Prozkoumejte výhody členství v klubu a rozšiřte naše řady 😉

elektronicky nereaguje plynový pedal - motorově ano

Vše o E12, E28, E34, E39, E60/E61, F07, F10/F11, G30/G31
Odpovědět
Zpráva
Autor
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#1 Příspěvek od PK_530iA »

Ahoj,

řeším teď pár věcí na autě (E39 530iA, 2002) a s mechanikem jsme zjistili, že podle elektroniky začne plynovej pedál zabírat tak od třetiny chodu. Motor ale reaguje hned. Měl to připojený na diagnostice a ukazoval mi to na nějkým grafu. Přidal plyn, otáčky lezou nahoru (motor normálně reaguje od milimetru přidání), ale elektronika začne reagovat až od cca třetiny až poloviny chodu. Auto jezdí normálně, nijak mu to "nevadí". Setkal se už s tím někdo? Je tam nějaký čidlo? Diag napsala jen slabou účinnost katu a čidlo otáček na automatu - to taky nevím proč se tam furt objevuje, auto řadí normálně...

Předem díky za rady.
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#2 Příspěvek od PK_530iA »

nikdo se s tím nesetkal?
Snejk
Registrovaný
Příspěvky: 3118
Registrován: sob 17.06.2006 00:00
Klubové ID: 2166
Kontaktovat uživatele:

#3 Příspěvek od Snejk »

protoze netusim co se nam snazis naznacit... to ze de se klapka nehejbe presne tak, jak lezou nahoru otacky to je uplne normalni... na volnobeh ti na plny otacky staci tak 1/3 otevreni klapky... to az za jizdy( v zatezi) se musi otevirat o trochu vice... a ta elektronika s tim pocita... nehlede ze ma promenlivou geometrii i adaptivni toho otevirani toho EML takze to ruzne otevira a fejkuje jak se to zrovna hodi (tzn treba das malo plynu ale ona otevre vic aby to vypadalo ze tahne "vocpodu" apod..) takze to nejak merit a divit se tomu moc nelze. ta vec si proste zije svym zivotem a tebe jen zajima ze slapnes a jedes :)
PK_530iA
Registrovaný
Příspěvky: 97
Registrován: úte 14.06.2011 00:00
Bydliště: Česká Lípa

#4 Příspěvek od PK_530iA »

jo táááák, zkusim ještě kdyžtak dovysvětlit, aby si mě dobře pochopil. Jde o to, že to měl připojený na nějakou diag - nevim přesně co to bylo. Najel tam do nějaký nabídky, kde se mu zobrazoval graf, kterej ukazoval dvě hodnoty - 1) výše otáček; 2) procento sešlápnutýho plynu / hodnota jak moc je plynový pedál sešlápnutý (v elektronickým hledisku. nejde o klapku). Když přidal, tak otáčky lezly nahoru - v tom grafu, ale přímka, která ukazuje procento sešlápnutýho plynu se nezvedala, šla nahoru až po překročení 1/3 - 1/2 celkovýho chodu pedálu. Motor reagoval normálně, jen elektronicky se jakoby neděje nic, až potom co překročím tu 1/3 - 1/2 chodu, tak to začne ukazovat, že je sešlápnutý pedál.

zítra za ním jedu znova, tak to kdyžtak můžu natočit na telefon, to ti řekne určitě víc.


Jinak díky za poznatek.
Odpovědět