Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

E34 jak sundat světla

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#21 Příspěvek od Perunwit »

možná to někomu pomůže, mě to zajímá - kde a jaké paraboly za kolik jsi koupil? Ta svítivost je pekelná.... ovšem u mě je problém i v té kabeláži, někdo tam zřejmě dřív bastlil xenony a pak to zase bastlil zpátky na halogeny a na 15cm drátu mam tři čokolády :)).... jsem co se týče elektriky naprosto nedotčenej dá se říct, může i v tom být problém? Nějaké ztráty na těch svorkovnicích apod.? Vypálené paraboly od těch xenonů atd?
Splas
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#22 Příspěvek od Splas »

Tak ještě k těm světlům: pro BMW je dodávali Hella a Bosch. Asi podle toho co právě měli na skladě, to dávali na auta.

S dálkovkama není žádný problém, jsou od obou výrobců úplně stejný, s plechovou parabolou a navíc se s nimi moc nesvítí, takže i po letech jsou OK.

Potkávačky: Zajímá nás vnitřek světla, tedy parabola, prostě to zrcadlo s čočkou a úchytem žárovky. Není nutné kupovat celé světlo včetně skla.
Během používání se chrom na parabole může teplem od žárovky vypálit. Pozná se to jako matná zakalená plocha (místo lesklýho chromu), nejvíc přímo nad žárovkou. K tomu se pořidá nějaká ta špína na parabole i čočce a už je vidět houno...

Od obou výrobců je varianta s výřezem nebo bez podle roku výroby. No a Hella vs Bosch jsou konstrukčně stejné, liší se drobně v některých vnitřních rozměrech, takže díly vzájemně nejdou zaměnit (celá potkávačka samozřejmě ano, parabola se nerozlišuje podle stran, celá potkávačka kvůli úchytům ano). Další rozdíl je v tom, že paraboly Bosch jsou plechový a Helly jsou z plastu, takže na to vypalování jsou mnohem náchylnější a plast se teplem i deformuje nebo praská.

Vypálené = nechat renovovat nebo nové, buď BMW nebo Elit a podobně, ale vždy koupit stejné provedení od stejného výrobce co je zbytek světla. Je to jak kde 2-3 000 za kus takže drahota, ale kupovat si jiný starší paraboly namá smysl, pokud není jistota že jsou OK. S náhradama Depo atd zkušenost nemám.
Čistit opatrně jen hadříkem z mikrovlákna, nepoužívat čistící prostředky!

Dráty ke světlům - často je prasklá izolace v místě, kde z konektoru vychází drát. Tudy pak prosakuje voda, sůl...a v klidu pod izolací drátu oxiduje měď. Příslušné konektory s cca půl metrem drátu se dají koupit v BMW nové, jestli je to potřeba si musí posoudit každý sám. Mně to pomohlo, ale byl to myslím extrém. Bastly samozřejmě zkontrolovat, vyčistit, izolovat ,předělat....co je třeba.
Čokoláda je v tomhle místě strašná prasárna, nedá se zaizolovat proti vodě. Nejlepší na spojování drátů jsou lisovací spojky se smršťovací bužírkou.
Uživatelský avatar
Perunwit
Registrovaný
Příspěvky: 1846
Registrován: čtv 16.06.2011 00:00
Bydliště: Pilsen city

#23 Příspěvek od Perunwit »

pěkný... no myslim, že až se oteplí, mrknu se na to.

Díky!

To světlo rozeberu nějak intuitivně, nebo je na to nějakej fígl?

jen mám trochu obavy, že když pojedu tady v plzni do inveltu pro konektor s půlmetrem drátu, tak mi ho buď prodaj za litr, objednají mě na opravu, nebo mě pošlou do prdele... když sem tam byl pro olej do diferáku, tak jsem musel nasraně odjet. Nedá se to někde objednat na webu?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=63&fg=05
Splas
Registrovaný
Příspěvky: 30
Registrován: pon 21.11.2005 01:00

#24 Příspěvek od Splas »

Potkávačku rozebereš snadno, jsou tam zezadu 3 šroubky. Jen se k nim dostat, já kvůli tomu vyndaval celý světla. Zapamatuj si polohu paraboly proti rámečku se sklem. Jde s ní pootočit, tak ať si neuděláš anglickou verzi světel :)

Ty konektory stály asi 100,- za kus, taky nic levnýho a je to číslo 1 nebo 3 podle provedení domečku konektoru (přímý nebo 90°)
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD51&mospid=47375&btnr=61_2865&hg=61&fg=15
Odpovědět