Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 
přehřívání
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1978
- Registrován: čtv 24.12.2009 01:00
- Bydliště: Duchcov
Já bych jenom doplnil takový detail, který sjem tu zmíněný nikde neviděl: Správně funkční viscospojka se má chovat tak, že ještě před nastartováním studeného motoru s ní lze hýbat ztuha a po nastartování je cca 30 sekund seplá, než se v ní ten olej promíchá. Poté se vypne a sepne až následovně podle zahřátí motoru (resp. chladiče) které je snímáno tím bimetalem na čele. Princip funkce je obdobný jako u viskozního samosvoru (odtud je i evidetně shodný ten název). Ten funguje na tom principu, že když dojde k prokluzu jednoho z kol, tak tímto rozdílem otáček se v diferenciálu začne olej zahřívat a měnit svou viskozitu, díky které dojde k omezení rozdílu protáčejících se kol (nebo náprav, jedná - li se o mezinápravový diferenciál).
ve viscospojce to funguje obdobně - bimetal začne zahřívat olej, který změní svou viskozitu a v podstatě omezí prokluz mezi vnějším hliníkovým obalem (ke kterému je přišroubovaná vrtule) a vnitřní hřídelí, která je přšroubovaná na vodní pumpě
ve viscospojce to funguje obdobně - bimetal začne zahřívat olej, který změní svou viskozitu a v podstatě omezí prokluz mezi vnějším hliníkovým obalem (ke kterému je přišroubovaná vrtule) a vnitřní hřídelí, která je přšroubovaná na vodní pumpě
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 1028
- Registrován: sob 12.11.2011 01:00
- Bydliště: Boskovice
- Klubové ID: 3041
Ještě jeden dotaz. Dnes jsem se dověděl o některých funkcích mého BC - mimo jiné i teplota chladící kapaliny. Dnes jsem jel pár set km a teplota se pohybovala od 95 do 115, většinou kolem 100-105. Je tohle ještě norma? Jo a viska i tak šla zastavit, předpokládám, že na její sepnutí má vliv teplota tělesa spojky, která môže být nižší, než teplota kapaliny? Dík.