all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ ;-)


můžeš mi prosím poslat svůj email??Nejdou mi odesílat SZ....od jinejch mi chodí , ale mně nejdou odeslat..Díky
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#8 Příspěvek od all »

oprava na věčnost ;-) cca 500kč
nejposlednější rozbitou sem opravoval dle manufact. date : 2005
MUF_IV
Registrovaný
Příspěvky: 576
Registrován: pát 09.07.2010 00:00

#9 Příspěvek od MUF_IV »

Kde je ta jednotka v motoru uložená?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#10 Příspěvek od all »

najdeš jí po sundání sání, je přišroubovaná pod vyústěním hadice na teplou vodu vedoucí do chladiče. přibližně uprostřed motoru.

asi tak: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/14/93
Prospeedy
Registrovaný
Příspěvky: 48
Registrován: ned 28.10.2007 00:00
Bydliště: Teplice

#11 Příspěvek od Prospeedy »

Přidám se k problemu..taky mi ted při teplotách pod -10st. blbě startuje 530d 142KW..chytne a trvá pár vteřin než se chytnou všechny válce..Mám podezření na žhavení, dneska chci vyzkoušet svíčky..ale ted když jsem našel toto tema...Jak poznam, že je ta jednotka žhavení KO? A zaráží mě, že na budíkách nemám kontrolku žhavení...je to normální? Sice mám budíky zatím vypujčený z jinýho auta, ale je to taky z 530d (automat) ja mam manual.Na to by to ale nemělo mít vliv ne? Pak chytá perfektně bez problemu, i když auto chcípnu třeba po minutě po prvním studenym startu
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#12 Příspěvek od all »

ne, stará e39 má jiné řízení a tam tato poruchová jednotka není. začni od svíček. Mám také e39 a ráno bylo -22st.C a nastartování na všech 6 válců hned.
bibikuba
Registrovaný
Příspěvky: 1290
Registrován: čtv 22.07.2010 00:00
Bydliště: PRAHA A OKOLÍ.

#13 Příspěvek od bibikuba »

Myslím E39 nemá kontrolku žhavení-alespon já na budikách nemám-naběhne tam je německy nápis žhavení :D navíc žhaví až při teplotě nižší než cca kolem nuly..
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#14 Příspěvek od Pavel525 »

all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ ;-)

Mám ten samej problém. Žhavičky jsem měnil taky, když jsem ty starý měřil byly odpálené všechny takže to startovalo bez žhavení. Dal jsem nové a při větších mrazech to taky stejně pořád nepravidelně chytne. A jak popisuje kolega víš taky tak po pěti vteřinách se to normálně srovná.
PS: diagnostika nic neukazuje. Kde je chyba? prozradíš jak se ta jednotka dá opravit? :D Mám 525 E61 2006
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#15 Příspěvek od Jendix »

Pavel525 píše:
all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ ;-)

Mám ten samej problém. Žhavičky jsem měnil taky, když jsem ty starý měřil byly odpálené všechny takže to startovalo bez žhavení. Dal jsem nové a při větších mrazech to taky stejně pořád nepravidelně chytne. A jak popisuje kolega víš taky tak po pěti vteřinách se to normálně srovná.
PS: diagnostika nic neukazuje. Kde je chyba? prozradíš jak se ta jednotka dá opravit? :D Mám 525 E61 2006


teď je otázka jestli takový chování neni opravdu normální.. mě stálo auto celej tejden a dneska ráno když jsem k němu přišel, tak se motor taky ze začátku trochu vztekal (jak řikáš 3-5s).. vzhledem k tomu že přes noc bylo možná i kolem -15 a motor byl vymrzlej.. hžavičky i jednotku hževení mám nové..

to patří holt k dieslu.. já jsem to podobně viděl na několika autech.. ono taky záleží jak dlouho po odemčení auta člověk zastartuje.. když odemkneš auto, rovnou automaticky hžaví.. a když máš pak určitý časoví odstup, auto prostě nezahžaví a rovnou startuje.. (až při delším časovém odstupu zahžaví znovu)..

zkus u tebe odemnkout a hned sednout a startovat..
Uživatelský avatar
Pavel525
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 03.12.2011 01:00
Bydliště: Jižní Čechy kousek od ČB

#16 Příspěvek od Pavel525 »

Jendix píše:
Pavel525 píše:
all píše:ono nejde o nové žhavičky, ty sem dával také a starovalo to jen na jednu žhavičku. Mohla za to jednotka žhavení která má špatnou konstrukci a umírá -> tím pádem ti to i s novýma žhavičema nemusí žhavit správně! na diagnostice je většinou vadná jednotka poznat!
Kdyby něco, napiš SZ ;-)

Mám ten samej problém. Žhavičky jsem měnil taky, když jsem ty starý měřil byly odpálené všechny takže to startovalo bez žhavení. Dal jsem nové a při větších mrazech to taky stejně pořád nepravidelně chytne. A jak popisuje kolega víš taky tak po pěti vteřinách se to normálně srovná.
PS: diagnostika nic neukazuje. Kde je chyba? prozradíš jak se ta jednotka dá opravit? :D Mám 525 E61 2006


teď je otázka jestli takový chování neni opravdu normální.. mě stálo auto celej tejden a dneska ráno když jsem k němu přišel, tak se motor taky ze začátku trochu vztekal (jak řikáš 3-5s).. vzhledem k tomu že přes noc bylo možná i kolem -15 a motor byl vymrzlej.. hžavičky i jednotku hževení mám nové..

to patří holt k dieslu.. já jsem to podobně viděl na několika autech.. ono taky záleží jak dlouho po odemčení auta člověk zastartuje.. když odemkneš auto, rovnou automaticky hžaví.. a když máš pak určitý časoví odstup, auto prostě nezahžaví a rovnou startuje.. (až při delším časovém odstupu zahžaví znovu)..

zkus u tebe odemnkout a hned sednout a startovat..


No já právě většinou odemknu a hned startuju. Kontrolka že to žhaví se mi nikdy ještě neoběvila.
To že žhaví se přeci oběvuje jen na displeji ne?
all
Registrovaný
Příspěvky: 1548
Registrován: úte 02.01.2007 01:00
Bydliště: Kutná Hora

#17 Příspěvek od all »

to Pavel525:
jo to je přesně ono, jednotka se tváří dobře, ale vlastně třeba nežhaví na 2 nebo více žhavek, pak ti auto blbě chytne.
Normální to není, sice to není motor co máš ty, ale je to obdoba. ten kolega z práce kterému sem to dělal na X3 3litr 150kW měl stejné problémy....
Dnes sem se ho ptal, s úsměvem odpovídal, na druhé otočení na všech šest válců. venku -15
takže chovat se to tak nemá.

no je to prosté, jednotka je špatná :-)
mcconrad
Registrovaný
Příspěvky: 271
Registrován: sob 17.12.2011 01:00

#18 Příspěvek od mcconrad »

mně se navíc po startu při jízdě projevuje cukání vozu, než se zehřeje motor, ještě jsem to nevyřešil, diagnostika neukázala nic - ani žhavičky KO, žhavící jednotka taky ok, nevím, zda má cenu měnit ty žhavičky, myslím, že je nikdo ještě neměnil, vůz má 70tis km. mám E60 r.v.2008 525d. Zkoušel jsem tankovat vervu apod., žádné zlepšení, lupl jsem tam po dlouhém váhání i TEC2000 - situace stejná...neklidný chod motoru po studeném startu :-(
Jendix
Registrovaný
Příspěvky: 1219
Registrován: pon 15.10.2007 00:00
Bydliště: Tábor (Mnichov)
Kontaktovat uživatele:

#19 Příspěvek od Jendix »

no to co já jsem vysledoval.. tak např.:

přijdu, odemnku auto, sednu a startuju - chytlo zatím bez problému

přijdu, odemnku, hrabu se chvíli v kufru apod. (např. 30s) - chytlo ale prvních několik sekund roztřepaný běh.. pak klasika

přijdu, odemknu, hrabu se v kufru trochu dýl, sednu zastartuju ale ještě před tím se objeví symbol hžavení, motor chytne normálně



jinak k tomu cukání za jízdy, nemůže to taky dělat např. čidlo na vačce?
mira333
Registrovaný
Příspěvky: 208
Registrován: ned 09.03.2008 01:00

#20 Příspěvek od mira333 »

pratele kamaradi nerad bych vas strasil ale vase problemy dle meho nesouvisi vubec se zhavenim.... ja bych hledal varu ve vstrikovacich... vetsinou zacinaji byt netesne do prepadu tudiz se v nich nevytvori takovy tlak spatne rozprasuji a pak to spatne chytna v zime... az zacnou byt jeste blize k smrti tyto problemy se zacnou vyskytovat cim dal pri vyssi teplote a pak se staneze motor pujde nepravidelne klidne i pri +15... samozrejme nafta ma taky velikou zasluhu na zimnich startech
Odpovědět